Yamaha DT - wszystko o motocyklu
Witam, mam DT 80 LC2 od ponad miesiąca, i pojawił się u mnie taki problem, że podczas próby odpalenia motoru z kopniaka słuchać jedynie jakby szorowanie i nie czuć w ogóle kompresji, a kompresja jest, bo mierzyłem. zdjąłem boczną pokrywę silnika od strony kopniaka i wszystko wyglądało wporządku, zęby nie są zryte, jedynie ta zębatka którą chwyta zębatka zamontowana na tulejce od kopniaka ma luzy. Podejrzewam, że nie tylko ja mam kłopot z wyrobioną tą zębatką. Napiszcie co i jak, najlepiej jak najprostszym językiem
bo jak już napisałem DT 80 mam zaledwie ponad miesiąc. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. PS: Jeśli mógłbym, to proszę o jakieś zdjęcia pomocnicze, ewentualnie ja mogę postarać się wysłać zdjęcia i zaznaczyć co jest luźne i co o co prawdopodobnie szoruje...

- Amoros0
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/8/2009, 14:55
- Lokalizacja: Kartuzy
juz było na tym forum. poszukaj tam sporo ludzi sie o tym wypowiadało. ale ja ci napisze w skrócie. po prostu kopka podczas odpalania zębatka kopki zchodzi niżej i napędza zębatke na wałku i ta zębatka napędza kosz sprzęgłowy. który napędza wał. zębatka zdawcza na której masz luzy to jedyna wada silników. bardzo często to pada. mozna samemu kombinowac a ja ci radze tak. zdejmij pokrywe sprzęgła idz do ślusarza lub tokarza jakiegos z całym moto. on ci zmierzy wałek dokładnie potem w zębatce zdawczej nawierci większy otwór wytoczy nową tulejke i bedzie wszystko dobrze. i tanim kosztem. ja tez słyszałem o przeróbce takiej że mozna zamontowac łozysko małe. tam jest taka wada że zebatka ciągle sie kręci i po jakims czasie norma że sie wytrze. dodatkowo dopasuj dobrze podkładke żeby po załozeniu zabezpieczenia wszystko wchodziło na wcisk. zabezpieczenie dobierz odrobine mniejsze wtedy bedzie lepiej trzymało. ja sam robiłęm u siebie remont tego tlejke sam zrobiłem miedzianą ale niestety długo taka nie wytrzymuje. jednak do sprzedaży dojeździła. a mozesz pokzac fotke swojej DT ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Aha, henio12323 jeśli byś mógł to powiedz mi ile taka 'operacja' dorobienia tulejki u tokarza może kosztować? tak około. I mam jeszcze jedną prośbę, mógłbyś mi powiedzieć dokładnie jak zdejmuje się kosz sprzęgła? Pozdrawiam.
Używaj opcji ,,edytuj".

Używaj opcji ,,edytuj".
- Amoros0
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/8/2009, 14:55
- Lokalizacja: Kartuzy
pokaz fotke całego moto
koszt tej operacji kilka groszy. ja za zrobienie tulejki na korbowodzie gdzie łączy sie tłok z korbowodem to ta tulejka chyba 10 czy 15 zł kosztowała wiec całe nic. tylko że tam więcej roboty i tak dalej. bo musiał mi potem rowek nacinac i inne pierdoły. co do sprzęgła łatwa sprawa to to nie jest. jak zdejmiesz pokrywe masz 5 śrubek odkręcasz je i zchodzi ci dekielek taki. potem mozesz wyciągnąc tarcze. i na srodku masz nakrętke i blaszke blaszka moze byc zaklepana na śrubie - chroni to przed odkręceniem. no i odkręcasz czyms srube głowną i kosz zchodzi. niby proste jednak problem z tym taki że cięzko sie blokuje ten kosz. z reguły tzreba go mocno dokręcac. ja zrobiłem sam klucz do odkręcania sprzęgła w DT ale pasuje do innych. miałem kawałek rurki grubszej. powycinałem rowki na wypustki w koszu i spiłowałem na wieżyczki. do tego rączke dospawałem. u kumpla odkręcałem tak że wrzucasz bieg hamujesz tyłem. 1-2 osoby dociskają tarcze sprzęgła a ty odkręcasz jak dobrze sie docisnie tarcze sprzęgłowe to kosz i wał są ze sobą jakby zespolone i wtedy da sie odkręcic. to najłatwiejsze sposoby oczywiscie mozna kupic klucz do odkręcania sprzęgła lub prubowac zerwac pneumatem. pozatym rozebranie sprzęgła jest dziennie proste

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki
no to będę musiał załatwić kilku chłopa do pomocy w zdjęciu tego kosza:D mam jeszcze jeno pytanie, a jak już będę spowrotem skręcał ten kosz, to z tego co się orientuje należy te cztery ostatnie śruby dokręcić do odpowiedniego momentu, mam rację? i skąd wiedzieć z jaką siłą je dokręcić? PS: zdjęcia wrzucę jak najszybciej będę mógł:)

- Amoros0
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/8/2009, 14:55
- Lokalizacja: Kartuzy
jeszcze jedno tą głowną śrube polecam ci wkleic na specjalny klej do gwintów. tani on nie jest bo 16 zł kosztuje mniej więcej. ale naprawde skuteczny ja w swojej CR skleiłem na to cały silnik i zasna srubka sie nie wykręca. a tu są naprawde niezłe wibracje. co do tych 4 śrub to dokręcasz do oporu. oczywiscie z umiarem żeby nie zerwac gwintu albo wyłamac wieżyczki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
napewno dasz to prosty zabieg
spytaj sie tokarza jak masz znajomego co sądzi i czy sie da o wprawieniu łożyska. bo sam aż jestem ciekaw czy to pomoże. pozdro i powodzenia 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
pewnie zanim problem wyszedł silników juz nie produkowali
bo to sie nie wytrze po kilku tysiÄ…cach km. tylko kilkunastu dopiero.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no racja
mój będzie miał to 30 tys przebiegu
ale stan myślę że nie najgorszy... ma jeszcze wszystkie blokady, więc można wnioskować że nie katowany, ale tego nie da się stwierdzić. Póki co jestem nie co zdenerwowany, bo zaraz na początku wychodzą kłopoty
ale cóż poradzić, trzeba naprawić 




- Amoros0
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/8/2009, 14:55
- Lokalizacja: Kartuzy
tego sie przewidziec nie da
a ten silnik i tak jest na tyle dobry że łatwa obsługa. ja w 15 minut potrafie sciągnac dekiel wykręcic sprzęgło złozyc wszystko do kupy i odpalic
juz setki razy to rozbierałem. i silnik dla mnie fajny jest bo bardzo prosty. co do tego że nie katowany to mógłby byc katowany
tylko że nie przy predkosci 80 km h jak po zdjęciu blokady tylko przy 60 km h
chociaż zalezy jakie blokady siedzą




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
80 km/h to ja na nim jechałem a jestem pewien że ma blokady, bo kręci się zaledwie do 7 tys. Ale z tego co mówią wszyscy to bardzo ciężko jest dobić ten silnik, w najgorszym wypadku walnie się szlif i jeździ
:D

- Amoros0
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/8/2009, 14:55
- Lokalizacja: Kartuzy
ja u siebie jeździłęm tak że padłą mi uszczelka pod głowicą i podczas odpalenia z popychu tłumikiem leciałą mi woda ale odpalałem i zrobiłem na tym 500 km
potem po prostu odechciało mi sie odpalac z pycha i wymieniłem tłoczek. co do tego że sie kręci moja miałą blokade na 6 biegu. na 1,2,3,4,5 max obrotów zamykała licznik a 6 zwalniała do 11 tysięcy. a moduł miałęm z yamahy jog - odblokowany czyli

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A jak tym moto jeździsz? Katujesz w terenie czy po asfalcie? Jak katujesz to lej syntetyka dobrej firmy a jak po asfalcie to półsyntetyk wystarczy. Proporcje to 1:40-1:50 w zależności od stylu jazdy. Jak bardziej katujesz to więcej oleju.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Do przekładnie Motul Transoil 10w40, dobry i niedrogi.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości