Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Dzesiu10 » 21/1/2010, 23:20

Witam
mam mały problem więc pytam się was drodzy koledzy. Mam w wr 400f założony komplet sm lecz łańcuch z kół enduro jest za długi i tu moje pytanie jaki łańcuch mam zakupić i czy są dedykowane łańcuchy do super moto? proszę o jakąs poradę zębatka przednia 13 zębów tył 38
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez henio12323 » 22/1/2010, 14:27

dedykowanych nie ma ale mozna kupic nie oringowy z racji tego że raczej po piachu jeździł nie będziesz tylko kupic za tą kase mocniejszy stop. oringowe są słabsze ale mają uszczelnienie i kosztuje tyle ile kosztuje :P za tą samą kase mozna miec duzo mocniejszy łancuch ale bez uszczlek. i do SM raczej taki bym polecił.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Bostorn » 25/1/2010, 19:44

małe zapytanie

mam mus z tyłu, jakies sruby przykrecone w felgę

co z tym zrobic? jak przygotowac felge? mus? do wymiany opony z tyłu?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 25/1/2010, 20:00

Bostorn te śruby to zapewne chwyty opony. Musu jakoś specjalnie przygotowywać nie musisz, obyś miał dobrą pastę, smar do montażu opon. I polecam robić to dobrymi łyżkami.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 25/1/2010, 22:14

ja ci polecam oddaj do wulkanizatora :D kiedys sie bawiłem z kumplem w założenie oponki bez musu na dętce i oponka była uzywana w niezłym stanie i powiem ci że sie napociliśmy zanim wsadzilismy :D i to było w lecie :P opona leżała na słoncu i była w miare miękka teraz opona pewnie jak skała twarda i zapewne kupiłes nówke :P wiec samemu mozesz ją pokaleczyc. pozatym mozesz ten mus pokaleczyc. jak dasz do wulkanizatora od bedzie miał zestaw odpowiednich łyżek nie bedzie robił tego pierwszy raz i ma kilku pomocników :P a i tak weźmie za to grosze. ja tam zawsze oponke targam do znajomego wulkanizatora 10 czy 15 zl bierze za takie cos. z nówką oponą którą naprawde załozyc dobrze to nie lada wyczyn ;D smaruje zawsze wszystko smarem do opon i tak dalej i nie ma problemów potem z niczym. a kiedys samemu zdejmowałem opone to sie nie nadawała do niczego bo ją pokaleczyłem i druty wylazły xd :D a co do sruby jedna to wentyl druga to trzymak opony.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Duriv » 25/1/2010, 23:00

Opony do WR 125 ?
Cena nie gra roli.
Głównie tor, lasy i pola.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bostorn » 26/1/2010, 16:25

ja opony nie bd sam sciągał, wulkanizator i jazda

tylko przygotuje jÄ… aby mi nic nie poniszczyli dziady....

durivek cepie jeden....

polecam michelin cross competition

najlepsza opona crossowa do enduro od x lat jak mi to powiedział znajomy który mi ją sprzedał;d

od lat szukał takiej dla siebie ;d i dopiero teraz ją znalazł ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Duriv » 28/1/2010, 12:58

gdzie tam.. jeszcze mi siÄ™ kratka popsuje na tych oponach.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bostorn » 28/1/2010, 21:32

jak zeÅ› cipkuaaaa to sie popsuje;d

najlepiej załóż kapcie;d bd miał wygodnie miękko i ciepło;d

i najlepiej abyś jeździł tylko po swoim pokoju, na drodze publicznej, leśnej jesteś zagrożeniem dla wiewiórek i pieszych ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Dzesiu10 » 30/1/2010, 12:03

witam koledzy , w zimowej przerwie naszła mnie myśl o hydraulicznym sprzęgle i tu mam pytanie,da sie zamontować takowe w wr 400? na jakiej zasadze to działa? pompy można wyrwać w dobrej cene stąd moje pytanie.pozdrawiam
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Bostorn » 30/1/2010, 12:22

eeee robili wrki z hydraulicznym sprzęgłem?? :o

katy mają to seryjnie, a jak to działa w linkwych, jak to dopasowac to juz chyba nie te forum;p

napisz na motoxie moze tam jakies spece Ci podpowiedzÄ… ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 30/1/2010, 12:55

speca od tego nie trzeba :P nie da się zamontowac hydraulicznego sprzęgła ;P chyba że przerobisz całkiem silnik. w normalnym systemie masz wałek z krzywką jak ciągniesz to wałek się obraca o krzywka wypycha poprzez taki pręt idący przez cały silnik ten dekielek od sprzęgła :) proste i logiczne. jak sie dekielek wypchnie tarcze mają luz i sie ślizgają. w hydraulicznym sprzęgle nie ma tego wałka tylko jest tłoczek - zasada działania jak w hamulcu hydraulicznym. tłokczek wypycha ten pręt i dalej zasada taka sama. i żeby mozna było zastosowac hydraulike w WR trzeba by wycinac kawałek silnika ;D - ten element pokrywający wałek z krzywką i jakos spawac mocowania pod hydraulike. innej opcji nie ma :D a i nie wiem czy bebranie sie z tym jest opłacalne ;) moim zdaniem linka jest lepsza niz hydraulika. hydraulika jedynie działa precyzyjniej i nie ma możliwosci dostania się syfu pod pancerzyk :P z kolei łatwo jest o uszkodzenie układu hydraulicznego. i ew awaria nie pozwoli ci szybko zregenerowac sprzętu z kolei linke zawsze mozna miec w zapasie 3 min trwa wymiana i nie ma problemu :P wiec na 99% nie zamocuje się hydrauliki. chyba ze były modele wyposażone w taki bajer... lub bys musiał pokombinowac. w KTMach TMach i innych sprzętach z seryjnie hydraulicznym sprzęgłem jest specjalne miejsce na tłoczek.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 30/1/2010, 18:15

ok dzięki chodziło mi tylko o to czy podejdzie takie coś . Jak nie to nie ma sie co meczyc pozdro
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez weteran » 30/1/2010, 22:28

henio12323 napisał(a):speca od tego nie trzeba :P nie da się zamontowac hydraulicznego sprzęgła ;P chyba że przerobisz całkiem silnik. w normalnym systemie masz wałek z krzywką jak ciągniesz to wałek się obraca o krzywka wypycha poprzez taki pręt idący przez cały silnik ten dekielek od sprzęgła :) proste i logiczne. jak sie dekielek wypchnie tarcze mają luz i sie ślizgają. w hydraulicznym sprzęgle nie ma tego wałka tylko jest tłoczek - zasada działania jak w hamulcu hydraulicznym. tłokczek wypycha ten pręt i dalej zasada taka sama. i żeby mozna było zastosowac hydraulike w WR trzeba by wycinac kawałek silnika ;D - ten element pokrywający wałek z krzywką i jakos spawac mocowania pod hydraulike. innej opcji nie ma :D a i nie wiem czy bebranie sie z tym jest opłacalne ;) moim zdaniem linka jest lepsza niz hydraulika. hydraulika jedynie działa precyzyjniej i nie ma możliwosci dostania się syfu pod pancerzyk :P z kolei łatwo jest o uszkodzenie układu hydraulicznego. i ew awaria nie pozwoli ci szybko zregenerowac sprzętu z kolei linke zawsze mozna miec w zapasie 3 min trwa wymiana i nie ma problemu :P wiec na 99% nie zamocuje się hydrauliki. chyba ze były modele wyposażone w taki bajer... lub bys musiał pokombinowac. w KTMach TMach i innych sprzętach z seryjnie hydraulicznym sprzęgłem jest specjalne miejsce na tłoczek.
Henio 12323 dobrze, że zostawiłeś 1% na to, że da się założyć sprzęgło hydrauliczne do WR. Troszkę namieszałeś z działaniem sprzęgła w tym motocyklu. Pozwól, że troszkę Twą wypowiedź uzupełnię: dźwignia, do której jest zamocowana linka podczas wysprzęglania naciska na pręt, który znajduje się w wałku sprzęgłowym i tak jak napisałeś odsuwa on dekiel sprzęgła. Aby zamontować hydrauliczne sprzęgło w WR trzeba by zastosować siłownik, który ciągnąłby wspomnianą dźwignie, tak jak robi to linka ( w KTM siłownik pcha bezpośrednio pręt). I teraz najważniejsze: jest taki siłownik, mało tego jest dostępny cały kompletny zestaw hydrauliczny sprzęgła do WR lub YZF. Ja jednak zgadzam się z Tobą, że linka jest lepsza i pewniejsza tym bardziej, że montowana fabrycznie. Hydrauliczne sprzęgło działa lżej i to tylko może przemawiać na jego korzyść, jednak odpowiednio smarowana i to dość często linka działa podobnie.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Postprzez Dzesiu10 » 30/1/2010, 22:36

czyli istnieje taka możliwość? ile kosztują owe zestawy , bo właśnie o lekkość działania mi chodzi.pozdr
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 31/1/2010, 11:23

weteran racja ;D mozna jakis inny patent ale myśle ze z tym więcej zachodu jak pożytku :D pozatym linki w crossach sie smaruje ? 1wszo słysze ;P ja nie smaruje ;D bo słyszałem że jak sie dostaje piach to potem jeszcze gorzej. jak linka dobra to ma pancerzyk powleczony teflonem to bardzo ułatwia poślizg jednak jakąs żywotnosc to ma...

A co do lżejszego sprzęgła jest prosta rada duuuzo tansza niż mocowanie hydrauliki. niestety nie wiem jak to urządzenie sięnazywa. ale to jest taka kostka mocuje sie ją gdzies przy głowce ramy w to wchodzi linka od sprzęgła i w zestawie jest krótka od tej kostki do kierownicy.... i są nawet poziomy regulacji na maxa mozna 3 razy zmniejszyc siłę nacisku. bajer kosztował około 80 zł z tego co pamiętam :D


sory pomyliłem sie o 9 zł :D
http://www.moto.allegro.pl/item828582313_828582313.html
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 31/1/2010, 12:31

o super zastanowie sie nad tym szybciej prosciej i taniej:) dzieki henio
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Bostorn » 31/1/2010, 14:32

a czy nie poprawiło by przesmarowanie dźwigienki, linki i całego osprzętu naciągowego linki sprzęgła??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Dzesiu10 » 31/1/2010, 17:49

nie dodałem tego ale to zostało zrobione i nie pomogło. Myślę że nowe sprężyny sprzęgła by pomogły ale tarcze są ok więc narazie ich nie ruszam,zastanowie sie nad tym easy pull'em
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Bostorn » 31/1/2010, 17:51

zapytanko do was chłopaki?

był temat odnośnie budowy hopek?? domowej roboty??

chce na wiosne z kawałka pola mały tor zrobic i przydała by sie z 1 2 hopki :) a chce sie upewnic jak to zrobic
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê