wieczny problem z akumulatorem
Posty: 18
• Strona 1 z 1
wieczny problem z akumulatorem
witam
mam problem z akumulatorem w kawasaki zx10r '05, wystarczy, że postoi kilka dni i nie kręci, kupiłem nowy tani padł po dwóch miesiącach, kupiłem Yuasa, też nie dał rady chociaż zimą był w domu, teraz znowu chiński dwa miesiące i koniec... pomiary na ładowaniu wykazały, że jest ok, poboru w stanie spoczynku też nie ma... nie mam pomysłu co dalej... czy rozrusznik je zabija, czy ma to związek z regulatorem napięcia czy co tam jeszcze... pomocy...
mam problem z akumulatorem w kawasaki zx10r '05, wystarczy, że postoi kilka dni i nie kręci, kupiłem nowy tani padł po dwóch miesiącach, kupiłem Yuasa, też nie dał rady chociaż zimą był w domu, teraz znowu chiński dwa miesiące i koniec... pomiary na ładowaniu wykazały, że jest ok, poboru w stanie spoczynku też nie ma... nie mam pomysłu co dalej... czy rozrusznik je zabija, czy ma to związek z regulatorem napięcia czy co tam jeszcze... pomocy...
motóry
- elemac
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
- Lokalizacja: lubuskie
wieczny problem z akumulatorem
no chodzi o to, że pomiary jakby dobre, na odpalonym silniku 14,5 V, przy wyłaczonym nie wykazuje poborów, są dni, że jeżdżę codziennie, są kilkudniowe czy kilkunastodniowe przerwy, normalna eksploatacja, a prąd znika, czy możliwy jest w takim przypadku problem z regulatorem napięcia czy może z rozrusznikiem, który zabiera całą moc przez jakieś zwarcie?
pomocy...
pomocy...
motóry
- elemac
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
- Lokalizacja: lubuskie
A alarm masz?
Spróbuj odłączać za każdym razem aku jak moto stoi dłużej i sprawdź napięcie aku (odłączonego) po dłuższym postoju. Jeśli jest ok to szukaj co może brać prąd podczas postoju. Może immobilizer, alarm, podgrzewane manetki (chyba raczej nie
)
Spróbuj sprawdzić prąd na odpalonym silniku, następnie włącz światła, dodaj gazu (3-4 tys obr) i zobacz jakie jest ładowanie. Może to właśnie uszkodzony regler rozwala akumulator. Sprawdź też po dłuższej jeździe jakie jest ładowanie, czy aku się nie grzeje.
Spróbuj odłączać za każdym razem aku jak moto stoi dłużej i sprawdź napięcie aku (odłączonego) po dłuższym postoju. Jeśli jest ok to szukaj co może brać prąd podczas postoju. Może immobilizer, alarm, podgrzewane manetki (chyba raczej nie

Spróbuj sprawdzić prąd na odpalonym silniku, następnie włącz światła, dodaj gazu (3-4 tys obr) i zobacz jakie jest ładowanie. Może to właśnie uszkodzony regler rozwala akumulator. Sprawdź też po dłuższej jeździe jakie jest ładowanie, czy aku się nie grzeje.
VFR 02'
-
navi - Świeżak
- Posty: 459
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
- Lokalizacja: Wawa
nie mam alarmu ani żadnych bajerów, immobilaizer fabryczny, jedno czego nigdy nie sprawdziłem to temperatura akumulatora po jeździe... chodzi o to, że motor "jakby psuł" akumulatory po kilku miesiącach eksploatacji... tracą one swoje własciwości, nawet doładowanie prostownikiem nie daje efektów, akumulator traci swoją pojemność i nie ma siły zakręcić...
motóry
- elemac
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
- Lokalizacja: lubuskie
Witam panów.Czytajac wasze wypowiedzi widzę że trzeba koledze wytłumaczć jak mato wszystko sprawdzic.Żeby sprawdzić czy w czasie spoczynku motor rozładowuje akumulator trzeba wpiąść w szereg amperomierz jeżeli pokazuja jakąś wartość to sprawa jest jasna,natomiast co do ładowania trzeba podłączyć do zacisków akumulatora woltomierz i w czasie odpalonego motoru zrobic pomiar jeżeli te czynnośći zostaną wykonane sprawa nie podlega dyskusji usterka zostanie wykryta
pozdrawiam
pozdrawiam
- krzysiek1968
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 26/7/2010, 11:57
pomiary w szeregu zrobione i nic pobór na poziomie 0,2 a myślę, że to immobilaizer, ładowanie jak mówiłem przy odpalonym 14,5V, zostało tylko sprawdzenie czy się grzeje akumulator w czasie jazdy... i chyba robi się wiekszy problem... czekam na dalsze pomysły a przede wszystkim na powód takiej usterki...
motóry
- elemac
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
- Lokalizacja: lubuskie
Witam.Jeżeli pomiary zrobiłes i jest tak jak napisałes to instalacja jest ok .
Wez akumulator i udaj się do warsztatu gdzie mogą sprawdzic akumulator pod obciąrzeniem gdyż wszystko wskazuje na to że jest on do kitu
pozdrawiam
Wez akumulator i udaj się do warsztatu gdzie mogą sprawdzic akumulator pod obciąrzeniem gdyż wszystko wskazuje na to że jest on do kitu
pozdrawiam
- krzysiek1968
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 26/7/2010, 11:57
wygląda na to, że to jakaś wada tych typów, dostałem poradę, żeby rozłączać akumulator przy kilkudniwym postoju, podobno to wina immobilaizera, który potrafi rozładować akumulator do zera a co za tym idzie zepsuć go na amen, pytam czy ktoś jeszcze tak ma?
motóry
- elemac
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
- Lokalizacja: lubuskie
- krzysiek1968
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 26/7/2010, 11:57
elemac napisał(a):pomiary w szeregu zrobione i nic pobór na poziomie 0,2 a myślę, że to immobilaizer, ładowanie jak mówiłem przy odpalonym 14,5V, zostało tylko sprawdzenie czy się grzeje akumulator w czasie jazdy... i chyba robi się wiekszy problem... czekam na dalsze pomysły a przede wszystkim na powód takiej usterki...
Witam,
Moze jestem w błędzie, ale pobór prÄ…du w stanie spoczynku na poziomie 0,2A chyba nie jest normalny?? I nie powiedzialbym, ze to takie "nic". Prosty rachunek pokazuje, że dla akumulatora o pojemnoÅ›ci 10Ah jego caÅ‚kowite rozÅ‚adowanie nasŧÄ…pi po ok 50h (10Ah/0,2A = 50h). Czy nie tak? No chyba, że coÅ› pokrÄ™ciÅ‚em

pozdrowionka
- Michal_
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 5/5/2009, 19:52
witam ponownie
pobór to 0,02 wcześniej żle podałem 0,2 co by było zabójtwem... poza tym wszystko jest ok., wygląda na to, że raz na jakiś czas potrzebne porządne doładowanie, im mniej jazdy tym częściej, raz na dwa no może na trzy miesiące przy częstszych wyjazdach bo nic innego nie znalazł ani warsztat ani forumowicze...
dzięki wszystkim za rady, niektóre się przydały...
pobór to 0,02 wcześniej żle podałem 0,2 co by było zabójtwem... poza tym wszystko jest ok., wygląda na to, że raz na jakiś czas potrzebne porządne doładowanie, im mniej jazdy tym częściej, raz na dwa no może na trzy miesiące przy częstszych wyjazdach bo nic innego nie znalazł ani warsztat ani forumowicze...
dzięki wszystkim za rady, niektóre się przydały...
motóry
- elemac
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
- Lokalizacja: lubuskie
ale też wymyślacie - nie ma ładowania podczas jazdy i tyle. Do sprawdzenia reegulator i fazy altka. Koniec. Coz złe wymienić, co podgnite to naprawić.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości