Zobacz wÄ…tek - Problem z R6
NAS Analytics TAG

Problem z R6

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z R6

Postprzez marcinho4td » 24/8/2010, 20:19

Witam. Mam problem z R6. Rocznik 2001 na gażnikach. 2 dnii temu zaczęły sie problemy z odpalaniem. Musiałem odpalić ją na zapych. Odpalila ale chodziła jak traktor(jakby nie na wszystkie gary) Zgasiłem ją a [po 12 godzinach próbowałem odpalić i nic. Na zapych ledwo odpalała ale jakby sie dusiła, nie reagowała na gaz i gasła. A przy pewnej próbie strzeliło coś z tłumika. Sprawdzałem świece i są oki. Pompka paliwa też działa.
Motor kręci ale wogóle nie odpala. Potem przy próbie odpalenia znówu coś strzeliło z tłumika.
Czy orientuje się ktoś jaka może byc przyczyna? Dodam ze gdy zgasiło się go przy nagrzanym silnikiu to trzeba było poczekac aż ostygnie żeby go znowu odpalić.
Pozdrawiam.
marcinho4td
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
Lokalizacja: szczecin


Postprzez rider1000 » 24/8/2010, 21:14

Ja miałem bardzo podobne objawy - skończyło się wymianą silnika, pękł niklasil na cylindrze, miejmy nadzieję, że u Ciebie to nie tak poważna sprawa, więc może lepiej daj sprzęta do mechanika. U mnie stało sie tak "z niczego" nie katowałem go.
rider1000
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/6/2007, 21:18
Lokalizacja: Gostynin


Postprzez Raczek_6 » 24/8/2010, 21:22

Może trzeba na początek pomiar luzów zaworowych, porządny serwis gaźników i dokładne sprawdzenie świec (czasami pod ciśnieniem dostają przebicia) to sugeruje strzelanie z wydechu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez marcinho4td » 25/8/2010, 19:16

No mam nadzieje że to nie silnik. Bo wcześniej żadnych problemów z silnikiem nie było. Czasem nie chciał odpalić ale po zakręceniu kilka razy i odczekaniu 10 min palił bez problemu.
Dodam jeszcze że przy kręceniu słychać dziwny dżwięk gdzieś z okolic baku. Tak jakby gdzieś sie zapowietrzał i potem to powietrze wyleciało. Ciężko określić ten dzwięk. Ale to jakby takie ciche PUUM :)
Pozdrawiam
marcinho4td
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez lachos R6 » 27/8/2010, 07:13

no to być może oprócz tego co ci koledzy pisali wyżej należałoby sprawdzić również czy wtryski nie są zapchane przez nalanie jakiegoś zasyfionego paliwa (którego w Polsce teraz nie brakuje niestety)
lachos R6
Świeżak
 
Posty: 138
Dołączył(a): 26/1/2009, 23:25

Postprzez adamRS » 27/8/2010, 15:30

Jego moto jest na gaźnikach, wyraźnie jest napisane.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez maciek.046 » 27/8/2010, 18:49

Raczek_6 napisał(a):Może trzeba na początek pomiar luzów zaworowych, porządny serwis gaźników i dokładne sprawdzenie świec (czasami pod ciśnieniem dostają przebicia) to sugeruje strzelanie z wydechu.

dodalbym do tego sprawdzenie kompresji...
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez Raczek_6 » 28/8/2010, 11:15

To trykanie to elektro-magnetyczna membranowa pompa paliwa.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez marcinho4td » 3/9/2010, 11:33

Po sprawdzeniu kompresji na każdym z cylindrów było około 8 atm a powinno być 12.
Nie wiem czy jest sens grzebania z tym silnikiem czy poprostu poszukać silnika. Jak myślicie?
I od razu pytanie. Ma ktoś namiary na kogoś zaufanego kto załatwiłby zadbany silniczek za rozsądną kase?
Pozdrawiam
marcinho4td
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez balchan1 » 3/9/2010, 15:25

Zacznij od sprawdzenia góry silnika, możliwe że zawory są podparte w wyniku czego nie trzymają. Dopiero gdy bedziesz pewny że to pierścienie zacznij szukać nowego silnika. Pozdro
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez marcinho4td » 3/9/2010, 17:47

Tak zrobie. Sprawdze zawory i bede wiedział co robić dalej. Dzięki panowie.
marcinho4td
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez marcinho4td » 26/9/2010, 18:19

Po ściągnięciu głowicy okazało się że w jednym cylindrze na całej długości jest pękniety niklasil. A na następnych dwóch są takie same pęknięcia lecz ciągną się od góry cylindra przez około milimetr w dół. Dla pewności spytam czy to może byc przyczyną?

Pozdrawiam
marcinho4td
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez adamRS » 26/9/2010, 20:34

Może. A pewne jest że z takim czymś jeździć nie można.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez balchan1 » 26/9/2010, 20:39

adamRS, what?? nie rozumiem. Pęknięty nicasil- cóż, dziwna sprawa. Nie spotkałem się z czymś takim, powodem może być, czy ja wiem, wada fabryczna? Przegrzanie silnika? A może ten typ tak po prostu ma? Nie wiem. Silnik do wymiany, raczej nie opłaca się tego robić. No chyba że by kupić motor z np. zatartym wałem, ale to raczej nic pewnego. Pozdro
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez rider1000 » 27/9/2010, 15:55

a jednak najgorsze.... to samo ja miałem też w roczniku 2001 po ok. 27 tys. przebiegu. w R6 to częsta wada niestety. czeka cię szukanie silnika. Powodzenia.
rider1000
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/6/2007, 21:18
Lokalizacja: Gostynin

Postprzez adamRS » 27/9/2010, 16:12

Balchan1 czego nie zrozumiałeś?
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez marcinho4td » 27/9/2010, 18:18

Panowie jeszcze jedno pytanko. Znalazłem na allegro dół silnika. Dzwoniłem i podobno jest w nim tylko lekko skrzywiony wał. Poza tym cylindry ok. Czy jest sens kupować to i przełożyć wał ze swojego czy poprostu poczekać (w koncu sezon się kończy) dozbierać kasy i poszukać całego silniczka?
Pozdrawiam
marcinho4td
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24/7/2010, 17:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez balchan1 » 27/9/2010, 18:26

Sorki, miałem trochę %% i nie mogłeś jakoś się doczytać :)
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Invi » 27/9/2010, 18:34

marcinho4td napisał(a):Panowie jeszcze jedno pytanko. Znalazłem na allegro dół silnika. Dzwoniłem i podobno jest w nim tylko lekko skrzywiony wał. Poza tym cylindry ok. Czy jest sens kupować to i przełożyć wał ze swojego czy poprostu poczekać (w koncu sezon się kończy) dozbierać kasy i poszukać całego silniczka?
Pozdrawiam


Sam sobie policz ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez adamRS » 27/9/2010, 19:08

Jedynie wymiana całego silnika według mnie. Składanie z kilku nie zdaje egzaminu.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê