Zobacz wÄ…tek - AM6 muli, bardzo kopci na bialo, brak mocy.
NAS Analytics TAG

AM6 muli, bardzo kopci na bialo, brak mocy.

i inne małe pojemności
_________

AM6 muli, bardzo kopci na bialo, brak mocy.

Postprzez magik2208 » 8/9/2010, 19:34

Witam.
Mam pewien problem. Silnik w moto to AM6.
Przez poprzedniego wlasciciela lany dobry full syntetyk, Ja ok. 150-200km przejechalem na jakims mineralu castrola za 13zl od litra na stacji. Moto jakies 30km temu zaczal mulic, brak mu mocy, kopci na bialo I czuc wyraznie sporo benzyny. Wczesniej v-max wynosil jakies 90km/h, teraz na oko moze jest to 50-60km/h...

Tutaj pytanie me - macie jakies pomysly jaka moze byc tego przyczyna?
Troche zaczyna mnie to juz wkurzac bo moto stoi w gazazu I jezdzic nie moge ;/

Malo znam sie na mechanice moto bo to moje pierwsze.

Pozdrawiam, z gory dzieki I oczywiscie licze na wasza pomoc drodzy riderzy ;P
Ostatnio edytowano 11/9/2010, 14:06 przez magik2208, łącznie edytowano 1 raz
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16


//

Postprzez magik282 » 8/9/2010, 19:48

moim zdaniem kolego mogą to być uszczelki ale nie jestem do konica pewny ponieważ nie wiem jak dokładnie ci się do objawiło.Jak chcesz napisz mi na privi dokładnie jak ci się to objawiło a postaram się pomóc:)
magik282
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/3/2010, 23:11
Lokalizacja: kuj-pom


Postprzez magik2208 » 11/9/2010, 14:04

Witam po raz ponowny.

Dzisiaj jak odalilem to juz sie zapalila kontrolka od oleju ( jak obracam kopka to po tych 5 "dziorach" w przekladni juz na niej pojawia sie olej. Czyli 10 z obu, ile jest tego w calej przekladni?
W chlodnicy jest full plynu.

Czego to moze byc przyczyna?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez krzysieg » 11/9/2010, 15:23

( jak obracam kopka to po tych 5 "dziorach" w przekladni juz na niej pojawia sie olej. Czyli 10 z obu, ile jest tego w calej przekladni?

Nie rozumiem o czym piszesz

W chlodnicy jest full plynu.

Full to ma być jeśli masz zbiorniczek wyrównawczy a jeśli w chłodnicy
od góry masz tylko wężyk z korkiem gdzie wlewasz i nic więcej to nie może być full .

Na początek odkręć śrubkę z prawej strony silnika-na środku na śrubokręt krzyżak ,przechyl lekko moto i zobacz czy kapnie z tej dziurki olej .

Mineralny nie nadaje sie do tego silnika .
Spuść tego minerala najlepiej i
zalej full syntetyk najlepiej castrol power 1 racing .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez magik2208 » 11/9/2010, 16:16

Tak wlasnie! Lalem mineralnego pprzez 200km
Wczoraj do mnie doszedl castrol racing1 2t.
Lac go w stosunku 40:1 czy 50:1?

Olej leci jak go odchyle tak na ok 20stoni od konta prostego w prawa strone
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez krzysieg » 11/9/2010, 19:41

To ci nie ubywa oleju ,w chłodnicy rozumiem że też czyli masz wszystko szczelne .
Można mieszać :
syntetyk-pół syntetyk
syntetyk-syntetyk
pół syntetyk-pół syntetyk
różnych firm mogą być ...
Ale mineralny-pół/full syntetyk nie za bardzo dlatego lepiej zlej
z pojemnika ten mineralny .

Odłączasz wężyk łączący dozownik z pojemnikiem oleju zlewasz stary ,z powrotem wężyk podłączasz ,lejesz nowy .
Odkręcasz przy silniku pokrywę dozownika -jest na 2 imbusy .
Z boku dozownika jest mała śrubka mniej więcej na środku chyba na krzyżak,odkręcasz ją i zlewasz trochę oleju najlepiej weź jakiś kieliszek od wódki podstaw :)
20-30ml przynajmniej musisz spuścić żeby pozbyć się bąbęlków powietrza
które się zrobią przez odłączenie wężyka .
Samoczynne spuszczanie może nie wystarczyć ja musiałem dmuchnąć
przez wlew oleju żeby mocniej olej poleciał i wtedy już nie było powietrza .

Najlepiej by było jakbyś ten wężyk zamienił na przezroczysty wtedy zobaczysz czy jest w wężyku powietrze czy nie .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Koval135 » 11/9/2010, 20:15

Oleje do mieszanki mozna mieszac,wcale jednego producenta.Sprawdz swiece czy nie zaoliwiona.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez magik2208 » 11/9/2010, 20:50

Nie wspominalem ze mam odlaczony dozownik?, teraz lalem do weza ze strzykawki swierza mieszanke 40:1

Btw. Jak juz wszystko bedzie ok to moge lac powiedzmy 500ml mieszanki z mineralnym z 5l mieszanki z full syntetykiem? Bo 1,3-1,4l mi zostalo;)

A swiece wyczyscilem paierem sciernym, bylo w chooooj sadzy ;D

Jeszcze wyczyszcze gaznik I jutro wszystko poskrecam do kupy I sie ogarnie.

I prosze o odpowiedz w innym watku odnosnie gotowania gaznika;) albo I tu;)

Z gory dzieki I pozdrawiam

Ze sie jeszcze tak zapytam.
To normalne ze nie mam filtra tylko taki pojemnik gdzie jest aku, obcieta tam rura 21mm I gabka do filtrowania powietrza?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez krzysieg » 12/9/2010, 13:04

Ze sie jeszcze tak zapytam.
To normalne ze nie mam filtra tylko taki pojemnik gdzie jest aku, obcieta tam rura 21mm I gabka do filtrowania powietrza?

To jest air box tylko tak piszesz jak było to było własnej roboty zrób zdjęcie
i daj na imageshack.us na przykład i na forum wklej linka .
Oleje do mieszanki mozna mieszac,wcale jednego producenta

Mieszałem różne oleje syntetyczne i było ok tylko nie mieszałem mineralnego z syntetycznym , nie wiem czy można ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez magik2208 » 12/9/2010, 13:19

Nie znalem sie na tym, jak rozbierałem to doszedlem do wniosku ze podczas mycia mogla dostac sie woda, co w takim wypadku?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16


Postprzez krzysieg » 19/9/2010, 23:21

To jest oryginalny air box tylko wąż który jest wsadzony na dole jest nieoryginalny ale wygląda że ciasno siedzi szczelnie.
Od góry czyli pod siedzeniem nie ma żadnego otworu ?
jeśli nie ma to powietrze zasysa przez otwory z tej pokrywy bocznej które wyglądają jak zaklejone ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez magik2208 » 20/9/2010, 01:10

Tam jest taka metalowa siatka.
To nie przez filtr bo nawet rzykladajac gabke filtrujaca pprosto do ruru problem sie pojawial.

Rozebralem glowice I cylinder, soro sadzy sie nazbieralo, nie wiem czy to normalne?
W tloku jeden z otworow jest troche pekniety, to nieistotne?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez krzysieg » 20/9/2010, 11:58

To na kiepskim oleju jeździłeś jak sporo nagaru .
A tłok lepiej wymień zanim całkiem pęknie i narobi szkód , ciekawe w jakim stanie cylinder
pierścienie pewnie masz zajechane jakbyś miał nowe i szczelinomierz to można by to było określić dokładniej...
Zobacz u góry w cylindrze jest na pewno takie odbarwienie to tam gdzie tłok dochodzi ale pierścienie już nie , jak tam przejedziesz palcem to czuć różnice tzn pojawił sie próg ?
Szkoda że przed rozebraniem nie sprawdziłeś kompresji ale to też trzeba mieć przyrząd .
Jeśli cylinder nie ma rys i nie dawno motor był mocniejszy to możesz zaryzykować i kupić nowy tłok a cylinder zostawić tylko nie wiem czy te tłoki po kilkadziesiąt zł są coś warte z allegro kolejne cenowo to meteory za 120zł...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez magik2208 » 20/9/2010, 16:06

cylinder nie ma rys, tłok jest w dobrym stanie.

Nie ma sensu zmieniac, blad tkwi w czym innym, ale nie wiem jeszcze w czym:)

Tymbardziej pierscienie - jak nówka!!
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez magik2208 » 26/9/2010, 19:19

Witam.

dzisiaj silnik zdemontowałem z moto. Mam pytania co by było warto sprawdzić.

Mam osobiście podejżenia, że to wina : swiecy, gaznika, lub modułu, ostatnio - przed rozbiórką już ledwo co chodził...

Na tłoku, glowicy i kanalikach w cyl bylo dosc sporo nagaru, z glowicy i tloka starłem papierem sciernym.

Moje pytania.

1. Czego to by mogla być jeszcze wina i jak to sprawdzić?

2. Z lewej pod deklem oleju z czego może być zrobiona uszczelka? silikon ognioodporny byłby ok? ew jaki materiał byłby ok który byłbym w stanie wyciąć domowymi sposobami?

3. Z czego by zrobić uszczelke miedzy glowicą a cylindrem? slyszałem ze sa jakieś takie "maści" bo silikon ma tylko 320st cel.

4. ile i jaki olej powinien byc w przekladni w am6?

5. Co jeszcze warto sprawdzic w silniku skoro juz wymontowany i jaka moze byc przyczyna takowej awarii?

Pozdrawiam.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Mateusz149 » 26/9/2010, 21:28

sa sylikony do 500st. celcjusza, i taki musisz kupic.juz pare razy zabezpieczalem tak cylinder i bylo ok.dostaniesz go w pierwszym lepszym motoryzacyjnym ;d

Do przekladni AM6 wchodzi okolo 0,7 l oleju. Najlepiej 75W90
Suzuki Bandit 600N 2003r.
Mateusz149
Bywalec
 
Posty: 592
Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
Lokalizacja: G-dz

Postprzez magik2208 » 26/9/2010, 21:53

Tez mam wlasnie czerwony ale tylko 320st. Ojciec gdzies w pracy dorabial uszczelki do maszyn I mowi ze jest cos w stylu masci, co zastyga I jest sztywne, nie elastycznie w porownaniu z silikonem.

Cuz zobaczy sie. Na pewno ten olej bedzie ok?

Co do plynu chlodniczego - ile mniej wiecej wchodzi?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez magik2208 » 29/9/2010, 15:11

Jaki jeszcze moze byc olej z tych tanszych jeśli motula nie bedzie? ile go lac? bo w okienku mam taka blache a nie szkło...
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Marshal » 29/9/2010, 16:23

...U mnie jest śrubka którą spuszczasz olej i ma być go tak, że jak moto stoi na prosto to nie wycieka ale przy minimalnym przechyleniu zaczyna lecieć...

Polecam Castrol'a MTX 44zł. (tylko nie wiem jak to z nim dokładnie jest)
Marshal
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
Lokalizacja: Mikoszewo

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê