Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam
mam mały problem więc pytam się was drodzy koledzy. Mam w wr 400f założony komplet sm lecz łańcuch z kół enduro jest za długi i tu moje pytanie jaki łańcuch mam zakupić i czy są dedykowane łańcuchy do super moto? proszę o jakąs poradę zębatka przednia 13 zębów tył 38
mam mały problem więc pytam się was drodzy koledzy. Mam w wr 400f założony komplet sm lecz łańcuch z kół enduro jest za długi i tu moje pytanie jaki łańcuch mam zakupić i czy są dedykowane łańcuchy do super moto? proszę o jakąs poradę zębatka przednia 13 zębów tył 38
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
- Dzesiu10
- Bywalec
- Posty: 857
- Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
- Lokalizacja: Zielona Góra
dedykowanych nie ma ale mozna kupic nie oringowy z racji tego że raczej po piachu jeździł nie będziesz tylko kupic za tą kase mocniejszy stop. oringowe są słabsze ale mają uszczelnienie i kosztuje tyle ile kosztuje za tą samą kase mozna miec duzo mocniejszy łancuch ale bez uszczlek. i do SM raczej taki bym polecił.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
małe zapytanie
mam mus z tyłu, jakies sruby przykrecone w felgę
co z tym zrobic? jak przygotowac felge? mus? do wymiany opony z tyłu?
mam mus z tyłu, jakies sruby przykrecone w felgę
co z tym zrobic? jak przygotowac felge? mus? do wymiany opony z tyłu?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Bostorn te śruby to zapewne chwyty opony. Musu jakoś specjalnie przygotowywać nie musisz, obyś miał dobrą pastę, smar do montażu opon. I polecam robić to dobrymi łyżkami.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
ja ci polecam oddaj do wulkanizatora kiedys sie bawiłem z kumplem w założenie oponki bez musu na dętce i oponka była uzywana w niezłym stanie i powiem ci że sie napociliśmy zanim wsadzilismy i to było w lecie opona leżała na słoncu i była w miare miękka teraz opona pewnie jak skała twarda i zapewne kupiłes nówke wiec samemu mozesz ją pokaleczyc. pozatym mozesz ten mus pokaleczyc. jak dasz do wulkanizatora od bedzie miał zestaw odpowiednich łyżek nie bedzie robił tego pierwszy raz i ma kilku pomocników a i tak weźmie za to grosze. ja tam zawsze oponke targam do znajomego wulkanizatora 10 czy 15 zl bierze za takie cos. z nówką oponą którą naprawde załozyc dobrze to nie lada wyczyn ;D smaruje zawsze wszystko smarem do opon i tak dalej i nie ma problemów potem z niczym. a kiedys samemu zdejmowałem opone to sie nie nadawała do niczego bo ją pokaleczyłem i druty wylazły xd a co do sruby jedna to wentyl druga to trzymak opony.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
ja opony nie bd sam sciągał, wulkanizator i jazda
tylko przygotuje jÄ… aby mi nic nie poniszczyli dziady....
durivek cepie jeden....
polecam michelin cross competition
najlepsza opona crossowa do enduro od x lat jak mi to powiedział znajomy który mi ją sprzedał;d
od lat szukał takiej dla siebie ;d i dopiero teraz ją znalazł ;d
tylko przygotuje jÄ… aby mi nic nie poniszczyli dziady....
durivek cepie jeden....
polecam michelin cross competition
najlepsza opona crossowa do enduro od x lat jak mi to powiedział znajomy który mi ją sprzedał;d
od lat szukał takiej dla siebie ;d i dopiero teraz ją znalazł ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
jak zeÅ› cipkuaaaa to sie popsuje;d
najlepiej załóż kapcie;d bd miał wygodnie miękko i ciepło;d
i najlepiej abyś jeździł tylko po swoim pokoju, na drodze publicznej, leśnej jesteś zagrożeniem dla wiewiórek i pieszych ;d
najlepiej załóż kapcie;d bd miał wygodnie miękko i ciepło;d
i najlepiej abyś jeździł tylko po swoim pokoju, na drodze publicznej, leśnej jesteś zagrożeniem dla wiewiórek i pieszych ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
witam koledzy , w zimowej przerwie naszła mnie myśl o hydraulicznym sprzęgle i tu mam pytanie,da sie zamontować takowe w wr 400? na jakiej zasadze to działa? pompy można wyrwać w dobrej cene stąd moje pytanie.pozdrawiam
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
- Dzesiu10
- Bywalec
- Posty: 857
- Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
- Lokalizacja: Zielona Góra
eeee robili wrki z hydraulicznym sprzęgłem??
katy mają to seryjnie, a jak to działa w linkwych, jak to dopasowac to juz chyba nie te forum;p
napisz na motoxie moze tam jakies spece Ci podpowiedzÄ… ;d
katy mają to seryjnie, a jak to działa w linkwych, jak to dopasowac to juz chyba nie te forum;p
napisz na motoxie moze tam jakies spece Ci podpowiedzÄ… ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
speca od tego nie trzeba nie da się zamontowac hydraulicznego sprzęgła ;P chyba że przerobisz całkiem silnik. w normalnym systemie masz wałek z krzywką jak ciągniesz to wałek się obraca o krzywka wypycha poprzez taki pręt idący przez cały silnik ten dekielek od sprzęgła proste i logiczne. jak sie dekielek wypchnie tarcze mają luz i sie ślizgają. w hydraulicznym sprzęgle nie ma tego wałka tylko jest tłoczek - zasada działania jak w hamulcu hydraulicznym. tłokczek wypycha ten pręt i dalej zasada taka sama. i żeby mozna było zastosowac hydraulike w WR trzeba by wycinac kawałek silnika ;D - ten element pokrywający wałek z krzywką i jakos spawac mocowania pod hydraulike. innej opcji nie ma a i nie wiem czy bebranie sie z tym jest opłacalne moim zdaniem linka jest lepsza niz hydraulika. hydraulika jedynie działa precyzyjniej i nie ma możliwosci dostania się syfu pod pancerzyk z kolei łatwo jest o uszkodzenie układu hydraulicznego. i ew awaria nie pozwoli ci szybko zregenerowac sprzętu z kolei linke zawsze mozna miec w zapasie 3 min trwa wymiana i nie ma problemu wiec na 99% nie zamocuje się hydrauliki. chyba ze były modele wyposażone w taki bajer... lub bys musiał pokombinowac. w KTMach TMach i innych sprzętach z seryjnie hydraulicznym sprzęgłem jest specjalne miejsce na tłoczek.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Henio 12323 dobrze, że zostawiłeś 1% na to, że da się założyć sprzęgło hydrauliczne do WR. Troszkę namieszałeś z działaniem sprzęgła w tym motocyklu. Pozwól, że troszkę Twą wypowiedź uzupełnię: dźwignia, do której jest zamocowana linka podczas wysprzęglania naciska na pręt, który znajduje się w wałku sprzęgłowym i tak jak napisałeś odsuwa on dekiel sprzęgła. Aby zamontować hydrauliczne sprzęgło w WR trzeba by zastosować siłownik, który ciągnąłby wspomnianą dźwignie, tak jak robi to linka ( w KTM siłownik pcha bezpośrednio pręt). I teraz najważniejsze: jest taki siłownik, mało tego jest dostępny cały kompletny zestaw hydrauliczny sprzęgła do WR lub YZF. Ja jednak zgadzam się z Tobą, że linka jest lepsza i pewniejsza tym bardziej, że montowana fabrycznie. Hydrauliczne sprzęgło działa lżej i to tylko może przemawiać na jego korzyść, jednak odpowiednio smarowana i to dość często linka działa podobnie.henio12323 napisał(a):speca od tego nie trzeba nie da się zamontowac hydraulicznego sprzęgła ;P chyba że przerobisz całkiem silnik. w normalnym systemie masz wałek z krzywką jak ciągniesz to wałek się obraca o krzywka wypycha poprzez taki pręt idący przez cały silnik ten dekielek od sprzęgła proste i logiczne. jak sie dekielek wypchnie tarcze mają luz i sie ślizgają. w hydraulicznym sprzęgle nie ma tego wałka tylko jest tłoczek - zasada działania jak w hamulcu hydraulicznym. tłokczek wypycha ten pręt i dalej zasada taka sama. i żeby mozna było zastosowac hydraulike w WR trzeba by wycinac kawałek silnika ;D - ten element pokrywający wałek z krzywką i jakos spawac mocowania pod hydraulike. innej opcji nie ma a i nie wiem czy bebranie sie z tym jest opłacalne moim zdaniem linka jest lepsza niz hydraulika. hydraulika jedynie działa precyzyjniej i nie ma możliwosci dostania się syfu pod pancerzyk z kolei łatwo jest o uszkodzenie układu hydraulicznego. i ew awaria nie pozwoli ci szybko zregenerowac sprzętu z kolei linke zawsze mozna miec w zapasie 3 min trwa wymiana i nie ma problemu wiec na 99% nie zamocuje się hydrauliki. chyba ze były modele wyposażone w taki bajer... lub bys musiał pokombinowac. w KTMach TMach i innych sprzętach z seryjnie hydraulicznym sprzęgłem jest specjalne miejsce na tłoczek.
- weteran
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44
weteran racja ;D mozna jakis inny patent ale myśle ze z tym więcej zachodu jak pożytku pozatym linki w crossach sie smaruje ? 1wszo słysze ;P ja nie smaruje ;D bo słyszałem że jak sie dostaje piach to potem jeszcze gorzej. jak linka dobra to ma pancerzyk powleczony teflonem to bardzo ułatwia poślizg jednak jakąs żywotnosc to ma...
A co do lżejszego sprzęgła jest prosta rada duuuzo tansza niż mocowanie hydrauliki. niestety nie wiem jak to urządzenie sięnazywa. ale to jest taka kostka mocuje sie ją gdzies przy głowce ramy w to wchodzi linka od sprzęgła i w zestawie jest krótka od tej kostki do kierownicy.... i są nawet poziomy regulacji na maxa mozna 3 razy zmniejszyc siłę nacisku. bajer kosztował około 80 zł z tego co pamiętam
sory pomyliłem sie o 9 zł
http://www.moto.allegro.pl/item828582313_828582313.html
A co do lżejszego sprzęgła jest prosta rada duuuzo tansza niż mocowanie hydrauliki. niestety nie wiem jak to urządzenie sięnazywa. ale to jest taka kostka mocuje sie ją gdzies przy głowce ramy w to wchodzi linka od sprzęgła i w zestawie jest krótka od tej kostki do kierownicy.... i są nawet poziomy regulacji na maxa mozna 3 razy zmniejszyc siłę nacisku. bajer kosztował około 80 zł z tego co pamiętam
sory pomyliłem sie o 9 zł
http://www.moto.allegro.pl/item828582313_828582313.html
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
nie dodałem tego ale to zostało zrobione i nie pomogło. Myślę że nowe sprężyny sprzęgła by pomogły ale tarcze są ok więc narazie ich nie ruszam,zastanowie sie nad tym easy pull'em
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
- Dzesiu10
- Bywalec
- Posty: 857
- Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
- Lokalizacja: Zielona Góra
zapytanko do was chłopaki?
był temat odnośnie budowy hopek?? domowej roboty??
chce na wiosne z kawałka pola mały tor zrobic i przydała by sie z 1 2 hopki a chce sie upewnic jak to zrobic
był temat odnośnie budowy hopek?? domowej roboty??
chce na wiosne z kawałka pola mały tor zrobic i przydała by sie z 1 2 hopki a chce sie upewnic jak to zrobic
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości