Zobacz wątek - Romet Z150 - pamietnik uzytkownika
NAS Analytics TAG

Romet Z150 - pamietnik uzytkownika

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez kitoslaw » 16/1/2009, 17:07

Witam, poczytałem sobie ostatnie posty, a szczeólnie te dotyczące przyszłościowych planów Rometa i trochę mnie zmroziło. Jak oni przestaną sprowadzać maszyny większe niż 50 cm to gdzie tacy jak ja będą serwisować wcześniej sprzedane przez rometa motocykle????

Senekkorzenna czy radzisz posiadaczom Rometów większych niż 50 cm jak najszybciej posprzedawać maszyny czy można liczyć na to, że Romet nie odetnie nas od części zamiennych po okresie gwarancyjnym????
Każdy jeździ tym, na co go stać, a najważniejsze jest to, co wozisz pod kaskiem
kitoslaw
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 5/8/2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok


Postprzez eagle » 16/1/2009, 17:48

Nie bój nic, masz gwarancje, muszą się wywiązywać, a czesci zamiennych tez niezabraknie, nawet gdyby romet od zaraz przeszedł tylko na sprzedaz 50tek :D
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Tmek » 16/1/2009, 18:26

Dokładnie nie ma co panikować :). Wiele części silnikowych pasuje od hondy cg125 jakby co. Swojego Rometa sprzedaję na wiosnę
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez icid » 16/1/2009, 19:42

Jeśli wprowadzają pojazd na rynek w ilości przekraczającej ileś tam sztuk, to muszą zapewniać części zamienne przez okres 10 lat. Nie pamiętam która regulacja prawna o tym mówi, potem poszukam. chyba że zbankrutują, ale jeśli się tak stanie to na pewno jakaś mniejsza firma wypełni dziurę w rynku i zacznie sprowadzać części. Tak że wydaje mi się że będzie ok.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Tmek » 16/1/2009, 20:03

Zrobiłem K-125 prawie 13tys.km jeżdżąc bezproblemowo wyłącznie po mieście i okolicach, obecnie wskoczyłem na ybr (większy komfort). Według mnie diler zabezpiecza w części na okres trwania gwarancji t.j 2 lata.
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez eagle » 16/1/2009, 21:24

Tmek - napisz wlasnie jakie roznice uderzaja po zmianie rometa 125 na ybr 125 i daj foto jaka masz dokladnie ybrke ?
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kula07 » 16/1/2009, 21:31

dr.artur napisał(a):z moich doswiadczen stwierdzam ze najwiecej wsi w miescie a w szeczegolnosci w warszawie

czasem z chlopakami ze wsi sie lepiej dogadam niz z miejskim ( wiejskim cwaniakiem )

ps. sam jezdzilem na komarku mam z nim bardzo dobre wspomnienia i prosze nie krytykowac tego typ pojazdow



masz racje,znam bardzo wielu miejskich wiesniakow... i tak jak napisał Senek,na wsi jest pelno roznego rodzaju chinskiego sprzetu,ale wcale nikt nie bawi sie w jakis"wiejski tuning"...
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Tmek » 16/1/2009, 21:46

Niby ta sama pojemność i zbliżone osiągi, ale różnic jest mnóstwo. Cichy silnik z minimalnymi wibracjami, mocniejsze hamulce, niżej położony środek ciężkości, dający łatwiejsze składanie na zakrętach, zawieszenie, które nie podbija kierowcy na kanapie jadąc po nierównościach, mocniejsze światła, rozruch na dotyk zimny/ciepły, lusterka oddalające, szerzej rozstawione o 10cm, łańcuch o-ring Tak na szybko :) Później mogę coś więcej dorzucić. Pozdrawiam
Załączniki
20081006.jpg
(103.47 KiB) Pobrane 484 razy
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tmek » 17/1/2009, 09:26

Mam aktualnie oba te motory K/ Ybr, jeżdżąc nimi na zmianę, i możesz mi wierzyć lub nie, ale ja tą różnicę zauważyłem. Może rzeczywiście sam środek ciężkości jest taki sam, ale subiektywne wrażenia z jazdy mówią co innego. Zapraszam do Łodzi na jazdę próbną :) Pozdrawiam PS. Rama jest masywniejsza, cylinder bardziej nachylony
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tmek » 17/1/2009, 15:32

Są też ybr150, tylko że w Indiach :) Z-150 ma o 4 KM więcej, co nie jest bez znaczenia. W serwisie powiedzieli mi, że wałka nie ma, bo podrażałoby to konstrukcję, choć z początku wydawało mi się, że jest. Opony są tego samego producenta, inny jest rozmiar i profil bieżnika. Wzdłużny rowek na grzbiecie lepiej odprowadza wodę na mokrym asfalcie
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tmek » 17/1/2009, 18:03

Tak, jeszcze przed kupnem Rometa o tym wiedziałem :)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tmek » 17/1/2009, 19:04

Zapytam się was, czy wiecie co jest polskiej produkcji w Romecie? Oczywiście oprócz nalepek i samej nazwy.
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tmek » 17/1/2009, 21:58

Problem tkwił w tym, że nasz przemysł motoryzacyjny położyły dyrektywy z innych krajów tego samego bloku. Brak wprowadzania innowacji sprawił, że nasze pojazdy stały sie mało konkurencyjne
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tmek » 18/1/2009, 13:17

Jakby tak do końca by się nie uśmiechało naszym urzędnikom, to podnieśliby płacę minimalną. A tak to te firmy mogą znacznie zmniejszać koszty produkcji, by ich towary były konkurencyjne cenowo. Zauważ, że większość tych towarów i tak nie trafia na nasz rynek- mało zarabiamy, mało wydajemy
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez eagle » 18/1/2009, 14:49

senekkorzenna - co prawda mi napisałeś, ale cholercia, nadal nie mogę znależć, więc ponawiam.

Ludzie, jak w z150 zdjąć siodło czyli siedzisko ? Zagladałem wszedzie, po bokach, od spodu itp ale zadnych srub nie znalazłem, a przeciez jakos musi się dac ;( ...

I pytanko 2gie - które śrubki warto dokręcać podczas eksploatacji ?

Aha, do posiadaczy tego motorka - zapodajcie fotki jak mozecie, jestem ciekawy jak sie prezentuja Wasze maszynki, a na polskiej jezdzie pusto prawie :P
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Tmek » 18/1/2009, 15:27

Podejrzewam, że mocowanie w K/Z jest identyczne. Inne jest tylko jego maskowanie. W Zetce ukryte jest plastikową osłoną pod kanapą przed amortyzatorem. A co do śrubek to najlepiej sprawdzić wszystkie.
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez eagle » 18/1/2009, 19:35

Wielkie dzięki, nareszcie jakiś konkret, zaraz sobie zobacze czy to to. Aha i przy okazji - po lewej stronie mniej wiecej w tym samym miejscu jest taki zatrzask, na kluczyk, jednak z nim nie podlaczony. Domyslam sie ze to na jakies dod. akcesoria (nie wiem kufer ..?) wiesz co mam na mysli ? Po co to jest ? Jak cos wysle fotke.

Bo np w ogarze 900 sa gwinty na szybę ;] ktora nigdy nie pojawila sie w sprzedazy :P

Ale nowy ogar 900 wyglada fajnie, senekkorzenna czy masz dostęp do jakis ciekawych zdjec nowych rometow ? Bo tym v400 narobiles mi ochoty :P
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Qba_Zeus » 18/1/2009, 21:21

eagle napisał(a): Aha i przy okazji - po lewej stronie mniej wiecej w tym samym miejscu jest taki zatrzask, na kluczyk, jednak z nim nie podlaczony. Domyslam sie ze to na jakies dod. akcesoria (nie wiem kufer ..?) wiesz co mam na mysli ? Po co to jest ?

Mi to wygląda na dodatkowe zapięcie, żeby np. przypiąć sobie kask do motoru na postoju.
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez eagle » 18/1/2009, 22:12

Co sądzicie o tej oponie, przedewszystkim, czy będzie pasować i czy zmiana przyniesie jakies różnice (z150):

http://www.allegro.pl/item513824951_opo ... 25_18.html

Ile moze kosztowac wymiana u wulkanizatora ?
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Tmek » 18/1/2009, 22:41

Jeśli w mojej ybr starłyby się opony, to kupiłbym Continentala ContiGo! Wymiana opony na zdjętym kole 10-15zł, zdjęcie koła, wymiana opony i wyważenie w serwisie 35-40zł W zetce125 max z przodu 3,5/18 z lekkim tarciem o błotnik przy hamowaniu :)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr