Kaja : Amazing Adventures with Gelo El Zapiekanka
SpeedyGonsales napisał(a):Outlaw widzę zęby zjadłeś już na autach. Ja nie mam dużych wymagań, wystarczy i francuski C5 z nawigacją i takie pierdołki.
OUTLAW jedyne na czym zjadł zęby to opinie z gazet i wiesniaków w swoich zajechanych żywcem skręconych na druty Bejcy i Audioli, z tego co widze ma ogromne marzenia ale żadnych z tych sprzętów dobrze nie ujeżdzał. Pewnie szczyt jego możliwości to VW Golf II GTi....ech szkoda gadac...
porównuje dwa auta, nie dość że różna pojemność to jeszcze całkowicie inne masy aut...ze niby bejca 318 to dobry wybór...ze niby audi quattro było dobre w rajdach...dzieciaki pojezdzić na KJSy, na rajdy a jak nie mozecie to na gokarty i tam pokazać kto potrafi moc auta wykorzystać,nie powiem o zawieszce..dyskusja o wyższosci Świąt Bożego narodzenia nad Wielkanocnymi. Ile bryk na świecie - tyle opinii[/url]
-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: BÅ‚onie 25 km od Warszawy
No nastepny...
Dobra wieczorem napisze wam wypracowanie to moze zkminicie.
Jak wroce z pracy.
Pamietajcie,ze chodzi o elastycznosc.
Ps.A to podpowiedz:
Przy jakich obrotach diesel przestaje ciagnac?
Od kiedy zaczyna?
I jak to jest w przypadku jednostki benzynowej V8?
I z calym szacunkiem ale to wy piszecie glupoty
Dobra wieczorem napisze wam wypracowanie to moze zkminicie.
Jak wroce z pracy.
Pamietajcie,ze chodzi o elastycznosc.
Ps.A to podpowiedz:
Przy jakich obrotach diesel przestaje ciagnac?
Od kiedy zaczyna?
I jak to jest w przypadku jednostki benzynowej V8?
I z calym szacunkiem ale to wy piszecie glupoty
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
ludziska - elastyczność to jest użyteczny zakres obrotów silnika a nie niesamowity POWER przy niskich obrotach !!! Czyli rzeczowo mówiąc silnik Puga 405 1.9 TD który zaczyna przyspieszać przy ok 1800 obrotów i robi to do 4500 tys jest mniej elastyczny niż silnik 405 Mi16 który zaczyna przyspieszać przy 2500 obr. a konczy na 7500 obr. Bo użyteczny zakres obrotów w dieslu to tylko 2700 obr. a w benzynie 5000 obr.
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę
-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: BÅ‚onie 25 km od Warszawy
No wlasnie! Dobre pytanie!
Co to jest elastycznosc silnika?
Jaka jest roznica miedzy moca silnika (KM)
a co to jest moment obrotowy?
Co jak dziala?
Co to jest elastycznosc silnika?
Jaka jest roznica miedzy moca silnika (KM)
a co to jest moment obrotowy?
Co jak dziala?
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
OUTLAW sam mam TYLKO francuzy ale w robocie ujeżdżam Skody Fordy i Toyoty a prywatnie sporo wiecej ponieważ byłem i jestem do tej pory (jako fuchy już tylko) elektro-mechanikiem samochodowym. Rzomawiam dużo z ludzmi którzy zwożą mi swoje samochody do naprawy bądź do rozebrania i pociecia bo nie chca już na nie patrzeć i wiem to i owo o tych sprawach. Nie bronie innych aut bo jakbym miał kase to w mig bym kupił nie francuza tylko Forda Escorta Cosworth do powściekania i na wypady na lasencje stare odrestaurowane BMW 635 Alpina. Ale mam te francuzy jeżdze nimi i wiem co potrafią i jak to wygląda w odniesieniu do dużo nowszych aut. Wiem również że 95% francuzów po 2002 roku to SHIT ale niestety dotyczy to prawie wszystkich aut nie omijając Toyoty (która każe zwozić auta nas Asisatnce w nocy żeby nikt nie widział), Subaru (bez przerwy padają skrzynie w nówkach STi) i MItshubishi Evo - pekająca obudowa tylniego mechanizmu różnicowego i takie tam.
Rozmawiam bardzo dużo z taksówkarzami bo często nimi jeżdże i niestety najbardziej zadowoleni są Ci ci jeżdżą Fiatami i Daewoo.
A co do tej elastyczności to tradycyjnie nie masz racji bo ty elastyczność mierzysz dupą - znaczy patrzysz jak fajnie wciska a ja podaje ci definicje tego parametru. Nie chodzi o to jak wciska - wogóle , kapujesz ? Chodzi o użyteczny zakres obrotów. JUż nie mówiąc o tym ze nie podałeś jaki silnik , jakie auto. Trillco pokazał zarąbiste wykresy na których widać że benzyna jest bardziej elastyczna mimo tego że ten TDi bardziej wciska w fotel podczas przyspieszania. Najbardziej elastyczne silniki dla przeciętnego zjadacza chleba są okropnie nudne i dają wrazenie ogromnego muła - patrz np. Toyota Avensis 1.8 VVti.
Rozmawiam bardzo dużo z taksówkarzami bo często nimi jeżdże i niestety najbardziej zadowoleni są Ci ci jeżdżą Fiatami i Daewoo.
A co do tej elastyczności to tradycyjnie nie masz racji bo ty elastyczność mierzysz dupą - znaczy patrzysz jak fajnie wciska a ja podaje ci definicje tego parametru. Nie chodzi o to jak wciska - wogóle , kapujesz ? Chodzi o użyteczny zakres obrotów. JUż nie mówiąc o tym ze nie podałeś jaki silnik , jakie auto. Trillco pokazał zarąbiste wykresy na których widać że benzyna jest bardziej elastyczna mimo tego że ten TDi bardziej wciska w fotel podczas przyspieszania. Najbardziej elastyczne silniki dla przeciętnego zjadacza chleba są okropnie nudne i dają wrazenie ogromnego muła - patrz np. Toyota Avensis 1.8 VVti.
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę
-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: BÅ‚onie 25 km od Warszawy
ale lepsze przyspieszenie bo stały obok siebie i sie mierzyliście razem ? ten z Turbo ma wiekszy moment obrotowy i krósze przełożenie główne w skrzyni. Mimo tego obydwa egzemplarze mają prawie identyczne przyspieszenie (różnica 0,3 s) zakładając że obydwa modele nie są kręcone i prezentują podobny poziom kultury technicznej. Cały czas ci pisze że odczucia będą lepsze w tym z Turbo bo tam jest bardzo wyczuwalny ten "pik" mocy w momencie gdy turbina zaczyna doładowywać z odpowiednią wydajnością.
Mylisz cały czas elastycznosć SILNIKA z pomiarami elastyczności SAMOCHODU mierzone jako czas przyspieszania w pewnym zakresie prędkości na poszczególnych biegach gdzie oprócz silnika ważne są przełożenia skrzyni biegów i inne parametry techniczne samochodu.
Ten 2.3 vr5 potrafi bez zająkniecia przyspieszyć na ostatnim biegu od 1000 obr aż do ponad 6 tys. Czy ten 1.8 T to potrafi ?
Gdyby mierzyć elastycnzość Twoim sposobem to w czołówce takich samochodów byłby któryś z bolidów F1 bo jego przyspieszenia pozbawiły by cie przytomności mimo że elestyczny to on nie jest za grosz, potem byłyby wszystkie super sportowe samochody a potem .... wszystkie po kolei uszeregowane według stosunku posiadanego momentu obrotowego do masy samochodu.
Mylisz cały czas elastycznosć SILNIKA z pomiarami elastyczności SAMOCHODU mierzone jako czas przyspieszania w pewnym zakresie prędkości na poszczególnych biegach gdzie oprócz silnika ważne są przełożenia skrzyni biegów i inne parametry techniczne samochodu.
Ten 2.3 vr5 potrafi bez zająkniecia przyspieszyć na ostatnim biegu od 1000 obr aż do ponad 6 tys. Czy ten 1.8 T to potrafi ?
Gdyby mierzyć elastycnzość Twoim sposobem to w czołówce takich samochodów byłby któryś z bolidów F1 bo jego przyspieszenia pozbawiły by cie przytomności mimo że elestyczny to on nie jest za grosz, potem byłyby wszystkie super sportowe samochody a potem .... wszystkie po kolei uszeregowane według stosunku posiadanego momentu obrotowego do masy samochodu.
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę
-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: BÅ‚onie 25 km od Warszawy
Co to jest moc?
Moc to wartość pracy, jaką zdolny jest wykonać silnik w określonej jednostce czasu. Np. 1 KM to praca, którą należy wykonać, by w ciągu 1 sekundy unieść masę 75 kg na wysokość 1 metra. W wypadku samochodu jest to ilość pracy wykonana przez obracający się wał w jednostce czasu.
Co to jest moment obrotowy?
Jest to wielkość fizyczna potrzebna do obracania ciała wokół własnej osi, czyli iloczyn siły i długości ramienia, na które ta siła działa. Zwróćmy bowiem uwagę, że nie przykręcimy nakrętki na gwint naciskając ją w środku, czyli w osi gwintu. Musimy zastosować ramię, czyli np. klucz, na który będziemy działać siłą.
Na skutek wybuchu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze powstaje ciśnienie, które pomnożone przez powierzchnią tłoka daje siłę. Ta siła poprzez korbowód trafia na wykorbienie wału korbowego,powodując jego ruch obrotowy. Wartość tej siły pomnożona przez ramię (promień wykorbienia) daje moment obrotowy wytwarzany przez silnik.
W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że od mocy zależy prędkość maksymalna samochodu, natomiast od momentu - jego zdolność przyspieszania.
A co to jest elastyczność?
Zarówno moc jak i moment zmieniają się w zależności od prędkości obrotowej wału korbowego. Bardziej elastyczny jest ten silnik, który umożliwia sprawne przyspieszanie w jak najszerszym zakresie prędkości obrotowych, a NIE przy niskich prędkościach.
Z tego błędu najczęściej wynika niezrozumienie zagadnienia elastyczności. Nie jest elastycznym silnik, który sprawnie przyspiesza już przy 1500 obr/min, ale jego efektywny zakres pracy kończy się przy 4000 obr/min. Bardziej elastyczna jest bowiem jednostka, która efektywnie przyspiesza od 2500 obr/min do 6000, a nawet 7000 obr/min. Bowiem zakres efektywnych prędkości obrotowych wynosi wówczas 4500 obr/min, a nie 2500 obr/min.
Dlatego tak naprawdę wartość maksymalnego momentu obrotowego niewiele mówi o silniku. Równie istotne jest podanie prędkości obrotowej przy której ów moment jest osiągany. Natomiast najlepiej charakteryzuje silnik krzywa przebiegu momentu w funkcji obrotów. Dopiero wówczas wiemy ile momentu mamy do dyspozycji przy jakich obrotach, a więc czy silnik będzie sprawnie przyspieszał.
Najwyżej jako ciekawostkę można traktować testy tzw. "elastyczności" publikowane w niektórych gazetach, polegające na mierzeniu czasu przyspieszenia od 60 do 100 km/h na czwartym biegu. Przecież niemal każdy samochód ma zupełnie inne przełożenie główne, inne przełożenia biegów, są skrzynie pięcio- i sześciobiegowe!
Jakie silniki są więc najbardziej elastyczne? Duże, niewysilone jednostki V6 i V8. Ich krzywe przebiegu momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika są niesłychanie płaskie. Silniki takie często spotykamy w samochodach amerykańskich, gdzie współpracują z trzy- lub czterostopniowymi przekładniami automatycznymi.
A ile biegów mają skrzynie w samochodach napędzanych silnikami Diesla? Mimo zwiększonej wagi i większego skomplikowania konstrukcji stosuje się powszechnie przekładnie sześciobiegowe! Spowodowane jest to właśnie słabą elastycznością jednostek wysokoprężnych, co trzeba nadrabiać większą liczbą przełożeń.
Wiec-Nie ten silnik jest elastyczny, który lepiej przyspiesza przy niskich prędkościach obrotowych, ale ten, który umożliwia sprawne przyspieszenie w jak największym zakresie prędkości obrotowych. Czyli ten, którego krzywa przebiegu momentu obrotowego w funkcji obrotów jest jak najbardziej płaska. A to oznacza, że silnik wysokopreżny nigdy nie będzie tak elastyczny, jak benzynowy.
Wszystko jasne?
Panie Trillco?
Moc to wartość pracy, jaką zdolny jest wykonać silnik w określonej jednostce czasu. Np. 1 KM to praca, którą należy wykonać, by w ciągu 1 sekundy unieść masę 75 kg na wysokość 1 metra. W wypadku samochodu jest to ilość pracy wykonana przez obracający się wał w jednostce czasu.
Co to jest moment obrotowy?
Jest to wielkość fizyczna potrzebna do obracania ciała wokół własnej osi, czyli iloczyn siły i długości ramienia, na które ta siła działa. Zwróćmy bowiem uwagę, że nie przykręcimy nakrętki na gwint naciskając ją w środku, czyli w osi gwintu. Musimy zastosować ramię, czyli np. klucz, na który będziemy działać siłą.
Na skutek wybuchu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze powstaje ciśnienie, które pomnożone przez powierzchnią tłoka daje siłę. Ta siła poprzez korbowód trafia na wykorbienie wału korbowego,powodując jego ruch obrotowy. Wartość tej siły pomnożona przez ramię (promień wykorbienia) daje moment obrotowy wytwarzany przez silnik.
W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że od mocy zależy prędkość maksymalna samochodu, natomiast od momentu - jego zdolność przyspieszania.
A co to jest elastyczność?
Zarówno moc jak i moment zmieniają się w zależności od prędkości obrotowej wału korbowego. Bardziej elastyczny jest ten silnik, który umożliwia sprawne przyspieszanie w jak najszerszym zakresie prędkości obrotowych, a NIE przy niskich prędkościach.
Z tego błędu najczęściej wynika niezrozumienie zagadnienia elastyczności. Nie jest elastycznym silnik, który sprawnie przyspiesza już przy 1500 obr/min, ale jego efektywny zakres pracy kończy się przy 4000 obr/min. Bardziej elastyczna jest bowiem jednostka, która efektywnie przyspiesza od 2500 obr/min do 6000, a nawet 7000 obr/min. Bowiem zakres efektywnych prędkości obrotowych wynosi wówczas 4500 obr/min, a nie 2500 obr/min.
Dlatego tak naprawdę wartość maksymalnego momentu obrotowego niewiele mówi o silniku. Równie istotne jest podanie prędkości obrotowej przy której ów moment jest osiągany. Natomiast najlepiej charakteryzuje silnik krzywa przebiegu momentu w funkcji obrotów. Dopiero wówczas wiemy ile momentu mamy do dyspozycji przy jakich obrotach, a więc czy silnik będzie sprawnie przyspieszał.
Najwyżej jako ciekawostkę można traktować testy tzw. "elastyczności" publikowane w niektórych gazetach, polegające na mierzeniu czasu przyspieszenia od 60 do 100 km/h na czwartym biegu. Przecież niemal każdy samochód ma zupełnie inne przełożenie główne, inne przełożenia biegów, są skrzynie pięcio- i sześciobiegowe!
Jakie silniki są więc najbardziej elastyczne? Duże, niewysilone jednostki V6 i V8. Ich krzywe przebiegu momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika są niesłychanie płaskie. Silniki takie często spotykamy w samochodach amerykańskich, gdzie współpracują z trzy- lub czterostopniowymi przekładniami automatycznymi.
A ile biegów mają skrzynie w samochodach napędzanych silnikami Diesla? Mimo zwiększonej wagi i większego skomplikowania konstrukcji stosuje się powszechnie przekładnie sześciobiegowe! Spowodowane jest to właśnie słabą elastycznością jednostek wysokoprężnych, co trzeba nadrabiać większą liczbą przełożeń.
Wiec-Nie ten silnik jest elastyczny, który lepiej przyspiesza przy niskich prędkościach obrotowych, ale ten, który umożliwia sprawne przyspieszenie w jak największym zakresie prędkości obrotowych. Czyli ten, którego krzywa przebiegu momentu obrotowego w funkcji obrotów jest jak najbardziej płaska. A to oznacza, że silnik wysokopreżny nigdy nie będzie tak elastyczny, jak benzynowy.
Wszystko jasne?
Panie Trillco?
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
Pięknie powiedziane
Nic dodać - nic ująć.
To tak jak z przyjęciami do roboty gdzie pracuję - szefo daje jedno pytanie - czym sie różni moc od energii - i odrazu widać kto główką pracuje
Nic dodać - nic ująć.
To tak jak z przyjęciami do roboty gdzie pracuję - szefo daje jedno pytanie - czym sie różni moc od energii - i odrazu widać kto główką pracuje
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę
-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: BÅ‚onie 25 km od Warszawy
tyle teoria..w praktyce...jak to gdzieś nadmienił Krzycho-dochodza przełożenia skrzyni i tu mozna pogrzebać nawet najbardziej elastyczny silnik i coś jeszcze-ustalmy czy mówimy konkretnie o elastyczności czy o zakresie obortów użytecznych? Co z tego że np. mój poldolot może jechać od ok 2000obr/min do ponad 6000obr/min. jak pomiędzy 2000 a dokładnie 4250 nie dzieje się kompletnie nic i to obojetnie na jakim biegu nie jadę. Czy to wina silnika...w pewnym sensie tak bo tak mają jednostki 16to zaworowe, ze lubią się kręcić...właściwie musza się kręcić by jeździć. Więc w tym czasie w którym mój silnik rozkreca się do tych 4k obr. kolo w dieslu wrzuca kolejny bieg przy zaledwie tam...2500obr/min/ i jedzie tym samym albo lepszym speedem, potem zarzuca sobie piątala i tak sie toczy nawet przez całe miacho a ja miele ta skrzynia jak opętany...i co mi z mojego szerszego zakresu obortów użytecznych, skoro on robi więcej na połowie tego co ja. Jest jedno ale...kolo się może nudzić...bo taka jazda jest nudna za to ja...jak się upre moge trzymać obroty wciąż w zakresie tych 4000 i wtedy dzieją się cuda...nawet w polonezie...tylko tak nie da się jeździć po mieście normalnie, chyba ze w godz. od 24 do 4 rano (zdazało się...fajnie jest).
Czemu na poczatku wspomnialem o skrzyni...bo ta w poldku to niestety jakieś nieporozumienie...1 i 2 to biegi przeniesione z ciężarówki i służą tylko do ruszania, dopiero od 3ki coś się dzieje, inna sprawa że ten poldek ma zmieniony dyfer i...hyhy...dlatego łoji BMki:D Gdyby tak jeszcze dało się załozyć do tego sensowną skrzynię...byłoby nieźle, mniejsza o bude..czasem fajna jest taka zmyłka:D Ostatnio waliłem zaś trase Wroc-Biały VW Vento 19TDi...wszystko fajnie i nawet nie trzeba redukcji robić ni ziewać by na trasce przy 120-130 łyknąc cokolwiek za pomoca samego dodania gazu...ot...wciskasz i już jestes z przodu...tylko to jest nudne...wolałbym jednak zrobić redukcje, spiąć furke na te 3500-4000obr i wystrzelić jak z procy. Wtedy zdecydowanie przydaje isę ten szerszy zakres bo można przeskoczyć najpier tkai wechikuł na 4ce bez obawy że braknie nam obrotów a po manewrze wrócić na bieg 5ty...to w dieslu jest nie do zrobienia i nawet nie ma iwększego sensu.
A więc...każdy woli to co lubi, każdy ma swoje przekonania i nawyki...jedno jest pewne..jakby nie jeździć dieslem to nie zjara on tyle zupy co benzyniaczek i to bywa bolesne:(
Co do skrzyń...tu kolega trochę zaprzecza sam sobie bo...skoro elastycznośc mierzymy rozpiętością obrotów uzytecznych to...najbardziej elastyczne jednostki są montowane w motocyklach...a te w zdecydowanej wiekszości mają po 6 biegów!!! "ciekawostki" z testów przyspieszania na np. 4 biegu od 80 do 120km/h to nie takie znów ciekawostki a całkiem wymierny pokaz tego co może samochód jako całość a nie tylko jego super idealny silnik. przecież jadac drogą najczęściej poruszamy się w zakresie właśnie tych prędkości i warta świeczki jest zagrywka typu-czy moje auto w tym momencie potrzebuje redukcji czy tylko dociśnięcia pedału gazu? Jest wiele takich porównań w których wypływa np. to ze teoretycznie lepszy samochód w danym zakresie prędkości okazuje isę mułowaty do niewiarygodnego wręcz stopnia, bo w końcu te 5-10 sekund na drodze robi sporą różnice. Powiesz-no to możesz zredukować? Ok...a co jeśli nie lubię? kupić automata? Też nie lubię:)
Teraz jeszcze co do mocy i momentu...nie wiem dlaczego wielu ludzi upiera isę, że maksymalne przyspieszenia osiąga isę kręcąć silnik do zakresu obrotów kiedy uzyskuje on maksymalny moment. jak sam napisałeś-Moc daje speed a tak się składa, że zakres mocy maksymalnej często kończy się na wyższym zakresie obrotów niż maksymalny moment. Owszem moment daje odejście ale jest on najwazniejszy w fazie poczatkowej, potem w celu uzyskania maksymalknego przyspieszenia należy krecic silnik az do momentu kiedy uzyskuje on maksymalną moc, bo przy dużej już predkości moment schodzi na dalszy plan a maksymalne przyspieszenie jest jednocześnie uzyskiwaniem maksymalnych predkości na danym biegu, te zaś uzyskamy (na przykładzie podanych wykresów) o ok. 1000 obr/min wyżej niż pozwalałby na to moment...
Jak znam życie teraz rozpęta się burza...
Czemu na poczatku wspomnialem o skrzyni...bo ta w poldku to niestety jakieś nieporozumienie...1 i 2 to biegi przeniesione z ciężarówki i służą tylko do ruszania, dopiero od 3ki coś się dzieje, inna sprawa że ten poldek ma zmieniony dyfer i...hyhy...dlatego łoji BMki:D Gdyby tak jeszcze dało się załozyć do tego sensowną skrzynię...byłoby nieźle, mniejsza o bude..czasem fajna jest taka zmyłka:D Ostatnio waliłem zaś trase Wroc-Biały VW Vento 19TDi...wszystko fajnie i nawet nie trzeba redukcji robić ni ziewać by na trasce przy 120-130 łyknąc cokolwiek za pomoca samego dodania gazu...ot...wciskasz i już jestes z przodu...tylko to jest nudne...wolałbym jednak zrobić redukcje, spiąć furke na te 3500-4000obr i wystrzelić jak z procy. Wtedy zdecydowanie przydaje isę ten szerszy zakres bo można przeskoczyć najpier tkai wechikuł na 4ce bez obawy że braknie nam obrotów a po manewrze wrócić na bieg 5ty...to w dieslu jest nie do zrobienia i nawet nie ma iwększego sensu.
A więc...każdy woli to co lubi, każdy ma swoje przekonania i nawyki...jedno jest pewne..jakby nie jeździć dieslem to nie zjara on tyle zupy co benzyniaczek i to bywa bolesne:(
Co do skrzyń...tu kolega trochę zaprzecza sam sobie bo...skoro elastycznośc mierzymy rozpiętością obrotów uzytecznych to...najbardziej elastyczne jednostki są montowane w motocyklach...a te w zdecydowanej wiekszości mają po 6 biegów!!! "ciekawostki" z testów przyspieszania na np. 4 biegu od 80 do 120km/h to nie takie znów ciekawostki a całkiem wymierny pokaz tego co może samochód jako całość a nie tylko jego super idealny silnik. przecież jadac drogą najczęściej poruszamy się w zakresie właśnie tych prędkości i warta świeczki jest zagrywka typu-czy moje auto w tym momencie potrzebuje redukcji czy tylko dociśnięcia pedału gazu? Jest wiele takich porównań w których wypływa np. to ze teoretycznie lepszy samochód w danym zakresie prędkości okazuje isę mułowaty do niewiarygodnego wręcz stopnia, bo w końcu te 5-10 sekund na drodze robi sporą różnice. Powiesz-no to możesz zredukować? Ok...a co jeśli nie lubię? kupić automata? Też nie lubię:)
Teraz jeszcze co do mocy i momentu...nie wiem dlaczego wielu ludzi upiera isę, że maksymalne przyspieszenia osiąga isę kręcąć silnik do zakresu obrotów kiedy uzyskuje on maksymalny moment. jak sam napisałeś-Moc daje speed a tak się składa, że zakres mocy maksymalnej często kończy się na wyższym zakresie obrotów niż maksymalny moment. Owszem moment daje odejście ale jest on najwazniejszy w fazie poczatkowej, potem w celu uzyskania maksymalknego przyspieszenia należy krecic silnik az do momentu kiedy uzyskuje on maksymalną moc, bo przy dużej już predkości moment schodzi na dalszy plan a maksymalne przyspieszenie jest jednocześnie uzyskiwaniem maksymalnych predkości na danym biegu, te zaś uzyskamy (na przykładzie podanych wykresów) o ok. 1000 obr/min wyżej niż pozwalałby na to moment...
Jak znam życie teraz rozpęta się burza...
brak opisu...
-
Thrillco - Mieszkaniec forum
- Posty: 2598
- Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
- Lokalizacja: Białystok
Thrillco napisał(a):Co do skrzyń...tu kolega trochę zaprzecza sam sobie bo...skoro elastycznośc mierzymy rozpiętością obrotów uzytecznych to...najbardziej elastyczne jednostki są montowane w motocyklach...a
Jak znam życie teraz rozpęta się burza...
Jedyna miara elstycznosci jest pole pod krzywa momentu obrotowego... Pomimo tego, iz ludzie ciagle wymyslaja myki i rozne sposoby na porownywanie charakterystyk dwoch jednostek napedowych... wiekszosc z tych sposobow mija sie z celem... Dlaczego?
1. moment maksymalny.... tak naprawde ten parametr w zasadzie nie mowi nic... bo krzywa moze miec schrzaniony przebieg i miec postac jedynie ostrego piku z bardzo duza wartoscia maksymalna... ale ten silnik nie bedzie elastyczny nijak....
2. krzywa plaska.... dobrze jak taka jest - ale nie jest to pojecie ilosciowe - moze bardziej jakosciowe... malo uzyteczne tak naprawde....
3. pojecie ze moc maksymalna determinuje vmax i inne rzeczy... tu polemika mogla by byc dluga ale chcialbym jedynie zwrocic uwage ze sa motocykle ktore maja silniki po 1.6 litra, moze tylko po 70-80hp a przyspieszenie i v-max... nizgorsze.... wie kto buduje customy albo sie tym interesuje.... z dwojga osobiscie wole miec wiekszy moment niz moc... ale to moj wybor
Panowie. z matematycznego i fizycznego punktu widzenia - jedynym sposobem porownania jest podanie pola pod krzywa np momentu obr w zaleznosci od obrotow... aby pole mialo wartosc jak najwieksza - krzywa musi miec duza wartosc maksymalna i jak najbardzie plaska... proste. wyliczyc jest latwo.... szkoda ze nikt sie nie kusi o takie porownania... to moglo by wiele powiedziec.... komus kto naprawde wie czego szuka....
pozdro chlopaki - wracam na moj urlop
goscinnie wombat heh
aha. POLSKY - GRATULUJE... baaardzo dobry post.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Nie naleza mi sie 100% oklaski,bo kozystalem z pomocy naukowych
Chcialem jakos jasno wytlumaczyc roznice miedzy dieslem a benzyna.
Ludzie czesto mowia,ze na TDI nie ma mocnych... i mowia,ze sa elastyczne, sam mam Golfa TDI
ale pracuje jako technik samochodowy i test-driver i oblatuje czesto auta,
wiele aut. Nie chce wnikac w szczegoly mojej pracy.
I zapewniam was,ze przy V8 wszystko wymieka.
ps.SpeedeGonzales Corvette ma 7litrow cc i 505KM i oddaje moc totalnie brutalnie.
To samo moge powiedziec o Audi RS4 (moj pupil) czy jakims Mercedesie AMG.
Chcialem jakos jasno wytlumaczyc roznice miedzy dieslem a benzyna.
Ludzie czesto mowia,ze na TDI nie ma mocnych... i mowia,ze sa elastyczne, sam mam Golfa TDI
ale pracuje jako technik samochodowy i test-driver i oblatuje czesto auta,
wiele aut. Nie chce wnikac w szczegoly mojej pracy.
I zapewniam was,ze przy V8 wszystko wymieka.
ps.SpeedeGonzales Corvette ma 7litrow cc i 505KM i oddaje moc totalnie brutalnie.
To samo moge powiedziec o Audi RS4 (moj pupil) czy jakims Mercedesie AMG.
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości