Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez BoosTone » 30/5/2010, 15:41

Witam. Co lepiej wybrać ? Yamahe dt 125 czy KTM LC2 125 ?
W mojej okolicy znalazłem fajnego ktm i właśnie nie wiem jak z częściami do niego i wytrzymałością. Na moto w czasie wakacji jeździł bym pewnie codziennie po minimum 20 minut po lekkim terenie. No i moje kolejne pytanie brzmi co ile około powinno się robić kapitalny remont dt i ktm.
Opłaca się tego ktm zakupić http://moto.allegro.pl/item1061650212_k ... warto.html ??? Bo dt ciężko będzie wyszukać w mojej okolicy.
Z góry dzięki za pomoc...
BoosTone
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31/3/2010, 11:29
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez henio12323 » 30/5/2010, 17:45

oba moto sa niezłe. w ktm siedzi silnik od DT tylko ze ma powłoke nicasilową. ktm ma moze troszke lepsza zawiehe w teren co nie znaczy ze DT ma złą. co do remontów oba sprzety remontuje sie około 15-20 tys km. wiec rzadko. co do częsci do DT nie ma problemów... co do KTM różnie z tym bywa. kumpel ma takiego własnie ktma i ciagle mu sie sypie - moze po prostu egzemplarz dobity. ale on za niego cos koło 6 tysi dałz 99 roku wiec raczej nie był to dobity motor. padł mu chyba rozrusznik albo cos bo pali z pycha :P (lc2 nie ma kopki tu spora wada) no i czesto mu sie zalewał i słabo chodził. wiem ze raz robił generalny remont silnika żeby po 3 miesiacach znowu cos tam robic. sam dobrze nie wiem ale wiem ze wiecej u niego motor stoi niz jeździ. co do DT kumpel ma 2-3 lata i jeszcze nic nie robil :D ale to tez nie jest tak ze lc2 jest zle bo fajnie sie nim smiga. jak dobry egzemplarz trafisz to nie powinno byc z nim problemów. co do częsci jak tłok korby popatrz na allegro :D powinno sie wszystko znalesc. ale osobisie sam bym kupił DT 125 z racji tego ze bezproblemowo z czesciami - ma kopke i tez mocy ma pod dostatkiem :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Kamusial » 30/5/2010, 19:48

Trochę się popytałem i oczytałem, teraz już zawężam zakres poszukiwanych motocykli w relatywnie małej kasie, stricte na las, łąki, pola, szutry, ciężki teren i tor + dojazd w te tereny po asfalcie (2t///4t):

hard: EXC, WR125 /// TE 250, WR 250 F
prawie hard: KDX, RX 125 /// XR 250, KLX 250/300 R

Czy coś jeszcze dołożyć do zakresu poszukiwań, ewentualnie skreślić?
Czy słusznie odpuściłem CRM i WRE?

dzięki za wskazówki i pozdro.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez henio12323 » 30/5/2010, 21:14

ee tam CRM i WRE tez niezłe sprzety tez da sie po torze ostro polatac :P przy czym sa duzo tansze w utrzymaniu. najlepiej pojexdzij poogladaj podobne motorki wląsnie exc te rx kdx i inne jakie wymieniłes ocen czym ci sie fajnei smiga :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Anty1234 » 31/5/2010, 19:59

no ale jezeli chcesz tak bardziej profesjonalnie latac po torze to raczej exc badz wr
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez Kamusial » 1/6/2010, 22:23

Namierzyłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/item1060971337_husqv...duro_warto.html (otwórz link)
teraz jest 3ci raz wystawiony.
Po rozmowie z właścicielem- kupiony w 2006 roku, wówczas moto oddany do mechanika i podobno nałożony nowy nicasyl, zrobiony tłok i coś tam jeszcze. Następnie na tłoku do dziś zrobione 2000km- jak dla mnie sporo... Poza tym podczas eksploatacji nie wymieniany płyn w skrzyni biegów. Filtr czyszczony po każdej jeździe. Mieszanka z Castrolem R2 1:30-35.
O coś jeszcze podpytać? Warto w ogóle za tym się kręcić, może ktoś już oglądał tą huśkę?

dzięki za pomoc
pozdro
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Anty1234 » 2/6/2010, 11:23

2000km na tym jednym tloku to juz sporo, wr to prawie jak full cross, takze mysle ze trzeba bedzie wymienic tloczka, jak nowy nicasil to spory plus.

Mozesz zapytac o zawieszenie czy nie ma luzow i czy glowka ramy tak samo nie posiada luzow.

Co do plynu w skrzyni to chodzi ci o olej ?
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez Kamusial » 2/6/2010, 19:12

tak, chodzi mi o olej :)

niestety na pytania czy są luzy póki co nie dostałem odpowiedzi- właściciel nie miał motocykla pod ręką. Jakkolwiek łożyska nie są chyba jakąś drogą sprawą. Bardziej martwi mnie olej w skrzyni biegów, bo jeżeli skrzynia padnie, to będą spore wydatki.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez henio12323 » 2/6/2010, 20:30

co do oleju wiesz nie wiadomo w jakim stanie skrzynia. w sumie olej nie ma takiego wplywu na skrzynie jak po prostu czas. ja bym po zakupie sciagnal pokrywe sprzegla i mniej wiecej zobaczyl czy s\a luzy na walkach, jak sa to bym od razu silnik na remont bral. co do lozysk zestaw lozysk na wahacz to koszt ok 150- 200 zl na glowke ramy 100-150 (mowie o lepszych) wiec to tez nie tak o :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jackobkarczmarz » 2/6/2010, 23:18

Witam, co myslicie na początek o drz 400 sm badz ktoryms z ktm sm do wydania 10tys. kawałek czasu nie jezdzilem wrocil bym z checią. A doswiadczenie mam z rometem kadetem ;] wsk i aprilla aprilia tuareg rally 125ccm zrobiona na 160ccm SM. Zdaje sobie z tego sprawe ze owe w.w motocykle ktore chcialbym kupic naprawde dysponuja bardzo duza mocą.
jackobkarczmarz
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2/6/2010, 23:10
Lokalizacja: Lublin

Postprzez henio12323 » 3/6/2010, 10:49

siemano :D co do DRZ to sprzet niezly u mnie 3 gosci ja mialo (2 kupili w UK na handel wiec latali tylko kilka miechow, jeden gosc mial moze ze 4 lata ) wszyscy kupili ten moto jako 1 motor powazniejszy wczesniej same WSKi romety simsonki itp :P tych dwoje co na handel krotko polatali ale widzialem ze bawili sie w wheelie i ogolnie latali po sciezkach, ten gosc co mial 4 lata to smigal glownie w ostrym terenie i nie narzekal na motor teraz sie przesiadl na exc 530. co do KTM to juz mocniejsze zabawki zreszta ostatnio bylem w LBN na motopikniku (moze i ty byles ? ) i gosc latal na SX 450 drugi na husce 450. i ten SX ladnie szedl. myslalem ze to nawet moze 530stka ale sie pytalem i 450.. spore wrazenie moto na mnie zrobil. i powiem ci ze raczej do ktma trzeba by miec chyba troche doswiadczenia większego. bo na sliskiej ulicy moze byc problem :D DRZ tez jest dosyc mocna i szybka (kumpel sie scigal z CR 250 z 2004 roku to CR tylko z poczatku byla lepsza ale od 100 km h DRZ brala CR jak chciala no i byla 150 razy bardziej stabilna na asfalcie bo CRke nosilo na lewo i prawo :P
takze nie boje sie zalecic ci kupno DRZ bo jak troche jazde masz obcykana to w miare szybko ja opanujesz i nie bedzie dla ciebie zabojcza (choc potrafi :P) z kolei KTM exc 450 bys bral na wlasne ryzyko bo to jednak mocniejszy sprzet.

a i tak jeszcze na marginesie za 10 tysi musial bys za zdrowym ktmem sie troche chyba naszukac. z tego co ja kiedys patrzylem to bardzo malo ich jest zeby wygladaly niezle i ponizej 10k. ale jeszcze zalezy od stanu tech... DRZ sa jednak nieco tansze.
i oczywiscie jeszcze kwestia remontow w DRZ nei robisz nic. kumpel co roku zmienial tylko olej i robil regulacje. fakt ze malo smigal. ale w ktm olej co kilka mth musisz robic wymiane czeste regulacje i przeglady
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolo8 » 5/6/2010, 08:09

Panowie, zwracam się do was z pytankiem. Mam gs-a, zrobiłem na nim ok 10tys. i tak sobie myślę że może kupił bym coś w teren. Myślałem o enduro którym bym robił 60% (polne leśne drogi) i 40% asfalty. Nie chcę nic w stylu 125 w 2T. Myślałem o Suzuki DR 650, ze względu na to że boje się że po zakupie 350 będę się męczył. Co sądzicie? Albo coś w stylu tych motocykli. Proszę o rady :)
bolo8
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51

Postprzez henio12323 » 5/6/2010, 16:17

drka to dobry wybor jaka pojemnosc sam musisz wybrac. bo nie wiem co ci bardziej bedzie pasowało :P na ulice 650 lepsza bo mniej sie meczy wieksza predkosc przelotowa ale np na torze ty sie bedziesz meczyl bo motor to krowa :D 350 tez lekka nie jest ale z kolei na asfalcie slabiej wypada. chyba jakis gosc u nas ma 350 ccm i jak jedzie to nie ma super predkosci a silnik dosyc glosno wyje wiec jakas traska dalsza byla by raczej meczaca.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Honda CRM 50

Postprzez Heba » 5/6/2010, 16:43

siemka mam zamiar kupić Honde CRM 50 opłaca sie czy nie bardzo, ile to ma KM daje rade w terenie jaki jest jego v-max


a może polecacie coś innego
Heba
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
Lokalizacja: Ostrowiec Åšw

Postprzez henio12323 » 5/6/2010, 21:23

siemano. i oplaca sie i nie zalezy czego szukasz :) to honda czyli nie hinol jakis. aczkolwiek troche malo popularny model (50 ccm ) i najpierw zorientuj sie jak z czesciami. ile koni nie wiem ale z 8 pewnie albo cos kolo tego. v max mysle ze kolo 80 km h. mialem DT 50 tam podobna moc i osiagi. ale jednak jest bardziej popularna i lepiej do yamahy jednak z czesciami. wiec bardziej polecam ci DT. bo CRM troche tez mala jest. duzo nizsza i mniejsza niz DT
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szalony iwan » 6/6/2010, 20:16

Witam, chce kupić kawasaki kx 85, co sądzicie o tym sprzęcie? Dodam jeszcze że mam 15 lat i 172cm wzrostu.
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11

Postprzez henio12323 » 6/6/2010, 21:19

85 sa podobno niezle ale 125 ccm nie mialy dobrych opinni. nie wiem ile w tym prawdy, ale sporo osób bardziej chwali CRki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szalony iwan » 6/6/2010, 21:30

Z tego co widzę, ciężko znaleźć cr`ke w dobrej cenie w przeciwieństwie do kx.
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11

Postprzez arti16 » 6/6/2010, 21:51

Ja mam kx 85 z 2005 roku i sobie chwalę. Praktycznie cały tamten sezon przejeździłem bez problemów, teraz w marcu zrobiłem remont i śmigam dalej. Jak byś chciał coś więcej wiedzieć to pisz na pw. :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez henio12323 » 7/6/2010, 20:21

tak nowsze kawasaki na pewno lepsze. zalezy ile masz kasy. CR nie od parady jest trudniej tanio wyrwac bo z reguły sa W lepszym stanie. a KXy po prostu maja swoje ceny moim zdaniem nie bez przyczyny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê