Zobacz wÄ…tek - Jakie sÄ… objawy krzywej ramy?
NAS Analytics TAG

Jakie sÄ… objawy krzywej ramy?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Wombat » 8/1/2007, 16:34

zalezy co i jak jest pokrzywione.... jesli jest schcrzaniona geometria... to pdp bedzie motocykl sciagało.... jesli jest peknieta... to zalezy od miejsca... moze sz miec wrazenie ze motocykl jest jakis taki miekki i plywa smiesznie na wsyzstkim co jest na drodze.... brak mu precyzji prowadzenia przy wiekszych predkosciach..... O ile mi wiadomo na ramie jest nr Vin - trzeba miec papiery na ta rame... wbijaja ci to do ksiazki pojazdu w wydziale komunikacji pdp nowy dowod albo adnotacja o zmianie nr i po bolu...... no ale moze wie ktos lepiej.......
pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin


Postprzez lmpk » 8/1/2007, 17:40

vin jest jedynym numerem określającym pojazd. inna rama - inny vin - inny pojazd, inny dowód itd. jak zmieniasz rame to zmieniasz motocykl. nieważny jest silnik i reszta drobiazgów. nic ci nie wbiją do karty pojazdu bo ta rama ma swoją kartę. a przynajmniej powinna
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez johnmust » 9/1/2007, 11:39

powim tak. jezeli chodszi o wymiane ramy w kwesti recznej to zabawy jest od groma. bo jakby nie bylo wszytsko sie trzyma po czesci ramy. kupic rame nie problem ( jak sie ma kase) ale wymiana to juz jest troche. wazne zeby wszystko bylo zalozone jak wczesniej bo ja w hajce zle cos podlaczylem;] i mi jakies bledy wyskakiwaly (f1 czy cos nie pamietam) ale ja wyciagalem tylko silnik i widzialem ile to zabawy. jezeli chodzi o stary bike to nie widze sensu wymiany ramy bo rama moze kosztowac tyle co bike caly. chyba ze to egzotyk to ok ale koszt ramy jeszcze wiekszy. PRZEMYSL TO ...
johnmust
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2006, 12:32
Lokalizacja: wrocław

Postprzez lmpk » 9/1/2007, 15:11

evil napisał(a):
lmpk napisał(a):vin jest jedynym numerem określającym pojazd. inna rama - inny vin - inny pojazd, inny dowód itd. jak zmieniasz rame to zmieniasz motocykl. nieważny jest silnik i reszta drobiazgów. nic ci nie wbiją do karty pojazdu bo ta rama ma swoją kartę. a przynajmniej powinna


wywaliłem na plecy...
ja nie mogę, ludzie, skąd bierzecie takie informacje??? polecam uprzednie zasięgnięcie języka w konkretnej sprawie, a później pisanie czegokolwiek.
wszystko zależy od producenta, w przypadku uszkodzeń ramy są firmy, które przysyłają nowy element z nabitymi TYMI SAMYMI numerami, pod konkretny motocykl. w innych przypadkach rama przychodzi z pustym polem numerowym i należy udać się do stacji diagnostycznej, która posiada właściwe uprawnienia w celu nabicia nowego numeru. dodatkowo dokonuje się odpowiednich adnotacji w DOWODZIE REJESTRACYJNYM I KARCIE POJAZDU.



a jaki producent wyśle mi rame z tymi samymi numerami?? chodziło mi bardziej o takie manewry jak przeważnie ludzie myślą - kupi rame na allegro i sobie przełoży graty
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 15:14

czy rama jest prosta można sprawdzić w poważniejszym serwisie-mają przyżądy pomiarowe, natomiast w prowadzeniu powyżej ok.150 z krzywą ramą motorek wpada w szimi i należy zwolnić. Im mniej jest pogięta rama tym przy większej prdkości motorower wpada w szimi.
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 17:37

Kawasaki dostarcza ramy z pustym polem numerowym.[/quote]

To nawet lepiej, można sobie samemu numerki nabić - numeratory są na każdej giełdzie samochodowej :lol:
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Wombat » 9/1/2007, 17:55

Marcin Patrol 4x4 napisał(a):czy rama jest prosta można sprawdzić w poważniejszym serwisie-mają przyżądy pomiarowe, natomiast w prowadzeniu powyżej ok.150 z krzywą ramą motorek wpada w szimi i należy zwolnić. Im mniej jest pogięta rama tym przy większej prdkości motorower wpada w szimi.

niekoniecznie....... moj poprzedni motorower nie wpadal przy nawet 180 mimo ze raam nie byla pierwszej wody........ wszystko zalezy od uszkodzenia.........
Ostatnio edytowano 9/1/2007, 21:53 przez Wombat, łącznie edytowano 1 raz
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 18:02

Ja jeździłem to motorower wpadał mi w szimi ponad 200 - 220
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Pisiu » 9/1/2007, 19:12

Marcin Patrol 4x4 napisał(a):Ja jeździłem to motorower wpadał mi w szimi ponad 200 - 220


Ale co ty z tym motorowerem :wink:
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 19:25

Bo te wszystkie Motocykle to słabiaki jak motorowery
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez hefron » 9/1/2007, 21:44

Marcin Patrol 4x4 napisał(a):czy rama jest prosta można sprawdzić w poważniejszym serwisie-mają przyżądy pomiarowe, natomiast w prowadzeniu powyżej ok.150 z krzywą ramą motorek wpada w szimi i należy zwolnić. Im mniej jest pogięta rama tym przy większej prdkości motorower wpada w szimi.


Rama musi być odpowiednio przywa żeby powodować shimmy. Motocykle są tak skonstruowane, że im większy kąt nachylenia główki ramy tym mniejsze szanse na powstanie shimmy, więc jeśli krzywa rama ma powodować shimme to tylko (domyślam się) po dzwonie, kiedy kąt nachylenia główki ramy się zmniejszy (uszkodzi).
Wykszywienie ramy może powodować, że motocykl nie jest już jednośladem i można tego nigdy podczas jazdy nie wyczuć.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez Wombat » 9/1/2007, 21:50

Marcin Patrol 4x4 napisał(a):Bo te wszystkie Motocykle to słabiaki jak motorowery

Co masz na mysli konkretnie bo jakos nie czuje klimatu tej wypowiedzi...?

mozna miec pokrzywiona rame i nie miec shimmy... mozna nie miec pokrzywionej ramy i miec shimmy.....
jak przy dwoch paczkach ci moto wezykuje to zaloz amortyzator drgan... troche pomoze. Ciesze sie ze moje moto wogole nie ma z tym problemu.
pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 21:55

motocykle są słabe gdyż wolno rozpędzają się zarówno do 200 jak i do 300
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Wombat » 9/1/2007, 21:59

:D ...tak... tak..... :D
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin Patrol 4x4 » 9/1/2007, 21:59

rzezeczywiście szimi może wystąpić w przypadku jazdy po polskiej asfaltowej nawierzchni, nowym motorkim z prostą ramą
Suzuki GSXR 1300
Marcin Patrol 4x4
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/9/2006, 23:03
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Jaro » 10/1/2007, 00:14

Witam !
Co do wypowiedzi lekkoduchów odnosnie vinu...

Numer vinowski zawiera kod 17-znaków liter i cyfr. W przypadku wymiany ramy, tylko okręgowa stcja kotroli jest władna do nadawania numeru nadwozia -ramy a pochodzenie nowej ramy nie będzie takiej stacji obce -faktura zakupu, pochodzenie. Nie znam przypadku, aby o.s.k. nadała ten sam nr vin jak fabryka, po odbytej operacji nr zastępczy nadwozia -ramy może wyglądać jak jak napis wykonany przez pijanego grawera, jednak w takim przypadku w razie kontroli lub wyjaśnień zawsze mamy papiery źródłowe ... i nikt nie naskoczy, a to właśnie chodzi, by spać spokojnie.

Co do krzywej ramy
Zogdnie z wcześniejszymi postami przewaźnie znajduje to odzwierciedlenie w sposobie prowadzenia motocykla, włącznie z wrażeniem źe moto np. chętniej kładzie się w zakręcie na prawą stronę niż w lewą + j.w. w poprzednich postach.

...nikomu nie radzę nabijać na własną rekę nr. na ramę można sobie narobić kłopotów.

Pozdro !
Jaro
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18/5/2006, 21:52
Lokalizacja: Wawa

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê