Awaryjnosc motocykli
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Awaryjnosc motocykli
Jak to jest z awaryjnoscia? Ktore motorki sa niewarte zakupu?
Czytajac juz kilka watkow z tego forum moglem zauwazyc ,ze na przyklad Yamaha - wypada 2 bieg.
Kazda Yamaha tak ma? A co z ramą w Yamaszce?
Ktora marka wedlug was jest najbardziej awaryjna?
Czytajac juz kilka watkow z tego forum moglem zauwazyc ,ze na przyklad Yamaha - wypada 2 bieg.
Kazda Yamaha tak ma? A co z ramą w Yamaszce?
Ktora marka wedlug was jest najbardziej awaryjna?
-
s87 - Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59
Nie sugeruj się zbytnio marką. Sugeruj się stanem konkretnego egzemplarza. Kupuj to co się Tobie podoba i nie zważaj na mity krążące po forum, że w jednym modelu pada skrzynia, w innym rama itp. Jak kupisz zadbany egzemplarz i również będziesz o niego dbał, to nie powinieneś sam mieć żadnych większych problemów.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
ja mam fzr600r,kolega thundercata i 3 kolegów r6
jak narazie u żadnego z nas nie wystąpił problem z biegiem ani z pęknięciem ramy.....
także nie zawsze yamahe cechuje słaba skrzynia....a z tą ramą to już mity zaczynają się tworzyć...
jak narazie u żadnego z nas nie wystąpił problem z biegiem ani z pęknięciem ramy.....
także nie zawsze yamahe cechuje słaba skrzynia....a z tą ramą to już mity zaczynają się tworzyć...
-
FZR600R - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26
Ciężkie pytanie. Ogólnie motocykle nie są zbytnio awaryjne. Wypadający 2 bieg w Yamahach jest często objawem latania na gumie. Pęknięte ramy są efektem wypadków/mocnych szlifów, lub śmigania na gumie. Zazwyczaj każdy chwali co swoje. Dla mnie najlepszą marką jest Honda
generalnie Honda to Honda, ale trzeba przyznać racje, że motocykle Hondy czasami są nudne.
A które motocykle najbardziej awaryjne? Często mówi się o Kawasaki nie tyle co o marce co o poszczególnych motocyklach tej marki. Ale nie ma reguły.
Niewarte zakupu są zajechane moto
Jeśli nie znasz się na motocyklach to przy zakupie poproś jakiegoś znajomego/specjaliste o pomoc żeby nie trafić na mine.

A które motocykle najbardziej awaryjne? Często mówi się o Kawasaki nie tyle co o marce co o poszczególnych motocyklach tej marki. Ale nie ma reguły.
Niewarte zakupu są zajechane moto

-
adam_89 - Stały bywalec
- Posty: 1413
- Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
- Lokalizacja: Radomsko
Żaden motocykl nie jest idealny ale fakt że najmniej mitów i innych jest o Hondzie, dlatego mysle że jest to jedna z mniej awaryjnych marek.
W tych yamaszkach padały skrzynie no ale tylko gdy były źle używane - jednak miały jakiś problem z sobą bo nie powinny tak padać
W niektórych suzuki padały ramy (k5 i 6 o ile pamiętam) również od gumowania w wiekszosci przypadkow - to akurat nie mit bo potwierdzony przez suzuki ;p
Myśle że jeżeli kupujemy nowy motocykl to sugerujemy się tylko co się nam bardziej podoba i ewentualnie specyfikacje techniczne, ze starszymi możemy już poczytać co je najczęsciej boli
W tych yamaszkach padały skrzynie no ale tylko gdy były źle używane - jednak miały jakiś problem z sobą bo nie powinny tak padać

W niektórych suzuki padały ramy (k5 i 6 o ile pamiętam) również od gumowania w wiekszosci przypadkow - to akurat nie mit bo potwierdzony przez suzuki ;p
Myśle że jeżeli kupujemy nowy motocykl to sugerujemy się tylko co się nam bardziej podoba i ewentualnie specyfikacje techniczne, ze starszymi możemy już poczytać co je najczęsciej boli
XL 125 Varadero
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
SHVAYA napisał(a):s87 napisał(a):Teraz glupie pytanie. Robienie gumy to? Palenie?
latanie na gumie = wheelie = jazda na tylnim kole
dokładnie masz tu jedną z moich niższych gum...
co do tej awaryjności to jest kilka wad ale nie dokońca one we wszystkich egzemplarzach wychodzą... jak dbasz to masz...
Yamaha - R1 i R6 usterka drugiego biegu psuje się od latania na gumie i wbijania na siłę (sucho) 2 biegu, również od takich manewrów zaczyna pić więcej oleju. R1 od 2004 skrzynia poprawiona R6 od 2003ale mimo wszystko to delikatne motocykle
Kawasaki - ZX6R rocznik 1998 model (L) były przypadki pękania ramy nieopodal główki
Honda - to najmocniejsza marka 919 i F3 F4 nie do zdarcia motocykle ale 954 częstym przypadkiem było pękanie bloku od spodu silnika...
Suzuki - K5 K6 1000 750 600 pękała rama na żebru nie opodal spawu widziałem zdjęcia motocykli w super stanie bez wypadkowych a mimo wszystko rama pękła stwierdzono za lekki stop Suzuki nie uznało reklamacji.
to takie najczęstsze przypadki w sportach są jeszcze inne motocykle w których się mniej orientuję stąd napisałem te najczęstsze przypadki ale nie jest to jakąś utartą normą skrzynia i w suzuki może się popsuć a rama i yamaha może pęknąć jak się używa nie zgodnie z przeznaczeniem

-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Nie da się jednogłośnie orzec że ten model to lipa a ten to super hiper i w ogóle, wszystko zależy od użytkownika, przeszłości motocykla i co najważniejsze dbania o regularne serwisowanie, jak dbasz tak masz.
Nie polecam motocykli które mają kilogramy szpachli i widoczne rzeźbienie plastików, spawanie np. stelaża tylnego czy przedniego.
Moim zdaniem jak ktoś przyłoży się to naprawi motocykl tak że nie będzie do czego się przyczepić, a jak widać że ktoś robił na sztukę to raczej źle świadczy o motocyklu i jego właścicielu.
Inaczej jak kupujemy motocykl po lekkim szlifie i widzimy co jest uszkodzone.
Nie polecam motocykli które mają kilogramy szpachli i widoczne rzeźbienie plastików, spawanie np. stelaża tylnego czy przedniego.
Moim zdaniem jak ktoś przyłoży się to naprawi motocykl tak że nie będzie do czego się przyczepić, a jak widać że ktoś robił na sztukę to raczej źle świadczy o motocyklu i jego właścicielu.
Inaczej jak kupujemy motocykl po lekkim szlifie i widzimy co jest uszkodzone.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
ej przecież wszyscy wiedzą że nie ma lepszych i gorszych motocykli...
są zaje*iste hondy i cała ch*jowa reszta motocykli
YZF R1 kilka moich sprostowań:
"dokładnie masz tu jedną z moich niższych gum..."
pokaż coś z wyższych bo jestem ciekaw jak ci idzie.
"co do tej awaryjności to jest kilka wad ale nie dokońca one we wszystkich egzemplarzach wychodzą... jak dbasz to masz..."
po części prawda.
"Kawasaki - ZX6R rocznik 1998 model (L) były przypadki pękania ramy nieopodal główki"
rama pekała spory kawałek od główki ramy, nie tak daleko jak k5 ale wmiarę daleko od główki (przynajmniej te które widziałem)
"Honda - to najmocniejsza marka 919 i F3 F4 nie do zdarcia motocykle ale 954 częstym przypadkiem było pękanie bloku od spodu silnika..."
sc28 była twardsza od 919, a w 954 pękniętego bloku nie spotkałem, byćmoże chodzi o motocykle powypadkowe, prędzej leciała skrzynia.
w 929 PO STRZALE zdarza się wykruszenie kawałka ramy pod główką od strony silnika lub pęknięcie główki ramy.
no i w każdym fajerze trzeba pamiętac o panewkach
są zaje*iste hondy i cała ch*jowa reszta motocykli

YZF R1 kilka moich sprostowań:
"dokładnie masz tu jedną z moich niższych gum..."
pokaż coś z wyższych bo jestem ciekaw jak ci idzie.
"co do tej awaryjności to jest kilka wad ale nie dokońca one we wszystkich egzemplarzach wychodzą... jak dbasz to masz..."
po części prawda.
"Kawasaki - ZX6R rocznik 1998 model (L) były przypadki pękania ramy nieopodal główki"
rama pekała spory kawałek od główki ramy, nie tak daleko jak k5 ale wmiarę daleko od główki (przynajmniej te które widziałem)
"Honda - to najmocniejsza marka 919 i F3 F4 nie do zdarcia motocykle ale 954 częstym przypadkiem było pękanie bloku od spodu silnika..."
sc28 była twardsza od 919, a w 954 pękniętego bloku nie spotkałem, byćmoże chodzi o motocykle powypadkowe, prędzej leciała skrzynia.
w 929 PO STRZALE zdarza się wykruszenie kawałka ramy pod główką od strony silnika lub pęknięcie główki ramy.
no i w każdym fajerze trzeba pamiętac o panewkach

Ostatnio edytowano 15/6/2009, 22:21 przez melvin, łącznie edytowano 1 raz
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Z powyższych wypowiedzi można wywnioskować wniosek " Honda to najbardziej hu.... moto , nawet spierdoli.... się nie chce a co za tym idzie nie da frajdy naprawienia czegoś samemu "
joke
joke
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
dambandit napisał(a):" Honda to najbardziej hu.... moto , nawet spierdoli.... się nie chce a co za tym idzie nie da frajdy naprawienia czegoś samemu "
joke
Miałem kiedyś Honda Magna V65 (1100) i 2,3 i nawet 4 bieg wyskakiwał jak się mocniej odkręciło.
- TOM67
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 4/6/2008, 13:27
dambandit napisał(a):Z powyższych wypowiedzi można wywnioskować wniosek " Honda to najbardziej hu.... moto , nawet spierdoli.... się nie chce a co za tym idzie nie da frajdy naprawienia czegoś samemu "
joke
czasami mozna tak dla checy swiece miejscami pozamieniac

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
melvin napisał(a):ej przecież wszyscy wiedzą że nie ma lepszych i gorszych motocykli...
są zaje*iste hondy i cała ch*jowa reszta motocykli
YZF R1 kilka moich sprostowań:
"dokładnie masz tu jedną z moich niższych gum..."
pokaż coś z wyższych bo jestem ciekaw jak ci idzie.
"co do tej awaryjności to jest kilka wad ale nie dokońca one we wszystkich egzemplarzach wychodzą... jak dbasz to masz..."
po części prawda.
"Kawasaki - ZX6R rocznik 1998 model (L) były przypadki pękania ramy nieopodal główki"
rama pekała spory kawałek od główki ramy, nie tak daleko jak k5 ale wmiarę daleko od główki (przynajmniej te które widziałem)
"Honda - to najmocniejsza marka 919 i F3 F4 nie do zdarcia motocykle ale 954 częstym przypadkiem było pękanie bloku od spodu silnika..."
sc28 była twardsza od 919, a w 954 pękniętego bloku nie spotkałem, być może chodzi o motocykle powypadkowe, prędzej leciała skrzynia.
w 929 PO STRZALE zdarza się wykruszenie kawałka ramy pod główką od strony silnika lub pęknięcie główki ramy.
no i w każdym fajerze trzeba pamiętac o panewkach
spoko wrzucę wyższą zaspokoję twoją ciekawość i zdementuje myśli kłębiące się w twojej głowie że nie umiem.
stwierdzenie jak dbasz to masz jest absolutną prawdą a nie po części a jeśli już to rozwiń swą myśl
kawasaki szóstka z 98 roku pękała 20 25 cm od główki widziałeś kiedyś???
954 wrzucę ci zdjęcie ze spawania bloku to uwierzysz bo widze ze mało widziałeś, skrzynia w 954 jest bardzo bardzo trwała...
co do panewek trzeba pamiętać w każdym motocyklu sportowym....
Ostatnio edytowano 16/6/2009, 19:41 przez YZF R1, łącznie edytowano 1 raz
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
znalazłem
(otwórz link)
sorry za brak edit aaa i Łosiu sorry że tak bez pytania wrzucam twojego Franciszka....

sorry za brak edit aaa i Łosiu sorry że tak bez pytania wrzucam twojego Franciszka....
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
widziałem katowane i licho serwisowane f3 które mimo wszystko zyły i żyłją pewnie do dziś...
weź nie pier*ol głupot, poszperaj na forum fireblada i zobaczysz że leciały skrzynie w 954 i 929 od gumowania i przebijania biegów na kole...z blokiem który pękł sam z siebie się nie spotkałem.
wg ciebie 20-25cm to nieopodal? jak zobaczysz odłamującą się na spawie główkę ramy to możesz mówić że to nieopodal, ew gdyby rama w motocyklu miała 2metry długości...
co do pisania sensownych postów to poczytaj swoje z ostatnich 2ch tygodni i zobaczysz co to głupie posty...
i co dasz mi warna?
edit: widzę profesjonalnie wyposażony serwis z tytanowym podnośnikiem...
edit2: YZF-R1 czemu wyedytowałeś część swojego posta?
weź nie pier*ol głupot, poszperaj na forum fireblada i zobaczysz że leciały skrzynie w 954 i 929 od gumowania i przebijania biegów na kole...z blokiem który pękł sam z siebie się nie spotkałem.
wg ciebie 20-25cm to nieopodal? jak zobaczysz odłamującą się na spawie główkę ramy to możesz mówić że to nieopodal, ew gdyby rama w motocyklu miała 2metry długości...
co do pisania sensownych postów to poczytaj swoje z ostatnich 2ch tygodni i zobaczysz co to głupie posty...
i co dasz mi warna?
edit: widzę profesjonalnie wyposażony serwis z tytanowym podnośnikiem...
edit2: YZF-R1 czemu wyedytowałeś część swojego posta?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości