CO Lepsze?
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
CO Lepsze?
Witam pisze z pytankiem ktory motocykl lepszy. Chodzi konkretnie o Honde VFR 800 z roku 1998 czy Yamaha Fazer 1000 z roku 2005.
Skwarek
- skwarekd900
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 19/4/2009, 18:07
pomijając ogólną zasadę, że wszystko zależy od sposobu używania, młodsze jest lepsze. VFR to fajna maszyna, ale technika już zakurzona i do tego paliwożerna.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Są to 2 różne motocykle i ciężko je porównać ze sobą.
Fazer jest bardziej turystycznym motocyklem, VFR800 jest z lekkim nastawieniem na sport (dopiero modele VTEC sÄ… nastawione na turystykÄ™).
VFR-ki cieszą się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników ale trzeba lubić silnik V4,
Fazer to turysta z sercem od R1 lekko zdławionym.
I moim zdaniem nie można ich ze sobą porównywać.
Fazer jest bardziej turystycznym motocyklem, VFR800 jest z lekkim nastawieniem na sport (dopiero modele VTEC sÄ… nastawione na turystykÄ™).
VFR-ki cieszą się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników ale trzeba lubić silnik V4,
Fazer to turysta z sercem od R1 lekko zdławionym.
I moim zdaniem nie można ich ze sobą porównywać.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
ale tu raczej chodzi o pytanie, który będzie lepszym wyborem, a nie który jest lepszy w jakiejś konkretnej dziedzinie.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
ale jak mam pomóc jak nie wiem jakie oczekiwania ma autor postu do czego potrzebuje motocykl, ile już jeździł co lubi itd.... który będzie lepszym wyborem ale do czego???? o to mi chodzi SQ autor dość enigmatycznie zadaje pytanie....
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
w sumie racja. mi jedynie chodziło o właściwości jakichkolwiek motocykli z taką rozbieżnością wiekową. a co do VFR to takie o niej mam zdanie...
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Pytanie zadałem dlatego poniewaz chciałbym sie dowiedziec co bardziej opłaca sie kupic. Motocylka potrzebuje do jazdy turystycznej i zastanawia mnie co bedzie lepsze
Skwarek
- skwarekd900
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 19/4/2009, 18:07
SQ napisał(a):pomijając ogólną zasadę, że wszystko zależy od sposobu używania, młodsze jest lepsze. VFR to fajna maszyna, ale technika już zakurzona i do tego paliwożerna.
no troche z ta zakurzona technika przesadziles, z akcentem na troche... a z paliwozernoscia to mi wrecz szczeka opadla... czy 5.5litra/100km podczas zupelnie spokojnej jazdy (miasto i agresywna jazda powiedzmy 7) to jest oznaka jakiejs paliwozernosci?

GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
jak trochÄ™? sto parÄ™ koni z 800 to jest ciekawy wynik? motocykl w produkcji od 1998 roku z czego bez zmian w silniku od 2002!!!
co do spalania. nie byłem nigdy użytkownikiem tego modelu, ale z relacji znajomych i testów wychodzi, że zmienne fazy rozrządu wcale nie powodują jego zmniejszenia. raczej były skargi na wysokie zużycie.
co do spalania. nie byłem nigdy użytkownikiem tego modelu, ale z relacji znajomych i testów wychodzi, że zmienne fazy rozrządu wcale nie powodują jego zmniejszenia. raczej były skargi na wysokie zużycie.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
SQ to że silnik ma stosunkowo małą moc z takiej pojemności nie jest winą techniki lecz tego że konstruktorzy stwierdzili iż większa moc nie jest potrzebna. Zapewne nie musieli by się wielce starać żeby dodać temu silnikowi kilkanaście kucy ale po co? Stracił by przez to zapewne na elastyczności i trzeba by było go wyżej kręcić.
Tak samo Ducat Monster. Ma silnik o pojemności 600ccm 53km, 750ccm 64km i 800ccm 73km. Czy to wina przestarzałej techniki? Nie sądzę...
Tak samo Ducat Monster. Ma silnik o pojemności 600ccm 53km, 750ccm 64km i 800ccm 73km. Czy to wina przestarzałej techniki? Nie sądzę...
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
no proszę Cię! przykład monsterów to właśnie przestarzała technika. dwa zawory na cylinder, chłodzenie powietrzno olejowe. ok. działa. daje fun z jazdy, ale nikt nie będzie piać z zachwytu nad innowacyjnością tych silników.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
SQ napisał(a):jak trochę? sto parę koni z 800 to jest ciekawy wynik? motocykl w produkcji od 1998 roku z czego bez zmian w silniku od 2002!!!
co do spalania. nie byłem nigdy użytkownikiem tego modelu, ale z relacji znajomych i testów wychodzi, że zmienne fazy rozrządu wcale nie powodują jego zmniejszenia. raczej były skargi na wysokie zużycie.
110KM to tak jak wspomniano, zalozenie docelowe, to nie byl nigdy motocykl sportowy... od tego byly wyscigowe wersie RC30 i RC45 ktore lataly po torach nie wspominajac o NR750... SV1000S i jej 120KM tez uwazasz za przezytek jakis? co ty gadasz chlopie
kolejna rzecz... VFR'a NIE MA i NIE MIALA czegos takiego jak zmienne fazy rozrzadu na misloc Boska

V-Tec to system poprawiajacy elastycznosc silnika, niekoniecznie spalanie a zabawa polega na zmianie ilosci pracujacych zaworow 2 na 4 a nie czasu ich otwierania/zamykania (jak w systemach odpowiedzialnych za zmiane faz)
nic juz nie mow o VFR'ach prosze

Ostatnio edytowano 20/4/2009, 20:38 przez Kris2k, łącznie edytowano 1 raz
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Dzieki temu, ze silnik VFR 800 nie zostal wysilony o naprawach mozna rozmawiac po przejechaniu 200 tyÅ›. km
- mowa oczywiscie o motocyklu z lat 98- 01.Ten motocykl jest typowym przedstawicielem motoyckla sportowo-turystycznego, od ktorego nie wymaga sie duzej mocy.
Technika moze juz nieco zakurzona, ale ponadczasowa i bardzo skuteczna. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 wg mojej opinii pewne elementy techniczne zostaly wycofane z powodow marketingowych. Jak na rok, w ktorym powstala byla czyms nieosiagalnym dla konkurencji.
Spalanie: o V-Tecu dochodza mnie podobne sluchy. To maszyna, ktora ponizej 6 litrow nigdy nie schodzi. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 to spalanie jest optymalne jak na 800 ccm i miesci sie w przedziale 5,5 - 7 l /100km. Moja pali w trybie mieszanym okolo 6,5 litra.

Technika moze juz nieco zakurzona, ale ponadczasowa i bardzo skuteczna. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 wg mojej opinii pewne elementy techniczne zostaly wycofane z powodow marketingowych. Jak na rok, w ktorym powstala byla czyms nieosiagalnym dla konkurencji.
Spalanie: o V-Tecu dochodza mnie podobne sluchy. To maszyna, ktora ponizej 6 litrow nigdy nie schodzi. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 to spalanie jest optymalne jak na 800 ccm i miesci sie w przedziale 5,5 - 7 l /100km. Moja pali w trybie mieszanym okolo 6,5 litra.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kris2k napisał(a):[
kolejna rzecz... VFR'a NIE MA i NIE MIALA czegos takiego jak zmienne fazy rozrzadu na misloc Boska![]()
V-Tec to system poprawiajacy elastycznosc silnika, niekoniecznie spalanie a zabawa polega na zmianie ilosci pracujacych zaworow 2 na 4 a nie czasu ich otwierania/zamykania (jak w systemach odpowiedzialnych za zmiane faz)
ok, mój błąd.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
elcommendante napisał(a):Dzieki temu, ze silnik VFR 800 nie zostal wysilony o naprawach mozna rozmawiac po przejechaniu 200 tyś. km- mowa oczywiscie o motocyklu z lat 98- 01.Ten motocykl jest typowym przedstawicielem motoyckla sportowo-turystycznego, od ktorego nie wymaga sie duzej mocy.
Technika moze juz nieco zakurzona, ale ponadczasowa i bardzo skuteczna. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 wg mojej opinii pewne elementy techniczne zostaly wycofane z powodow marketingowych. Jak na rok, w ktorym powstala byla czyms nieosiagalnym dla konkurencji.
Spalanie: o V-Tecu dochodza mnie podobne sluchy. To maszyna, ktora ponizej 6 litrow nigdy nie schodzi. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 to spalanie jest optymalne jak na 800 ccm i miesci sie w przedziale 5,5 - 7 l /100km. Moja pali w trybie mieszanym okolo 6,5 litra.
elcomendante jak jechaliśmy do częstochowy jechała z nami srebrna vfr . Trochę gadałem z jej właścicielem i mówił mi ze przy tym stylu jazdy opole-częstochowa było czasami 200km/h , spokojnie spaliła ponad 7 litrów , ja litrażowałem mojego bandita spalił 5,9 , wiec vfr wydaje się trochę mniej oszczędna .
To oczywiście świetnie moto , elestyczność mnie zaskoczyła np przy wyprzedzaniu by dotrzymać tempa musiałem już bandita dokręcać do końca obrotomierza . No i ten dźwięk .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości