Zobacz wÄ…tek - jak to jest z tym kranikiem przy baku ??
NAS Analytics TAG

jak to jest z tym kranikiem przy baku ??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

jak to jest z tym kranikiem przy baku ??

Postprzez alphamale » 30/6/2010, 18:40

jak w temacie, jak mam ustawiony na "pri" to paliwo leci, jak na "on" lub "res" to nie. W instrukcji nie mogę sie doczytać czegoś na ten temat.
alphamale
Świeżak
 
Posty: 140
Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
Lokalizacja: Toruń


Postprzez Pablom3 » 30/6/2010, 19:19

Witam
Na ustawieniu w pozycji pri ,,omijane'' jest podisnienie w pozycji on/res silnik musi pracowac i wytwarzac podcinienie ktore otworzy membrane w gazniku.
Pozdrawiam
Pablom3
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29/4/2010, 09:07
Lokalizacja: PnO


Postprzez alphamale » 30/6/2010, 19:22

to w końcu jak ma być ustawiony żeby bez obaw jeździć ?
alphamale
Świeżak
 
Posty: 140
Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
Lokalizacja: Toruń

Postprzez RafalGSXR » 30/6/2010, 21:05

pri - napełnianie gaznikow
on - normalne użytkowanie ( pompa podaje paliwo jak pracuje silnik)



poczekaj na wypowiedzi specjalistow ;]
RafalGSXR
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 24/11/2009, 21:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez Raczek_6 » 30/6/2010, 22:19

Jeździsz na ON, jak zacznie krztusić się przełączasz na RES i jak najszybciej na stację paliw.

Jeżdżąc na na RES lub PRI, kończy się paliwo w zbiorniku, kończy się jazda, a zaczyna pchanie.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez alphamale » 30/6/2010, 22:25

spoko już wiem co i jak, mam wskaźnik paliwa ale byłem ciekaw co z tymi oznaczeniami, jak był ciągle na pri to pierdział i sie zalewał. Dzięki za pomoc :)
alphamale
Świeżak
 
Posty: 140
Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
Lokalizacja: Toruń

Postprzez miki1406 » 1/7/2010, 08:16

Pri stosuje siÄ™ przy :
- wypełnianiu gaźników po zimowym "spuszczaniu"... ;-) paliwa,
- wypełnianiu gaźników po wypaleniu paliwa do zera i przybyciu pomocy z bańką,
- wypełnieniu gaźników po czyszczeniu, czy ich wyjęciu.

Pri ze względu na słabe uszczelnienie iglic pływakowych sprzyja przelewaniu gaźników paliwem, które dalej dostaje się do komory spalania i spływa do oleju co w konsekwencji rozrzedza olej, który potem jest przesysany przez pierścienie i spalany powodując okapcanie świec. Może też spowodować zatarcie panewek bo paliwo w oleju jest such i pogarsza waściwości smarne.

Pozycja RES i ON jest za to sterowana podciśnieniem... Odkręcenie kranika na pozycję RES otwiera krótką rurkę w zbiorniku, ON - dłuższą... ale paliwo nie leci... Właśnie!!! Dopiero podczas rozruchu silnika podciśnienie, które pojawia się przed gaźnikami jest dostarczane do kranika i steruje pulsowo zaworem membranowym...
To dobre rozwiązanie... Niestety pewnie jak chcielibyśmy napełnić puste gaźniki to szybciej padł by aku... Za dużo przerzucania aby "napulsowało" paliwa... Po to jest pozycja PRI...

Odradzam jazdę na PRI... Jeździłem na tej pozycji czajnikiem i spowodowało to pomieszanie oleju z paliwem i dziwną w skutkach awarię... Notoryczne okapcanie świec i gaśniecie moto... O dziwo wymiana oleju i jak ręką odjął...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê