Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 13/7/2010, 06:58

moze sie psuc. nie tylko silnik sie psuje. o silnik nie ma co sie martwic bo czesci pelno i latwy serwis bo znana jednostka. ale np elementry ramy nietypowe, plastiki. elektryka, akurat heble i amortyzatory czesto sa bardziej znanych firm. heble z DTtek albo skuterków a amorki jakies paioli czy cos głownie siedzi. wiec do amorów raczej zestawy naprawcze bys dorwal.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Przychlast » 16/7/2010, 15:31

Witka, chce kupić pierwszy pojazd, enduro 125/250. Jestem raczej zielony, proszę o porady. Pozdrawiam.
Przychlast
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/7/2010, 15:26


Postprzez arti16 » 16/7/2010, 19:35

Powiedz nam jeszcze ile masz lat i jakie doswiadczenie w jezdzie na moto
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez Przychlast » 16/7/2010, 19:43

w sierpniu kończę 19, kończę epopeje z prawem jazdy, 62 kg, 175 cm do wydania jakieś 5-6 k
Przychlast
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/7/2010, 15:26

Postprzez arti16 » 16/7/2010, 20:52

Dobra mogla by byc yamaha dt 125 albo suzuki dr 350 ale sa to sprzety bardziej lajtowe ale tansze w utrzymaniu.
Jak bys chcial ostrzej poszalec i do tego czasem wypad na tor itp. to mozesz szukac KTM exc125 albo Huske wr 125.
Napisz jeszcze gdzie chcesz na tym moto jezdzic. W ciezkim terenie czy moze glownie asfalt czasem las?
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez Przychlast » 17/7/2010, 11:18

Miasto, krótka trasa, lajtowy teren/las.
Przychlast
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/7/2010, 15:26

Postprzez henio12323 » 17/7/2010, 17:01

no to DT 125, honda CRM, suzuki DR 350. to takie lajtowe sprzety własnie miasto jakas traska niedaleka i lesnie sciezki. moto sie nie meczy no i jest bezawaryjne. za ta kase to raczej te 3 typy beda najlepsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez czesiu82 » 18/7/2010, 20:30

Witam. Mam do wydania kwotę od 5000 do 9000 w zależności od modelu może zostanie na ciuszki. Interesuje mnie jazda w 90 procentach w terenie i to dość trudnym i pozostałe 10 asfalt. Wzrost 180 cm, waga 75 kilo i średnie obycie z cross,enduro. Więc moto musiało by mieć oświetlenie, nie mówię o rejestracji:) Myślę, że pojemność powyżej 125 i fajnie by było gdyby rocznik oscylował po 2000 roku. Wiem wymagania spore ale może jakieś podpowiedzi co do modelu? zastanawiałem sie nad Gas-em 450 FSE ale wiem, że jest problem z częściami. Może coś podobnego?
Pozdrawiam
Przełom kwietnia i maja zakup wymarzonego o2o :)
Avatar użytkownika
czesiu82
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/4/2009, 11:47
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez henio12323 » 18/7/2010, 21:14

tak raczej gas gasa odradzam z racji tego ze serwis moze byc kłopotliwy pozatym na 1 moto w teren 450 to troche za bystro. polecam ci np huske WR, ktm exc 125 są to hard enduraki wiec lubią pieszczoty w postaci częstych remontów :) ale odwdzięczają sie wysoką mocą i osiągami. wiec tak jak tobie pasuje 90% teren i 10% asfalt to akurat dla takiego moto poniewaz nie lubią tras ani nawet jednostajnie trzymanego gazu lubią jak sie je po prostu wyciska. no i za tą cene cos juz kupisz nowego :) na pewno ponad 00 rok. oczywiscie te moto to 2T jezeli upierałbys sie przy 4T to jakbys wydał wszystko co masz to polecam WR 250, EXC-f 250 (chociaz nie wiem czy 9 tysi nie za malo bo to nowe sprzęty, nie chce mi sie cen sprawdzac :P ) crf-X 250. te sprzęty mają moc jak 125 w 2T. na początek spokojnie wystarczą :)
co do stroju to jednak wypadało by miec kompletny strój. kask buty rękawiczki spodnie bluza czy pas nerkowy to podstawa plus przydała by sie jakas zbroja. oczywiscie najlepiej miec ochraniacze łokci kolan karku.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Przychlast » 18/7/2010, 22:34

Dzięki wielkie za porady.
Przychlast
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/7/2010, 15:26

Postprzez niuniek909 » 20/7/2010, 01:22

Witam.
Czytałem wasze wypowiedzi do późna świadczy o tym godzina dodania postu, ale do rzeczy chcę na zimę zakupić hard enduro (będą tańsze to wiadomo). Mam 175 cm wzrostu, 70 kg wagi i 16 lat. Motorek będzie mi służył w 70% na teren 30% na asfalt czyli dojazdy na stacje pkp jakieś 3 km (lecz jest też droga polna lecz do szkoły nie wypada się ubrudzić ale z powrotem to co innego) w jedną stronę. Mam do wydania 6 tyś. Zwróciły moją uwagę takie modele jak:
KTM EXC 125
Kawasaki kmx 125
Co waszym zdaniem lepsze na lekki jak i cięższy teren (przejazd przez niewielką rzeczkę no i dużo błotka) no i czasem tor.
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 20/7/2010, 09:36

w takim razie EXC bedzie duzo lepsze. to hard enduro czyli torówka z homologacją. nie lubi asfaltu aż tak ale dojechac spoko sie gdzies da :) co do kmx to nie jest hard enduro tylko dual sporto albo soft enduro (jak zwał tak zwał xD a pozatym to nie ma twardej granicy między hard a soft. przyjmuje sie że hard to full cross z homologacją a nie ma full crossa od kawasaki z tą ramą czy silnikiem :P ) kmx ma tylko troche wiecej mocy od yamahy DT 125 - własciwie jakbys kupił sportową dt 125 (sportowy wydech, dobra swieca powiekszony gaźnik) to miałbys spoko osiągi kmxa. i wg mnnie DT była by łądniejsza :P tylko że DT i kmx nie mają zawieszenia w ostry teren (co nie znaczy że bedziesz czuł sie jak na sztywnej ramie :P ale po prostu nie bedzie to co w EXC) z kolei zawieszenie i silnik są lepiej przystosowane do jazdy po asfalcie. kilkadziesiąt KM za miasto to żaden problem dla tych przecinaczków ;D ale jak masz smigac 70% w terenie to raczej brał bym EXC. oczywiscie musisz pamietac że EXC jest sporo droższy w zakupie, druga sprawa w EXC co troche trzeba robic remonty zalezy ile sie smiga ale mniej wiecej co sezon tłoczek trzeba wymieniac. w DT czy kmx tłok wymieniasz co 2-3 lata. cos za cos :D albo mała masa, moc i osiągi no i czeste remonty albo mniejsza moc ale za to bezawaryjnosc. to juz sam musisz podjąc decyzje co i jak :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 20/7/2010, 10:00

a jakbym kupił tłok wossnera to ile by on wytrzymam w ktm-ie, i jakie będę musiał mieć oleje do niego (chodzi o koszt) i co ile musiał bym wymieniać napęd
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 20/7/2010, 13:34

zalezy jak i ile jeździsz nie dasie powiedziec tyle i tyle. im lepszy tłok tym dłuzej pociagnie na wiekszej mocy. jedni zrobią sezon inni 2 sezony. olej castrol power 2T koszt 40 zł litr. napęd zależy jaki na początku kupisz, zalezy w jakim terenie bys latał i jak o niego dbał. ale powiedzmy co 2 sezony wymiana. ale to na prawde zależy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 20/7/2010, 13:47

czyli spokojnie mogę brać KTM-a gdyż w wakacje mam trochę zarobku i wuja będzie sprowadzał mi części z Holandii (będą tańsze) i KTM pewnie będzie też z tam tond
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 20/7/2010, 15:49

nom nie widze przeszkód :) na pewno z tojego zapytania wynika że potrzebujesz włąsnie hard enduraka np exc. wiec takiego kup. ale potem róznie to bywa w przyszłosci :P sporo osób kupuje fulle albo hard enduraki i potem zaraz sprzedaje bo a to to sie sypie a to tamto :P albo nie dbają bo oczywiscie nie dodałem ale o takiego EXC trzeba ostro dbac. częste mycie to nie wszystko. hardy lubią jak im sie często zmienia olej. oczywiscie do benzyny nie mozna lac byle jakiego. filtr powietrza co wyjazd praktycznie musi byc myty i nasączany specjalnym płynem. juz nie wspomne o smarowaniu potrzebnych elementów jak np przeguby wahacza czy łancuch. ale jak sie dba to sie ma :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 20/7/2010, 17:29

akurat o to się nie martwię bo zawsze o sprzęt dbam mam simka lecz na zepsuty silnik (wina poprzedniego właściciela) pod koniec wakacji kupuje wyremontowany silnik i na sprzedasz może lub dla brata
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez arti16 » 20/7/2010, 17:41

Looknij sobie jeszcze na Huske wr 125, jest to moto z tej samej klasy co exc ale za te pieniadze mozesz znalezc mlodszy rocznik :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez niuniek909 » 20/7/2010, 18:48

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie Husqi wr 250 cz za 6 tyś można dorwać zdrową i czy dam rade ją opanować i czy będzie lepsza na leśne górki i drogi i asfalt niż KTM exc 125. Prosił bym też o opisanie jej czy jest z wymianami tak jak w KTM czy trochę rzadziej
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 20/7/2010, 19:50

huski to raczej nietypy w 250 ccm na allegro tylko ich ze 4 stoją ;P ja bym sie w to nie pchał. juz 125 bardziej popularne. a czy ogarniesz to skąd mam wiedziec ? jeden ogarnie a inny na 125 ccm sie zabije 1 dnia. sam, musisz sobie na to odpowiedziec. co do remontów w 125 huskach to sa 2 modele WR i WRE, mam nadzieje że sie nie pomyle ;P WRE to bardziej soft enduro jest klasy yamahy DT wiec remonty rzadko ale mała moc za to jest, z kolei WR to hard enduro ze wzmocnionym silnikiem czyli mała żywotnosc częsci ale wieksza moc i osiągi. WR to klasa EXC.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê