Zobacz wątek - problem z ładowaniem
NAS Analytics TAG

problem z ładowaniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

problem z ładowaniem

Postprzez przemek19812 » 1/4/2009, 07:42

witam mam problem z fzr 600 3he na światłach motorek mi gaśnie? co jest tego przyczyną może ktoś też miał taki problem sprawdzałem ładowanie i tak jakby nie było ładowania , co jest tego przyczyną?
przemek19812
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
Lokalizacja: SIERPC


Postprzez elco » 1/4/2009, 18:57

prawdopodnie padniety regulator napiecia. To stosunkowo czesty przypadek. Jezeli masz mozliwosc podmiany i sprawdzenia to proponuje od tego zaczac. Ten sam regulator jest montowny w modelach f2 oraz f4, starszym hornecie a takze w fierbladzie do 98 roku. Jezeli nie to musisz byc pewien, ze wystepuja problemy wlasnie z regulatorem, aczkolwiek to nie koniecznie jest przyczyna.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez Adam M. » 1/4/2009, 23:40

To FZR, nie Honda.
Sprawdz jakie masz napiecie na aku przy 5 tys obr, wlaczone swiatlo.
Miernik podlaczasz do klem aku.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez elco » 1/4/2009, 23:41

sorry, moje niedopatrzenie :?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Adam M. » 2/4/2009, 00:50

Dalej 80% prawdopodobienstwa ze to regler :)
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez przemek19812 » 3/4/2009, 06:51

do elcommendante.
sprawdzałem ładowanie przy 5 tys. obr. i przy włączonych światłach po podłączeniu miernika do klem akumulatora prąd spadł z 12 V do 7 V i motorek zgasł! ale na wyłączonych światłach chodzi! ale prąd na mierniku ma wartośc 12 V? WEDŁUG MNIE TO REGULATOR ALE DO KOŃCA NIE JESTEM PEWIEN! Może ktoś wie jak sprawdzic regulator sposobem domowym?
przemek19812
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
Lokalizacja: SIERPC

Postprzez Adam M. » 3/4/2009, 15:27

Sprawdza sie go droga eliminacji, chyba ze wiesz jak testowac diody w ukladzie polaczone w niewiadomy ci sposob.
Rozlaczasz kostke altek / regler, zapalasz silnik i ustawiasz miernik na napiecie pradu zmiennego.
Badasz napiecie na 3 parach przewodow idacych z altka ( najczesciej koloru zoltego) mierzac 1+2, 3+1, 2+3, i przy 5 tys obr powinines miec to napiecie w granicach co najmniej 70V lub wyzej a roznica napiecia miedzy parami przewodow nie moze przekroczyc 20%.
Ten test sprawdza mozliwosci alternatora i jesli on jest OK to wina braku ladowania spada na regler lub obslugujaca go instalacje.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez elco » 3/4/2009, 16:37

Czy sprawdzales wszystkie przewody idace do swiatel ? Czy przewody nie sa przypadkiem nigdzie ponadrywane, otarte albo nie dotykaja niepotrzebnie ramy ?

Jezeli nie znajdziesz tam winy to sprawdz sposob, o ktorym mowi Adam. To bardzo skuteczna metoda.
Istnieje jeszcze jeden, aczkolwiek nie do konca pewny sposob. W serwisowce podane sa opornosci na poszczegolnych zlaczach reguatora. Niezgodna opornosc jest wystarczajaca przyczyna, zeby wskazac regulator.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez przemek19812 » 7/4/2009, 08:52

witam , przy moim regulatorze jest kostak 4 pinowa (3 białe przewody + 1 czerwony) z tego co zauważyłem to czerwony idzie z akumulatora a 3 białe z alternatora. jak sprawdzic czy alternator daje prąd do regulatora?
przemek19812
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
Lokalizacja: SIERPC

Postprzez przemek19812 » 7/4/2009, 08:56

witam , przy moim regulatorze jest kostak 4 pinowa (3 białe przewody + 1 czerwony) z tego co zauważyłem to czerwony idzie z akumulatora a 3 białe z alternatora. jak sprawdzic czy alternator daje prąd do regulatora? CZY SPOSÓB ADAMA M. NIE SPOWODUJE ŻE SPALI SIĘ ISTALACJA LUB ALTERNATOR
przemek19812
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
Lokalizacja: SIERPC

Postprzez elco » 7/4/2009, 10:21

Adam wie co pisze i nic nie ma prawa sie stac. Sprawdz to o czym pisze.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Adam M. » 7/4/2009, 17:37

Z tego co piszesz wynika ze regler jest masowany przez obudowe. Sprawdz czy to masowanie dziala.
Jak rozlaczysz kostke i mierzysz napiecie na 3 parach bialych przewodow to silnik chodzi na akumulatorze i nic strasznego sie nie dzieje.
Warto miec kolege do trzymania tych 5 tys obrotow, podczas kiedy ty mierzysz.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez przemek19812 » 8/4/2009, 07:20

Dzięki chłopaki, sprawdzałem jak pisaliście i wg mnie regulator siedzi, bo po odkręceniu go z motocykla czuc spalenizną jaka idzie z jego wnętrza, a może wiecie co jest jak dzwoni w silniku ( odrazu napiszę że to nie panewki bo wymieniałem), proszę o propozycje wg mnie to rozrząd lub pierścionki ale nie jestem pewny?
przemek19812
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
Lokalizacja: SIERPC

Postprzez Adam M. » 8/4/2009, 14:37

Problem w tym ze my tego dzwonienia nie slyszymy.
Kawalek kija od szczotki w ucho i osluchaj skad dokladnie dzwoni.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez przemek19812 » 9/4/2009, 08:42

Adam M. to był zart z tym kijem od szczotki? Posłuchałem trochę silnika i dzwonienie słychac w obszarze cylinder - wał. ( albo łożyska na wale albo pierścionki)
przemek19812
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
Lokalizacja: SIERPC

Postprzez elco » 9/4/2009, 09:07

To nie jest zart - tak mozna dobrze zlokalizowac miejsce stukania. A gdzie znajduje sie w tym motocyklu lanczuszek rozrzadu ? srodek/bok ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez przemek19812 » 9/4/2009, 12:58

środek silnika jest rozrząd
przemek19812
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
Lokalizacja: SIERPC

Postprzez elco » 9/4/2009, 19:45

Rozrzad bym wykluczyl, ale tak na prawde ciezko jest okreslic co moze byc przyczyna. Bez fachowca albo rozebrania czesci silnika chyba niewiele zdolasz zrobic.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 34 gości




na gr