Zobacz wątek - Odpalanie dla ( najwyraźniej ) tłumoka. ZX6R 2001 r.
NAS Analytics TAG

Odpalanie dla ( najwyraźniej ) tłumoka. ZX6R 2001 r.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Odpalanie dla ( najwyraźniej ) tłumoka. ZX6R 2001 r.

Postprzez Plomien » 27/7/2009, 11:00

Witam.

2 tyg temu odebrałem o2o z serwisu. po pełnym regulacjach, wymianie płytek itp itd. glancuś picuś.

Wszystko ładnie chodzi ale... no właśnie jest ale z odpalaniem. Kręcić muszę niemożliwie długo.

Motocykl stoi na podwórku przykryty pokrowcem Oxforda. Ostatnio pogoda jest łagodnie mówiąc poj*****a czy to może mieć na to wpływ?

Jak po chłodnej nocy ją odpalać tak żeby nie zrobić jej krzywdy? Na pełnym ssaniu czy bez? Z gazem czy bez?

Prosiłbym o taką wyrozumiałą instrukcje co i jak bo już zaczynam jakieś ostre schizy łapać.

Pewnie ja coÅ› robie nie tak tylko nie wiem co...

Czy odpalenie z kranikiem na OFF i manetką ma max przeczyści trochę silnik z ew. zalanego paliwa? Jeśli tak to ile potrzymać tak manetkę?

Dodam że jak już trochę pojeżdżę i zostawię nawet na ok 10 h w ciągu dnia to potem nie mam problemu z odpaleniem. Tylko z rana kiedy temp. jest w granicach około 10-15 stopni.

Pozdrawiam. I z góry dzięki za wszelaką pomoc.
Plomien
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 27/10/2008, 12:36
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez malyzck » 27/7/2009, 11:09

Po zimnej nocy czy cieplej zawsze odpalam na ssaniu po dluzszym postoju zwykle biore na pol gwizdka maksymalnie na 3/4 z kranikiem na ON i delikatnie odkrecam manetke moze tak 5mm i zaskakuje po jakis 3 s.
malyzck
Bywalec
 
Posty: 512
Dołączył(a): 31/3/2008, 08:52
Lokalizacja: Kielce


Postprzez NIMAGO » 27/7/2009, 11:57

moja po zimnej nocy albo po dłuższym postoju pali bez problemu.

Zrób tak:
Odkręć kranik, daj ssanie na połowe, wyprostuj motocykl, i rozrusznik, jak będzie słychac ze łapie to daj mu delikatnie gazu.

Powinno zadziałać ;)
Avatar użytkownika
NIMAGO
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17/7/2009, 12:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odpalanie dla ( najwyraźniej ) tłumoka. ZX6R 2001 r.

Postprzez Plomien » 27/7/2009, 13:26

Plomien napisał(a):
Czy odpalenie z kranikiem na OFF i manetką ma max przeczyści trochę silnik z ew. zalanego paliwa? Jeśli tak to ile potrzymać tak manetkę?





A jak z tym?
Plomien
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 27/10/2008, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Seba_ER5 » 27/7/2009, 18:56

nie wiem skad to wziales :D...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Plomien » 27/7/2009, 20:30

Seba_ER5 napisał(a):nie wiem skad to wziales :D...


Szczerze? Z servisówki w appendixie jest napisane że jak słabo pali kranik na off, throttle na full i zakręcić żeby dostało sie wiecej powietrza do komory.
Plomien
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 27/10/2008, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zomodj » 28/7/2009, 00:04

hmmmm oni się znają na tym lepiej ale jak wyłaczysz kranik to masz jeszcze mnóstwo paliwa w gaźnikach, to na prawdę trzeba go sporo kręcić żeby wypluł to paliwo.
Poza wszystkim ssanie jest po to aby odpalać zimny motocykl....ssanie na pewno nic nie uszkodzi :)
Co do wilgoci. to na pewno ma wpływ, ostatnio zalało mi garaż i motocykl po prostu stał w małej kałuży (naciekło znad ścian pod brame) przez 2 dni i lipa....bez prostownika się nie obeszło.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez Seba_ER5 » 28/7/2009, 09:13

Nie wiem do jakich motocykli to się ima, ale miałem ER5 na gaźnikach i nie miałem żadnego problemu z odpalaniem z w najgorszą pogodę. Proponuje zajrzeć do świec :). Obczaj jak wyglądają może źle Ci gaźniki wyregulowali, albo świece się już nie nadają.

Wielu użytkowników dodaje lekko gazu, ale to jak motor jest ciepły może mieć trudności z odpaleniem, ale to mi taki jeden co chciał sprzedać mówił.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Plomien » 28/7/2009, 09:19

Świece nowiutkie. gaźniki też raczej ok no tylko po chłodnych nocach problem. jak już rano odpali to potem może stać i 10 h i znów odpali bez problemu. Może po prostu czuję się samotna w nocy i z rana potrzebuje czułego ssania ;)
Plomien
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 27/10/2008, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mirek65s » 28/7/2009, 09:52

Z rana przy odpalaniu, przed uruchomieniem rozrusznika trzymaj dźwignę ssania pociągniętą do oporu i nie dotykaj dźwigni gazu. Jeśli zaskoczy po 3-4 sek., trzymaj do nabrania większych obrotów silnika.
Ja w jednym z moto tak miałem. Okazało się, że po puszczeniu dźwigni ssania sprężystość linki odmykała częściowo przesłonę ssania. Stwierdziłem to po zdjęciu rury łączącej gaźnik z filtrem powietrza i pociągając dźwignią ssania.
Inną sprawą może być niewłaściwy dobór paliwa z powietrzem - regulacja. Wpływa to ujemnie na moc
silnika i jego zużycie, a także zwiększone zużycie
paliwa.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Seba_ER5 » 28/7/2009, 12:27

Mimo ze nowe to i tak siÄ™ je dostosowuje do silnika :).
Z tym ssanie to dobre :D.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez puff » 28/7/2009, 12:55

Tylko nie kręć za długo, tak 5 sekund to maks. Poszukaj instrukcji do swojej maszyny, tam masz jak i kiedy ją odpalać ;p
Po nocy to ja zawsze na ssaniu odpalam.
A jak masz ssanie, to nie dotykaj manetki gazu.
Avatar użytkownika
puff
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 10/2/2009, 11:48
Lokalizacja: Bytom/Wrocław

Postprzez gozdzik77 » 28/7/2009, 16:44

Obstawiam świece (jak masz stare to je zamontuj)
Czasami nowe też bywają felerne np. NGK.
Jeżeli zaczeło ci sie to dziać po serwisie a wcześniej było ok to zaprowadz motocykl spowrotem do tego mechanika i powiedz mu jak sprawa stoi!
gozdzik77
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 20/7/2006, 17:33

Postprzez macs » 30/7/2009, 21:08

Odpalaj na max ssaniu z lekkim gazem
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez puff » 31/7/2009, 07:06

macs, przecież jak odręca gaz to ssanie jest pominięte.
Avatar użytkownika
puff
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 10/2/2009, 11:48
Lokalizacja: Bytom/Wrocław

Postprzez gogsu » 5/8/2009, 12:29

Moją zx9r odpalałem na ssaniu do końca i absolutnie bez gazu bo wtedy zalewasz
gogsu
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/1/2008, 16:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Plomien » 6/8/2009, 07:33

gogsu napisał(a):Moją zx9r odpalałem na ssaniu do końca i absolutnie bez gazu bo wtedy zalewasz


Nom. to sie okazuje chyba najbardziej efektywnym sposobem ;)
Plomien
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 27/10/2008, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nismo » 6/8/2009, 08:16

A ja np. po tygodniu postoju motocykla robiÄ™ tak:
Motocykl stawiam prosto (czasem jeszcze dodatkowo pobujam nim), ssanie na maxa na około 5-10 sekund żeby mi się ładnie zalał i dopiero go kręce nie puszczając ssania, inaczej mi nie odpali. Ssanie puszczam dopiero kiedy osiągnie na nim 4000obr/min, czyli po chwili w sumie.
nismo
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
Lokalizacja: Inowrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê