Olej R6
Posty: 17
• Strona 1 z 1
http://www.yamaha-motor.pl/community/se ... anuals.jsp
pobierz instrukcje i dowiesz siÄ™.
Ja proponuje Motul 5100 10W40.
Oryginalnie jest Yamalube 10W30.
pobierz instrukcje i dowiesz siÄ™.
Ja proponuje Motul 5100 10W40.
Oryginalnie jest Yamalube 10W30.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
FULL SYNTETYK Castrol 10W50 a nie takie ścierwo jak 5100 którego nawet do Bandita nie wleję.
http://www.sklep-motocyklowy.pl/olej,si ... p5962.html
http://www.gpmoto.pl/produkt-904-olej-m ... 50-4l.html
http://www.sklep-motocyklowy.pl/olej,si ... p5962.html
http://www.gpmoto.pl/produkt-904-olej-m ... 50-4l.html
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme napisał(a):FULL SYNTETYK Castrol 10W50 a nie takie ścierwo jak 5100 którego nawet do Bandita nie wleję.
http://www.sklep-motocyklowy.pl/olej,si ... p5962.html
http://www.gpmoto.pl/produkt-904-olej-m ... 50-4l.html
rozumiem ze masz w domu laboratorium i je testujesz.. czy po nazwie i cenie? a moze wg. ilości reklam?

ja proponuje taki jak w "biblii" (ksiazce serwisowej) bądź o takich samych właściwościach i takiej samej klasie AMEN .
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Wystarczyło porównać "dane techniczne".
W biblii jest lepkość.
A R6 to wybacz ale nie turystyk, tylko maszyna od odcinki.
W biblii jest lepkość.
A R6 to wybacz ale nie turystyk, tylko maszyna od odcinki.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
jest lepkość i klasa jakościowa. i jest i musi być to w każdej ksiazce serwisowej motocykla. ma być o odpowiedniej lepkości a co ważniejsze klasie jakościowej,
lepkość (wg SAE ) to np 10w40 , 0w50 15w40 itp
klasa jakościowa to np SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL
mam nadzieje ze oznaczenia ci sÄ… znane
ma sie mieścić w klasie jaka masz właśnie w ksiazce serw. i to wystarczy koniec kropka . bo jak czytam ja leje castrol ja motul a ja mobil itp to mi sie śmiać juz powoli chce co osoba swój olej i każdego najlepszy.
a jak juz chcesz sie bawic w najlepsze oleje to lej z klasy , SJ, SL i tyle debatowania ale pewnie za chwile ktos znowu zapoda następny podobny temat.
ps. nie rozumiem slowa "dane techniczne"......

lepkość (wg SAE ) to np 10w40 , 0w50 15w40 itp
klasa jakościowa to np SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL
mam nadzieje ze oznaczenia ci sÄ… znane

ma sie mieścić w klasie jaka masz właśnie w ksiazce serw. i to wystarczy koniec kropka . bo jak czytam ja leje castrol ja motul a ja mobil itp to mi sie śmiać juz powoli chce co osoba swój olej i każdego najlepszy.
a jak juz chcesz sie bawic w najlepsze oleje to lej z klasy , SJ, SL i tyle debatowania ale pewnie za chwile ktos znowu zapoda następny podobny temat.
ps. nie rozumiem slowa "dane techniczne"......


-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Motula nie mogę znaleźć.
Castrol Racing 4T
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
Castrol GPS
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
Labolatorium:
http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html
Castrol Racing 4T
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
Castrol GPS
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
Labolatorium:
http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
no czytałem i ? jakoś nie widzę olbrzymich różnic? wszystkie mieszczą sie w określonych przypisanych im normach jak pisałem wyżej. hehe chcesz pokazać mi tu różnice rzędu 2% ?
pokazałeś mi dwa rożne oleje o rożnych specyfikacjach i nadal nie rozumiem dlaczego twój olej niby jest i w czym lepszy od tego którego nigdy bys nie wlal:P
nie chce mi sie juz pisac bo to smiechu warte:)
ale chce zebys mi wytłumaczył ze jak wleje (pojade hardziorem ) polski Platinum
to mi sie silnik zatrze
ps. tylko nie wklejaj mi testów olejów za 1000zl prowadzonych na potrzeby GP gdzie trzeba urywać 0,001 s na okrążeniu
bo ja przeczytałem twój post z tym castrolem to sie wystraszyłem ze zaraz wszystkim sprzęty powysiadaja jak nie zalali castrola
pokazałeś mi dwa rożne oleje o rożnych specyfikacjach i nadal nie rozumiem dlaczego twój olej niby jest i w czym lepszy od tego którego nigdy bys nie wlal:P
nie chce mi sie juz pisac bo to smiechu warte:)
ale chce zebys mi wytłumaczył ze jak wleje (pojade hardziorem ) polski Platinum



ps. tylko nie wklejaj mi testów olejów za 1000zl prowadzonych na potrzeby GP gdzie trzeba urywać 0,001 s na okrążeniu

bo ja przeczytałem twój post z tym castrolem to sie wystraszyłem ze zaraz wszystkim sprzęty powysiadaja jak nie zalali castrola

-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Bez przesadochy.
Mi po prostu z Castrolem pracuje lepiej skrzynia.
A kiedyś porównywałem te "dane techniczne" i Castrol posiadał lepszą lepkośći, TBN i coś tam jeszcze.
A cena też nie bierze się z niczego
Motul 110zł
Castrol GPS 150zł
Castrol Raceing 175zł.
Testy należało by powtórzyć.
A do R6 turystycznego oleju bym nie nalał. W takim sprzęcie olej się szybko starzeje jeśli sprzęt jest wykorzystywany do tego do czego został stworzony..
Mi po prostu z Castrolem pracuje lepiej skrzynia.
A kiedyś porównywałem te "dane techniczne" i Castrol posiadał lepszą lepkośći, TBN i coś tam jeszcze.
A cena też nie bierze się z niczego
Motul 110zł
Castrol GPS 150zł
Castrol Raceing 175zł.
Testy należało by powtórzyć.
A do R6 turystycznego oleju bym nie nalał. W takim sprzęcie olej się szybko starzeje jeśli sprzęt jest wykorzystywany do tego do czego został stworzony..
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme napisał(a):Bez przesadochy.
Mi po prostu z Castrolem pracuje lepiej skrzynia.
A kiedyś porównywałem te "dane techniczne" i Castrol posiadał lepszą lepkośći, TBN i coś tam jeszcze.
A cena też nie bierze się z niczego
Motul 110zł
Castrol GPS 150zł
Castrol Raceing 175zł.
Testy należało by powtórzyć.
A do R6 turystycznego oleju bym nie nalał. W takim sprzęcie olej się szybko starzeje jeśli sprzęt jest wykorzystywany do tego do czego został stworzony..
tak ale tam te porównania masz właśnie oelje z 2 rożnych klas lepkości wie stad ta roznica. a ja mowie o porownniu tych samych klas np castrol 10w40 polsyntetyk i np motul 10W40 polsyntetyk to beda znikome wiec uwazam ze .. po co przeplacac
bo ja porownasz syntetyk z polsyntetykiem itp. albo 10w40 do 10W30 itp to wiadomo ze inne wartosci beda.
ja poprostu chce powiedziec ze do jazdy ulicznej kupowanie olejow bardzo drogich daje .. ale tylko po kieszeni.
Ostatnio edytowano 11/12/2008, 22:33 przez wszok, łącznie edytowano 1 raz
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Kumpel R6 z 1999roku przelatał już w ciągu obecnego sezonu prawie 12000km, na motulu 5100 10W40 i nic złego z silnikiem się nie dzieje, jazda na tylnim i przednim kole oraz co 2-gi weekend jazda na torze.
Syntetyczny olej jest w pełni sztucznym produktem natomiast półsyntetyczny zawiera około 50% bazy naturalnej czyli ropy naftowej.
Gdzieś kiedyś znalazłem że 5100 zawiera nawet 70% bazy syntetycznej.
Syntetyczny olej jest w pełni sztucznym produktem natomiast półsyntetyczny zawiera około 50% bazy naturalnej czyli ropy naftowej.
Gdzieś kiedyś znalazłem że 5100 zawiera nawet 70% bazy syntetycznej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Kumpel R6 z 1999roku przelatał już w ciągu obecnego sezonu prawie 12000km, na motulu 5100 10W40 i nic złego z silnikiem się nie dzieje, jazda na tylnim i przednim kole oraz co 2-gi weekend jazda na torze.
Syntetyczny olej jest w pełni sztucznym produktem natomiast półsyntetyczny zawiera około 50% bazy naturalnej czyli ropy naftowej.
Gdzieś kiedyś znalazłem że 5100 zawiera nawet 70% bazy syntetycznej.
raczej 70% mineralu tam jest

-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
W 5100 akurat 70% bazy syntetycznej jest.. no chyba że producent kłamie ale możesz oczywiście udowodnić mu to i pozwać go do sądu.
Kolega który pisze że mu lepiej skrzynia pracuje - to rzecz jest czysto subiektywna - spotkałem się z opiniami osób jeżdżących tymi samymi sprzętami ale na rożnym oleju.... każdy bije się w piersi że jego olej powoduje gładsza pracę skrzyni...
Co do odczuwalnej zmiany po zmianie oleju - to śmieszne jest po prostu - bo zawsze jest zmiana na plus - taka specyfika nowego oleju - Przy przesiadce w zakupionym moto ,z castrola na motula - z racji przyzwyczajenia i zaufania bo w sumie zawsze na motulu latałem - wydawało mi sie łaaaaał.... ale silnik sie wyciszył i skrzynia chodzi łatwiej... teraz zauważam to samo po każdej wymianie oleju na nowy po sezonie.... to samo zaobserwowali moi koledzy z olejami innych marek. Wiec takie przepychanki to jak dyskusje która marka motocykla lepsza albo jaki ceramizer do motocykla hehehe.....
Chciałbym podkreślić dodatkową rzecz... nie wiem jak jest teraz... ale kiedyś jedynym produktem motula jeżeli chodzi o oleje to były oleje do motocykli. Firma z doświadczeniem...i zaufaniem ludzi które nie wzieło się z nikąd.... Jak ktoś mowi że to gówno to mogę się zgodzić z jego opinia. Jedyne tylko co dodam, to że fajnie kręcić takie przebiegi lejąc gówno do miski olejowej... zamiast oleju silnikowego....
pozdrawiam też wszystkich posiadających w domu hamownię silnikową dzięki czemu są w stanie porównać oleje poszczególnych firm między sobą... i wyciągać daleko idące wnioski.
Kolega który pisze że mu lepiej skrzynia pracuje - to rzecz jest czysto subiektywna - spotkałem się z opiniami osób jeżdżących tymi samymi sprzętami ale na rożnym oleju.... każdy bije się w piersi że jego olej powoduje gładsza pracę skrzyni...
Co do odczuwalnej zmiany po zmianie oleju - to śmieszne jest po prostu - bo zawsze jest zmiana na plus - taka specyfika nowego oleju - Przy przesiadce w zakupionym moto ,z castrola na motula - z racji przyzwyczajenia i zaufania bo w sumie zawsze na motulu latałem - wydawało mi sie łaaaaał.... ale silnik sie wyciszył i skrzynia chodzi łatwiej... teraz zauważam to samo po każdej wymianie oleju na nowy po sezonie.... to samo zaobserwowali moi koledzy z olejami innych marek. Wiec takie przepychanki to jak dyskusje która marka motocykla lepsza albo jaki ceramizer do motocykla hehehe.....
Chciałbym podkreślić dodatkową rzecz... nie wiem jak jest teraz... ale kiedyś jedynym produktem motula jeżeli chodzi o oleje to były oleje do motocykli. Firma z doświadczeniem...i zaufaniem ludzi które nie wzieło się z nikąd.... Jak ktoś mowi że to gówno to mogę się zgodzić z jego opinia. Jedyne tylko co dodam, to że fajnie kręcić takie przebiegi lejąc gówno do miski olejowej... zamiast oleju silnikowego....

pozdrawiam też wszystkich posiadających w domu hamownię silnikową dzięki czemu są w stanie porównać oleje poszczególnych firm między sobą... i wyciągać daleko idące wnioski.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Witam
Ja mam dziwne wrazenie, ze nie bez powodu producent podaje jaki oleum powinno sie zalac do danego motonoga.
W madrej ksiazce serwisowej od swojego sprzeta wylookalem kiedys, ze nie jest dobrym pomyslem zalewanie innego oleju niz zalecany.
Napisaly tam te male pokurcze japonskie, ze to ze wzgledu na mokre sprzeglo, ktore de facto 'plywa' w tym samym sosie. Zeby sie nie okazalo, ze lejac 'lepszy rzadszy' olej np redukujacy sily tarcia (tak twierdza producenci) zrobimy kuku na sprzegle.
Stane juz niebawem przed obliczem wymiany, wiec chcetnie pociagne dyskusje dalej
Jak sie myle - nie strzelac do mnie ^_^

Ja mam dziwne wrazenie, ze nie bez powodu producent podaje jaki oleum powinno sie zalac do danego motonoga.
W madrej ksiazce serwisowej od swojego sprzeta wylookalem kiedys, ze nie jest dobrym pomyslem zalewanie innego oleju niz zalecany.
Napisaly tam te male pokurcze japonskie, ze to ze wzgledu na mokre sprzeglo, ktore de facto 'plywa' w tym samym sosie. Zeby sie nie okazalo, ze lejac 'lepszy rzadszy' olej np redukujacy sily tarcia (tak twierdza producenci) zrobimy kuku na sprzegle.
Stane juz niebawem przed obliczem wymiany, wiec chcetnie pociagne dyskusje dalej

Jak sie myle - nie strzelac do mnie ^_^
Pozdrawiam,
4est
4est
-
4est - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
- Lokalizacja: Wawa
Taki jaki podaje producent pewnie 10w40. Wszystkie oleje sÄ… bardzo dobre ale full syntetyki najlepsze. Lejesz syntetyk do momentu gdy motocykl nie rozwalisz o drzewo.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości