Problem z R6
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Problem z R6
Witam. Mam problem z R6. Rocznik 2001 na gażnikach. 2 dnii temu zaczęły sie problemy z odpalaniem. Musiałem odpalić ją na zapych. Odpalila ale chodziła jak traktor(jakby nie na wszystkie gary) Zgasiłem ją a [po 12 godzinach próbowałem odpalić i nic. Na zapych ledwo odpalała ale jakby sie dusiła, nie reagowała na gaz i gasła. A przy pewnej próbie strzeliło coś z tłumika. Sprawdzałem świece i są oki. Pompka paliwa też działa.
Motor kręci ale wogóle nie odpala. Potem przy próbie odpalenia znówu coś strzeliło z tłumika.
Czy orientuje się ktoś jaka może byc przyczyna? Dodam ze gdy zgasiło się go przy nagrzanym silnikiu to trzeba było poczekac aż ostygnie żeby go znowu odpalić.
Pozdrawiam.
Motor kręci ale wogóle nie odpala. Potem przy próbie odpalenia znówu coś strzeliło z tłumika.
Czy orientuje się ktoś jaka może byc przyczyna? Dodam ze gdy zgasiło się go przy nagrzanym silnikiu to trzeba było poczekac aż ostygnie żeby go znowu odpalić.
Pozdrawiam.
- marcinho4td
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
- Lokalizacja: szczecin
Ja miałem bardzo podobne objawy - skończyło się wymianą silnika, pękł niklasil na cylindrze, miejmy nadzieję, że u Ciebie to nie tak poważna sprawa, więc może lepiej daj sprzęta do mechanika. U mnie stało sie tak "z niczego" nie katowałem go.
- rider1000
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 28/6/2007, 21:18
- Lokalizacja: Gostynin
Może trzeba na początek pomiar luzów zaworowych, porządny serwis gaźników i dokładne sprawdzenie świec (czasami pod ciśnieniem dostają przebicia) to sugeruje strzelanie z wydechu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
No mam nadzieje że to nie silnik. Bo wcześniej żadnych problemów z silnikiem nie było. Czasem nie chciał odpalić ale po zakręceniu kilka razy i odczekaniu 10 min palił bez problemu.
Dodam jeszcze że przy kręceniu słychać dziwny dżwięk gdzieś z okolic baku. Tak jakby gdzieś sie zapowietrzał i potem to powietrze wyleciało. Ciężko określić ten dzwięk. Ale to jakby takie ciche PUUM
Pozdrawiam
Dodam jeszcze że przy kręceniu słychać dziwny dżwięk gdzieś z okolic baku. Tak jakby gdzieś sie zapowietrzał i potem to powietrze wyleciało. Ciężko określić ten dzwięk. Ale to jakby takie ciche PUUM

Pozdrawiam
- marcinho4td
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
- Lokalizacja: szczecin
Raczek_6 napisał(a):Może trzeba na początek pomiar luzów zaworowych, porządny serwis gaźników i dokładne sprawdzenie świec (czasami pod ciśnieniem dostają przebicia) to sugeruje strzelanie z wydechu.
dodalbym do tego sprawdzenie kompresji...
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
Po sprawdzeniu kompresji na każdym z cylindrów było około 8 atm a powinno być 12.
Nie wiem czy jest sens grzebania z tym silnikiem czy poprostu poszukać silnika. Jak myślicie?
I od razu pytanie. Ma ktoś namiary na kogoś zaufanego kto załatwiłby zadbany silniczek za rozsądną kase?
Pozdrawiam
Nie wiem czy jest sens grzebania z tym silnikiem czy poprostu poszukać silnika. Jak myślicie?
I od razu pytanie. Ma ktoś namiary na kogoś zaufanego kto załatwiłby zadbany silniczek za rozsądną kase?
Pozdrawiam
- marcinho4td
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
- Lokalizacja: szczecin
Zacznij od sprawdzenia góry silnika, możliwe że zawory są podparte w wyniku czego nie trzymają. Dopiero gdy bedziesz pewny że to pierścienie zacznij szukać nowego silnika. Pozdro
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
- marcinho4td
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
- Lokalizacja: szczecin
Po ściągnięciu głowicy okazało się że w jednym cylindrze na całej długości jest pękniety niklasil. A na następnych dwóch są takie same pęknięcia lecz ciągną się od góry cylindra przez około milimetr w dół. Dla pewności spytam czy to może byc przyczyną?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- marcinho4td
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
- Lokalizacja: szczecin
adamRS, what?? nie rozumiem. Pęknięty nicasil- cóż, dziwna sprawa. Nie spotkałem się z czymś takim, powodem może być, czy ja wiem, wada fabryczna? Przegrzanie silnika? A może ten typ tak po prostu ma? Nie wiem. Silnik do wymiany, raczej nie opłaca się tego robić. No chyba że by kupić motor z np. zatartym wałem, ale to raczej nic pewnego. Pozdro
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Panowie jeszcze jedno pytanko. Znalazłem na allegro dół silnika. Dzwoniłem i podobno jest w nim tylko lekko skrzywiony wał. Poza tym cylindry ok. Czy jest sens kupować to i przełożyć wał ze swojego czy poprostu poczekać (w koncu sezon się kończy) dozbierać kasy i poszukać całego silniczka?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- marcinho4td
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
- Lokalizacja: szczecin
marcinho4td napisał(a):Panowie jeszcze jedno pytanko. Znalazłem na allegro dół silnika. Dzwoniłem i podobno jest w nim tylko lekko skrzywiony wał. Poza tym cylindry ok. Czy jest sens kupować to i przełożyć wał ze swojego czy poprostu poczekać (w koncu sezon się kończy) dozbierać kasy i poszukać całego silniczka?
Pozdrawiam
Sam sobie policz

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości