AM6 muli, bardzo kopci na bialo, brak mocy.
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
AM6 muli, bardzo kopci na bialo, brak mocy.
Witam.
Mam pewien problem. Silnik w moto to AM6.
Przez poprzedniego wlasciciela lany dobry full syntetyk, Ja ok. 150-200km przejechalem na jakims mineralu castrola za 13zl od litra na stacji. Moto jakies 30km temu zaczal mulic, brak mu mocy, kopci na bialo I czuc wyraznie sporo benzyny. Wczesniej v-max wynosil jakies 90km/h, teraz na oko moze jest to 50-60km/h...
Tutaj pytanie me - macie jakies pomysly jaka moze byc tego przyczyna?
Troche zaczyna mnie to juz wkurzac bo moto stoi w gazazu I jezdzic nie moge ;/
Malo znam sie na mechanice moto bo to moje pierwsze.
Pozdrawiam, z gory dzieki I oczywiscie licze na wasza pomoc drodzy riderzy ;P
Mam pewien problem. Silnik w moto to AM6.
Przez poprzedniego wlasciciela lany dobry full syntetyk, Ja ok. 150-200km przejechalem na jakims mineralu castrola za 13zl od litra na stacji. Moto jakies 30km temu zaczal mulic, brak mu mocy, kopci na bialo I czuc wyraznie sporo benzyny. Wczesniej v-max wynosil jakies 90km/h, teraz na oko moze jest to 50-60km/h...
Tutaj pytanie me - macie jakies pomysly jaka moze byc tego przyczyna?
Troche zaczyna mnie to juz wkurzac bo moto stoi w gazazu I jezdzic nie moge ;/
Malo znam sie na mechanice moto bo to moje pierwsze.
Pozdrawiam, z gory dzieki I oczywiscie licze na wasza pomoc drodzy riderzy ;P
Ostatnio edytowano 11/9/2010, 14:06 przez magik2208, łącznie edytowano 1 raz
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Witam po raz ponowny.
Dzisiaj jak odalilem to juz sie zapalila kontrolka od oleju ( jak obracam kopka to po tych 5 "dziorach" w przekladni juz na niej pojawia sie olej. Czyli 10 z obu, ile jest tego w calej przekladni?
W chlodnicy jest full plynu.
Czego to moze byc przyczyna?
Dzisiaj jak odalilem to juz sie zapalila kontrolka od oleju ( jak obracam kopka to po tych 5 "dziorach" w przekladni juz na niej pojawia sie olej. Czyli 10 z obu, ile jest tego w calej przekladni?
W chlodnicy jest full plynu.
Czego to moze byc przyczyna?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
( jak obracam kopka to po tych 5 "dziorach" w przekladni juz na niej pojawia sie olej. Czyli 10 z obu, ile jest tego w calej przekladni?
Nie rozumiem o czym piszesz
W chlodnicy jest full plynu.
Full to ma być jeśli masz zbiorniczek wyrównawczy a jeśli w chłodnicy
od góry masz tylko wężyk z korkiem gdzie wlewasz i nic więcej to nie może być full .
Na początek odkręć śrubkę z prawej strony silnika-na środku na śrubokręt krzyżak ,przechyl lekko moto i zobacz czy kapnie z tej dziurki olej .
Mineralny nie nadaje sie do tego silnika .
Spuść tego minerala najlepiej i
zalej full syntetyk najlepiej castrol power 1 racing .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
To ci nie ubywa oleju ,w chłodnicy rozumiem że też czyli masz wszystko szczelne .
Można mieszać :
syntetyk-pół syntetyk
syntetyk-syntetyk
pół syntetyk-pół syntetyk
różnych firm mogą być ...
Ale mineralny-pół/full syntetyk nie za bardzo dlatego lepiej zlej
z pojemnika ten mineralny .
Odłączasz wężyk łączący dozownik z pojemnikiem oleju zlewasz stary ,z powrotem wężyk podłączasz ,lejesz nowy .
Odkręcasz przy silniku pokrywę dozownika -jest na 2 imbusy .
Z boku dozownika jest mała śrubka mniej więcej na środku chyba na krzyżak,odkręcasz ją i zlewasz trochę oleju najlepiej weź jakiś kieliszek od wódki podstaw
20-30ml przynajmniej musisz spuścić żeby pozbyć się bąbęlków powietrza
które się zrobią przez odłączenie wężyka .
Samoczynne spuszczanie może nie wystarczyć ja musiałem dmuchnąć
przez wlew oleju żeby mocniej olej poleciał i wtedy już nie było powietrza .
Najlepiej by było jakbyś ten wężyk zamienił na przezroczysty wtedy zobaczysz czy jest w wężyku powietrze czy nie .
Można mieszać :
syntetyk-pół syntetyk
syntetyk-syntetyk
pół syntetyk-pół syntetyk
różnych firm mogą być ...
Ale mineralny-pół/full syntetyk nie za bardzo dlatego lepiej zlej
z pojemnika ten mineralny .
Odłączasz wężyk łączący dozownik z pojemnikiem oleju zlewasz stary ,z powrotem wężyk podłączasz ,lejesz nowy .
Odkręcasz przy silniku pokrywę dozownika -jest na 2 imbusy .
Z boku dozownika jest mała śrubka mniej więcej na środku chyba na krzyżak,odkręcasz ją i zlewasz trochę oleju najlepiej weź jakiś kieliszek od wódki podstaw

20-30ml przynajmniej musisz spuścić żeby pozbyć się bąbęlków powietrza
które się zrobią przez odłączenie wężyka .
Samoczynne spuszczanie może nie wystarczyć ja musiałem dmuchnąć
przez wlew oleju żeby mocniej olej poleciał i wtedy już nie było powietrza .
Najlepiej by było jakbyś ten wężyk zamienił na przezroczysty wtedy zobaczysz czy jest w wężyku powietrze czy nie .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Oleje do mieszanki mozna mieszac,wcale jednego producenta.Sprawdz swiece czy nie zaoliwiona.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Nie wspominalem ze mam odlaczony dozownik?, teraz lalem do weza ze strzykawki swierza mieszanke 40:1
Btw. Jak juz wszystko bedzie ok to moge lac powiedzmy 500ml mieszanki z mineralnym z 5l mieszanki z full syntetykiem? Bo 1,3-1,4l mi zostalo;)
A swiece wyczyscilem paierem sciernym, bylo w chooooj sadzy ;D
Jeszcze wyczyszcze gaznik I jutro wszystko poskrecam do kupy I sie ogarnie.
I prosze o odpowiedz w innym watku odnosnie gotowania gaznika;) albo I tu;)
Z gory dzieki I pozdrawiam
Ze sie jeszcze tak zapytam.
To normalne ze nie mam filtra tylko taki pojemnik gdzie jest aku, obcieta tam rura 21mm I gabka do filtrowania powietrza?
Btw. Jak juz wszystko bedzie ok to moge lac powiedzmy 500ml mieszanki z mineralnym z 5l mieszanki z full syntetykiem? Bo 1,3-1,4l mi zostalo;)
A swiece wyczyscilem paierem sciernym, bylo w chooooj sadzy ;D
Jeszcze wyczyszcze gaznik I jutro wszystko poskrecam do kupy I sie ogarnie.
I prosze o odpowiedz w innym watku odnosnie gotowania gaznika;) albo I tu;)
Z gory dzieki I pozdrawiam
Ze sie jeszcze tak zapytam.
To normalne ze nie mam filtra tylko taki pojemnik gdzie jest aku, obcieta tam rura 21mm I gabka do filtrowania powietrza?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Ze sie jeszcze tak zapytam.
To normalne ze nie mam filtra tylko taki pojemnik gdzie jest aku, obcieta tam rura 21mm I gabka do filtrowania powietrza?
To jest air box tylko tak piszesz jak było to było własnej roboty zrób zdjęcie
i daj na imageshack.us na przykład i na forum wklej linka .
Oleje do mieszanki mozna mieszac,wcale jednego producenta
Mieszałem różne oleje syntetyczne i było ok tylko nie mieszałem mineralnego z syntetycznym , nie wiem czy można ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Daje fotki jak prosiłeś:)
http://tinypic.pl/i/00027/qr5hnvncuvde.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/wyh167g3h078.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/8u4r0vulw92b.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/ba35gc21b1gc.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/410n1xji1hg6.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/1np862nh2g75.jpg
tinypic bo z tego zawsze korzystam:)
http://tinypic.pl/i/00027/qr5hnvncuvde.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/wyh167g3h078.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/8u4r0vulw92b.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/ba35gc21b1gc.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/410n1xji1hg6.jpg
http://tinypic.pl/i/00027/1np862nh2g75.jpg
tinypic bo z tego zawsze korzystam:)
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
To jest oryginalny air box tylko wąż który jest wsadzony na dole jest nieoryginalny ale wygląda że ciasno siedzi szczelnie.
Od góry czyli pod siedzeniem nie ma żadnego otworu ?
jeśli nie ma to powietrze zasysa przez otwory z tej pokrywy bocznej które wyglądają jak zaklejone ?
Od góry czyli pod siedzeniem nie ma żadnego otworu ?
jeśli nie ma to powietrze zasysa przez otwory z tej pokrywy bocznej które wyglądają jak zaklejone ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Tam jest taka metalowa siatka.
To nie przez filtr bo nawet rzykladajac gabke filtrujaca pprosto do ruru problem sie pojawial.
Rozebralem glowice I cylinder, soro sadzy sie nazbieralo, nie wiem czy to normalne?
W tloku jeden z otworow jest troche pekniety, to nieistotne?
To nie przez filtr bo nawet rzykladajac gabke filtrujaca pprosto do ruru problem sie pojawial.
Rozebralem glowice I cylinder, soro sadzy sie nazbieralo, nie wiem czy to normalne?
W tloku jeden z otworow jest troche pekniety, to nieistotne?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
To na kiepskim oleju jeździłeś jak sporo nagaru .
A tłok lepiej wymień zanim całkiem pęknie i narobi szkód , ciekawe w jakim stanie cylinder
pierścienie pewnie masz zajechane jakbyś miał nowe i szczelinomierz to można by to było określić dokładniej...
Zobacz u góry w cylindrze jest na pewno takie odbarwienie to tam gdzie tłok dochodzi ale pierścienie już nie , jak tam przejedziesz palcem to czuć różnice tzn pojawił sie próg ?
Szkoda że przed rozebraniem nie sprawdziłeś kompresji ale to też trzeba mieć przyrząd .
Jeśli cylinder nie ma rys i nie dawno motor był mocniejszy to możesz zaryzykować i kupić nowy tłok a cylinder zostawić tylko nie wiem czy te tłoki po kilkadziesiąt zł są coś warte z allegro kolejne cenowo to meteory za 120zł...
A tłok lepiej wymień zanim całkiem pęknie i narobi szkód , ciekawe w jakim stanie cylinder
pierścienie pewnie masz zajechane jakbyś miał nowe i szczelinomierz to można by to było określić dokładniej...
Zobacz u góry w cylindrze jest na pewno takie odbarwienie to tam gdzie tłok dochodzi ale pierścienie już nie , jak tam przejedziesz palcem to czuć różnice tzn pojawił sie próg ?
Szkoda że przed rozebraniem nie sprawdziłeś kompresji ale to też trzeba mieć przyrząd .
Jeśli cylinder nie ma rys i nie dawno motor był mocniejszy to możesz zaryzykować i kupić nowy tłok a cylinder zostawić tylko nie wiem czy te tłoki po kilkadziesiąt zł są coś warte z allegro kolejne cenowo to meteory za 120zł...
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam.
dzisiaj silnik zdemontowałem z moto. Mam pytania co by było warto sprawdzić.
Mam osobiście podejżenia, że to wina : swiecy, gaznika, lub modułu, ostatnio - przed rozbiórką już ledwo co chodził...
Na tłoku, glowicy i kanalikach w cyl bylo dosc sporo nagaru, z glowicy i tloka starłem papierem sciernym.
Moje pytania.
1. Czego to by mogla być jeszcze wina i jak to sprawdzić?
2. Z lewej pod deklem oleju z czego może być zrobiona uszczelka? silikon ognioodporny byłby ok? ew jaki materiał byłby ok który byłbym w stanie wyciąć domowymi sposobami?
3. Z czego by zrobić uszczelke miedzy glowicą a cylindrem? slyszałem ze sa jakieś takie "maści" bo silikon ma tylko 320st cel.
4. ile i jaki olej powinien byc w przekladni w am6?
5. Co jeszcze warto sprawdzic w silniku skoro juz wymontowany i jaka moze byc przyczyna takowej awarii?
Pozdrawiam.
dzisiaj silnik zdemontowałem z moto. Mam pytania co by było warto sprawdzić.
Mam osobiście podejżenia, że to wina : swiecy, gaznika, lub modułu, ostatnio - przed rozbiórką już ledwo co chodził...
Na tłoku, glowicy i kanalikach w cyl bylo dosc sporo nagaru, z glowicy i tloka starłem papierem sciernym.
Moje pytania.
1. Czego to by mogla być jeszcze wina i jak to sprawdzić?
2. Z lewej pod deklem oleju z czego może być zrobiona uszczelka? silikon ognioodporny byłby ok? ew jaki materiał byłby ok który byłbym w stanie wyciąć domowymi sposobami?
3. Z czego by zrobić uszczelke miedzy glowicą a cylindrem? slyszałem ze sa jakieś takie "maści" bo silikon ma tylko 320st cel.
4. ile i jaki olej powinien byc w przekladni w am6?
5. Co jeszcze warto sprawdzic w silniku skoro juz wymontowany i jaka moze byc przyczyna takowej awarii?
Pozdrawiam.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
sa sylikony do 500st. celcjusza, i taki musisz kupic.juz pare razy zabezpieczalem tak cylinder i bylo ok.dostaniesz go w pierwszym lepszym motoryzacyjnym ;d
Do przekladni AM6 wchodzi okolo 0,7 l oleju. Najlepiej 75W90
Do przekladni AM6 wchodzi okolo 0,7 l oleju. Najlepiej 75W90
Suzuki Bandit 600N 2003r.
- Mateusz149
- Bywalec
- Posty: 592
- Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
- Lokalizacja: G-dz
Tez mam wlasnie czerwony ale tylko 320st. Ojciec gdzies w pracy dorabial uszczelki do maszyn I mowi ze jest cos w stylu masci, co zastyga I jest sztywne, nie elastycznie w porownaniu z silikonem.
Cuz zobaczy sie. Na pewno ten olej bedzie ok?
Co do plynu chlodniczego - ile mniej wiecej wchodzi?
Cuz zobaczy sie. Na pewno ten olej bedzie ok?
Co do plynu chlodniczego - ile mniej wiecej wchodzi?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
...U mnie jest śrubka którą spuszczasz olej i ma być go tak, że jak moto stoi na prosto to nie wycieka ale przy minimalnym przechyleniu zaczyna lecieć...
Polecam Castrol'a MTX 44zł. (tylko nie wiem jak to z nim dokładnie jest)
Polecam Castrol'a MTX 44zł. (tylko nie wiem jak to z nim dokładnie jest)
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości