zmiana wahacza
Posty: 20
• Strona 1 z 1
zmiana wahacza
witam.chciałbym zmienić tylny wahacz wraz z amortyzatorem w mojej fzr na komplet R1.mam takie pytania:
-czy po zmianie będę musiał też wymienić felgę???bo od fzr nie wiem czy podejdzie,
-czy wahacz wejdzie bez żądnych modyfikacji(docinania itp)???
z góry dzięki za odp.
-czy po zmianie będę musiał też wymienić felgę???bo od fzr nie wiem czy podejdzie,
-czy wahacz wejdzie bez żądnych modyfikacji(docinania itp)???
z góry dzięki za odp.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
to jest fzr1000.czemu taka zmiana???widziałem taki motor z wahaczem R1 i przednim widelcem Ducati i zajebiście to wyglądało.to nieduży koszt więc można spróbować jeśli nie będzie żadnych problemów.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
UPD.na allegro on był wystawiony.wydaje mi się że podejdzie wahacz bez przeróbek bo tam na zdjęciu nie było widać żeby gość wydziwiał.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
co pomierzyć???wahacz R1 wchodzi bez problemu tylko jest taki problem że zacisk ham fzr jest montowany na górze wahacza a R1 na dole i nie ma gdzie zbytnio zamontować.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
no właśnie wszystko się da zrobić a większość na forum odradza jakichkolwiek modyfikacji.nie chce kupować gratów do przodu bo się okaże że nie podejdzie i będzie leżało.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
półka pod lagi "zwykłe" nie zapasuje nigdy pod UPD, różnica średnic, długość i średnica "sworznia" który wchodzi w główkę ramy a jest między półkami musi być identyczna (co też rzadko się zdarza) najprościej obczaić czy łożyska główki ramy są takie same (po katalogu) wtedy będziemy wiedzieć czy średnica jest taka sama, długość to już trzeba organoleptycznie:) takie przeróbki są dobre jak się ma odpowiedni zasób gotówki i wędruje się do pana co ma frezarke CNC i mocno rozkminionego autocada i wyfrezuje nowe półki.
Co do spawania amortyzatora nie dziwie się że forum się "zesrało" jak to mówisz, bo spaw ma jeden mankament, różnica naprężeń go morduje (chyba że spawałeś termitem!) można przejeździć 10 lat bez problemu ale można i wysmażyć barana na pierwszym winklu, można łańcuch zakuć, ale można też skleić na gumę do żucia albo skręcić drutem....
Co do spawania amortyzatora nie dziwie się że forum się "zesrało" jak to mówisz, bo spaw ma jeden mankament, różnica naprężeń go morduje (chyba że spawałeś termitem!) można przejeździć 10 lat bez problemu ale można i wysmażyć barana na pierwszym winklu, można łańcuch zakuć, ale można też skleić na gumę do żucia albo skręcić drutem....
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
no trzeba zmienic pólke bo nie podejdzie.praktycznie cały przód trzeba przerobic.zomodj ty może będziesz wiedział czy zacisk od R1 podejdzie na tylną tarcze???
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Spawanie amartyzatora nie jest dobrym rozwiazaniem - spawy przenosza calosc naprezen i moga nie wytrzymac obciazenia, ktore ma byc przenoszone przez amortyzator. Termitem spawa sie szyny kolejowe, a nie amortyzatory czy uchwyty. Nikt nie chce doradzac tutaj takich rzeczy, bo zdaje sobie sprawe, ze niesie to za soba duze ryzyko.
Zeby brac sie za tak powazne modyfikacje trzeba miec bardzo duza wiedze technicza, albo jakies doswiadczenia praktyczne, dysponowac odpowiednim zapleczem technicznym poczawszy od dobrze wyposazonego warsztatu po zaawansowane narzedzia komputerowe.
Kiedys byl bardzo ladny artykul w MOTOCYKLU przerobionej VFR 750 przez jakiegos inzyniera. Wszystko zajelo mu kilka ladnych miesiecy obliczen, wizualizacji i pracy w warsztacie.
Zeby brac sie za tak powazne modyfikacje trzeba miec bardzo duza wiedze technicza, albo jakies doswiadczenia praktyczne, dysponowac odpowiednim zapleczem technicznym poczawszy od dobrze wyposazonego warsztatu po zaawansowane narzedzia komputerowe.
Kiedys byl bardzo ladny artykul w MOTOCYKLU przerobionej VFR 750 przez jakiegos inzyniera. Wszystko zajelo mu kilka ladnych miesiecy obliczen, wizualizacji i pracy w warsztacie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
widzialem tą hondę w MOTOCYKLU mam do dzis ten numer.ja nie mam zamiaru robi moto od podstaw tylko przełożyc wahacz z amorem .widziałem takie moto i nie było przy nim za wilele modyfikacji.tył wchodził bez problemu bo gosc mi mówił jedynie w UPS było trochę roboty.zomodj ładnie wygląda ta fzr w artykule ale nie za wiele dowiedzialem sie z tego artykułu...
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
Ta VFR o ile sie nie myle miala nalozona rame kratownicowa na oryginalna rame VFR, przerobione tlumiki, caly ogon, plastiki, UPS od kawy z przodu -reszta pozostala z VFR - takze tez od podstaw nikt nie zaczynal, a zabralo to mase czase.
Probuj, licz, rysuj. Nie ma rzeczy niemozliwych, wszystko jest kwestia czasu, pieniedzy i checi. Jak dokonasz modyfikacji to daj znac.
Probuj, licz, rysuj. Nie ma rzeczy niemozliwych, wszystko jest kwestia czasu, pieniedzy i checi. Jak dokonasz modyfikacji to daj znac.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
tak rama była kratownicowa,tłumiki od Ducati, zaciski i UPS od Kawy.reszta była przerabiana,lampy od Audi itp. gość przerabiał to profesfonalnie bo był inżenierem geodezji i miał sprzęt. będę pomału działał.najpierw tył chcę przerobić.a reszta to poczeka.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości