Zobacz wÄ…tek - CO Lepsze?
NAS Analytics TAG

CO Lepsze?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

CO Lepsze?

Postprzez skwarekd900 » 19/4/2009, 18:12

Witam pisze z pytankiem ktory motocykl lepszy. Chodzi konkretnie o Honde VFR 800 z roku 1998 czy Yamaha Fazer 1000 z roku 2005.
Skwarek
skwarekd900
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/4/2009, 18:07


Postprzez SQ » 19/4/2009, 18:46

pomijając ogólną zasadę, że wszystko zależy od sposobu używania, młodsze jest lepsze. VFR to fajna maszyna, ale technika już zakurzona i do tego paliwożerna.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka


Postprzez lachos R6 » 19/4/2009, 19:41

oczywiscie ze Fazer bedzie lepszy a dlaczego to mysle ze w poscie wyzej sa zawarte wystarczajace argumenty
lachos R6
Świeżak
 
Posty: 138
Dołączył(a): 26/1/2009, 23:25

Postprzez Raczek_6 » 19/4/2009, 19:54

Są to 2 różne motocykle i ciężko je porównać ze sobą.
Fazer jest bardziej turystycznym motocyklem, VFR800 jest z lekkim nastawieniem na sport (dopiero modele VTEC sÄ… nastawione na turystykÄ™).

VFR-ki cieszą się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników ale trzeba lubić silnik V4,
Fazer to turysta z sercem od R1 lekko zdławionym.

I moim zdaniem nie można ich ze sobą porównywać.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez YZF R1 » 19/4/2009, 20:47

też sądzę że nie są to motocykle które można ze sobą konfrontować...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SQ » 19/4/2009, 20:49

ale tu raczej chodzi o pytanie, który będzie lepszym wyborem, a nie który jest lepszy w jakiejś konkretnej dziedzinie.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez YZF R1 » 19/4/2009, 20:55

ale jak mam pomóc jak nie wiem jakie oczekiwania ma autor postu do czego potrzebuje motocykl, ile już jeździł co lubi itd.... który będzie lepszym wyborem ale do czego???? o to mi chodzi SQ autor dość enigmatycznie zadaje pytanie....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SQ » 19/4/2009, 21:02

w sumie racja. mi jedynie chodziło o właściwości jakichkolwiek motocykli z taką rozbieżnością wiekową. a co do VFR to takie o niej mam zdanie...
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez YZF R1 » 19/4/2009, 21:11

a tu się zgodzę im młodszy tym lepszy tym bardziej ze chodzi o 6 lat.... co prawda czasem te starsze są w lepszym stanie niż te młodsze... ale jak sie chce to wszystko można zniszczyć i zchetać...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez skwarekd900 » 20/4/2009, 14:47

Pytanie zadałem dlatego poniewaz chciałbym sie dowiedziec co bardziej opłaca sie kupic. Motocylka potrzebuje do jazdy turystycznej i zastanawia mnie co bedzie lepsze
Skwarek
skwarekd900
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/4/2009, 18:07

Postprzez elco » 20/4/2009, 18:50

lepsze, ale w czym... ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Kris2k » 20/4/2009, 19:12

SQ napisał(a):pomijając ogólną zasadę, że wszystko zależy od sposobu używania, młodsze jest lepsze. VFR to fajna maszyna, ale technika już zakurzona i do tego paliwożerna.


no troche z ta zakurzona technika przesadziles, z akcentem na troche... a z paliwozernoscia to mi wrecz szczeka opadla... czy 5.5litra/100km podczas zupelnie spokojnej jazdy (miasto i agresywna jazda powiedzmy 7) to jest oznaka jakiejs paliwozernosci? :shock:
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez SQ » 20/4/2009, 20:01

jak trochÄ™? sto parÄ™ koni z 800 to jest ciekawy wynik? motocykl w produkcji od 1998 roku z czego bez zmian w silniku od 2002!!!

co do spalania. nie byłem nigdy użytkownikiem tego modelu, ale z relacji znajomych i testów wychodzi, że zmienne fazy rozrządu wcale nie powodują jego zmniejszenia. raczej były skargi na wysokie zużycie.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Landryss25 » 20/4/2009, 20:14

SQ to że silnik ma stosunkowo małą moc z takiej pojemności nie jest winą techniki lecz tego że konstruktorzy stwierdzili iż większa moc nie jest potrzebna. Zapewne nie musieli by się wielce starać żeby dodać temu silnikowi kilkanaście kucy ale po co? Stracił by przez to zapewne na elastyczności i trzeba by było go wyżej kręcić.

Tak samo Ducat Monster. Ma silnik o pojemności 600ccm 53km, 750ccm 64km i 800ccm 73km. Czy to wina przestarzałej techniki? Nie sądzę...
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez SQ » 20/4/2009, 20:20

no proszę Cię! przykład monsterów to właśnie przestarzała technika. dwa zawory na cylinder, chłodzenie powietrzno olejowe. ok. działa. daje fun z jazdy, ale nikt nie będzie piać z zachwytu nad innowacyjnością tych silników.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Kris2k » 20/4/2009, 20:34

SQ napisał(a):jak trochę? sto parę koni z 800 to jest ciekawy wynik? motocykl w produkcji od 1998 roku z czego bez zmian w silniku od 2002!!!

co do spalania. nie byłem nigdy użytkownikiem tego modelu, ale z relacji znajomych i testów wychodzi, że zmienne fazy rozrządu wcale nie powodują jego zmniejszenia. raczej były skargi na wysokie zużycie.


110KM to tak jak wspomniano, zalozenie docelowe, to nie byl nigdy motocykl sportowy... od tego byly wyscigowe wersie RC30 i RC45 ktore lataly po torach nie wspominajac o NR750... SV1000S i jej 120KM tez uwazasz za przezytek jakis? co ty gadasz chlopie

kolejna rzecz... VFR'a NIE MA i NIE MIALA czegos takiego jak zmienne fazy rozrzadu na misloc Boska :!:
V-Tec to system poprawiajacy elastycznosc silnika, niekoniecznie spalanie a zabawa polega na zmianie ilosci pracujacych zaworow 2 na 4 a nie czasu ich otwierania/zamykania (jak w systemach odpowiedzialnych za zmiane faz)

nic juz nie mow o VFR'ach prosze :twisted:
Ostatnio edytowano 20/4/2009, 20:38 przez Kris2k, łącznie edytowano 1 raz
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Kedar-88 » 20/4/2009, 20:36

Według mnie decydującym argumentem byłby wiek, nie patrząc na zalety, bo jednak 11 lat a 4 to spora różnica, zakładając że ten fazer jest cały, a nie pokrzywiony czy zajechany.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez elco » 20/4/2009, 20:39

Dzieki temu, ze silnik VFR 800 nie zostal wysilony o naprawach mozna rozmawiac po przejechaniu 200 tyÅ›. km :P - mowa oczywiscie o motocyklu z lat 98- 01.Ten motocykl jest typowym przedstawicielem motoyckla sportowo-turystycznego, od ktorego nie wymaga sie duzej mocy.

Technika moze juz nieco zakurzona, ale ponadczasowa i bardzo skuteczna. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 wg mojej opinii pewne elementy techniczne zostaly wycofane z powodow marketingowych. Jak na rok, w ktorym powstala byla czyms nieosiagalnym dla konkurencji.

Spalanie: o V-Tecu dochodza mnie podobne sluchy. To maszyna, ktora ponizej 6 litrow nigdy nie schodzi. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 to spalanie jest optymalne jak na 800 ccm i miesci sie w przedziale 5,5 - 7 l /100km. Moja pali w trybie mieszanym okolo 6,5 litra.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez SQ » 20/4/2009, 20:39

Kris2k napisał(a):[



kolejna rzecz... VFR'a NIE MA i NIE MIALA czegos takiego jak zmienne fazy rozrzadu na misloc Boska :!:
V-Tec to system poprawiajacy elastycznosc silnika, niekoniecznie spalanie a zabawa polega na zmianie ilosci pracujacych zaworow 2 na 4 a nie czasu ich otwierania/zamykania (jak w systemach odpowiedzialnych za zmiane faz)



ok, mój błąd.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez dambandit » 20/4/2009, 21:36

elcommendante napisał(a):Dzieki temu, ze silnik VFR 800 nie zostal wysilony o naprawach mozna rozmawiac po przejechaniu 200 tyś. km :P - mowa oczywiscie o motocyklu z lat 98- 01.Ten motocykl jest typowym przedstawicielem motoyckla sportowo-turystycznego, od ktorego nie wymaga sie duzej mocy.

Technika moze juz nieco zakurzona, ale ponadczasowa i bardzo skuteczna. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 wg mojej opinii pewne elementy techniczne zostaly wycofane z powodow marketingowych. Jak na rok, w ktorym powstala byla czyms nieosiagalnym dla konkurencji.

Spalanie: o V-Tecu dochodza mnie podobne sluchy. To maszyna, ktora ponizej 6 litrow nigdy nie schodzi. Jezeli chodzi o model z lat 98-01 to spalanie jest optymalne jak na 800 ccm i miesci sie w przedziale 5,5 - 7 l /100km. Moja pali w trybie mieszanym okolo 6,5 litra.



elcomendante jak jechaliśmy do częstochowy jechała z nami srebrna vfr . Trochę gadałem z jej właścicielem i mówił mi ze przy tym stylu jazdy opole-częstochowa było czasami 200km/h , spokojnie spaliła ponad 7 litrów , ja litrażowałem mojego bandita spalił 5,9 , wiec vfr wydaje się trochę mniej oszczędna .


To oczywiście świetnie moto , elestyczność mnie zaskoczyła np przy wyprzedzaniu by dotrzymać tempa musiałem już bandita dokręcać do końca obrotomierza . No i ten dźwięk .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê