Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Postprzez jump21 » 10/5/2009, 13:28

Mam kilka pytan odnosnie Yamahy DT125X. Pytania sa ponumerowane, wiec w odpowiedzi prosze o podanie nr pytania na ktore sie odpowiada. O odpowiedzi prosze ludzi, ktorzy mieli stycznosc z motorem i wiedza co pisza. Na koniec goraca prosba, postaraj sie odpowiedziec na jak najwiecej pytan, nawet tych na ktore juz ktos odpowiedzial (jesli sie z tym nie zgadzasz/masz inne zdanie). Z gory dziekuje za odp. - na pewno bardzo mi pomoga :)

1.Czy w dt x jest jakis schowek?
2.Czy to X w nazwie to wersja szosowa? (mniejsze kola, szerokie opony?)
3.Czy moto pali tylko z kickstartera czy takze ma zaplon elektryczny?
4.Jakie ma zabispieczenia przed ewentualna kradzieza?
5.Czy to prawda, ze ma az za miekkie zawieszenie?
6.Czy to prawda, ze ma strasznie twarde sprzeglo, na ktorym szybko meczy sie reka?
7.Czy to prawda, ze b. szybko sie przegrzewa, wiec nie ma szans na dalszy wypad?
8.Czy poradze sobie z nim(dosiegne nogami do ziemi) majac 1.72m?
9.Czy pozycja na nim jest wygodna? (moj wzrost w pyt. wyzej) Bedzie wygodna na dluzsza trase?
10.Ile pali? (jazda tylko po ulicach, lesnych i polnych drogach - zadnego ciezkiego terenu, wjazdow na skarpy itd.)11. Czy ma osobny zbiornik na olej, czy jezdzi na mieszance? Jesli tak, to jakie proporcje?
12.Jakie ma osiagi? Ile koni? Mozna jezdzic z A1? (jest wersja 15KM?)
13.Jaki kask na niego jesli bede jezdzil tylko po asfalcie i drogach polnych/lesnych? (Nie widze sensu opcji kask + gogle)
14.Czy to prawda, ze ma b. dlugi 1 bieg? Czy to przeszkadza?
15.Czy to prawda, ze max moc osiaga na stosunkowo niskich obrotach, co w pewnym sensie utrudnia "poszalenie" na nim?
16.Ma kopa? Jak szybko przyspiesza? Jaka V max?
17.Czy mozna do niego lac paliwo 95?
18.Ile wazy?
19.Czy na tych oponach spisze sie na lesnych i polnych drogach?

To by bylo jak na razie wszystko. Jesli cos jeszcze przyjdzie mi do glowy, to lista sie wydluzy :D
Dzieki za odp!
jump21
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2009, 20:10


Postprzez Landryss25 » 10/5/2009, 14:52

1. Schowka tam nie znajdziesz.
2. X w nazwie oznacza że jest to wersja supermoto (szosowa).
3. W starszych DT nie ma elektrycznego rozrusznika, w nowszych już jest.
4. Stacyjka, blokada kierownicy.
5. DT ma dość miękkie zawieszenie.
6. Raczej kwestia egzemplarza, jeździłem 2 i w każdej chodziło inaczej.
7. Nie prawda, jeśli masz w układzie płyn to w trasie a nawet w terenie jej nie zagrzejesz.
8. Dasz radÄ™.
9. Pozycja jest w miarÄ™ wygodna i w trasie da radÄ™.
10. Spali Ci 4-6l w zależności od wagi ręki.
11. Ma dozownik oleju więc mieszanki się nie robi.
12. W dowodzie każda ma 15km ale większość jest odblokowana i w rzeczywistości ma 26-28km.
13. Do jazdy po asfalcie nie ma sensu kasku enduro, chyba że ktoś tak lubi (jak ja). Kup dobrego integrala, żeby kupić dobry kask trzeba dać minimum 500zł.
14. Jedynka wcale nie jest taka długa (zależy też od zębatek).
15. To jest dwusuw i pełną moc osiąga przy ok 7-8 tyś obr.
16. Ma kopa i dobre przyśpieszenie, v-max zależy od zębatek ale coś ok 120-130.
17. Możesz do niego lać 95, lanie 98 nie ma sensu (jak chcesz to poszukaj bo było o tym na forum).
18. Zalana waży ok 130 kg (+/-).
19. Na twardej drodze pojedziesz ale w miękkim piachu nie bardzo.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez DeTetka » 11/5/2009, 20:15

Witam wszystkich. Jestem tu nowy! Od razu chciałbym prosić Was o pomoc. Mianowicie chciałbym sobie kupić Yamszkę Dt 125 (ale nie jakąś tam szosową wersje). Mam do dyspozycji 4200 zł i proszę Was abyście podali mi jakieś oferty, bo wierzę, że się lepiej na tym znacie. Ja dopiero zaczynam przygodę z "crossami". Z góry dzięki. Pozdrawiam.
DeTetka
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11/5/2009, 20:06
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez Landryss25 » 11/5/2009, 21:12

Ofert szukaj najlepiej sam. Ze zdjęć wcale dużo nie da się ocenić i moto trzeba zobaczyć in live.

Przed oglądaniem moto looknij artykuły:

http://www.scigacz.pl/Kup,Teraz,698.html

http://www.scigacz.pl/Zakup,motocykla,u ... ,8710.html

http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=74
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez jump21 » 13/5/2009, 17:36

2 kolejne pytania:

1. jakie właściwie są rodzaje yamahy dt? (znalazłem jakieś RE, R, SM [podejrzewam, że to skrót od supermoto, więc to chyba to samo to wersja X, mam rację?])?

2. czy to prawda, że kierownica w nim strasznie drży? Przez co, kiepskie lusterka (przez swoje mocowanie) drżą do tego stopnia, że nic w nich nie widać? Czy to drżenie jest uciążliwe?

P.S. Landryss25, dziękuje za poprzednie odpowiedzi.. ostatnio byłem zagoniony i jakoś zapomniałem podziękować ;)
jump21
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2009, 20:10

Postprzez henio12323 » 13/5/2009, 17:47

co do rodzajów do SM super moto innych niestety nie wiem ale to wystarczy w necie spojrzeć :P

głownie to chciałem napisac o lusterkach. nie wiem może kumpel miał słaby egzemplarz ale jego DT SM z 2003-4 roku na maxymalnych obrotach strasznie drżała może to wina czegos w silniku. ale u niego lusterko było bezuzyteczne wszystko sie rozmazywało. na nizszych obrotach moto nie drżał ale lusterko nadal było dosc rozchwiane :P ale są niektóre lusterka zwłaszcza te lepsze mają jakiestam gumki i one amortyzują drgania. wiec nie jest tak źle :D da sie zaradzic wszystkiemu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jump21 » 13/5/2009, 17:56

tak, tylko obawiamsię, że mój, to będzie pewnie starszy model.. :/ i obawiam się tego drgania, a jeszcze bardziej, że na wysokich obrotach będzie tak trzęsło, że będzie to odbierać całą przyjemność z jazdy (przynajmniej ja bardzo nie lubię drżącejkierownicy :/)
jump21
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2009, 20:10

Postprzez Landryss25 » 13/5/2009, 19:01

Do tego idzie się przyzwyczaić. Drgania na kierownicy można zmniejszyć zakładając ciężarki.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 13/5/2009, 19:15

albo ostatnio znalazłem kierownice na takich amortyzatorach jakby :D ciekawa sprawa ale niemal 500 zł za kiere troche sporo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jump21 » 13/5/2009, 19:34

Drgania na kierownicy można zmniejszyć zakładając ciężarki.


a jak by to miało wyglądać?

Do tego idzie się przyzwyczaić

z tego wnioskują, że są naprawdę mocne :/
jump21
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2009, 20:10

Postprzez Landryss25 » 13/5/2009, 19:45

Chodzi mi o coÅ› takiego: http://www.allegro.pl/item625555800_kon ... owane.html

Nie są chyba aż tak mocne bo ich nie wyczułem. Może z racji że jestem przyzwyczajony do takich wibracji to mi nie przeszkadzało.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Witam!

Postprzez alex1228 » 19/5/2009, 20:13

Jestem nowy i mam takie pytanie czy ma może ktoś ramę do yamahy dt125 rocznik od '87 do '89 z dokumentami??
Niema Boga jest Motór
alex1228
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/5/2009, 20:07

Postprzez Landryss25 » 19/5/2009, 21:49

Takie pytania to raczej do działu z ogłoszeniami.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez mateox » 22/5/2009, 20:38

Witam
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem DT 80 LC1, motor dobze sie spisuje, choć ma swoje lata i jest zablokowany, mam parę pytań:
1. Czy jeśli wezme sie za zdejmowanie blokad, to musze zdiąc wszystkie 3? Bo w CDI raczej się pchał nie będę, ani w rozcinanie dyfuzora, ale mam zamiar zdiąc dławik przy mocowaniu rury do cylindra.
2. Jak najlepiej ustawić gaźnik, ile ma byc obrotów śrubek regulacji od całkowitego wkręcenia.
3 Z jaką prędkością jeżdzic na danym biegu(nie mam obrotomierza) aby nie zyłowac silnika na asfalcie( troche głupie ale prosze o odpowiedź)
1bieg xxkm\h
2bieg xx km\h
....
mateox
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23/3/2009, 18:14
Lokalizacja: koło rzeszowa

Postprzez henio12323 » 22/5/2009, 20:54

1) jezeli nie zdejmiesz głownej blokady na CDI to mozesz nie uzyskac lepszej prędkosci maxymalnej moto moze więcej palic i lepiej sie wkręcac. co do CDI to tam sie nic nie pcha tylko wymienia na odblokowany to samo tłumik ja bym nigdy nie rozcioł lub nawiercał tłumik dla "tuningu" tylko wymiana.
2) gaźnik ustawia sie pod dany motor w jednym bedą to 2 obroty w innym 4 musisz ustawic gaźnik pod swój konkretny motór.
3) to tez zalezy jaki motor mozesz załozyc zębatki na moc i wtedy np na 1 bedziesz jechał max 10 km h na 2 15 km h a mozesz załozyc na prędkosc i na 1 wycisniesz 30 km h a na 2 50 km h. to tylko przykłady. moto musisz wyczuc pod siebie na obroty. pooglądaj filmiki na YT jak chłopaki smigają na DTkach posłuchaj ile mniej więcej obrotów łapie silnik kiedy zmieniają bieg. mozesz cisnąc ale to słychac kiedy juz jedziesz maxem na danym biegu. smigaj tak żeby silnik nie wył i bedzie spoko :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 22/5/2009, 21:06

Szczerze wątpię żeby LC1 była jeszcze zablokowana po tylu latach. Jeśli ma mało mocy może być to spowodowane raczej stanem silnika.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez tokarz144 » 4/6/2009, 17:17

witam mógł by ktoś zmierzyć albo jeśli wiecie powiedzieć na jakiej wysokości DT125 ma siedzenie od ziemi a na jakiej kierownice odpiszcie pliz
tokarz144
Świeżak
 
Posty: 166
Dołączył(a): 12/4/2009, 15:58

Postprzez DTDriver » 10/6/2009, 14:48

Witam

Wysokoszc DT125 od ziemi do siedzenia jest 890mm jesli nie jest Podniosly. Rok produkci 2001 takom wysokosc ma nie wiem o jaki rocznik ci chodzi.

Jak sie ktos zna troche na niemieckim to moge polecic strone www.dt125.de tam jest wszystko(tuning,odblokownie...)
DTDriver
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10/6/2009, 14:17
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez desert » 11/6/2009, 19:47

Witam!

Wybralem na swoje pierwsze moto DT 50 (większe pojemnosci odpadaja)

Chcialbym siÄ™ dowiedziec czy...
1.Częsci sa drogie i łatwo dostępne?
2.Trudno jest ja opanowac?
3.Czy z roku 2000 mozna dostac cos godnego polecenia?
4.I najwazniejsze, w jakim stopniu wystepuja samoczynne usterki (nie chodzi mi o tłoki czy pierscienie, ktore zuzywaja sie bo musza :) )?

Jestem poczatkujacym w temacie motorów, wiec mysle ze moje pytania beda sie liczyc w przyszlosci.]
Dziekuje i pozdrawiam.
desert
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11/6/2009, 16:38

Postprzez henio12323 » 11/6/2009, 19:56

przeczytaj kilka stron to sie wszystkiego dowiesz :P bo to było pisane milion razy. częsci kupisz wszędzie i tanio. opanowac - to nie ma takiej mocy żeby było co opanowywac :PP DT miały te same silniki od 96 roku a moze i wczesniej ijednostka minarelli praktycznie nie do zarżnięcia. starsze silniki tez sprzed 90 roku tez bardzo wytrzymałe. wiec o silnik nie ma co sie martwic. wazne żeby moto było w dobrym stanie. widziałem takie DT ws róznym stanie i mozna trafic z 2000 roku w stanie nie do jazdy a mozna kupic taką dt z 96 roku w stanie idealny, pamietaj nie jeździsz na roczniku tylko na stanie motorka :PP samoczynnych raczej nie ma :P jak miałem taką DT ja akurat z 97 roku ale to chyab to samo nic sie nie psuło. ważne żeby dbac o napęd. ale mozna kupic raz za 150 zł jakis lepszy i potem smigac i sie nie martwic. w DT tylko lejesz benzyne i olej. pozatym jest mozna powiedziec bezobsługowa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê