Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.




co do różnicy 250 enduro a full tak jak juz pisalem. nie ma woelkiej roznicy. na peno enduro jest cieższe wiec samo to daje slabsze osiagi. ale ma dluzsze biegi jak dla mnie plus (jak mialem CR czasem gdy chcialem sie pobujac to krotka przekladnia nie byla najlepsza


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A w jakim kraju można europy środkowej można znaleźć najtaniej takie sprzęty (w zasadzie biorę pod uwagę tylko ktm exc 250 4t )???
ktm exc to hard enduro nie???
ktm exc to hard enduro nie???
- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
zalezy jak sie trafi i jak sie szuka. ja np kupilem yz 250 z 2002 roku na sportowych czesciach 2 lata temu za troche ponad 4 tysie. wiec praktycznie polowa ceny w pl. ja sprowadzilem 2 moto z Angli i ceny sa niezle. to jezeli chodzi o fulle. co do endurakow koszty sprowadzenia i rejestracji w PL sÄ… spore i potem wychodzi na jedno. poza tym czesto za granica mozna trafic okazje jednak na miejscu okazuje sie ze to nie moto tylko padlo
wiec sporym minusem jest ze nie mozesz sam obejzec moto dobrze sie dogadac ew podjechac na serwis zeby wyczaili co i jak. zwlaszcza przy zakupie 4T. kumpel patrzyl ceny w Niemczech to nie byly rewelacyjne. podobno we Wloszech tez taniej jest. ale jak juz wspomnialem zalezy jak sie trafi. bo czasami i w PL mozna tanio kupic
i tak wszystkie EXC to hard enduraki.


i tak wszystkie EXC to hard enduraki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no, to jak już, to dodał bym jeszcze enduro turystyczne lub jak kto woli podróżne enduro
Husqvarna wre125 nadaje sie i w teren i do codziennego użytku kolego IceMan
Fajne moto na rozpopczęcie przygody motocyklowej 


Husqvarna wre125 nadaje sie i w teren i do codziennego użytku kolego IceMan


Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
tez prawda to moto podobne do yamahy DT 125 hondy crm 125 albo ktm lc2. ale to są wlasnie te soft enduraki czyli mniejsza moc, da sie wszędzie wjechac i tak, niskie koszta eksploatacji
w tym największy problem przy doborze moto :p że chcialo by sie moto z moca i wlasciwosciami jezdnymi wraz z waga full crossa ;d z cena i kosztami eksploatacji soft enduraka
ale na cos sie trzeba zdecydowac


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No widzę ze w polce nie znajdę żadnego dobrego enduraka poniżej 10000 . A ja będę miał coś koło 8000 tyle ze zakupu dokonam raczej coś w zimie bo wtedy ceny są mniejsze.
Czy jeżeli w takim full crosie założył bym większe zębatki to czy nie nadawały by się na takie leśne dróżki??? Bo z tego co mówicie to exc rożnik się od full crossa tylko dłuższymi przełażeniami. A takiego crossa dostane taniej niz enduro jest większy wybór.
Czy jeżeli w takim full crosie założył bym większe zębatki to czy nie nadawały by się na takie leśne dróżki??? Bo z tego co mówicie to exc rożnik się od full crossa tylko dłuższymi przełażeniami. A takiego crossa dostane taniej niz enduro jest większy wybór.
- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
haha to wiadomo
tanszego exc 250 niz 10 tysi sie nie kupuje. za granica ceny nie beda lepsze
nie ma co brac sprzetu z 2002 roku czy cos kolo tego bo to padla. trudno trafic zadbany model. takie sprzety 2005 i wyzej
jak nie masz kasy to sie rozgladaj za czyms mniej "fajnym" akurat EXC są dosyc oblegane i drogie bo wlasciwie nie ma duzej konkurencji w endurakach. co do przelozen to roznia sie przelozenia w skrzyni biegow. zębatki nie zalatwia sprawy. raz ze trudno zdobyc jakies sensowne przelozenia na ulice. to 2 że biegi i tak beda krotkie jedynie moto bedzie musial dluzej sie rozpedzac
jest jeszcze opcja kupic enduraka bez mozliwosci rejestracji np EXC "przerobiony" na SX czyli tylny blotnik z SX zdjete zbedne dodatki. tylko przednie swiatelko ludzie zwykle zostawiaja ;P i maja full crossa z EXC. i ceny sa sporo nizsze




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Bardzo mi pomogliście. Wielki dzięki.
Będę szukał tak jak mówiłeś henio12323 czyli exc przerobionego najwyżej jak się nie uda to wezmę full crossa.
PS. Jeszcze jedno pytanie. Czy sprzęty o większych pojemnościach w 4t full crossy tez by się nie nadawałby na dłuższe trasy takie 10 km??? ( chodzi o 450 w 4t)
Będę szukał tak jak mówiłeś henio12323 czyli exc przerobionego najwyżej jak się nie uda to wezmę full crossa.

PS. Jeszcze jedno pytanie. Czy sprzęty o większych pojemnościach w 4t full crossy tez by się nie nadawałby na dłuższe trasy takie 10 km??? ( chodzi o 450 w 4t)
- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
im wieksza pojemnosc tym lepiej sie nadaja na trasy
tam to v max jest sporo wyzszy i jazda na poł gwizdka nie jest męcząca ani dla kierowy ani dla maszyny
tylko ze 450 w 4T albo 250 w 2T wymagaja od kierowcy pewnego doswiadczenia 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No właśnie doświadczenia a jak do tej pory jeździłem tylko dt 125 kupla.
W USA tez nie ma takich enduro tanio więc pozostanę przy crossie 250 w 4t jak się uda to może wezmę rmz 250 bo ponoć w nim są najdłuższe biegi z ćwiartek.
Jak jest z regulacją zaworów czy jest do do wykonania we własnym garażu??? Bo w serwisie to tak coś koło 180zł kosztuje.
W USA tez nie ma takich enduro tanio więc pozostanę przy crossie 250 w 4t jak się uda to może wezmę rmz 250 bo ponoć w nim są najdłuższe biegi z ćwiartek.
Jak jest z regulacją zaworów czy jest do do wykonania we własnym garażu??? Bo w serwisie to tak coś koło 180zł kosztuje.
- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
nawet bym powiedział ogromnego, ogromnego, ogromnego doświadczenia
Przeciętny śmiertelnik nie jest wstanie wykorzystać mocy z maszyn o poj. 2,5 i powyżej, a o poj. 4,5 nawet nie wspomnę. Chyba, że po łące powoli pryk, pryk, pryk, a o jeżdzie po torze już nie wspomnę. Prezecież nie o to chodzi. Jazda ma przynosić przyjemność, a nie męczarnie.
IceMan_007 jeżeli problemem jest dojazd na tor, te 10 km to zainwestój w przyczepkę i kup jakąś Cr,Yz i po problemie, będziesz czerpał radość z jazdy po torze

IceMan_007 jeżeli problemem jest dojazd na tor, te 10 km to zainwestój w przyczepkę i kup jakąś Cr,Yz i po problemie, będziesz czerpał radość z jazdy po torze

Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
No tak ale na tor to tak raz w tyg w sobote. A w tygodniu to chciał bym pośmigać po drodze i po lesie z kuplami. Czy rmz ma naprawdę najdłuższe przełożenia czy to bujda???
Co ile wymienia się tłok w 4t 60 moto godzin??? (oczywiście używając amatorsko. )
Co ile wymienia się tłok w 4t 60 moto godzin??? (oczywiście używając amatorsko. )
- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
Ja na twoim miejscu kupiłbym KTM exc 125 lub Husqvarne wr 125. Obydwa to hard enduro a więc amatorska jazda po torze to dla nich żaden problem, regulacja zawieszenia, zmiana przełożeń i można śmigać.
A dojazd 10km do toru to dla nich raczej żaden problem bo chyba nie jest to droga na wprost przez 10km.
A dojazd 10km do toru to dla nich raczej żaden problem bo chyba nie jest to droga na wprost przez 10km.
- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
No w sumie dobra propozycja arti16 . Tylko jak jest z tym dyfuzorami w 2t czy łatwo w nich zrobić wgniotkę??Bo wiadomo wtedy traci moc i o to się boje ze przy większej wywrotce zrobie duzą wgniotę i będę 1000zł w plery
Czy można kupić takie jakieś osłony na dyfa??? I co ile się wymienia tłok w takim 125 2t??? (napiszcie co ile w crossach a ile w enduro jak wiecie.)

- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
Wydaje mi się, że nie tak łatwo, trzeba by chyba na jakieś kamieni albo coś twardego się wywrócić żeby go ostro pogiąć a po drugie te wgniecenia można wyprostować.
Gdzieś widziałem osłony na dyfuzor ale nie wiem w jakim stopniu one chronią i jak dla mnie nie za ładnie wyglądają.
W crossie 125 2T tłok zmienia się powiedzmy co 40mth, jedni częściej np. co 30 a inni rzadziej. Zależy jeszcze kto jak jeździ.
W np. KTM exc gdzieś czytałem, że max 80mth można zrobić ale co 20mth powinno się kontrolować. W husce wr to na pewno jest podobnie.
Ogólnie powiem tak w cross 125 2T jak bym dużo jeździł i trochę ostrzej to dwa razy w roku bo cały sezon przejeździć bałbym się a w hardzie cały sezon bym śmigał i wiele się nie przejmował.
Gdzieś widziałem osłony na dyfuzor ale nie wiem w jakim stopniu one chronią i jak dla mnie nie za ładnie wyglądają.
W crossie 125 2T tłok zmienia się powiedzmy co 40mth, jedni częściej np. co 30 a inni rzadziej. Zależy jeszcze kto jak jeździ.
W np. KTM exc gdzieś czytałem, że max 80mth można zrobić ale co 20mth powinno się kontrolować. W husce wr to na pewno jest podobnie.
Ogólnie powiem tak w cross 125 2T jak bym dużo jeździł i trochę ostrzej to dwa razy w roku bo cały sezon przejeździć bałbym się a w hardzie cały sezon bym śmigał i wiele się nie przejmował.

- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
tak jak koledzy dobrze mowia. ja tez bym proponowal jakiegos hard enduraka. tam co rok tlok i rura. co do dyfuzorów nie wgniataja sie tak latwo. zwlaszcza jak masz sportowy. ja mialem lekka wgniotke i w 30 minut ja usunolem bezproblemowo ze sladu nie bylo 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości