Zobacz wątek - Misiek przyczynił się do dzowna (?)
NAS Analytics TAG

Misiek przyczynił się do dzowna (?)

Przepisy, prawo
_________

Postprzez Pat123 » 17/9/2010, 21:31

Raczek_6 napisał(a):Jazda w 1-ną osobę OK, ale w przypadku jazdy z pasażerem droga hamowania niestety wydłuża się i to czasami znacząco. Dodając do tego różną nawierzchnię w PL (czasami różne plamy, śliski asfalt itd...) może okazać się że przy wciśnięciu mocno klamki hamulca przednie kolo uślizguje się i zaliczamy szlifa ...


generalnie to jezeli jedziemy w 2 – ke to nacisk n aoba kola jest wiekszy przez co i tarcie jest wieksze. Hamowanie bedzie wiec zalezalo tak jak podales w dalszej czesci swojej wypowiedzi od stanu nawierzchni. Bedzie tez nico dluzsze. Dlatego tak wazne jest zachowanie bezpiecznego odstepu, zasada lepiej wiecej niz mniej.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11


Postprzez gruby19 » 17/9/2010, 22:51

2 pasażerów = większa masa. W ruchu jednostajnie opóźnionym cięższe ciało hamuje dłużej niż ciało lekkie. Czyli dokladnie tak jak napisal raczek.

Twoj post kolejny raz nic nie wnosi.
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo


Postprzez Pat123 » 18/9/2010, 08:39

gruby19 napisał(a):2 pasażerów = większa masa. W ruchu jednostajnie opóźnionym cięższe ciało hamuje dłużej niż ciało lekkie. Czyli dokladnie tak jak napisal raczek.

Twoj post kolejny raz nic nie wnosi.


Naucz sie moze czytac ze zrozumieniem i do konca. Proponuje tez liznac troche fizyki i dowiedziec sie jakie sily oddzialywuja na pojazd w ruchu. Napisalem wyraznie wiekszte dociazenie przedniego kola. Zadam Ci wiec pytanie co bedzie hamowac lepiej, kolo z obciazeniem 150 kg czy kolo z obciazeniem 200 kg ?

Przeczytaj tez koncowke mojej wypowiedzi, moze to Ci troche .....rozjasni

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez A.GRYCZKA » 30/9/2010, 08:36

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie kontroli ruchu drogowego1
z dnia 18 lipca 2008 r. (Dz.U. Nr 132, poz. 841)


Na podstawie art. 131 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.2 ) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Rozporządzenie określa:

1) organizację, szczegółowe warunki i sposób wykonywania kontroli ruchu drogowego;



§ 3.

1. Pojazd powinien być zatrzymany w miejscu, w którym nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu.


3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się w razie konieczności zatrzymania pojazdu:

1) w wyniku prowadzonych działań pościgowych;

2) co do którego zachodzi uzasadnione podejrzenie, iż może on zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego ze względu na swój stan techniczny lub zachowanie się kierującego.


Nie znam miejsca wypadku ale z opisu to możemy mieć do czynienia z naruszeniem przez policjantów par. 3 w/w rozporządzenia.

Z drugiej strony motocyklista powinien zachować bezpieczną odległość. Kluczowe w mojej ocenie będą zeznania kierującego Mini, jeśli zezna że zatrzymanie odbyło się w ostatniej chwili i było bardzo niebezpieczne to można powalczyć o przypisanie im współodpowiedzialności.
Aksedo Specjaliści od Odszkodowańwww.aksedo.pl
Avatar użytkownika
A.GRYCZKA
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19/11/2008, 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona


Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê