YAMAHA TZR 50, 70 ,80
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
To ze nazywa sie olej to wcale nie znaczy ze dziala tak samo, do przekladni lejemy tylko i wylacznie olej przekladniowy, do amortyzatorow tylko olej hydrauliczny, do silnika tylko olej silnikowy.
ATF320, 90PA, GL-5
To co piszesz Andrzeju to olej GL-5 wlasnie, i bez oznaczenia ze jest olejem przekladniowym, moze byc rownie dobrze kazdym innym o takich parametrach termicznych jak napisales. Do tego przekladnie i mosty wymagaja oleju hipoidalnego oznaczonego znakiem EP.
np EP GL4 SAE 75W90 to bedzie olej do mokrej przekladni mechanicznej pracujacej w temperaturze do 180-200 stopni max (dla elementow ciernych). Olej ten ulega samozaplonowi przy 210 stopniach , wiec nadaje sie dla przekladni wolnoobrotowych... etc. Trzeba czytac dokladnie parametry a nie uczepic sie jednego oznaczenia, w dodatku najmniej mowiacego o oleju (czyli SAE).
SAE mowi nam tylko teoretycznie o temperaturach, pompowalnosci i krzepliwosci oleju (nie mowi nic np o lepkosci , czym ludzie szafuja nadmiernie). Jest to klasa oleju przyznawana zgodnie z opdowiednia norma i po testach. By zaliczyc test oleje sa konfekcjonowane i domieszkowane, co bynajmniej nie poprawia ich parametrów (a nawet je pogarsza) bo za wszelka cene producent stara sie zyskac certyfikacje w skali SAE. Tak samo skala nie ma nic wspolnego z wykonaniem oleju (czyli mineral, semi, syntetyk). Wielcy znafffcy twierdza ze olej 0W50 to bedzie syntetyk - jednakze jest to najczesciej domieszkowany olej na bazie mineralnej bo tansze jest jego wyprodukowanie niz np w pelni syntetycznego oleju.
Pamietajcie ze wiekszosc olejow powstaje w rafinerii, czyli jest wytworem ropy naftowej i nie jest syntetyczna. Tylko oleje produkowane od zera w labolatorium przez skladanie lancuchów molekularnych sa olejami syntetycznymi. Wiekszosc dostepnych mieszanek olejowych posiada uszlachetniana baze mineralna wraz z domieszkami oraz ewentualnie konfekcje tak powstalej mieszanki z olejem w pelni syntetycznym.
Na rynku olejowym kazdy producent ma jeden olej w pelni syntetyczny i wiekszosc mineralnych domieszkowanych w ten czy inny sposob by uzyskac wysokie notowania w skali SAE. Roznica jest taka ze 0W50 silnikowy bedzie kosztowal 30-60 zloty w wersji domieszkowanej opatrzonej nazwa "syntetyczny", oraz ponad 200 zloty za litr w wersji syntetycznej (mowimy juz o powaznej klasie olejow wysokoobrotowych przeznaczonych do zastosowan profesjonalnych). Czesto lepsze efekty daje konfekcja bazy mineralnej z syntetyczna , np Mobil ze zlotym "1" jest to olej prawie syntetyczny ktory wystepuje w wersji w pelni syntetycznej, Valvoline robi takze 2 oleje w pelni syntetyczne w labolatoriach itp.
Anyway konkluzja jest taka zeby dokladnie zapoznac sie z parametrami jakie olej ma spelniac (zgodnie z ksiazka serwisowa) mamy tam pare/nascie oznaczen i skal dla oleju, paraetry temperaturowe, gestosciowe i na bazie tego szukamy oleju odpowiedniego do danego zastosowania, stylu jazdy, temperatur otoczenia etc.
ATF320, 90PA, GL-5
To co piszesz Andrzeju to olej GL-5 wlasnie, i bez oznaczenia ze jest olejem przekladniowym, moze byc rownie dobrze kazdym innym o takich parametrach termicznych jak napisales. Do tego przekladnie i mosty wymagaja oleju hipoidalnego oznaczonego znakiem EP.
np EP GL4 SAE 75W90 to bedzie olej do mokrej przekladni mechanicznej pracujacej w temperaturze do 180-200 stopni max (dla elementow ciernych). Olej ten ulega samozaplonowi przy 210 stopniach , wiec nadaje sie dla przekladni wolnoobrotowych... etc. Trzeba czytac dokladnie parametry a nie uczepic sie jednego oznaczenia, w dodatku najmniej mowiacego o oleju (czyli SAE).
SAE mowi nam tylko teoretycznie o temperaturach, pompowalnosci i krzepliwosci oleju (nie mowi nic np o lepkosci , czym ludzie szafuja nadmiernie). Jest to klasa oleju przyznawana zgodnie z opdowiednia norma i po testach. By zaliczyc test oleje sa konfekcjonowane i domieszkowane, co bynajmniej nie poprawia ich parametrów (a nawet je pogarsza) bo za wszelka cene producent stara sie zyskac certyfikacje w skali SAE. Tak samo skala nie ma nic wspolnego z wykonaniem oleju (czyli mineral, semi, syntetyk). Wielcy znafffcy twierdza ze olej 0W50 to bedzie syntetyk - jednakze jest to najczesciej domieszkowany olej na bazie mineralnej bo tansze jest jego wyprodukowanie niz np w pelni syntetycznego oleju.
Pamietajcie ze wiekszosc olejow powstaje w rafinerii, czyli jest wytworem ropy naftowej i nie jest syntetyczna. Tylko oleje produkowane od zera w labolatorium przez skladanie lancuchów molekularnych sa olejami syntetycznymi. Wiekszosc dostepnych mieszanek olejowych posiada uszlachetniana baze mineralna wraz z domieszkami oraz ewentualnie konfekcje tak powstalej mieszanki z olejem w pelni syntetycznym.
Na rynku olejowym kazdy producent ma jeden olej w pelni syntetyczny i wiekszosc mineralnych domieszkowanych w ten czy inny sposob by uzyskac wysokie notowania w skali SAE. Roznica jest taka ze 0W50 silnikowy bedzie kosztowal 30-60 zloty w wersji domieszkowanej opatrzonej nazwa "syntetyczny", oraz ponad 200 zloty za litr w wersji syntetycznej (mowimy juz o powaznej klasie olejow wysokoobrotowych przeznaczonych do zastosowan profesjonalnych). Czesto lepsze efekty daje konfekcja bazy mineralnej z syntetyczna , np Mobil ze zlotym "1" jest to olej prawie syntetyczny ktory wystepuje w wersji w pelni syntetycznej, Valvoline robi takze 2 oleje w pelni syntetyczne w labolatoriach itp.
Anyway konkluzja jest taka zeby dokladnie zapoznac sie z parametrami jakie olej ma spelniac (zgodnie z ksiazka serwisowa) mamy tam pare/nascie oznaczen i skal dla oleju, paraetry temperaturowe, gestosciowe i na bazie tego szukamy oleju odpowiedniego do danego zastosowania, stylu jazdy, temperatur otoczenia etc.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
- mariusz_777
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 17/10/2009, 11:46
JEZUS !!!! WEZ KSIAZKE SERWISOWA I ZOBACZ JAKI MA BYC, WLASNIE TAKI POLECAMY
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
w książce serwisowej niema ani słowa na tem oleju. jak by było to bym się was niepytał. a w necie własnie szukam. chodzi mi o opinie kogoś kto wymieniał już olej w tym modelu.
- mariusz_777
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 17/10/2009, 11:46
Blagam Cie, nie ma takiej mozliwosci zeby w ksiazce nie bylo napisane. Musza byc wszystkie parametry plynow i mazi smarujacych, wymiary, waga, rozstaw osi, stosunek ciezkosci na kazda os, dozwolone fluidy hamujace i chlodzace etc... to MUSI byc.
http://rs209.rapidshare.com/files/77891 ... Manual.pdf
tak ciezko na prawde poszukac
"tzr yamaha service manual download pdf" i znalezc plik ?
OMG niedlugo to wam bede musial mowic jak isc kupkÄ™ zrobic ...
http://rs209.rapidshare.com/files/77891 ... Manual.pdf
tak ciezko na prawde poszukac
"tzr yamaha service manual download pdf" i znalezc plik ?
OMG niedlugo to wam bede musial mowic jak isc kupkÄ™ zrobic ...
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
- mariusz_777
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 17/10/2009, 11:46
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
No raczej ze pomylil
Wyobrazasz sobie kupic nawet rower bez instrukcji z opisem chociazby cisnienia w kolach czy oleju do amortyzatorów. Tak samo jest z ciagnikami, motocyklami, skuterami, samochodami, samolotami i pociskami balistycznymi - maja PELNA specyfikacje bo wymaga tego prawo , by klient ja dostal. Basta!

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
to ja mam tylko jedna książeczke. a to forum chyba po to jest zeby zadawac pytania i otrzymać odpowiedzi jesli sie ich nie zna. jesli ktos moze to niech mi napisze co jest napisane w tej ksiazce na temat oleju przekladniowego i cisnienia w kołach. a wy jesli niemacie nic do powiedzenia na temat to sie niemusicie wypowiadac chyba ze chodzi wam o nabijanie postów.
- mariusz_777
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 17/10/2009, 11:46
- mariusz_777
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 17/10/2009, 11:46
witam
leci mi olej prawdopodobnie od benzyny.. poniewaz ta sama gestosc na wyczucie i kolor ten sam... Na poczatku myslalem ze cieknie po kabelku od tego baku od oleju.. ale nie, wymienilem jest tam sucho. Potem taka uszczelka jest jak sie sciaga taka mala pokrywe, z plastiku z boku silnika na 2 imbusy i drugie sie odkreca i tam jest uszczelka odkrecilem to i wyle cial olej bylem pewien ze to ta przyczyn wymienilem uszczelke, na wiksza nie oryginalna (bo oryginalnej nie mieli w sklepie) znow olej lecial... wiec postanowilem zamowic uszczelke / zimering od yamahy wymienilem na oryginalny i nic... Nadal leci olej jak sie nagrzeje motocykl
TZR rok. 2006
leci mi olej prawdopodobnie od benzyny.. poniewaz ta sama gestosc na wyczucie i kolor ten sam... Na poczatku myslalem ze cieknie po kabelku od tego baku od oleju.. ale nie, wymienilem jest tam sucho. Potem taka uszczelka jest jak sie sciaga taka mala pokrywe, z plastiku z boku silnika na 2 imbusy i drugie sie odkreca i tam jest uszczelka odkrecilem to i wyle cial olej bylem pewien ze to ta przyczyn wymienilem uszczelke, na wiksza nie oryginalna (bo oryginalnej nie mieli w sklepie) znow olej lecial... wiec postanowilem zamowic uszczelke / zimering od yamahy wymienilem na oryginalny i nic... Nadal leci olej jak sie nagrzeje motocykl
TZR rok. 2006
Ghost Rider 50ccm!
- adrian042
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 10/3/2009, 21:36
- Lokalizacja: Konin. WLKP
- mariusz_777
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 17/10/2009, 11:46
ale pisales ze cieknie tylko wtedy gdzy silnik sie rozgrzeje.ja tez tak mam. bede musial odkrecic dekiel silnika i wymienic uszczelke(tak mi sie wydaje) sprawdz z kad wylatuje ten olej
- mariusz_777
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 17/10/2009, 11:46
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości