Zobacz wÄ…tek - zmiana wahacza
NAS Analytics TAG

zmiana wahacza

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zmiana wahacza

Postprzez snajper1991 » 13/5/2009, 21:47

witam.chciałbym zmienić tylny wahacz wraz z amortyzatorem w mojej fzr na komplet R1.mam takie pytania:
-czy po zmianie będę musiał też wymienić felgę???bo od fzr nie wiem czy podejdzie,
-czy wahacz wejdzie bez żądnych modyfikacji(docinania itp)???
z góry dzięki za odp.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska


Postprzez zomodj » 13/5/2009, 22:04

yyyy a FZR to Fazer? :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33


Postprzez snajper1991 » 14/5/2009, 15:44

to jest fzr1000.czemu taka zmiana???widziałem taki motor z wahaczem R1 i przednim widelcem Ducati i zajebiście to wyglądało.to nieduży koszt więc można spróbować jeśli nie będzie żadnych problemów.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez zomodj » 14/5/2009, 21:15

widelec ducati UPD? czy standardowe? jak udp to czeka ciÄ™ jednak sporo zabawy.... ale zapewne warto.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez snajper1991 » 15/5/2009, 08:09

UPD.na allegro on był wystawiony.wydaje mi się że podejdzie wahacz bez przeróbek bo tam na zdjęciu nie było widać żeby gość wydziwiał.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez snajper1991 » 15/5/2009, 18:47

mam takie pytanko.czy na tylnÄ… tarcze od fzr wejdzie zacisk hamulcowy od R1???
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez snajper1991 » 15/5/2009, 20:31

co pomierzyć???wahacz R1 wchodzi bez problemu tylko jest taki problem że zacisk ham fzr jest montowany na górze wahacza a R1 na dole i nie ma gdzie zbytnio zamontować.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez snajper1991 » 15/5/2009, 20:37

no właśnie wszystko się da zrobić a większość na forum odradza jakichkolwiek modyfikacji.nie chce kupować gratów do przodu bo się okaże że nie podejdzie i będzie leżało.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez zomodj » 16/5/2009, 04:18

półka pod lagi "zwykłe" nie zapasuje nigdy pod UPD, różnica średnic, długość i średnica "sworznia" który wchodzi w główkę ramy a jest między półkami musi być identyczna (co też rzadko się zdarza) najprościej obczaić czy łożyska główki ramy są takie same (po katalogu) wtedy będziemy wiedzieć czy średnica jest taka sama, długość to już trzeba organoleptycznie:) takie przeróbki są dobre jak się ma odpowiedni zasób gotówki i wędruje się do pana co ma frezarke CNC i mocno rozkminionego autocada i wyfrezuje nowe półki.
Co do spawania amortyzatora nie dziwie się że forum się "zesrało" jak to mówisz, bo spaw ma jeden mankament, różnica naprężeń go morduje (chyba że spawałeś termitem!) można przejeździć 10 lat bez problemu ale można i wysmażyć barana na pierwszym winklu, można łańcuch zakuć, ale można też skleić na gumę do żucia albo skręcić drutem....
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez snajper1991 » 16/5/2009, 18:24

no trzeba zmienic pólke bo nie podejdzie.praktycznie cały przód trzeba przerobic.zomodj ty może będziesz wiedział czy zacisk od R1 podejdzie na tylną tarcze???
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez zomodj » 16/5/2009, 19:01

http://www.geocities.com/jeb_warrior/ (otwórz link)
przejrzyj temat :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez elco » 16/5/2009, 19:05

Spawanie amartyzatora nie jest dobrym rozwiazaniem - spawy przenosza calosc naprezen i moga nie wytrzymac obciazenia, ktore ma byc przenoszone przez amortyzator. Termitem spawa sie szyny kolejowe, a nie amortyzatory czy uchwyty. Nikt nie chce doradzac tutaj takich rzeczy, bo zdaje sobie sprawe, ze niesie to za soba duze ryzyko.
Zeby brac sie za tak powazne modyfikacje trzeba miec bardzo duza wiedze technicza, albo jakies doswiadczenia praktyczne, dysponowac odpowiednim zapleczem technicznym poczawszy od dobrze wyposazonego warsztatu po zaawansowane narzedzia komputerowe.
Kiedys byl bardzo ladny artykul w MOTOCYKLU przerobionej VFR 750 przez jakiegos inzyniera. Wszystko zajelo mu kilka ladnych miesiecy obliczen, wizualizacji i pracy w warsztacie.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez snajper1991 » 16/5/2009, 21:23

widzialem tą hondę w MOTOCYKLU mam do dzis ten numer.ja nie mam zamiaru robi moto od podstaw tylko przełożyc wahacz z amorem .widziałem takie moto i nie było przy nim za wilele modyfikacji.tył wchodził bez problemu bo gosc mi mówił jedynie w UPS było trochę roboty.zomodj ładnie wygląda ta fzr w artykule ale nie za wiele dowiedzialem sie z tego artykułu...
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez elco » 16/5/2009, 22:46

Ta VFR o ile sie nie myle miala nalozona rame kratownicowa na oryginalna rame VFR, przerobione tlumiki, caly ogon, plastiki, UPS od kawy z przodu -reszta pozostala z VFR - takze tez od podstaw nikt nie zaczynal, a zabralo to mase czase.

Probuj, licz, rysuj. Nie ma rzeczy niemozliwych, wszystko jest kwestia czasu, pieniedzy i checi. Jak dokonasz modyfikacji to daj znac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez snajper1991 » 17/5/2009, 17:39

tak rama była kratownicowa,tłumiki od Ducati, zaciski i UPS od Kawy.reszta była przerabiana,lampy od Audi itp. gość przerabiał to profesfonalnie bo był inżenierem geodezji i miał sprzęt. będę pomału działał.najpierw tył chcę przerobić.a reszta to poczeka.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê