CBR 600 F2 WysuwajÄ… siÄ™ lagi
Posty: 11
• Strona 1 z 1
CBR 600 F2 WysuwajÄ… siÄ™ lagi
Może ktoś spotkał się z czymś takim lub wie co może być przyczyną, bo mi nic nie przychodzi do głowy. Mam taki problem w swojej CBR F2, że jak latam na gumie to po zejściu i lekkim dobiciu przodem o jezdnię po kilku takich gumach cofają mi się lagi do góry (wysuwają się z półek), szczególnie lewa bo prawa jakoś się trzyma. Wiem, że wysuwa się przez to że latam na kole ale bez przesady, kumple robią to samo i u nich jest ok, zejście z gumy i dobicie o asfalt też nie jest takie mocne (gorzej było kiedy się uczyłem). Lagi w półkach dokręcam na maksa więc powinno trzymać, twardość w każdej z nich ustawiam tak samo, zalałem lagi gęstrzym olejem (zalałem 15w, 10w fabrycznie) ale to chyba nie ma na to wpływu. Może macie jakieś pomysły co może być nie tak?
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
- wamnok
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44
Sprawdź czy prawidłowo są założone uszczelki gumowe w dolnej i górnej półce w miejscach, gdzie lagi są dokręcane\ściskane.
Wkładając lagi lekko kręcić aby nie przemieścić uszczelek. Przedtem lekko wbić np. śrubokręt nad śrubą
ściskającą otwór półki, aby łatwiej wsunąć lagę.
Wkładając lagi lekko kręcić aby nie przemieścić uszczelek. Przedtem lekko wbić np. śrubokręt nad śrubą
ściskającą otwór półki, aby łatwiej wsunąć lagę.
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
no to odpowiedziales sobie na pytanie ..... !!! zdemontuj je i wyczysc ten olej!!! jak cos jest tluste to zawsze bedzie mailo poslizg nawet jak mocno dokrecisz.... a przy zejsciu z gumy dzialaja tam duuuze sily.....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Ale tam nie ma żadnych uszczelek, sprawdzałem też w katalogu części do F2 i również nie ma tam podanego aby coś takiego było tam fabrycznie zakładane jak uszczelki pomiędzy lagi a półki. Nawet chcąc wcisnąć tam kawałek chociażby dętki z roweru to nie wejdzie bo nie ma tam miejsca na coś takiego. Może w innych motocyklach są takie uszczelki montowane ale w F2 raczej nie. Półki i lagi wydaje się, że mam oryginalne i nie budzą większych zastrzeżeń. Tylko nadal nie wiem dlaczego się wysuwają mi lagi, przeważnie tylko lewa, prawa nie.
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
- wamnok
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44
no u mnie tez nie ma zadnych gum... wiec wez to skrec jeszcze raz ale na sucho!!! nawet przemuj benzynka extrakcyjna i wtedy zobaczysz!!! powinno pomuc!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
No czaicie... Przemyłem wlaśnie benzyną (bezołowiową 95) miejsca zacisku, dokręciłem mocno aż bałem się że gwinty pozrywam, trzy razy na gume poszedłem, zajeżdżam pod garaż i znowu się wysunęła lewa laga jakieś 3mm. Nie wiem co jest, bo jeszcze takiego czegoś nie miałem, wcześniej było ok. Przecież inni na tych cebrach ciągle na kole dają w ciągu dnia częściej walą przodem o glebe niż ja przez miesiąc i im chyba lagi trzymają się na miejscu.
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
- wamnok
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44
moze byc tak ze masz juz wyrobiana polke (wytarta) kurde musisz sam poprobowac uczelnic te polke..... moze byc tak ze musisz wymienic te polke ... ;/
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Zgadza się, jest to zabezpieczenie i w ladze jest też rowek na nie, mam te zabezpieczenia pozakładane, nie są to o-ringi, tylko stalowe zabezpieczenia (segery) są one na samej górze lagi po to aby laga nie poszła w dół, zabezpieczają też kierownicę przed zsunięciem się z lagi, nie są one od tego aby nie wysówała się laga go góry (laga wysówa mi się z całą kierownicą i tym zabezpieczeniem). Zobaczę jeszcze dziś lagi i półki, może jest gdzieś już wyślizgana półka, podmaluję jakimś podkładem antykorozyjnym od środka (np. unikorem) jest on lekko gumowy, wtedy zrobi się tam ciaśniej, półka od środka nie ma lakieru tylko jest wyślizgana od tego wysówania, może fabrycznie byla pomalowana właśnie co powodowało lepszy styk z lagą i brak poślizgu.
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
- wamnok
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości