Zobacz wÄ…tek - wieczny problem z akumulatorem
NAS Analytics TAG

wieczny problem z akumulatorem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wieczny problem z akumulatorem

Postprzez elemac » 30/7/2010, 17:37

witam
mam problem z akumulatorem w kawasaki zx10r '05, wystarczy, że postoi kilka dni i nie kręci, kupiłem nowy tani padł po dwóch miesiącach, kupiłem Yuasa, też nie dał rady chociaż zimą był w domu, teraz znowu chiński dwa miesiące i koniec... pomiary na ładowaniu wykazały, że jest ok, poboru w stanie spoczynku też nie ma... nie mam pomysłu co dalej... czy rozrusznik je zabija, czy ma to związek z regulatorem napięcia czy co tam jeszcze... pomocy...
motóry
elemac
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
Lokalizacja: lubuskie


wieczny problem z akumulatorem

Postprzez elemac » 30/7/2010, 20:19

no chodzi o to, że pomiary jakby dobre, na odpalonym silniku 14,5 V, przy wyłaczonym nie wykazuje poborów, są dni, że jeżdżę codziennie, są kilkudniowe czy kilkunastodniowe przerwy, normalna eksploatacja, a prąd znika, czy możliwy jest w takim przypadku problem z regulatorem napięcia czy może z rozrusznikiem, który zabiera całą moc przez jakieś zwarcie?
pomocy...
motóry
elemac
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
Lokalizacja: lubuskie


Postprzez navi » 30/7/2010, 20:27

A alarm masz?
Spróbuj odłączać za każdym razem aku jak moto stoi dłużej i sprawdź napięcie aku (odłączonego) po dłuższym postoju. Jeśli jest ok to szukaj co może brać prąd podczas postoju. Może immobilizer, alarm, podgrzewane manetki (chyba raczej nie :D)

Spróbuj sprawdzić prąd na odpalonym silniku, następnie włącz światła, dodaj gazu (3-4 tys obr) i zobacz jakie jest ładowanie. Może to właśnie uszkodzony regler rozwala akumulator. Sprawdź też po dłuższej jeździe jakie jest ładowanie, czy aku się nie grzeje.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez elemac » 30/7/2010, 20:52

nie mam alarmu ani żadnych bajerów, immobilaizer fabryczny, jedno czego nigdy nie sprawdziłem to temperatura akumulatora po jeździe... chodzi o to, że motor "jakby psuł" akumulatory po kilku miesiącach eksploatacji... tracą one swoje własciwości, nawet doładowanie prostownikiem nie daje efektów, akumulator traci swoją pojemność i nie ma siły zakręcić...
motóry
elemac
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez krzysiek1968 » 30/7/2010, 22:58

Witam panów.Czytajac wasze wypowiedzi widzę że trzeba koledze wytłumaczć jak mato wszystko sprawdzic.Żeby sprawdzić czy w czasie spoczynku motor rozładowuje akumulator trzeba wpiąść w szereg amperomierz jeżeli pokazuja jakąś wartość to sprawa jest jasna,natomiast co do ładowania trzeba podłączyć do zacisków akumulatora woltomierz i w czasie odpalonego motoru zrobic pomiar jeżeli te czynnośći zostaną wykonane sprawa nie podlega dyskusji usterka zostanie wykryta
pozdrawiam
krzysiek1968
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/7/2010, 11:57

Postprzez elemac » 31/7/2010, 07:16

pomiary w szeregu zrobione i nic pobór na poziomie 0,2 a myślę, że to immobilaizer, ładowanie jak mówiłem przy odpalonym 14,5V, zostało tylko sprawdzenie czy się grzeje akumulator w czasie jazdy... i chyba robi się wiekszy problem... czekam na dalsze pomysły a przede wszystkim na powód takiej usterki...
motóry
elemac
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez navi » 31/7/2010, 11:07

Sprawdź jeszcze jak wygląda ładowanie przy włączonych światłach oraz przy większych obrotach. Sprawdź też ładowanie po dłuższej jeździe (nagrzanym regulatorze) i sprawdź przy okazji temp. aku.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez 7beat » 31/7/2010, 11:26

a spróbuj może wwalić nowy regulator napięcia i zobacz co się będzie działo
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez krzysiek1968 » 31/7/2010, 17:08

Witam.Jeżeli pomiary zrobiłes i jest tak jak napisałes to instalacja jest ok .
Wez akumulator i udaj się do warsztatu gdzie mogą sprawdzic akumulator pod obciąrzeniem gdyż wszystko wskazuje na to że jest on do kitu
pozdrawiam
krzysiek1968
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/7/2010, 11:57

Postprzez navi » 31/7/2010, 18:23

No ale to któryś aku z kolei a więc trzeba szukać przyczyny co je rozwala.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez elemac » 1/8/2010, 08:07

wygląda na to, że to jakaś wada tych typów, dostałem poradę, żeby rozłączać akumulator przy kilkudniwym postoju, podobno to wina immobilaizera, który potrafi rozładować akumulator do zera a co za tym idzie zepsuć go na amen, pytam czy ktoś jeszcze tak ma?
motóry
elemac
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez navi » 1/8/2010, 09:58

Załóż sobie wyłącznik na kabel (-) aku i jak moto będzie stało dłużej to rozłączaj. I zobaczysz co się dzieje, może rzeczywiście immobilizer jakoś wyjątkowo dużo prądu ciągnie.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez krzysiek1968 » 2/8/2010, 13:35

Witam.Kolego prosze o kontakt tel. moj nr to 608 782 964
pozdrawiam
krzysiek1968
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/7/2010, 11:57

Postprzez Michal_ » 4/8/2010, 19:49

elemac napisał(a):pomiary w szeregu zrobione i nic pobór na poziomie 0,2 a myślę, że to immobilaizer, ładowanie jak mówiłem przy odpalonym 14,5V, zostało tylko sprawdzenie czy się grzeje akumulator w czasie jazdy... i chyba robi się wiekszy problem... czekam na dalsze pomysły a przede wszystkim na powód takiej usterki...


Witam,

Moze jestem w błędzie, ale pobór prÄ…du w stanie spoczynku na poziomie 0,2A chyba nie jest normalny?? I nie powiedzialbym, ze to takie "nic". Prosty rachunek pokazuje, że dla akumulatora o pojemnoÅ›ci 10Ah jego caÅ‚kowite rozÅ‚adowanie nasŧÄ…pi po ok 50h (10Ah/0,2A = 50h). Czy nie tak? No chyba, że coÅ› pokrÄ™ciÅ‚em :)

pozdrowionka
Michal_
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/5/2009, 19:52

Postprzez elemac » 10/8/2010, 14:00

witam ponownie
pobór to 0,02 wcześniej żle podałem 0,2 co by było zabójtwem... poza tym wszystko jest ok., wygląda na to, że raz na jakiś czas potrzebne porządne doładowanie, im mniej jazdy tym częściej, raz na dwa no może na trzy miesiące przy częstszych wyjazdach bo nic innego nie znalazł ani warsztat ani forumowicze...
dzięki wszystkim za rady, niektóre się przydały...
motóry
elemac
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/7/2010, 17:25
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Przemo_rene » 10/8/2010, 15:33

ale też wymyślacie - nie ma ładowania podczas jazdy i tyle. Do sprawdzenia reegulator i fazy altka. Koniec. Coz złe wymienić, co podgnite to naprawić.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości




na górê