Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez szalony iwan » 7/6/2010, 20:42

Na motocykl mam przeznaczone 2500 w porywach do 2900, więc niewiele. Może macie inne pomysły. Myślałem nad yamahą dt 80, ale czy nie jest za słaba?
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11


Postprzez henio12323 » 8/6/2010, 06:27

nawet jakby byla za slaba to na nic mocniejszego cie nie stac. a czy za slaba dla ciebie niewiemy. chyba ze wyrwal bys dt 125 bez papierów.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez szalony iwan » 8/6/2010, 21:10

Znalazłem dwie oferty z kx
Pierwsza
http://moto.allegro.pl/item1066005575_k ... kazja.html

druga
http://moto.allegro.pl/item1058586292_k ... lecam.html

Dzwoniłem do obu i ta druga nie pali koleś mówi, że był u mechanika i nie wie co się z nią dzieje, spuścił do 1800. Co o tym myślicie??
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11

Postprzez henio12323 » 9/6/2010, 19:10

obejzyj i zobacz co padlo bo moze silnik caly do wymiany tosie moze nie oplacac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez crax » 10/6/2010, 19:09

Witam Wink. Od pewnego czasu mam zamiar kupic full crossa...tyle że nie mam na temat full crossow wystarczającej wiedzy, gdyż będzie to mój pierwszy full. Dotychczasowo jeździłem na Yamasze Dt 80 LC2, jednak teraz znacznie brakuje mi mocy w niej, poza tym bardziej jarają mnie fulle.


Co do mojej postury- mam 180 cm wzrostu i ważę około 82 kg
Motor którym miałbym jeździć służyłby mi do jazdy rekreacyjnej typu leśne drużki i pagórki, czy jakieś prowizoryczne tory.
Co do jazdy po drogach publicznych nie zależy mi na tym !

Szukam mało-awaryjnego sprzętu z możliwie tanią eksploatacją
Jeżeli chodzi o fundusze jakie mógłbym przeznaczyć na zakup crossa- jest to około 6,200 zł : )


Licze na szybkie i dość zrozumiałem odpowiedzi : )

Z góry dziekie
crax
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/6/2010, 18:30
Lokalizacja: Lubrza

Postprzez Anty1234 » 10/6/2010, 20:13

te "full" crossy (tak naprawde niema czegos takiego jak full cross, sa tylko crossy,enduro i hard enduro) nie sa tanie w eksploatacji i tak samo nie sa malo-awaryjne chociaz to tez wynika z tego ze jak dbasz tak masz.

Jezeli zalezy ci zeby byl tani w eksploatacji to kup np DR 350 lub DT 125, jezeli pogodzisz sie z kosztami to poszukaj jakiejs 125 2t.

Pamietaj tez ze pasowalo by sie tez w cos ubrac, buty, kask i google to podstawa
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez henio12323 » 10/6/2010, 20:47

ja bym sie spieral :P cross to cross - motocykl w teren i tu wyróżnianiami full crossy - stricte w teren, enduraki i tu hardy i softy. ale klucic sie nie bede co i jak ;P
co do 2t czy 4T akurata taka DR 350 pewnie wychodzi podobnie jak DT :P tam remonty co kilka dobrych lat. wiec jak dobrze trafisz to moze kupisz polatasz kilka sezonów i sprzedasz bez większych remontów :P z kolei w DT co 2-3 lata musisz tlok zmieniac :D ale koszta i tak i tak nie sa spore :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez crax » 10/6/2010, 21:34

Panowie troszkę się nie zrozumieliśmy ja osobiście żadnym enduro czy hard enduro zainteresowany nie jestem

Oscyluje raczej w kupnie CR, YZ, KX, RM coś w ten deseń.

Co do eksploatacji wiem tyle ze w crossach co sezon(przynajmniej co sezon) należy wymienić tłok, tyle że to jest, można powiedzieć, moja jedyna informacja na temat tego co mniej wiecej przed sezonem w takiej maszynie trzeba wymienić ;). Możeci mi to jakoś w skrócie nakreślić co przed każdym sezonie należy odświeżyć, wymienić itd? Czy w granicach 6,200 zł moge liczyć na dobry sprzęt z lat 00-05 ? Co waszym zdaniem jest najżywotniejsze CR, YZ może KX ?

Takich info potrzebuje !

Z góry thx :)
crax
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/6/2010, 18:30
Lokalizacja: Lubrza

Postprzez henio12323 » 11/6/2010, 18:55

w fullach co sezon tlok co 2-3 tloki wymieniasz korbe czyli jak korbe to wszystkie lozyska uszczelki. sprzeglo to jak padnie zalezy jak kto jezdzi. ktory moto najzywotniejszy to nie kwestia marki tylko modelu. jak kupisz zdrowy motor to bedzie ci jezdzil. czy kupisz fajny - zalezy na pewno cos da sie wyrwac za tyle. ale moze byc tez pelno trupów. wiec zalezy jak dobrze poszukasz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez crax » 11/6/2010, 22:34

Dzięki Heniu : ), o takie informacje mi chodziło, aczkolwiek mam jescze prośbę. Czy mógłbyś mnie podlinkować jakimiś ciekawymi aukcjami za taką sumę ? Proszę Cię o to ze względu na Twoje większe doświadczenie co do motocykli a tym bardziej cross'ówek. Będę wdzięczny


P.S: 6,200 zł jest to maxymalna suma jaką mogę przeznaczyć na moje przyszłe moto...tańsze oferty mile widziane ;)
crax
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/6/2010, 18:30
Lokalizacja: Lubrza

Postprzez Leonneon » 15/6/2010, 00:30

zastanawiam sie nad zakupem ktm 400 (pierwszy motocykl)

spalanie tych motocykli wyglada nie ciekawie kolo 8l, wiadomo jeski w terenie piaski itd to rozumiem ale jesli bedzie mi lykal 8l czy kolo 10 przy spokojniej jezzdzie po miescie to duzo.
Im wiecej czytam tym bardziej sie boje ze nie utrzymam ktma.
Ma ktos z forum ktm 400 albo inny cros o podobnych gabarytach i moglby napisac ile pali, ile kosztuje go utrzymanie roczne, wymiana podstawowych czesci w sezonie? Byl bym bardzo wdzieczny
Avatar użytkownika
Leonneon
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 13/6/2010, 00:35
Lokalizacja: Dębica

Postprzez henio12323 » 15/6/2010, 18:38

no taki motor nie jest tani :) w czesci mozna powiedziec ze rok rocznie wrzuca sie w motor okolo 1000 zl. co do spalania nie wiem. ale mysle ze 8 to raczej ostra jazda w terenie bo watpie zeby byl w stanie przepalic duzo wiecej :P a tym bardziej na trasie powinien palic mniej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez BoosTone » 16/6/2010, 16:31

Witam. Czym różni się Yamaha dt 125 lc2 od dt 125 r ?
Bardzo proszę o odpowiedź bo nie wiem które moto wybrać
BoosTone
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31/3/2010, 11:29
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 16/6/2010, 19:15

niczym to jeden i ten sam motocykl. nowsza yamaha DT z silnikiem minarelli juz to sie nazywa yamaha DT lc2 i potem jest dopiero literka R, RN i inne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kamusial » 17/6/2010, 10:24

A co powiecie o "prawie" hard enduro 250 2t na pierwszy? Mam tu na myśli CRM 250, KDX 250, czy Suzuki RMX 250. Sprzęt typu WR250, lub EXC250 to byłaby przesada, natomiast czy macie jakieś zdanie o tych pierwszych trzech? Z tego co czytam, to zawias dużo fajniejszy niż w odpowiednikach w 125, masa podobna, moc ~40KM, czyli tyle ile wysilone 125, jedynie ilość sztuk na rynku niewielka i możliwe kłopoty z tanimi zamiennikami... Nadadzą się takie sztuki na lekką zabawę na torze + ciężkie przeprawy enduro? Jak z kosztami eksploatacji?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez henio12323 » 17/6/2010, 19:55

mysle ze nie ma co tu pisac 125 tak 250 nie.... albo 50 na poczatek. itp to cale gadanie na prawde nie ma sensu. mój kolega w wieku 13-14 lat kupil CRM 250. kazdy oczy przecieral jak widzial jak lata. gówniarz ledwo go odpalal... mial go hoho z 5 lat. pod koniec CRM pod jego wladza prowadzila sie jak szmata. opanowal ja spoko. inni z 50 sobie rady nie daja.... wiec my ci doradzimy 125 i sie zabijesz 1 dnia jazdy. z kolei moze byc tak ze kupisz 250 i ci po kilku smiganiach bedzie spoko na niej jezdzic. co do kosztów utrzymania wiem ze ten kumpel co mial CRM bardzo malo wsadzal. co 2 lata tlok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Pawel221 » 20/6/2010, 15:08

Siema mam na imię Paweł mam 15 lat 168 cm wzrostu i ważę 50kg
Chcę kupić crossa , z powodu mojego wzrostu muszę zrezygnować z wysokich modeli dlatego wybrałem KTM SX 125 - ponieważ wysokość siodła wynosi jedynie 925 mm . Nawet siedziałem na ktmie sx 250 f a jak wiadomo mają one identyczne parametry tylko róznica jest w suwie . Na tym ktmie nogami dotykałem ziemi ( palcami ) a jak siadłem na półdupku to mogłem postawić całą jedną nogę
I tutaj moje pytanie i wątpliwości
czy dam radę jeździć na takim ktmie??

Odrazu mówie że to będzie mój pierwszy cross .
Naszczęście nie będzie tak źle bo brat będzie mnie uczył jeździć

ProszÄ™ o odp
Honda cr 125 2006 rok :)
Avatar użytkownika
Pawel221
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 11/5/2010, 18:15

Postprzez henio12323 » 20/6/2010, 16:06

co do wysokosci siodla. akurat nie ma tu takiek róznicy miedzy crossówkami. bo kazdy cross ma podobnie siedzenie - na srednich ustawieniach bo chyba tak sa dane pisane. ale zawsze mozna sobie obnizyc. akurat nie jestes najnizszy ja jestem troche wyzszy od ciebie i pod CR 250 ustawialem sobie na 3/4 max wysokosci i bylo spoko :) nie moze byc motocykl za niski. czy dasz rade - jest to moim zdaniem jedno z najczęstszych i najglupszych pytan.... i ja zawsze odpowiadam tak samo. to zalezy od Ciebie. od twoim zdolnosci i umiejetnosci. jeden kupi takiego KTMa i raz dwa go ogarnie. po tygodniu bedzie juz ostro smigal. a inny moze po roku nie ogarnac tej maszynki. wiec nie mozemy ci odpowiedziec na to pytanie. jestes mlody racja ale kumpel w twoim wieku z motorem robil praktycznie wszystko a to byl jego 1 motor. przed wakacjami kupil po wakacjach sprzedal bo mu sie znudzila 125 ccm :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez danonek7 » 30/6/2010, 12:49

Co sądzicie o tym moto ? rocznik 2007, silnik do remontu. Ile by na oko kosztował remont i czy wogóle opłaca się takie coś kupić? http://moto.allegro.pl/item1090005544_s ... ilnik.html
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez D748SPS » 30/6/2010, 13:42

sprawdz sobie ile kosztuje kupno nowego silnika + skrzyni biegów i tym podobnych części osprzętu pieca + robocizna jesli sam nie umiesz... jak podliczysz to sam sobie odpowiesz czy Ci się to opłaca ;)
Z BenzynÄ… We Krwi ;)
Avatar użytkownika
D748SPS
Świeżak
 
Posty: 479
Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
Lokalizacja: ok. Jarocina

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê