Zawory
Posty: 7
• Strona 1 z 1
hahha mam nadzieje ze se jaj nie robisz ? zawory masz dolotowe i wydechowe. np po 2 zaworki i one sie otwieraja na przemian. i najpierw wpuszczasz mieszanke paliwowo powietrzna a potem sie zamyka wszystko spala potem sie otwieraja drugie zaworki i wypuszczaja spaliny. wpisz se w wikipedie
zobaczysz co to jest w ogóle silnik 4T xD o co chodzi z regulacja. to bardzo czułe i delikatne rzeczy
tzn gdy masz obroty wysokie to wystarczy ze cos bedzie pukało o siebie to ci w moment walnie głowica. wiec zawory musza jak najdalej sie wysuwac i jak najciaśniej sie chowac. w tym problem ze nie moze byc za ciasno bo by cos o siebie waliło. druga sprawa to zuzycie. zawory od chowania sie wyklepuja tak jakby sie i scieniaja i zawór wychodzi w góre do takich łopatek które je naciskaja i wtedy np zawór moze sie niedomykac i tracic cisnienie . to tak w skrócie bo to mozna o tym ksiazke pisac 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tzn jezeli sie zle wyreguluje to zazwyczaj motor nie odpala. luz zaworowy to luz miedzy dzwigienkami a zaworami. i jest to luz np 0,12 mm wiec b mało. wystarczy np zmniejszyc do 0,10 i juz silnik bedzie odpalal ale inaczej pracowal ( w ktmach podobno ciszej) z kolei jak ustawil bys 16 to by stracil moc bo zawory by sie tak daleko nie wysuwały. a jak zrobisz za ciasno to za duze sa opory. gdzies na tym forum jest filmik pokazujacy prace silnika 4T przy ilustam obrotach. z zaworów az dym leci :d
co to znaczy ze sie konczą - od pracy czyli łopatki kilkaset razy na minute naciskaja na zawory robia sie mikropekniecia i zawór moze po prostu sie rozpasc. inaczej ze sie konczy to ten grzyb czy jak sie zwie zaworu ma jakas tam grubosc i od pracy uderze o głowice sa to delikatne uderzenia po prostu przy domykaniu i jak zawory sa stare to te grzybki potrafia sie ścienić i moga tez pękac. i tu tez cchodzi o regulacje. bo skoro sie scienia to wychodzi w góre i podpiera łopatki i juz wtedy wiadomo ze zawory niebawem beda do wymiany
jak jest wsztstko ok i jest wszystko robione na czas to jest wszystko w porzadku. gorzej jak sie zaniedba regulacji oraz sie nei dba o olej itp wtedy lubi cos sie sypnac
a w 4T jak np zawór by sie wygiął albo pekł i wpadł do srodka (głownie zalezy z czego zawory sa wykonane) to masz hiroszime w silniku 
co to znaczy ze sie konczą - od pracy czyli łopatki kilkaset razy na minute naciskaja na zawory robia sie mikropekniecia i zawór moze po prostu sie rozpasc. inaczej ze sie konczy to ten grzyb czy jak sie zwie zaworu ma jakas tam grubosc i od pracy uderze o głowice sa to delikatne uderzenia po prostu przy domykaniu i jak zawory sa stare to te grzybki potrafia sie ścienić i moga tez pękac. i tu tez cchodzi o regulacje. bo skoro sie scienia to wychodzi w góre i podpiera łopatki i juz wtedy wiadomo ze zawory niebawem beda do wymiany

jak jest wsztstko ok i jest wszystko robione na czas to jest wszystko w porzadku. gorzej jak sie zaniedba regulacji oraz sie nei dba o olej itp wtedy lubi cos sie sypnac


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości