Zobacz wÄ…tek - CBR 600 F2 WysuwajÄ… siÄ™ lagi
NAS Analytics TAG

CBR 600 F2 WysuwajÄ… siÄ™ lagi

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR 600 F2 WysuwajÄ… siÄ™ lagi

Postprzez wamnok » 2/8/2009, 22:24

Może ktoś spotkał się z czymś takim lub wie co może być przyczyną, bo mi nic nie przychodzi do głowy. Mam taki problem w swojej CBR F2, że jak latam na gumie to po zejściu i lekkim dobiciu przodem o jezdnię po kilku takich gumach cofają mi się lagi do góry (wysuwają się z półek), szczególnie lewa bo prawa jakoś się trzyma. Wiem, że wysuwa się przez to że latam na kole ale bez przesady, kumple robią to samo i u nich jest ok, zejście z gumy i dobicie o asfalt też nie jest takie mocne (gorzej było kiedy się uczyłem). Lagi w półkach dokręcam na maksa więc powinno trzymać, twardość w każdej z nich ustawiam tak samo, zalałem lagi gęstrzym olejem (zalałem 15w, 10w fabrycznie) ale to chyba nie ma na to wpływu. Może macie jakieś pomysły co może być nie tak?
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
wamnok
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44


Postprzez mirek65s » 3/8/2009, 20:08

Sprawdź czy prawidłowo są założone uszczelki gumowe w dolnej i górnej półce w miejscach, gdzie lagi są dokręcane\ściskane.
Wkładając lagi lekko kręcić aby nie przemieścić uszczelek. Przedtem lekko wbić np. śrubokręt nad śrubą
ściskającą otwór półki, aby łatwiej wsunąć lagę.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie


Postprzez zomodj » 4/8/2009, 00:57

no i czy są to oryginalne uszczelki :) a nie zawinięta dętka :). A także czy półki i lago są oryginalne :) bo historia i takie przypadki notuje :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez mirek65s » 4/8/2009, 09:26

Dodam jeszcze, że uszczelki nawilżyłem sprayem do gum, bo przemieszczały mi się w czasie wsuwania lag.
Czy dobrze zrobiłem tego nie wiem.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez hugo2003 » 4/8/2009, 17:36

no to odpowiedziales sobie na pytanie ..... !!! zdemontuj je i wyczysc ten olej!!! jak cos jest tluste to zawsze bedzie mailo poslizg nawet jak mocno dokrecisz.... a przy zejsciu z gumy dzialaja tam duuuze sily.....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez wamnok » 6/8/2009, 11:38

Ale tam nie ma żadnych uszczelek, sprawdzałem też w katalogu części do F2 i również nie ma tam podanego aby coś takiego było tam fabrycznie zakładane jak uszczelki pomiędzy lagi a półki. Nawet chcąc wcisnąć tam kawałek chociażby dętki z roweru to nie wejdzie bo nie ma tam miejsca na coś takiego. Może w innych motocyklach są takie uszczelki montowane ale w F2 raczej nie. Półki i lagi wydaje się, że mam oryginalne i nie budzą większych zastrzeżeń. Tylko nadal nie wiem dlaczego się wysuwają mi lagi, przeważnie tylko lewa, prawa nie.
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
wamnok
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44

Postprzez hugo2003 » 6/8/2009, 15:28

no u mnie tez nie ma zadnych gum... wiec wez to skrec jeszcze raz ale na sucho!!! nawet przemuj benzynka extrakcyjna i wtedy zobaczysz!!! powinno pomuc!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez wamnok » 6/8/2009, 15:54

No czaicie... Przemyłem wlaśnie benzyną (bezołowiową 95) miejsca zacisku, dokręciłem mocno aż bałem się że gwinty pozrywam, trzy razy na gume poszedłem, zajeżdżam pod garaż i znowu się wysunęła lewa laga jakieś 3mm. Nie wiem co jest, bo jeszcze takiego czegoś nie miałem, wcześniej było ok. Przecież inni na tych cebrach ciągle na kole dają w ciągu dnia częściej walą przodem o glebe niż ja przez miesiąc i im chyba lagi trzymają się na miejscu.
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
wamnok
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44

Postprzez hugo2003 » 6/8/2009, 18:05

moze byc tak ze masz juz wyrobiana polke (wytarta) kurde musisz sam poprobowac uczelnic te polke..... moze byc tak ze musisz wymienic te polke ... ;/
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mirek65s » 6/8/2009, 21:43

Przejrzałem manual CBR 600 F2 91-94 r.
Na str 107 pokazana jest laga i uszczelka typu oring
[ pkt 10 rysunku - stopper ring].
Jest też na ladze rowek i myślę, że w nim powinien być
ten oring.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez wamnok » 7/8/2009, 06:32

Zgadza się, jest to zabezpieczenie i w ladze jest też rowek na nie, mam te zabezpieczenia pozakładane, nie są to o-ringi, tylko stalowe zabezpieczenia (segery) są one na samej górze lagi po to aby laga nie poszła w dół, zabezpieczają też kierownicę przed zsunięciem się z lagi, nie są one od tego aby nie wysówała się laga go góry (laga wysówa mi się z całą kierownicą i tym zabezpieczeniem). Zobaczę jeszcze dziś lagi i półki, może jest gdzieś już wyślizgana półka, podmaluję jakimś podkładem antykorozyjnym od środka (np. unikorem) jest on lekko gumowy, wtedy zrobi się tam ciaśniej, półka od środka nie ma lakieru tylko jest wyślizgana od tego wysówania, może fabrycznie byla pomalowana właśnie co powodowało lepszy styk z lagą i brak poślizgu.
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
wamnok
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê