Zobacz wÄ…tek - wibracje na kierownicy
NAS Analytics TAG

wibracje na kierownicy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wibracje na kierownicy

Postprzez jopus » 19/5/2010, 20:16

Witam!!!

Niedawno zakupiłem Honde CBR fa z 2000 roku, jest to mój pierwszy motor dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli będę zadawał dla zaawansowanych użytkowników "banalne" pytania. A mianowicie zauważyłem taką dolegliwość w moim moto że przy 150-160 zaczyna wibrować kierownica. Równocześnie jak puszcze ją to moto ściąga na prawo. Wiem, że poprzedni właściciel nie zmieniał płynu w lagach prze 4 lata użytkowania, przód jest ustawiony na maksymalną twardość, brakuje odważników na kierownicy. Nie wiem jak sprawdzić czy są luzy na główce kierownicy bo nie ma centralnej stopki.

pozdrawiam i proszÄ™ o pomoc
jopus
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33


Postprzez Arek84 » 19/5/2010, 20:22

Z czystej ciekawości moto kupione jako bezwypadkowe? :P
bo sciąganie i brak ciężarków raczej nie świadczy o jego bez wypadkowej karierze.
Arek84
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19/5/2010, 16:31
Lokalizacja: TomaszówMaz/3miasto


Postprzez jopus » 19/5/2010, 20:31

kupiłem go od laski, która twierdzi że w takim stanie kupiła, bez odważników, ale patrzyłem na ograniczniki na ramie i nic nie było tam ruszane
jopus
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33

Postprzez Arek84 » 19/5/2010, 20:56

Zakładając, że moto jest bez wypadkowe sprawdziłbym wyważenie koła,łożysko główki ramy i wymienił bym olej w lagach.W takiej kolejności bym sprawdzał.

PS.2000r to jest model F4 a one raczej chyba wszystkie miały centralny podnóżek ale moge sie mylić
Arek84
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19/5/2010, 16:31
Lokalizacja: TomaszówMaz/3miasto

Postprzez jopus » 19/5/2010, 21:04

ten motorek został ściągnięty z USA i z tego co wiem wszystkie wersje USA nie miały centralnej stopki i uchwytu dla pasażera

ps

może mi ktoś doradzić jakąś dobrą wulkanizację z okolic Rzeszowa żeby sprawdzić wyważenie????
jopus
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33

Postprzez Raczek_6 » 19/5/2010, 21:27

Nie ten dział. Mechanika zaprasza - poproś o przesunięcie tematu.

Polecam poszukać kogoś kto ma wyważarkę statyczną, może w polecanych firmach coś będzie.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez jopus » 19/5/2010, 21:33

ok dziękuje za pomoc
jopus
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33

Re: wibracje na kierownicy

Postprzez Invi » 19/5/2010, 21:43

jopus napisał(a):zaczyna wibrować kierownica


jopus napisał(a):brakuje odważników na kierownicy


Jedno wynika z drugiego ;) Właściwie to kierownica bez ciężarków wibruje cały czas przez co dłonie "mrowią".

Co do ściągania to zdecydowanie coś jest nie tak ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez kamilzx636 » 20/5/2010, 08:55

Na wibrację wpływ może mieć krzywa felaga. Przy małych prędkościach tego nie czujesz dopiero przy większych prędkościach. Jak masz duże luzy na główce rany to wyczujesz to wciskając przedni hamulec do końca i pchaj moto do przodu i do tylu na zmianę. Jak poczujesz luz to może być główka ramy. Ostatnio czytałem taki post, że komuś moto ściągało w lewo. Gdy założył sportowy tłumik (chodzi o wagę dużo lżejszy od standardowego) to ten problem ustał.
kamilzx636
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
Lokalizacja: w-wek / w-wa

Postprzez jopus » 20/5/2010, 13:29

na razie udało mi się zlokalizować lekki luz na główce ramy, spróbuje go zlikwidować przez dokręcenie jak się nie da to wymiana (myślę że raczej da rade bo kierownica chodzi lekko i nic nie trzeszczy czy łożyska powinny jeszcze OK być), zauważyłem również, że na przednim kole nie ma w ogóle odważników tym się też zajmę jak znajdę jakąś dobrą wulkanizację
jopus
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33

Postprzez Raczek_6 » 20/5/2010, 21:35

Jak po dokręceniu łożyska będą się nawet lekko blokowały w centralnym położeniu (kierownica na wprost) polecam od razu wymienić je na nowe:
http://www.larsson.pl/
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez jopus » 21/5/2010, 16:47

jeżeli nie posiadam stopki centralnej to do dokręcenia muszę skombinować podnośnik czy dolna półka utrzyma moto???
jopus
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33

Postprzez Raczek_6 » 21/5/2010, 22:33

Do dokręcenia łożysk nie potrzebujesz żadnego stojaka.

Do sprawdzenia czy się blokują czy nie potrzebny jest jakiś lewarek i lekko podnieść pod kolektor tak żeby przednie koło było w powietrzu.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez cycu_rsko » 22/5/2010, 07:17

Moze to byc tez wina opony. Mi moto rowniez sciagalo na prawo i po puszczeniu kierwonicy byla delikatna shimma. Po zmianie oponki problemy zniknely.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez jopus » 23/5/2010, 10:35

mam jeszcze takie pytanie "przejechałem ostatnio kilkadziesiąt kilometrów i zauważyłem, że na moim lewym bucie jest czarna smuga, nie wiem czy to olej czy smar bo mocno jest zabrudzone, ktoś wie co to może być i skąd się wzięło?"
jopus
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21/3/2010, 17:33



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê