wibracje na kierownicy
Posty: 15
• Strona 1 z 1
wibracje na kierownicy
Witam!!!
Niedawno zakupiłem Honde CBR fa z 2000 roku, jest to mój pierwszy motor dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli będę zadawał dla zaawansowanych użytkowników "banalne" pytania. A mianowicie zauważyłem taką dolegliwość w moim moto że przy 150-160 zaczyna wibrować kierownica. Równocześnie jak puszcze ją to moto ściąga na prawo. Wiem, że poprzedni właściciel nie zmieniał płynu w lagach prze 4 lata użytkowania, przód jest ustawiony na maksymalną twardość, brakuje odważników na kierownicy. Nie wiem jak sprawdzić czy są luzy na główce kierownicy bo nie ma centralnej stopki.
pozdrawiam i proszÄ™ o pomoc
Niedawno zakupiłem Honde CBR fa z 2000 roku, jest to mój pierwszy motor dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli będę zadawał dla zaawansowanych użytkowników "banalne" pytania. A mianowicie zauważyłem taką dolegliwość w moim moto że przy 150-160 zaczyna wibrować kierownica. Równocześnie jak puszcze ją to moto ściąga na prawo. Wiem, że poprzedni właściciel nie zmieniał płynu w lagach prze 4 lata użytkowania, przód jest ustawiony na maksymalną twardość, brakuje odważników na kierownicy. Nie wiem jak sprawdzić czy są luzy na główce kierownicy bo nie ma centralnej stopki.
pozdrawiam i proszÄ™ o pomoc
- jopus
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33
Zakładając, że moto jest bez wypadkowe sprawdziłbym wyważenie koła,łożysko główki ramy i wymienił bym olej w lagach.W takiej kolejności bym sprawdzał.
PS.2000r to jest model F4 a one raczej chyba wszystkie miały centralny podnóżek ale moge sie mylić
PS.2000r to jest model F4 a one raczej chyba wszystkie miały centralny podnóżek ale moge sie mylić
- Arek84
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 19/5/2010, 16:31
- Lokalizacja: TomaszówMaz/3miasto
ten motorek został ściągnięty z USA i z tego co wiem wszystkie wersje USA nie miały centralnej stopki i uchwytu dla pasażera
ps
może mi ktoś doradzić jakąś dobrą wulkanizację z okolic Rzeszowa żeby sprawdzić wyważenie????
ps
może mi ktoś doradzić jakąś dobrą wulkanizację z okolic Rzeszowa żeby sprawdzić wyważenie????
- jopus
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33
Nie ten dział. Mechanika zaprasza - poproś o przesunięcie tematu.
Polecam poszukać kogoś kto ma wyważarkę statyczną, może w polecanych firmach coś będzie.
Polecam poszukać kogoś kto ma wyważarkę statyczną, może w polecanych firmach coś będzie.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Re: wibracje na kierownicy
jopus napisał(a):zaczyna wibrować kierownica
jopus napisał(a):brakuje odważników na kierownicy
Jedno wynika z drugiego Właściwie to kierownica bez ciężarków wibruje cały czas przez co dłonie "mrowią".
Co do ściągania to zdecydowanie coś jest nie tak
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Na wibrację wpływ może mieć krzywa felaga. Przy małych prędkościach tego nie czujesz dopiero przy większych prędkościach. Jak masz duże luzy na główce rany to wyczujesz to wciskając przedni hamulec do końca i pchaj moto do przodu i do tylu na zmianę. Jak poczujesz luz to może być główka ramy. Ostatnio czytałem taki post, że komuś moto ściągało w lewo. Gdy założył sportowy tłumik (chodzi o wagę dużo lżejszy od standardowego) to ten problem ustał.
- kamilzx636
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
- Lokalizacja: w-wek / w-wa
na razie udało mi się zlokalizować lekki luz na główce ramy, spróbuje go zlikwidować przez dokręcenie jak się nie da to wymiana (myślę że raczej da rade bo kierownica chodzi lekko i nic nie trzeszczy czy łożyska powinny jeszcze OK być), zauważyłem również, że na przednim kole nie ma w ogóle odważników tym się też zajmę jak znajdę jakąś dobrą wulkanizację
- jopus
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33
Jak po dokręceniu łożyska będą się nawet lekko blokowały w centralnym położeniu (kierownica na wprost) polecam od razu wymienić je na nowe:
http://www.larsson.pl/
http://www.larsson.pl/
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Do dokręcenia łożysk nie potrzebujesz żadnego stojaka.
Do sprawdzenia czy się blokują czy nie potrzebny jest jakiś lewarek i lekko podnieść pod kolektor tak żeby przednie koło było w powietrzu.
Do sprawdzenia czy się blokują czy nie potrzebny jest jakiś lewarek i lekko podnieść pod kolektor tak żeby przednie koło było w powietrzu.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
mam jeszcze takie pytanie "przejechałem ostatnio kilkadziesiąt kilometrów i zauważyłem, że na moim lewym bucie jest czarna smuga, nie wiem czy to olej czy smar bo mocno jest zabrudzone, ktoś wie co to może być i skąd się wzięło?"
- jopus
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości