Zobacz wÄ…tek - Olej R6
NAS Analytics TAG

Olej R6

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Olej R6

Postprzez KKonrad9 » 10/12/2008, 23:40

Witam Jaki wybrac olej do R6 2001r przebieg 39 000 ??? ( Nie mam pojecia jaki byl wczesniej lany ). Z gory dzieki za odpowiedz.
KKonrad9
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 28/11/2008, 15:02
Lokalizacja: Sandomierz


Postprzez Raczek_6 » 10/12/2008, 23:51

http://www.yamaha-motor.pl/community/se ... anuals.jsp

pobierz instrukcje i dowiesz siÄ™.

Ja proponuje Motul 5100 10W40.

Oryginalnie jest Yamalube 10W30.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez falconiforme » 11/12/2008, 08:34

FULL SYNTETYK Castrol 10W50 a nie takie ścierwo jak 5100 którego nawet do Bandita nie wleję.

http://www.sklep-motocyklowy.pl/olej,si ... p5962.html

http://www.gpmoto.pl/produkt-904-olej-m ... 50-4l.html
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez wszok » 11/12/2008, 15:33

falconiforme napisał(a):FULL SYNTETYK Castrol 10W50 a nie takie ścierwo jak 5100 którego nawet do Bandita nie wleję.

http://www.sklep-motocyklowy.pl/olej,si ... p5962.html

http://www.gpmoto.pl/produkt-904-olej-m ... 50-4l.html


rozumiem ze masz w domu laboratorium i je testujesz.. czy po nazwie i cenie? a moze wg. ilości reklam? :wink:

ja proponuje taki jak w "biblii" (ksiazce serwisowej) bądź o takich samych właściwościach i takiej samej klasie AMEN .
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez falconiforme » 11/12/2008, 15:43

Wystarczyło porównać "dane techniczne".
W biblii jest lepkość.
A R6 to wybacz ale nie turystyk, tylko maszyna od odcinki.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez wszok » 11/12/2008, 15:59

jest lepkość i klasa jakościowa. i jest i musi być to w każdej ksiazce serwisowej motocykla. ma być o odpowiedniej lepkości a co ważniejsze klasie jakościowej,

lepkość (wg SAE ) to np 10w40 , 0w50 15w40 itp
klasa jakościowa to np SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL

mam nadzieje ze oznaczenia ci sÄ… znane
:wink:

ma sie mieścić w klasie jaka masz właśnie w ksiazce serw. i to wystarczy koniec kropka . bo jak czytam ja leje castrol ja motul a ja mobil itp to mi sie śmiać juz powoli chce co osoba swój olej i każdego najlepszy.

a jak juz chcesz sie bawic w najlepsze oleje to lej z klasy , SJ, SL i tyle debatowania ale pewnie za chwile ktos znowu zapoda następny podobny temat.


ps. nie rozumiem slowa "dane techniczne"...... :?: :wink:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez falconiforme » 11/12/2008, 16:22

Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez wszok » 11/12/2008, 17:49

no czytałem i ? jakoś nie widzę olbrzymich różnic? wszystkie mieszczą sie w określonych przypisanych im normach jak pisałem wyżej. hehe chcesz pokazać mi tu różnice rzędu 2% ?

pokazałeś mi dwa rożne oleje o rożnych specyfikacjach i nadal nie rozumiem dlaczego twój olej niby jest i w czym lepszy od tego którego nigdy bys nie wlal:P

nie chce mi sie juz pisac bo to smiechu warte:)
ale chce zebys mi wytłumaczył ze jak wleje (pojade hardziorem ) polski Platinum :) to mi sie silnik zatrze

:lol: :twisted:

ps. tylko nie wklejaj mi testów olejów za 1000zl prowadzonych na potrzeby GP gdzie trzeba urywać 0,001 s na okrążeniu :)


bo ja przeczytałem twój post z tym castrolem to sie wystraszyłem ze zaraz wszystkim sprzęty powysiadaja jak nie zalali castrola :D
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez falconiforme » 11/12/2008, 19:01

Bez przesadochy.
Mi po prostu z Castrolem pracuje lepiej skrzynia.
A kiedyś porównywałem te "dane techniczne" i Castrol posiadał lepszą lepkośći, TBN i coś tam jeszcze.

A cena też nie bierze się z niczego
Motul 110zł
Castrol GPS 150zł
Castrol Raceing 175zł.

Testy należało by powtórzyć.

A do R6 turystycznego oleju bym nie nalał. W takim sprzęcie olej się szybko starzeje jeśli sprzęt jest wykorzystywany do tego do czego został stworzony..
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez wszok » 11/12/2008, 22:31

falconiforme napisał(a):Bez przesadochy.
Mi po prostu z Castrolem pracuje lepiej skrzynia.
A kiedyś porównywałem te "dane techniczne" i Castrol posiadał lepszą lepkośći, TBN i coś tam jeszcze.

A cena też nie bierze się z niczego
Motul 110zł
Castrol GPS 150zł
Castrol Raceing 175zł.

Testy należało by powtórzyć.

A do R6 turystycznego oleju bym nie nalał. W takim sprzęcie olej się szybko starzeje jeśli sprzęt jest wykorzystywany do tego do czego został stworzony..


tak ale tam te porównania masz właśnie oelje z 2 rożnych klas lepkości wie stad ta roznica. a ja mowie o porownniu tych samych klas np castrol 10w40 polsyntetyk i np motul 10W40 polsyntetyk to beda znikome wiec uwazam ze .. po co przeplacac


bo ja porownasz syntetyk z polsyntetykiem itp. albo 10w40 do 10W30 itp to wiadomo ze inne wartosci beda.

ja poprostu chce powiedziec ze do jazdy ulicznej kupowanie olejow bardzo drogich daje .. ale tylko po kieszeni.
Ostatnio edytowano 11/12/2008, 22:33 przez wszok, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Raczek_6 » 11/12/2008, 22:32

Kumpel R6 z 1999roku przelatał już w ciągu obecnego sezonu prawie 12000km, na motulu 5100 10W40 i nic złego z silnikiem się nie dzieje, jazda na tylnim i przednim kole oraz co 2-gi weekend jazda na torze.

Syntetyczny olej jest w pełni sztucznym produktem natomiast półsyntetyczny zawiera około 50% bazy naturalnej czyli ropy naftowej.
Gdzieś kiedyś znalazłem że 5100 zawiera nawet 70% bazy syntetycznej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez wszok » 11/12/2008, 22:35

Raczek_6 napisał(a):Kumpel R6 z 1999roku przelatał już w ciągu obecnego sezonu prawie 12000km, na motulu 5100 10W40 i nic złego z silnikiem się nie dzieje, jazda na tylnim i przednim kole oraz co 2-gi weekend jazda na torze.

Syntetyczny olej jest w pełni sztucznym produktem natomiast półsyntetyczny zawiera około 50% bazy naturalnej czyli ropy naftowej.
Gdzieś kiedyś znalazłem że 5100 zawiera nawet 70% bazy syntetycznej.



raczej 70% mineralu tam jest :P polsyntetyczne oleje sa na bazie mineralnych a syntetyki to racja sztuczne;]
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Wombat » 11/12/2008, 23:20

W 5100 akurat 70% bazy syntetycznej jest.. no chyba że producent kłamie ale możesz oczywiście udowodnić mu to i pozwać go do sądu.

Kolega który pisze że mu lepiej skrzynia pracuje - to rzecz jest czysto subiektywna - spotkałem się z opiniami osób jeżdżących tymi samymi sprzętami ale na rożnym oleju.... każdy bije się w piersi że jego olej powoduje gładsza pracę skrzyni...
Co do odczuwalnej zmiany po zmianie oleju - to śmieszne jest po prostu - bo zawsze jest zmiana na plus - taka specyfika nowego oleju - Przy przesiadce w zakupionym moto ,z castrola na motula - z racji przyzwyczajenia i zaufania bo w sumie zawsze na motulu latałem - wydawało mi sie łaaaaał.... ale silnik sie wyciszył i skrzynia chodzi łatwiej... teraz zauważam to samo po każdej wymianie oleju na nowy po sezonie.... to samo zaobserwowali moi koledzy z olejami innych marek. Wiec takie przepychanki to jak dyskusje która marka motocykla lepsza albo jaki ceramizer do motocykla hehehe.....
Chciałbym podkreślić dodatkową rzecz... nie wiem jak jest teraz... ale kiedyś jedynym produktem motula jeżeli chodzi o oleje to były oleje do motocykli. Firma z doświadczeniem...i zaufaniem ludzi które nie wzieło się z nikąd.... Jak ktoś mowi że to gówno to mogę się zgodzić z jego opinia. Jedyne tylko co dodam, to że fajnie kręcić takie przebiegi lejąc gówno do miski olejowej... zamiast oleju silnikowego.... :lol:
pozdrawiam też wszystkich posiadających w domu hamownię silnikową dzięki czemu są w stanie porównać oleje poszczególnych firm między sobą... i wyciągać daleko idące wnioski.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez 4est » 9/1/2009, 21:30

Witam ;)

Ja mam dziwne wrazenie, ze nie bez powodu producent podaje jaki oleum powinno sie zalac do danego motonoga.

W madrej ksiazce serwisowej od swojego sprzeta wylookalem kiedys, ze nie jest dobrym pomyslem zalewanie innego oleju niz zalecany.

Napisaly tam te male pokurcze japonskie, ze to ze wzgledu na mokre sprzeglo, ktore de facto 'plywa' w tym samym sosie. Zeby sie nie okazalo, ze lejac 'lepszy rzadszy' olej np redukujacy sily tarcia (tak twierdza producenci) zrobimy kuku na sprzegle.

Stane juz niebawem przed obliczem wymiany, wiec chcetnie pociagne dyskusje dalej :)

Jak sie myle - nie strzelac do mnie ^_^
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez RAFF » 9/1/2009, 21:46

to w końcu jaki olej do r6 jest odpowiedni ? :P
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez falconiforme » 10/1/2009, 09:40

Taki jaki podaje producent pewnie 10w40. Wszystkie oleje sÄ… bardzo dobre ale full syntetyki najlepsze. Lejesz syntetyk do momentu gdy motocykl nie rozwalisz o drzewo.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê