problem z ładowaniem
Posty: 18
• Strona 1 z 1
problem z ładowaniem
witam mam problem z fzr 600 3he na światłach motorek mi gaśnie? co jest tego przyczyną może ktoś też miał taki problem sprawdzałem ładowanie i tak jakby nie było ładowania , co jest tego przyczyną?
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
prawdopodnie padniety regulator napiecia. To stosunkowo czesty przypadek. Jezeli masz mozliwosc podmiany i sprawdzenia to proponuje od tego zaczac. Ten sam regulator jest montowny w modelach f2 oraz f4, starszym hornecie a takze w fierbladzie do 98 roku. Jezeli nie to musisz byc pewien, ze wystepuja problemy wlasnie z regulatorem, aczkolwiek to nie koniecznie jest przyczyna.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
do elcommendante.
sprawdzałem ładowanie przy 5 tys. obr. i przy włączonych światłach po podłączeniu miernika do klem akumulatora prąd spadł z 12 V do 7 V i motorek zgasł! ale na wyłączonych światłach chodzi! ale prąd na mierniku ma wartośc 12 V? WEDŁUG MNIE TO REGULATOR ALE DO KOŃCA NIE JESTEM PEWIEN! Może ktoś wie jak sprawdzic regulator sposobem domowym?
sprawdzałem ładowanie przy 5 tys. obr. i przy włączonych światłach po podłączeniu miernika do klem akumulatora prąd spadł z 12 V do 7 V i motorek zgasł! ale na wyłączonych światłach chodzi! ale prąd na mierniku ma wartośc 12 V? WEDŁUG MNIE TO REGULATOR ALE DO KOŃCA NIE JESTEM PEWIEN! Może ktoś wie jak sprawdzic regulator sposobem domowym?
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
Sprawdza sie go droga eliminacji, chyba ze wiesz jak testowac diody w ukladzie polaczone w niewiadomy ci sposob.
Rozlaczasz kostke altek / regler, zapalasz silnik i ustawiasz miernik na napiecie pradu zmiennego.
Badasz napiecie na 3 parach przewodow idacych z altka ( najczesciej koloru zoltego) mierzac 1+2, 3+1, 2+3, i przy 5 tys obr powinines miec to napiecie w granicach co najmniej 70V lub wyzej a roznica napiecia miedzy parami przewodow nie moze przekroczyc 20%.
Ten test sprawdza mozliwosci alternatora i jesli on jest OK to wina braku ladowania spada na regler lub obslugujaca go instalacje.
Rozlaczasz kostke altek / regler, zapalasz silnik i ustawiasz miernik na napiecie pradu zmiennego.
Badasz napiecie na 3 parach przewodow idacych z altka ( najczesciej koloru zoltego) mierzac 1+2, 3+1, 2+3, i przy 5 tys obr powinines miec to napiecie w granicach co najmniej 70V lub wyzej a roznica napiecia miedzy parami przewodow nie moze przekroczyc 20%.
Ten test sprawdza mozliwosci alternatora i jesli on jest OK to wina braku ladowania spada na regler lub obslugujaca go instalacje.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Czy sprawdzales wszystkie przewody idace do swiatel ? Czy przewody nie sa przypadkiem nigdzie ponadrywane, otarte albo nie dotykaja niepotrzebnie ramy ?
Jezeli nie znajdziesz tam winy to sprawdz sposob, o ktorym mowi Adam. To bardzo skuteczna metoda.
Istnieje jeszcze jeden, aczkolwiek nie do konca pewny sposob. W serwisowce podane sa opornosci na poszczegolnych zlaczach reguatora. Niezgodna opornosc jest wystarczajaca przyczyna, zeby wskazac regulator.
Jezeli nie znajdziesz tam winy to sprawdz sposob, o ktorym mowi Adam. To bardzo skuteczna metoda.
Istnieje jeszcze jeden, aczkolwiek nie do konca pewny sposob. W serwisowce podane sa opornosci na poszczegolnych zlaczach reguatora. Niezgodna opornosc jest wystarczajaca przyczyna, zeby wskazac regulator.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
witam , przy moim regulatorze jest kostak 4 pinowa (3 białe przewody + 1 czerwony) z tego co zauważyłem to czerwony idzie z akumulatora a 3 białe z alternatora. jak sprawdzic czy alternator daje prąd do regulatora?
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
witam , przy moim regulatorze jest kostak 4 pinowa (3 białe przewody + 1 czerwony) z tego co zauważyłem to czerwony idzie z akumulatora a 3 białe z alternatora. jak sprawdzic czy alternator daje prąd do regulatora? CZY SPOSÓB ADAMA M. NIE SPOWODUJE ŻE SPALI SIĘ ISTALACJA LUB ALTERNATOR
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
Z tego co piszesz wynika ze regler jest masowany przez obudowe. Sprawdz czy to masowanie dziala.
Jak rozlaczysz kostke i mierzysz napiecie na 3 parach bialych przewodow to silnik chodzi na akumulatorze i nic strasznego sie nie dzieje.
Warto miec kolege do trzymania tych 5 tys obrotow, podczas kiedy ty mierzysz.
Jak rozlaczysz kostke i mierzysz napiecie na 3 parach bialych przewodow to silnik chodzi na akumulatorze i nic strasznego sie nie dzieje.
Warto miec kolege do trzymania tych 5 tys obrotow, podczas kiedy ty mierzysz.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Dzięki chłopaki, sprawdzałem jak pisaliście i wg mnie regulator siedzi, bo po odkręceniu go z motocykla czuc spalenizną jaka idzie z jego wnętrza, a może wiecie co jest jak dzwoni w silniku ( odrazu napiszę że to nie panewki bo wymieniałem), proszę o propozycje wg mnie to rozrząd lub pierścionki ale nie jestem pewny?
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
Adam M. to był zart z tym kijem od szczotki? Posłuchałem trochę silnika i dzwonienie słychac w obszarze cylinder - wał. ( albo łożyska na wale albo pierścionki)
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości