Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
no niestety DT to enduro wiec nie moze miec wygladu fullow :p stylistyka jak na enduro jest niezla ( moim zdaniem tez mogly by byc nieco bardziej agresywne) no ale ogolnie ksztalty i gabaryty sa jak najbardziej endurowate i niezle. no i wada jest ze tak na prawde nie ma duzo sprzetow i nie bardzo jest w czym przebierac 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
80 to nie duza pojemnosc, i zmiana odrazu na 250 to wedlug mnie spore ryzyko, bo roznica miedzy 125 250 jest spora, ja sam wolal bym chyba raczej 125. Ludzie pisza ze 125 przyjemniej sie jezdzi 

Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
a ja ci powiem ze 250 tez sie fajnie smigalo
jednakze trzeba miec juz jakies doswiadczenie. i tez bym proponowal od 125 w 2t zaczac jak juz.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
Ze zdjęcia widać, że zadbana maszyna. znajomy ma taką i nie narzeka. Ostatnio w zawodach latał i się spisywała. Jak wiesz dużo zalezy jak trafisz, zyczę dobrego zakupu.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Witam
Jestem tu nowy niechce zakładać nowego postu by nierobić śmietnika przechodząc do konkretów chciałbym zakupić crosa może to być typowy cross moze być enduro cały internet przeszukałem i w sumie niema nigdzie odpowiedzi takie jakie bym chciał. Posiadam quada 250 chinczyk niestety byłem młody głupi niewiedziałem co biore zaluje. Przechodząc do sedna jezeli cros odrazu pomyslałem o Ktm co sie okazuje raz pisza że to motory dla zawodowców trzeba duzo kasy ładowac raz ze złe raz takie w sumie odpowiedzi niema chce zapytac konkretnie. Jaki cros najlepszy bym czesto go nie remontował jezdzilem na 250 i wydaje mi sei idealna moc jak dla mnie i podstawowe pytania których rownież nie znalazłem ( może kiepsko szukam za co przepraszam ) co ile tłok co ile oleje wymieniać płuny i cała reszte , jakie silniki wytrzymałe ile przykłady crosów palą i czy dobrze sie to utrzymuje. W sumie w quadzie nigdy nie wymieniałem tłoka i silnik pracuje ladnie nic sie nie dzieje wiec z tym wymienianiem tłoka tez niewiem jak jest zmieniam bo bardzo telepota podczas jazdy.Jezdze tylko w łikendy w sumie moze 5-6 h. Fundusz który moge wydac na crosa to 3000zl widzac po niechtorych postach jakimi maszynami ludzie jezdza to szok ale myśle ze doradzicie mi co na poczatek za taka kwote i odpowiedzie na moje pytania za co z góry dziękuje
Jestem tu nowy niechce zakładać nowego postu by nierobić śmietnika przechodząc do konkretów chciałbym zakupić crosa może to być typowy cross moze być enduro cały internet przeszukałem i w sumie niema nigdzie odpowiedzi takie jakie bym chciał. Posiadam quada 250 chinczyk niestety byłem młody głupi niewiedziałem co biore zaluje. Przechodząc do sedna jezeli cros odrazu pomyslałem o Ktm co sie okazuje raz pisza że to motory dla zawodowców trzeba duzo kasy ładowac raz ze złe raz takie w sumie odpowiedzi niema chce zapytac konkretnie. Jaki cros najlepszy bym czesto go nie remontował jezdzilem na 250 i wydaje mi sei idealna moc jak dla mnie i podstawowe pytania których rownież nie znalazłem ( może kiepsko szukam za co przepraszam ) co ile tłok co ile oleje wymieniać płuny i cała reszte , jakie silniki wytrzymałe ile przykłady crosów palą i czy dobrze sie to utrzymuje. W sumie w quadzie nigdy nie wymieniałem tłoka i silnik pracuje ladnie nic sie nie dzieje wiec z tym wymienianiem tłoka tez niewiem jak jest zmieniam bo bardzo telepota podczas jazdy.Jezdze tylko w łikendy w sumie moze 5-6 h. Fundusz który moge wydac na crosa to 3000zl widzac po niechtorych postach jakimi maszynami ludzie jezdza to szok ale myśle ze doradzicie mi co na poczatek za taka kwote i odpowiedzie na moje pytania za co z góry dziękuje
- kamil9292
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2010, 17:03
- Lokalizacja: Jaworzno
No... tez zamierzam kupic cos jednak mam troche wiecej $$. Napewno odradzam ci 250 2t jak na niczym innym wczesniej nie jezdziles bo na tym napewno sobie nie polatasz, tylko bedziesz sie bal na to wsiasc.
2 sprawa to twoje fundusze... za 3 tys to nie wiem czy znajdziesz cos "fajnego" jedynie cos ze starszych rocznikow, a skoro masz malo kasy na motor to na remont ktory robisz praktycznie co roku i wydaje sie na niego okolo 2tys zl (dla amatora) - tez cie nie bedzie stac.
Ja duzo szukalem na ten temat i wlasnie remont w ktorym wymieniasz tlok, czasami korbe, regenerujesz cylinder, naped, lozyska wymienia sie w "crossach" czesto
Wymiana tloka to:
dla 250ccm jakies 60mh jazdy amatorskiej
dla 125ccm jakies 40mh jazdy amatorskiej
Spalanie : wyczynowka spala bardzo duzo, jednak nie przelicza sie to na km tylko MH (motogodziny)
Spalanie w 125 jak i 250 jest bardzo podobne bo okolo 1 baku (7-8 l) na 2h (jazdy amatorskiej) to oczywiscie jest taka srednia, bo niektorym bak wystarcza na 1h jazdy
Gdzies widzialem jak pisali ile pali na 100km to bylo 10-15l
Napisalem takie male kompendium tego co ja sie juz dowiedzialem
Ja ci doradzam Soft enduro (radze zapoznac sie z nazwami bo cross to nie enduro)
popatrz cos w 125ccm bo mocy jak na pierwsze moto bedzie pod dostatkiem, a i remonty robisz rzadziej no i mniej pali. Cos typu Yamaha DT125, Honda CRM 125
2 sprawa to twoje fundusze... za 3 tys to nie wiem czy znajdziesz cos "fajnego" jedynie cos ze starszych rocznikow, a skoro masz malo kasy na motor to na remont ktory robisz praktycznie co roku i wydaje sie na niego okolo 2tys zl (dla amatora) - tez cie nie bedzie stac.
Ja duzo szukalem na ten temat i wlasnie remont w ktorym wymieniasz tlok, czasami korbe, regenerujesz cylinder, naped, lozyska wymienia sie w "crossach" czesto
Wymiana tloka to:
dla 250ccm jakies 60mh jazdy amatorskiej
dla 125ccm jakies 40mh jazdy amatorskiej
Spalanie : wyczynowka spala bardzo duzo, jednak nie przelicza sie to na km tylko MH (motogodziny)
Spalanie w 125 jak i 250 jest bardzo podobne bo okolo 1 baku (7-8 l) na 2h (jazdy amatorskiej) to oczywiscie jest taka srednia, bo niektorym bak wystarcza na 1h jazdy
Gdzies widzialem jak pisali ile pali na 100km to bylo 10-15l
Napisalem takie male kompendium tego co ja sie juz dowiedzialem

Ja ci doradzam Soft enduro (radze zapoznac sie z nazwami bo cross to nie enduro)
popatrz cos w 125ccm bo mocy jak na pierwsze moto bedzie pod dostatkiem, a i remonty robisz rzadziej no i mniej pali. Cos typu Yamaha DT125, Honda CRM 125
- Anty1234
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38
to i ja cos powiem za 30000 lepiej szukaj 125 ccm bo 250 kupisz trupy bo nie czesto sie za tyle spotyka zadbane 250. 125 sa bardziej popularne wiecej ich jest wiec latwiej cos znalesc. jak juz cos z 125 za ta kase polecam ci honde CR według wielu jak i mnie najlepiej zrobione starsze crossy. inne albo rzeczywiscie byly sypliwe albo mialy pechowych wlascicieli.
co do remontow sa częste zalezy od wszystkiego ale co rok trzeba zmieniac tlok, olej co kilka MTH czyli co jakis miesiac - dwa. korbowod co 2-3 tloki. jak korba to i lozyska uszczelki itp. przecietny remont kosztuje wlasnie z 2000 zl. kasy niestety sporo idzie bo nie dosc ze moto troche pali 125 ccm spala kolo 3 -4 litrow na godzine wg moich danych wiec pdoobnie jak kolega wyzej napisal. ale do tego idzie olej za 40 zl za litr w sporych proporcjach wiec niby na nic a kasy szybko ubywa. dodatkowo smary do lancucha do filtra powietrza itp itd. jak nie masz kasy na utrzymanie to lepiej sie w to nie pchac. bo potem bedziesz zalowal.
i tez raczej ci doradzam kupic jakis slabszy moto. za 3000 zl kupisz juz niezla nowsza yamahe DT 125 bez papierow. wywalasz z niej swiatla czy inne bajery ktorych nie potrzebujesz i masz w miare lekki moto ktorym fajnie sie smiga. nie ma osiagow crossowek. ale tu nie chodzi o wyciskanie czasowek na torze tylko o dobra zabawe
no a przede wszystkim tlok zmieniasz co 2-3 lata korbe nadal co 2-3 tloki. wiec koszty utrzymania sa znaaacznie mniejsze
co do remontow sa częste zalezy od wszystkiego ale co rok trzeba zmieniac tlok, olej co kilka MTH czyli co jakis miesiac - dwa. korbowod co 2-3 tloki. jak korba to i lozyska uszczelki itp. przecietny remont kosztuje wlasnie z 2000 zl. kasy niestety sporo idzie bo nie dosc ze moto troche pali 125 ccm spala kolo 3 -4 litrow na godzine wg moich danych wiec pdoobnie jak kolega wyzej napisal. ale do tego idzie olej za 40 zl za litr w sporych proporcjach wiec niby na nic a kasy szybko ubywa. dodatkowo smary do lancucha do filtra powietrza itp itd. jak nie masz kasy na utrzymanie to lepiej sie w to nie pchac. bo potem bedziesz zalowal.
i tez raczej ci doradzam kupic jakis slabszy moto. za 3000 zl kupisz juz niezla nowsza yamahe DT 125 bez papierow. wywalasz z niej swiatla czy inne bajery ktorych nie potrzebujesz i masz w miare lekki moto ktorym fajnie sie smiga. nie ma osiagow crossowek. ale tu nie chodzi o wyciskanie czasowek na torze tylko o dobra zabawe

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hmm w sumie funduszy jest mało to wiem ale sam napisałeś ze w 250 tłok się wymienia rzadziej od 125. dlaczego stawiłem odrazu na 250 ponieważ mam 190 wzrostu i 90kg wagi poprostu myślałem ze motorek moze miec ciezko i niewyrobi. (Co do nazw to czytałem ze cros enduro to np ktm exc poprostu posiada śiatła w przeciwienstwie do innych ktm niewiem czy to prawda ) aa oleje i te sprawy wymienia się wtedy co tłok czy częściej ? i chciałbym zapytac o te motogodziny moze podać jakoś to inaczej ciezko mi jest nimi operwać nierozumiem wzru co do tej jednostki. Mam kolege który ma honde 450 i mówił że na całym baku 7,5l ma 3 godziny jazdy i jezdzi dość ekstremalnie wiec myslałem że 250 bedzie mniej palic. Szukam okazji takie ktm wiadomo nie jest to najmłodszy motor około 1996 ale niektore maja fajny wyglad pare poprawek trzeba zrobić z tym niebede miał problemow. Gdybym lał dobry olej i nieszarżował ostro to tłok moglbym zmieniac co 2 sezony czy nieda rady ? i co lepsze 2t czy 4 t prosze o odpowiedz na powyzsze pytania i na te bardzo dziekuje
- kamil9292
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2010, 17:03
- Lokalizacja: Jaworzno
Motogodziny sa to godziny przejezdone na moto
no dosc ciezki jestes ;p pasowalo by cos w granicach 40km wiec wedlug mnie takie soft enduro to szybko wykorzystasz jej moc.
Jednak cross w 125 ccm wystarczy.
oleje w silniku wymieniasz co 6-15mh. Wedlug wlasnego uznania (jak dbasz tak masz)
Wiesz tlok mozesz nawet raz na 10 lat wymienic ale pod warunkiem ze rocznie bedziesz latac 6h
Jak sie uprzesz to na 250 polatasz te 70MH ale odradzal bym bo lepiej wymienic tlok czesciej niz regenerowac cylinder (nowy nicasyl 600-900zl)
Twojemu koledze tyle pali bo ma 4t (4 suwa) a za twoja kase to nie wiem czy wyrwiesz jakies 4t... chyba ze jakies starsze enduro, w sumie tez moglo by byc ale zalezy co chcesz robic tym motorem ??
Moze jest opcja dozbierania do 4000zl ?? juz jakies lepsze okazje sa

no dosc ciezki jestes ;p pasowalo by cos w granicach 40km wiec wedlug mnie takie soft enduro to szybko wykorzystasz jej moc.
Jednak cross w 125 ccm wystarczy.
oleje w silniku wymieniasz co 6-15mh. Wedlug wlasnego uznania (jak dbasz tak masz)
Wiesz tlok mozesz nawet raz na 10 lat wymienic ale pod warunkiem ze rocznie bedziesz latac 6h

Jak sie uprzesz to na 250 polatasz te 70MH ale odradzal bym bo lepiej wymienic tlok czesciej niz regenerowac cylinder (nowy nicasyl 600-900zl)
Twojemu koledze tyle pali bo ma 4t (4 suwa) a za twoja kase to nie wiem czy wyrwiesz jakies 4t... chyba ze jakies starsze enduro, w sumie tez moglo by byc ale zalezy co chcesz robic tym motorem ??
Moze jest opcja dozbierania do 4000zl ?? juz jakies lepsze okazje sa

- Anty1234
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38
co do ktm zapomnij o zadnym bo za tyle nic nie kupisz. jedyna opcja to CR z fullow albo crm dt itp z foftow. jak myslisz ze 250 taniej wychodzi to jestes w blędzie
tlok sie zmienia tylko nie wiele rzadziej. a koszta sa wieksze wiec na jedno jak nie drozej wychodzi
za 4T tez sie nie rozgladaj bo za ta kase co masz mozesz jedynie patrzec na DR 125. a jak wiadomo to jest moto dobre do turystyki. wolne pyrkanie i te sprawy wtedy jest idealny. ale do ostrego smigania nie bardzo. co do zmiany tloka mozesz trzymac tlok do ostatniej chwili. ale jak ci peknie mozesz miec do wymiany pol silnika. wiec lepiej robic remonty po sezonie np na zime. zeby wiosna wyjechac i miec caly sezon bez strachu ze zaraz ci tlok strzeli. jezeli nie masz kasy to sie w to nie laduj. bo po takich ludziach ktorzy sie w to pchaja potem nie maja kasy na remont same trupy zostaja ;P (bez urazy) dlatego chcemy cie nakierowac ze za tÄ… kase co masz lepiej kupic cos slabszego. wyczynowki taniej na pewno nigdzie nie kupisz. a na pewno nie jest tanie jej utrzymanie. czy to 4t czy 2t niezaleznie jaka pojemnosc w taki moto sie duzo kasy pakuje. wiec albo rozgladaj sie za DT itp. albo dozbieraj i mysl nad czyms lepszym


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
kamil9292, żeby cokolwiek doradzic, to wybacz piszesz może, to być cross, może, to być ewnduro. Nie tak nie może być, trzeba zacząć od żródła tzn. do czego Ty ten motocykl potrzebujesz, przykładowo;przełaje, przeprawy czy tor. Zróbmy wreszcie porządek z tym przeznaczeniem motocykli, bo każdy jerst przeznaczony do innej jażdy, a pózniej możemy dysklutować co ile co itd., iitp.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Noo to tak bardzo podoba mi sie honda cr 125 mam nawet upatrzoną wszystko super tłok nie bedzie tak zle co zime wymieniac znowu do tego czasu kase uzbieram moje pytanie to teraz co do filtra powietrza ile jest koszt plyny do nasaczania czy tego plynu nie trzeba jak z tym jest ? Co do jazdy to właśnie mnie zastanawia czasami poskakam po hopkach ale przewaznie jest to teren czyli podnajzdy pod rozne wysokie góry i taka szybsza jazda po terenie niewiem czy to dobrze opisałem
Czy taki cros wytrzyma takÄ… jazde ?

- kamil9292
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2010, 17:03
- Lokalizacja: Jaworzno
cr to jedyny sprzet z full crossow jaki za ta kase kupisz. co do filtra zobacz sobie na allegro ile taki plyn kosztuje. patrz nie w spreju tylko w plynie bo taki jest tanszy, koszt kolo 100 zl za litr. to ze 2 sezony smigania. i myjesz filtr co jazde po myciu oczywiscie nasaczanie na nowo. moto po kazdym smiganiu trzeba myc i czyscic filtr smarowac lancuch i czasem inne rzeczy. to rutyna. jak nie masz na to czasu to nie kupuj fulla bo ci sie szybko rozpadnie. co do jazdy CR nie nadaje sie bardzo na trase - 1 kilometrowa prosta to zarzynanie silnika. tym motorem nie jedzie sie 1 2 3 4 5 6 i gaz do oporu przez kilometr bo tlok ci w 2 dni stanie
tu jest jedynie jazda max bieg i potem redukcja. tak sa robione tory ze nie ma prostych zeby pilowac silniki. jak chcesz bardziej w traski - lesne sciezki laki pola itp a czasem na tor hopki czy cos to DT byla by lepsza.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Noo tak tyle że chciałbym by to wyglądało terenowo kostka te sprawy do tego by miało moc z tego co widze to taka yamaha góra 20 km niema czegoś takiego by miało wygląd i kopa Cr ale mogło przetrwac czasami dłuższą trase ?
- kamil9292
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2010, 17:03
- Lokalizacja: Jaworzno
Po pierwsze wstawiaj " . " i " , " bo ciezko sie domyslec o co ci chodzi. Yamaha DT 125 jak i ta Husqvarna wre 125 ma okolo 30 KM, jak dla poczatkujacego to jest wystarczajaca moc, ktora cie nawet zaskoczy. Te 30km w dobrym przelozeniu tez idzie ladnie. Kumpel co wazy prawie 100kg i ma 2m wzrostu chwali ta yamaszke i mowi ze sily ma wystarczajaco, jednak wiadomo to nie jest cross 40 czy 56 konny
- Anty1234
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości