jak to jest z tym kranikiem przy baku ??
Posty: 7
• Strona 1 z 1
jak to jest z tym kranikiem przy baku ??
jak w temacie, jak mam ustawiony na "pri" to paliwo leci, jak na "on" lub "res" to nie. W instrukcji nie mogę sie doczytać czegoś na ten temat.
- alphamale
- Świeżak
- Posty: 140
- Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
- Lokalizacja: Toruń
Jeździsz na ON, jak zacznie krztusić się przełączasz na RES i jak najszybciej na stację paliw.
Jeżdżąc na na RES lub PRI, kończy się paliwo w zbiorniku, kończy się jazda, a zaczyna pchanie.
Jeżdżąc na na RES lub PRI, kończy się paliwo w zbiorniku, kończy się jazda, a zaczyna pchanie.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Pri stosuje siÄ™ przy :
- wypełnianiu gaźników po zimowym "spuszczaniu"...
paliwa,
- wypełnianiu gaźników po wypaleniu paliwa do zera i przybyciu pomocy z bańką,
- wypełnieniu gaźników po czyszczeniu, czy ich wyjęciu.
Pri ze względu na słabe uszczelnienie iglic pływakowych sprzyja przelewaniu gaźników paliwem, które dalej dostaje się do komory spalania i spływa do oleju co w konsekwencji rozrzedza olej, który potem jest przesysany przez pierścienie i spalany powodując okapcanie świec. Może też spowodować zatarcie panewek bo paliwo w oleju jest such i pogarsza waściwości smarne.
Pozycja RES i ON jest za to sterowana podciśnieniem... Odkręcenie kranika na pozycję RES otwiera krótką rurkę w zbiorniku, ON - dłuższą... ale paliwo nie leci... Właśnie!!! Dopiero podczas rozruchu silnika podciśnienie, które pojawia się przed gaźnikami jest dostarczane do kranika i steruje pulsowo zaworem membranowym...
To dobre rozwiązanie... Niestety pewnie jak chcielibyśmy napełnić puste gaźniki to szybciej padł by aku... Za dużo przerzucania aby "napulsowało" paliwa... Po to jest pozycja PRI...
Odradzam jazdę na PRI... Jeździłem na tej pozycji czajnikiem i spowodowało to pomieszanie oleju z paliwem i dziwną w skutkach awarię... Notoryczne okapcanie świec i gaśniecie moto... O dziwo wymiana oleju i jak ręką odjął...
- wypełnianiu gaźników po zimowym "spuszczaniu"...

- wypełnianiu gaźników po wypaleniu paliwa do zera i przybyciu pomocy z bańką,
- wypełnieniu gaźników po czyszczeniu, czy ich wyjęciu.
Pri ze względu na słabe uszczelnienie iglic pływakowych sprzyja przelewaniu gaźników paliwem, które dalej dostaje się do komory spalania i spływa do oleju co w konsekwencji rozrzedza olej, który potem jest przesysany przez pierścienie i spalany powodując okapcanie świec. Może też spowodować zatarcie panewek bo paliwo w oleju jest such i pogarsza waściwości smarne.
Pozycja RES i ON jest za to sterowana podciśnieniem... Odkręcenie kranika na pozycję RES otwiera krótką rurkę w zbiorniku, ON - dłuższą... ale paliwo nie leci... Właśnie!!! Dopiero podczas rozruchu silnika podciśnienie, które pojawia się przed gaźnikami jest dostarczane do kranika i steruje pulsowo zaworem membranowym...
To dobre rozwiązanie... Niestety pewnie jak chcielibyśmy napełnić puste gaźniki to szybciej padł by aku... Za dużo przerzucania aby "napulsowało" paliwa... Po to jest pozycja PRI...
Odradzam jazdę na PRI... Jeździłem na tej pozycji czajnikiem i spowodowało to pomieszanie oleju z paliwem i dziwną w skutkach awarię... Notoryczne okapcanie świec i gaśniecie moto... O dziwo wymiana oleju i jak ręką odjął...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości