Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 2/5/2010, 18:34

:D male sprostowanie sa 2 rodzaje endurakow (jest wiecej ale teraz bierzemy pod uwage 2 :P) 1) hard enduro i soft enduro. hard enduro to typowy full cross ubrany w plastiki z endurakow (nieco twardsze plus elektryka) silniki maja w zasadzie te same, jednak czesto maja skrzynie biegow z dluzszymi przelozeniami i lekko zablokowane wydechy albo gazniki ( zeby tyle nie palily, nie krecily az tak wysoko, i zeby przeszly normy jakie musza spelniac enduraki) no i soft enduro czyli motocykle slabsze ale mniej awaryjne. hard endurakami skakac mozna ile wlezie :P czesto zawieszenie pochodzi prosto od torówek. a jak nie to i tak maja spora regulacje itp. soft enduro az takich skokow moze nie oddasz bo maja twardsze zawieszenie poniewaz sa to sprzety 50/50 ulica teren. hard enduraki rowniez nie sa idealne na dlugie proste. silniki skoro są adoptowane z wyczynowek nie beda duzo lepiej sluzyly :P ale jednak mniejsza moc (niewiele ale zawsze) dluzsze przelozenia nie beda tak uciazliwe jak krotka przekladnia w fullach. co do softów tam biegi sa dlugie i praktycznie dlugie proste nie robia na nich wrazenia. (nie zapominajmy ze jak bierzemy pod uwage 2T to zaden 2T nie lubi dlugich prostych)


co do różnicy 250 enduro a full tak jak juz pisalem. nie ma woelkiej roznicy. na peno enduro jest cieższe wiec samo to daje slabsze osiagi. ale ma dluzsze biegi jak dla mnie plus (jak mialem CR czasem gdy chcialem sie pobujac to krotka przekladnia nie byla najlepsza :P z lzami w oczach wspominalem DT z dlugimi biegami ;d ) no i zalezy jaki model rocznik, bo czasami silniki siedzą prosto od torówek a czasami niby te same silniki ale inne maja gazniki zaplony wydechy i czasami są bardziej lub mniej zmulone. ale na pewno nie bedą slabe :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez IceMan_007 » 2/5/2010, 18:47

A w jakim kraju można europy środkowej można znaleźć najtaniej takie sprzęty (w zasadzie biorę pod uwagę tylko ktm exc 250 4t )???

ktm exc to hard enduro nie???
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez arti16 » 2/5/2010, 20:11

Oczywiście, że hard enduro. Popatrz jeszcze na Yamaha wr 250F tylko nie R.
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez henio12323 » 2/5/2010, 20:13

zalezy jak sie trafi i jak sie szuka. ja np kupilem yz 250 z 2002 roku na sportowych czesciach 2 lata temu za troche ponad 4 tysie. wiec praktycznie polowa ceny w pl. ja sprowadzilem 2 moto z Angli i ceny sa niezle. to jezeli chodzi o fulle. co do endurakow koszty sprowadzenia i rejestracji w PL sÄ… spore i potem wychodzi na jedno. poza tym czesto za granica mozna trafic okazje jednak na miejscu okazuje sie ze to nie moto tylko padlo :P wiec sporym minusem jest ze nie mozesz sam obejzec moto dobrze sie dogadac ew podjechac na serwis zeby wyczaili co i jak. zwlaszcza przy zakupie 4T. kumpel patrzyl ceny w Niemczech to nie byly rewelacyjne. podobno we Wloszech tez taniej jest. ale jak juz wspomnialem zalezy jak sie trafi. bo czasami i w PL mozna tanio kupic :D

i tak wszystkie EXC to hard enduraki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 2/5/2010, 20:18

no, to jak już, to dodał bym jeszcze enduro turystyczne lub jak kto woli podróżne enduro :) :P

Husqvarna wre125 nadaje sie i w teren i do codziennego użytku kolego IceMan :P Fajne moto na rozpopczęcie przygody motocyklowej :P
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 2/5/2010, 20:53

tez prawda to moto podobne do yamahy DT 125 hondy crm 125 albo ktm lc2. ale to są wlasnie te soft enduraki czyli mniejsza moc, da sie wszędzie wjechac i tak, niskie koszta eksploatacji :D w tym największy problem przy doborze moto :p że chcialo by sie moto z moca i wlasciwosciami jezdnymi wraz z waga full crossa ;d z cena i kosztami eksploatacji soft enduraka :P ale na cos sie trzeba zdecydowac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez IceMan_007 » 2/5/2010, 20:54

No widzę ze w polce nie znajdę żadnego dobrego enduraka poniżej 10000 . A ja będę miał coś koło 8000 tyle ze zakupu dokonam raczej coś w zimie bo wtedy ceny są mniejsze.
Czy jeżeli w takim full crosie założył bym większe zębatki to czy nie nadawały by się na takie leśne dróżki??? Bo z tego co mówicie to exc rożnik się od full crossa tylko dłuższymi przełażeniami. A takiego crossa dostane taniej niz enduro jest większy wybór.
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 2/5/2010, 21:03

haha to wiadomo :D tanszego exc 250 niz 10 tysi sie nie kupuje. za granica ceny nie beda lepsze :) nie ma co brac sprzetu z 2002 roku czy cos kolo tego bo to padla. trudno trafic zadbany model. takie sprzety 2005 i wyzej :) jak nie masz kasy to sie rozgladaj za czyms mniej "fajnym" akurat EXC są dosyc oblegane i drogie bo wlasciwie nie ma duzej konkurencji w endurakach. co do przelozen to roznia sie przelozenia w skrzyni biegow. zębatki nie zalatwia sprawy. raz ze trudno zdobyc jakies sensowne przelozenia na ulice. to 2 że biegi i tak beda krotkie jedynie moto bedzie musial dluzej sie rozpedzac :P jest jeszcze opcja kupic enduraka bez mozliwosci rejestracji np EXC "przerobiony" na SX czyli tylny blotnik z SX zdjete zbedne dodatki. tylko przednie swiatelko ludzie zwykle zostawiaja ;P i maja full crossa z EXC. i ceny sa sporo nizsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez IceMan_007 » 3/5/2010, 07:14

Bardzo mi pomogliście. Wielki dzięki.
Będę szukał tak jak mówiłeś henio12323 czyli exc przerobionego najwyżej jak się nie uda to wezmę full crossa. :)

PS. Jeszcze jedno pytanie. Czy sprzęty o większych pojemnościach w 4t full crossy tez by się nie nadawałby na dłuższe trasy takie 10 km??? ( chodzi o 450 w 4t)
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 3/5/2010, 11:28

im wieksza pojemnosc tym lepiej sie nadaja na trasy :D tam to v max jest sporo wyzszy i jazda na poł gwizdka nie jest męcząca ani dla kierowy ani dla maszyny :P tylko ze 450 w 4T albo 250 w 2T wymagaja od kierowcy pewnego doswiadczenia :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez IceMan_007 » 3/5/2010, 11:53

No właśnie doświadczenia a jak do tej pory jeździłem tylko dt 125 kupla.
W USA tez nie ma takich enduro tanio więc pozostanę przy crossie 250 w 4t jak się uda to może wezmę rmz 250 bo ponoć w nim są najdłuższe biegi z ćwiartek.
Jak jest z regulacją zaworów czy jest do do wykonania we własnym garażu??? Bo w serwisie to tak coś koło 180zł kosztuje.
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Hamulec » 3/5/2010, 11:59

nawet bym powiedział ogromnego, ogromnego, ogromnego doświadczenia :P Przeciętny śmiertelnik nie jest wstanie wykorzystać mocy z maszyn o poj. 2,5 i powyżej, a o poj. 4,5 nawet nie wspomnę. Chyba, że po łące powoli pryk, pryk, pryk, a o jeżdzie po torze już nie wspomnę. Prezecież nie o to chodzi. Jazda ma przynosić przyjemność, a nie męczarnie.
IceMan_007 jeżeli problemem jest dojazd na tor, te 10 km to zainwestój w przyczepkę i kup jakąś Cr,Yz i po problemie, będziesz czerpał radość z jazdy po torze :P
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez IceMan_007 » 3/5/2010, 12:11

No tak ale na tor to tak raz w tyg w sobote. A w tygodniu to chciał bym pośmigać po drodze i po lesie z kuplami. Czy rmz ma naprawdę najdłuższe przełożenia czy to bujda???
Co ile wymienia się tłok w 4t 60 moto godzin??? (oczywiście używając amatorsko. )
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez arti16 » 3/5/2010, 16:44

Ja na twoim miejscu kupiłbym KTM exc 125 lub Husqvarne wr 125. Obydwa to hard enduro a więc amatorska jazda po torze to dla nich żaden problem, regulacja zawieszenia, zmiana przełożeń i można śmigać.
A dojazd 10km do toru to dla nich raczej żaden problem bo chyba nie jest to droga na wprost przez 10km.
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez IceMan_007 » 3/5/2010, 16:58

No w sumie dobra propozycja arti16 . Tylko jak jest z tym dyfuzorami w 2t czy łatwo w nich zrobić wgniotkę??Bo wiadomo wtedy traci moc i o to się boje ze przy większej wywrotce zrobie duzą wgniotę i będę 1000zł w plery :( Czy można kupić takie jakieś osłony na dyfa??? I co ile się wymienia tłok w takim 125 2t??? (napiszcie co ile w crossach a ile w enduro jak wiecie.)
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez arti16 » 3/5/2010, 17:19

Wydaje mi się, że nie tak łatwo, trzeba by chyba na jakieś kamieni albo coś twardego się wywrócić żeby go ostro pogiąć a po drugie te wgniecenia można wyprostować.
Gdzieś widziałem osłony na dyfuzor ale nie wiem w jakim stopniu one chronią i jak dla mnie nie za ładnie wyglądają.
W crossie 125 2T tłok zmienia się powiedzmy co 40mth, jedni częściej np. co 30 a inni rzadziej. Zależy jeszcze kto jak jeździ.
W np. KTM exc gdzieś czytałem, że max 80mth można zrobić ale co 20mth powinno się kontrolować. W husce wr to na pewno jest podobnie.
Ogólnie powiem tak w cross 125 2T jak bym dużo jeździł i trochę ostrzej to dwa razy w roku bo cały sezon przejeździć bałbym się a w hardzie cały sezon bym śmigał i wiele się nie przejmował. :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez henio12323 » 3/5/2010, 18:17

tak jak koledzy dobrze mowia. ja tez bym proponowal jakiegos hard enduraka. tam co rok tlok i rura. co do dyfuzorów nie wgniataja sie tak latwo. zwlaszcza jak masz sportowy. ja mialem lekka wgniotke i w 30 minut ja usunolem bezproblemowo ze sladu nie bylo :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez IceMan_007 » 3/5/2010, 19:07

A w 125 2t spalanie jest większe niż 250 4t czy mniejsze???
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez arti16 » 3/5/2010, 20:43

Większe :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez Dzesiu10 » 3/5/2010, 22:25

choc taka 250 w 4T i tak swoje wezmie tu akurat nie patrzy sie na spalanie:P
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê
cron