Zobacz wÄ…tek - Jakie sÄ… objawy krzywej ramy?
NAS Analytics TAG

Jakie sÄ… objawy krzywej ramy?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez hefron » 9/1/2007, 21:44

Marcin Patrol 4x4 napisał(a):czy rama jest prosta można sprawdzić w poważniejszym serwisie-mają przyżądy pomiarowe, natomiast w prowadzeniu powyżej ok.150 z krzywą ramą motorek wpada w szimi i należy zwolnić. Im mniej jest pogięta rama tym przy większej prdkości motorower wpada w szimi.


Rama musi być odpowiednio przywa żeby powodować shimmy. Motocykle są tak skonstruowane, że im większy kąt nachylenia główki ramy tym mniejsze szanse na powstanie shimmy, więc jeśli krzywa rama ma powodować shimme to tylko (domyślam się) po dzwonie, kiedy kąt nachylenia główki ramy się zmniejszy (uszkodzi).
Wykszywienie ramy może powodować, że motocykl nie jest już jednośladem i można tego nigdy podczas jazdy nie wyczuć.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola


Postprzez Wombat » 9/1/2007, 21:50

Marcin Patrol 4x4 napisał(a):Bo te wszystkie Motocykle to słabiaki jak motorowery

Co masz na mysli konkretnie bo jakos nie czuje klimatu tej wypowiedzi...?

mozna miec pokrzywiona rame i nie miec shimmy... mozna nie miec pokrzywionej ramy i miec shimmy.....
jak przy dwoch paczkach ci moto wezykuje to zaloz amortyzator drgan... troche pomoze. Ciesze sie ze moje moto wogole nie ma z tym problemu.
pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin


Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 21:55

motocykle są słabe gdyż wolno rozpędzają się zarówno do 200 jak i do 300
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Wombat » 9/1/2007, 21:59

:D ...tak... tak..... :D
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 21:59

rzezeczywiście szimi może wystąpić w przypadku jazdy po polskiej asfaltowej nawierzchni, nowym motorkim z prostą ramą
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Jaro » 10/1/2007, 00:14

Witam !
Co do wypowiedzi lekkoduchów odnosnie vinu...

Numer vinowski zawiera kod 17-znaków liter i cyfr. W przypadku wymiany ramy, tylko okręgowa stcja kotroli jest władna do nadawania numeru nadwozia -ramy a pochodzenie nowej ramy nie będzie takiej stacji obce -faktura zakupu, pochodzenie. Nie znam przypadku, aby o.s.k. nadała ten sam nr vin jak fabryka, po odbytej operacji nr zastępczy nadwozia -ramy może wyglądać jak jak napis wykonany przez pijanego grawera, jednak w takim przypadku w razie kontroli lub wyjaśnień zawsze mamy papiery źródłowe ... i nikt nie naskoczy, a to właśnie chodzi, by spać spokojnie.

Co do krzywej ramy
Zogdnie z wcześniejszymi postami przewaźnie znajduje to odzwierciedlenie w sposobie prowadzenia motocykla, włącznie z wrażeniem źe moto np. chętniej kładzie się w zakręcie na prawą stronę niż w lewą + j.w. w poprzednich postach.

...nikomu nie radzę nabijać na własną rekę nr. na ramę można sobie narobić kłopotów.

Pozdro !
Jaro
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18/5/2006, 21:52
Lokalizacja: Wawa

Postprzez wild » 10/1/2007, 17:20

Marcin Patrol 4x4 napisał(a):Bo te wszystkie Motocykle to słabiaki jak motorowery



widzę że kolega nie czuje bluesa w jeździe motorem, nie weisz na czym gra polega, nie ważne jaki sie ma moto, ważne ze sie jeździ i jest się motocyklistą a nie tak jak zapewne w twoim przypadku "kierowcą motocykla" nawet osoby jeźdżące na małolitrażowych maszynkach moga miec więcej zapału do tego niż ty, . Dla mnie jest nieważne ile ma się ccm, jaką ma się max prędkośc, ile do setki. Liczy się jazda, a nazywanie mniej litrażowych motorów motorowerami jest szczytem głupoty. \

To moze tez stwierdzisz ze moja 750 też jest motorowerem? jjest to chopper ważący 250 kg, a rozpędza się do setki w 4.1sek, moze nazwiesz go w dodatku starym motorowerem? MA ON 21 LAT.
jeśli ktoś nie pamięta historii, będzie skazany na ponowne jej przeżycie,
wild
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20/12/2006, 00:27

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 10/1/2007, 19:17

wild napisał(a):
Marcin Patrol 4x4 napisał(a):Bo te wszystkie Motocykle to słabiaki jak motorowery



widzę że kolega nie czuje bluesa w jeździe motorem, nie weisz na czym gra polega, nie ważne jaki sie ma moto, ważne ze sie jeździ i jest się motocyklistą a nie tak jak zapewne w twoim przypadku "kierowcą motocykla" nawet osoby jeźdżące na małolitrażowych maszynkach moga miec więcej zapału do tego niż ty, . Dla mnie jest nieważne ile ma się ccm, jaką ma się max prędkośc, ile do setki. Liczy się jazda, a nazywanie mniej litrażowych motorów motorowerami jest szczytem głupoty. \

To moze tez stwierdzisz ze moja 750 też jest motorowerem? jjest to chopper ważący 250 kg, a rozpędza się do setki w 4.1sek, moze nazwiesz go w dodatku starym motorowerem? MA ON 21 LAT.


Jeżdżę na motorowerach od 20 lat, zaczynałem na ogarze poprzez wszystkie ówczesne modele i wiem jako jeden z nielicznych na tym forum co to znaczy przyjemność z jazdy motocyklem. Narazi mam Honde i Suke tak jak w podpisie i lubie uwarzać je za motorowery, a osiągi i rok produkcji niema dlamnie znaczenia. Mój suzuki ma 27 lat i jestem z niego zadowolony. A co do kupna przyszłgo motocykla będę się kierował kilkoma kryteriami w wyniku czego będę musiał kupić 2 rodzaje, i żaden rodzaj jak i typ motocykla nie jest przezemnie wyśmiewany. :roll:
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê