Zobacz wątek - 2T - remonty silnika
NAS Analytics TAG

2T - remonty silnika

i inne małe pojemności
_________

2T - remonty silnika

Postprzez lukaszf » 9/1/2009, 21:05

Witam!

Mam pytanie co do motocykli (ścigaczy) dwusuwowych.

Słyszałem, że co 2-3 tyś. kilometrów taki motocykl potrzebuje gruntownego remontu silnika.

Stoję przed wyborem motocykla:
YZF125 - 4T, tylko lać paliwo i jeździć, o nic innego się nie martwić i jest stosunkowo tani (nowy)
RS125 - 2T, olej i paliwo, remonty silnika, stosunkowo drogi (nowy)

Jak to jest z tymi remontami?
Jak często się je robi?
Czy w ogóle się je robi?
lukaszf
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8/6/2008, 18:19


Postprzez koziol2501 » 9/1/2009, 21:17

Nie co 2-3 tyś. tylko co 20-30 tyś ale przy stosunkowo delikatnej jeździe około 9000 obrotów to wytrzyma jeszcze więcej. Osobiście bym polecił 2T ze względu na osiągi którym 4T nie dorównuje. A polecić moge Aprilie RS lub Cagive Mito bo są one najsilniejsze z 125
Kiedyś będzie taki dzień....................
koziol2501
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7/1/2009, 14:04
Lokalizacja: Legnica


Re: 2T - remonty silnika

Postprzez C-bool » 9/1/2009, 21:42

lukaszf napisał(a):Czy w ogóle się je robi?

Nie no co Ty... po co, motor się na złom oddaje :]

lukaszf napisał(a):Słyszałem, że co 2-3 tyś. kilometrów taki motocykl potrzebuje gruntownego remontu silnika.

A więc źle słyszałeś. No chyba, że komuś chodziło o crossy wyczynowe.

lukaszf napisał(a):Jak często się je robi?

To oczywiście zależy od użytkowania, dla RS jest to ok. 15k km. W przypadku R'ki jeszcze nie stwierdzono remontów, gdyż są to nowe motorki ;) Ale tutaj mniej więcej co 30k km.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ChudyNs1 » 10/1/2009, 01:21

jeżeli chodzi o 2T 125ccm to remot robi się zazwyczaj co 7tys km
Nowy tłok ok 350zł + NICASIL ok 700zł
Mozna zamiast kłasc nowy nicasil kupic zeliwna tuleje ale wtedy musisz sie liczyc ze spadkiem mocy i znacznie dluzszym docieraniem,
co do 4T nie mam dużej wiedzy jesli chodzi o 125, napewno słabsza jest ale to włansie ją bym wybrał, dzwiek lepszy, i napewno mniej awaryjne o ile sie bedzie pilnowac oleju.
Pozdr.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez Młota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
ChudyNs1
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47

Postprzez koziol2501 » 10/1/2009, 09:26

co 7tyś. to czym ty jezdzisz remonty w okolicach 20tyś. przy ekstremalnej jeździe
Kiedyś będzie taki dzień....................
koziol2501
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7/1/2009, 14:04
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Tragarz » 10/1/2009, 11:02

koziol2501 nie wiem gdzie ty żeś to wyczytał ze w 2T przy 20tys robi się remonty bo naprawdę przy około 10tys remonty silnika w 2T się wykonuje ja w swojej rsce przy 10tys wymieniłem cały silnik by już kiepsko chodził ale ogólnie wymienia się tłok lub cylinder z tłokiem jak pisał ChudyNs1 a co do 4T mówi się ze dużo więcej przejeżdżają tak to prawda tylko ze gdy trzeba zrobić remont silnika w 4t to już nie wystarczy tłok wymienić tylko na ogół wymieniają cale silniki i są one bardzo drogie wiec nie wiem co jest bardziej opłacalne w 2t masz większa mac ale duże spalanie, w 4t masz mała mocy ale bardzo małe spalanie wiec wybór należy do ciebie jeżeli nie potrzebujesz na dłuższe trasy to 2sow ale jeżeli chcesz w długie trasy jeździć to 4t dlatego ja tu żeby po mieście pośmigać i gdzieś na około mam Aprilie rs 125 a jak chcę gdzieś dalej wyskoczyć to mam Honde XR 125
Tragarz
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2008, 21:58

Postprzez koziol2501 » 10/1/2009, 11:32

a tak sie sklada ze na 2T 125com zrobilem 17tyś km na jezdzie wmiare spokojnej okole 120km/h
Kiedyś będzie taki dzień....................
koziol2501
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7/1/2009, 14:04
Lokalizacja: Legnica

Re: 2T - remonty silnika

Postprzez adamos19 » 10/1/2009, 12:00

C-bool napisał(a):(...) W przypadku R'ki jeszcze nie stwierdzono remontów, gdyż są to nowe motorki ;) Ale tutaj mniej więcej co 30k km.

hah przeciez R125 to jest 4T ! W czterosuwach nie robi sie remontow!
Varadero spokojnie przelatuje po 80 - 100 tys km mimo starszej konstrukcji silnika, a tak zaawansowany technologicznie silnik yamahy moze przejechac podobne dystanse...

koziol2501 napisał(a): Osobiście bym polecił 2T ze względu na osiągi którym 4T nie dorównuje. A polecić moge Aprilie RS lub Cagive Mito bo są one najsilniejsze z 125

to juz zalezy co jest dla niego wazniejsze.
jesli zalezy Ci na nizszej cenie, nizszych kosztach utrzymania, ladniejszym dzwieku a osiagi na poziomie 120 - 130 km/h w zupelnosci wystarcza no to bierz R125.

Natomiast jesli chcesz miec silny motocykl osiagajacy 160 - 170 km/h i prawie 40KM pomimo duzego spalania, wysokiej ceny zakupu oraz pierdzenia z wydechu no to bierz RS

ja tam zawsze bede wierny 4t ;)
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

Postprzez Tragarz » 10/1/2009, 12:53

koziol2501 napisał(a):a tak sie sklada ze na 2T 125com zrobilem 17tyś km na jezdzie wmiare spokojnej okole 120km/h

Chyba ze skuterem bo ścigaczem takim jak rs jest to prawie ze nie możliwe albo niema wogule mocy.. no chyba ze zmieniasz biegi przy 6tys obrotów
Tragarz
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2008, 21:58

Postprzez Herbi NSR » 10/1/2009, 12:56

No przepraszam ja mam na NSR 21tys< i nie zmieniam biegow na 6 tys.

A osiaga co osiagala :D
S - szał
U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat

gsx - r
Herbi NSR
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 29/5/2008, 18:56

Postprzez Koval135 » 10/1/2009, 13:06

Ja nie wiem skąd Ty wytrzasłes,ze po paru tys remont,jeździsz na mixolu czy jaki ch*j? przeciez przy naprawde ostrym palowaniu silniki wytrzymują 15 kkm,a jak sie je oszczędza to mozna dociągnąc 25,nawet 30 kkm,osobiscie jeździlem moto 2T które bez remontu przejechalo ok 40 kkm i jeździło jeszcze :roll: Jak używa sie dobrych olejow,rozgrzewa moto przed jazdą to nie ma bata zeby padlo po 3 czy 7 kkm.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Herbi NSR » 10/1/2009, 13:13

i nie piluje na jedynce
S - szał
U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat

gsx - r
Herbi NSR
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 29/5/2008, 18:56

Postprzez Tragarz » 10/1/2009, 14:17

i od 21 tys ty masz ta nsr i nie robiłeś oni razu remontu??
Tragarz
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2008, 21:58

Postprzez Bostorn » 10/1/2009, 18:00

z was tacy znawcy jak z koziej dupy trąba...

od kiedy w 2t remont sie robi po 2 3tys albo 7??

ona dopiero jest dobrze dotarta....
jeśli ma żeliwny cylinder

remonty w 2t zaczyna sie robic od 12tysięcy w górę
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez koziol2501 » 10/1/2009, 18:06

zgadzam sie z kolega Bostorn pisalem tez to samo wczesniej moj kolega posiada cagive mito z okraglymi lampani to remon zrobil dopiero po 27tys km
lecz jesli kogos stac na tak czeste remonty ktore sa niepotrzebne prosze bardzo
Kiedyś będzie taki dzień....................
koziol2501
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7/1/2009, 14:04
Lokalizacja: Legnica

Postprzez KAPELA911 » 10/1/2009, 18:18

,,Moim zdaniem to remont trzeba zrobić odrazu po wyjechaniu ze sklepu tak na wszelki wypadek,,

Ludzie weźcie się opanujcie jak można robić remont po kilku tysiącach, no chyba że ktoś nie docierał silnika to się nie ma co dziwić albo jeździ na najtańszym oleju lub miał genialny pomysł i kupił cylek na allegro za 120zł i myśli że pojeździ na tym długo. Osobiście tego czegoś bym nawet nie zamontował.

Ja robiłem remont w silniku z cylkiem żeliwnym po 12 tysiącach, tyle że go ostro nie katowałem służył mi raczej do wożenia d**y.

A z nicasylem jeżdże do tej pory i mam zrobione już 19 tysi. Mierzyłem kompresje i jak narazie jest w normie.

______________________________

...,,A siódmego dnia Pan Bóg stworzył motór"
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez Koval135 » 10/1/2009, 18:41

Ja na żeliwnym mam prawie 16 i jest w normie...
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Jaworro » 10/1/2009, 19:53

Taa i teraz kazdy bedzie mowil to co uwaza. A wszystko uwarunkowane jest stylem jazdy i tym czy o sprzet sie dba czy nie. Jesli komus zatarl sie silnik przy 7 tysiacach a kupil motor z przebiegiem 3000 tysiace km ao opony byly lyse to tak pisze. Wiekszosc motorow ma cofane liczniki ktorymi sugerowac sie nie powinnismy. Moja rska ma 10000 tys przebiegu i chodzi idealnie... a z tego co wiem nie byla rozgrzebywana
Jaworro
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 24/5/2008, 14:33
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Koval135 » 10/1/2009, 20:06

Ty tez napisales co uwazasz i nie wiem o co sie rzucasz :roll:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Bostorn » 10/1/2009, 22:28

hmm mnie dziwi przebieg mito 21k??7?? i bez rmeontu??
eeeee nie wierze;p tytanowy tłok miała czy jaki czort??

mito nie lubi stac i jeździc z prędkoscią 50km.h tak więc nie wiem jakim cudem on wogle przekroczył 20;d

chyba że jak jeździł do 80 to włanczał luz i sie toczył do 5;p;d

no incredible!!
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr