Kawasaki - kranik
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kawasaki - kranik
Witam.
Jestem poczÄ…tkujÄ…cym motocyklistÄ… i mam dwa pytanka
Otoz jestem posiadaczem Kawasaki Gpz 600 i mam pytanie apropo kranika.
SÄ… trzy pozycje: PRI-ON-RES . Wnioskuje ze ON to wlaczony doplyw paliwa, RES to rezerwa, wiec PRI oznaczaloby ze zamkniety. Jednakze kiedy mam ustawione na PRI, moge normalnie jezdzic, wiec o co cho?:>
Teraz drugie pytanie, moze troche absurdalne, ale kto pyta nie bladzi
Jak tankuje paliwo to automatycznie uzupelnia sie rezerwa i potem wlasciwa czesc baku, czy musze wlaczyc opcje RES zeby lac do rezerwy? Jak to wyglada?
z gory dzieki
Jestem poczÄ…tkujÄ…cym motocyklistÄ… i mam dwa pytanka

Otoz jestem posiadaczem Kawasaki Gpz 600 i mam pytanie apropo kranika.
SÄ… trzy pozycje: PRI-ON-RES . Wnioskuje ze ON to wlaczony doplyw paliwa, RES to rezerwa, wiec PRI oznaczaloby ze zamkniety. Jednakze kiedy mam ustawione na PRI, moge normalnie jezdzic, wiec o co cho?:>
Teraz drugie pytanie, moze troche absurdalne, ale kto pyta nie bladzi

Jak tankuje paliwo to automatycznie uzupelnia sie rezerwa i potem wlasciwa czesc baku, czy musze wlaczyc opcje RES zeby lac do rezerwy? Jak to wyglada?
z gory dzieki

- FreeZ
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/6/2009, 11:36
- Lokalizacja: Częstochowa
PRI - awaryjne napełnienie komór pływakowych w gaźnikach ( po spuszczeniu paliwa z gaźników np. po czyszczeniu czy po zimie)
ON - otwarty dopływ paliwa do gaźników (jazda motocyklem)
RES - rezerwa, awaryjne dojechanie do miejsca gdzie uzupełnią paliwko
Zbiornik paliwa nie jest podzielony na objętość przypadającą na normalną jazdę i objętość rezerwy. Jest to jeden "pojemnik" na paliwo. O wypływaniu paliwa decydują rurki kranika wchodzące w zbiornik. Rurka od pozycji ON wystaje kilka cm nad dno zbiornika paliwa. Czyli gdy paliwo opadnie do poziomu tej rurki to ta rurka nie ciągnie juz paliwa tylko powietrze-co oznacza koniec jazdy. Wówczas nalezy przełączyc na pozycje RES w kraniku. Rurka "odpowiadająca" za pozycje RES jest krociutka i praktycznie pozwala na zaciągniecie tej reszty paliwa ze zbiornika ktora rurka od ON juz nie jest w stanie zaciagnac. Czyli objetosc paliwa znajdujaca sie ponizej rurki od ON jest rezerwa paliwa.
Czyli, jezdzisz na ON, gdy skonczy sie paliwo przelaczasz na RES i jedziesz zatankowac. Jesli nie zdazysz przelaczyc i silnik zgasnie to zatrzymujesz sie, przelaczasz na pol minuty na PRI, po czym na RES i jedziesz na CPN
ON - otwarty dopływ paliwa do gaźników (jazda motocyklem)
RES - rezerwa, awaryjne dojechanie do miejsca gdzie uzupełnią paliwko

Zbiornik paliwa nie jest podzielony na objętość przypadającą na normalną jazdę i objętość rezerwy. Jest to jeden "pojemnik" na paliwo. O wypływaniu paliwa decydują rurki kranika wchodzące w zbiornik. Rurka od pozycji ON wystaje kilka cm nad dno zbiornika paliwa. Czyli gdy paliwo opadnie do poziomu tej rurki to ta rurka nie ciągnie juz paliwa tylko powietrze-co oznacza koniec jazdy. Wówczas nalezy przełączyc na pozycje RES w kraniku. Rurka "odpowiadająca" za pozycje RES jest krociutka i praktycznie pozwala na zaciągniecie tej reszty paliwa ze zbiornika ktora rurka od ON juz nie jest w stanie zaciagnac. Czyli objetosc paliwa znajdujaca sie ponizej rurki od ON jest rezerwa paliwa.
Czyli, jezdzisz na ON, gdy skonczy sie paliwo przelaczasz na RES i jedziesz zatankowac. Jesli nie zdazysz przelaczyc i silnik zgasnie to zatrzymujesz sie, przelaczasz na pol minuty na PRI, po czym na RES i jedziesz na CPN

-
rider143 - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości