Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?

Postprzez Åšcigacz » 6/1/2009, 17:19

Dyskusja na temat: Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 6/1/2009, 17:19

Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.

Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.

Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 6/1/2009, 18:56

Komentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.

Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.

Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>
Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistów ;) Jednak te i inne sposoby pozwolą nam na oszczędzenie 50% cen podanych w art.
Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej :D) itd.
Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK :)
<br><hr>RaduÅ› P.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/1/2009, 22:03

ten artykol nic nie powiedzial , nic z niego konkretnego nie wynika , poza tym zadnego podsumowania cenowego , nadal nie mam pogladu na cene tego sportu i ile kosztuje sezon a przeczytalem te wypociny 2 razy<br><hr>fan99
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/1/2009, 22:07

Komentatorzy napisał(a):ten artykol nic nie powiedzial , nic z niego konkretnego nie wynika , poza tym zadnego podsumowania cenowego , nadal nie mam pogladu na cene tego sportu i ile kosztuje sezon a przeczytalem te wypociny 2 razy<br><hr>fan99<br>
kolego, ja nizej napisałem jak to wygląda praktycznie :)<br><hr>Raduś P.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/1/2009, 22:13

Komentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.

Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.

Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>
Komentatorzy napisał(a):Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistów ;) Jednak te i inne sposoby pozwolą nam na oszczędzenie 50% cen podanych w art.
Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej :D) itd.
Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK :)
<br><hr>RaduÅ› P.<br>
No tak, ale skoro przygotuję już sobie moto na tor, to nie po to by pojechać w jednych zawodach. Także pomnóżmy co niektóre wydatki, pamietajmy też o kosztach paliwa, dojazdów, noclegów, wyżywienia itp. pamiętajmy że jeden drugi ślizg i kombi trzeba kupić nowe, poza tym w tym namiocie przydałby się ktoś do pomocy, komu zapewne trzeba zapłacić. Jakby nie patrzeć jest to sport dla zamożnych, i nikogo o zdrowych zmysłach i potrafiącego liczyć, ten artykuł nie zachęci do ścigania jeśli nie ma na zbyciu kilkudziesięciu tys. na rok.
<br><hr>kolo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/1/2009, 22:17

Komentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.

Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.

Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>
Komentatorzy napisał(a):Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistów ;) Jednak te i inne sposoby pozwolą nam na oszczędzenie 50% cen podanych w art.
Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej :D) itd.
Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK :)
<br><hr>RaduÅ› P.<br>
racja racja albo gotowe r6 z 1999 za ok 10 000 włożyc w nie niezbedne rzeczy wymienic co trzeba i jazda na tor.ja chce tak zrobic<br><hr>caferacer
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/1/2009, 23:29

Komentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.

Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.

Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>
Komentatorzy napisał(a):Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistów ;) Jednak te i inne sposoby pozwolą nam na oszczędzenie 50% cen podanych w art.
Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej :D) itd.
Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK :)
<br><hr>RaduÅ› P.<br>
Komentatorzy napisał(a):No tak, ale skoro przygotuję już sobie moto na tor, to nie po to by pojechać w jednych zawodach. Także pomnóżmy co niektóre wydatki, pamietajmy też o kosztach paliwa, dojazdów, noclegów, wyżywienia itp. pamiętajmy że jeden drugi ślizg i kombi trzeba kupić nowe, poza tym w tym namiocie przydałby się ktoś do pomocy, komu zapewne trzeba zapłacić. Jakby nie patrzeć jest to sport dla zamożnych, i nikogo o zdrowych zmysłach i potrafiącego liczyć, ten artykuł nie zachęci do ścigania jeśli nie ma na zbyciu kilkudziesięciu tys. na rok.
<br><hr>kolo<br>
Przy slizgu kombi nie stanowi problemu gorzej z własnym bezpieczeństwem, a jesli chodzi o straty finansowe to odszykowanie motorka drozej wyniesie niz reperacja kombi ktorego nie trzeba kupowac nowego tylko zaniesc do krawca, szewca, tapicera - do naprawy. Co do motocykla to nie polecam tych z przed 2005 roku. Przewaga nowych jest nad nimi juz dosc duza i ciezko ją nadrobic. Dodatkowe koszta to treningi a głowne to jednak opony. <br><hr>Radek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/1/2009, 12:37

Szkoda, że przy tych wszystkich nakładach nikt nie pisze ile można na tym sporcie zarobić? np ile płaci organizator za pierwsze 3 miejsca w poszczególnych kategoriach.<br><hr>IRON
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/1/2009, 13:05

A moim skromnym zdaniem artykuł jest tylko i wyłącznie cennikiem poszczególnych firm i nie wnosi nic. Nie ma w nim żadnych informacji o faktycznych kosztach scigania. Ile opon można zużyć, ile trzeba mieć, cen imprez, treningów, niezbędnego minimum jakie trzeba włożyć aby się ścigać. Zero konkretów, samo lanie wody...<br><hr>Marek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/1/2009, 13:06

Komentatorzy napisał(a):Szkoda, że przy tych wszystkich nakładach nikt nie pisze ile można na tym sporcie zarobić? np ile płaci organizator za pierwsze 3 miejsca w poszczególnych kategoriach.<br><hr>IRON<br>
Usiądź sobie wygodnie w fotelu zażyj biovital :) iii............... tak tak tak! Za zwycięstwo w WMMP w klasie superstock 600 nagrodą jest........... uwaga uwaga........... :D 300-350 zł (bez k) - słownie trzysta pięćdziesiąt złotych i zero groszy. Amen<br><hr>Gelo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/1/2009, 14:41

Komentatorzy napisał(a):Szkoda, że przy tych wszystkich nakładach nikt nie pisze ile można na tym sporcie zarobić? np ile płaci organizator za pierwsze 3 miejsca w poszczególnych kategoriach.<br><hr>IRON<br>
Komentatorzy napisał(a):Usiądź sobie wygodnie w fotelu zażyj biovital :) iii............... tak tak tak! Za zwycięstwo w WMMP w klasie superstock 600 nagrodą jest........... uwaga uwaga........... :D 300-350 zł (bez k) - słownie trzysta pięćdziesiąt złotych i zero groszy. Amen<br><hr>Gelo<br>
tak w stockach jak i innych klasach scigasz sie nie o kase, w innych klasach tez tylko do tego dokładasz. Lepiej to jednak wygląda w pucharach markowych. W r6/r1 cup głowna wygrana to motocykl. W suzuki cup była juz 2 razy wycieczka na runde motogp jako VIP a więc kilka tysi ale przy kosztach jakie sie wydało mozna by sobie to spokojnie po prostu kupić :)
Ale wtedy nie scigalibysmy sie cały sezon = 4rundy = 6 wyscigów= 4 kwalifikacje, 8dni treningów. Dodatkowo zawodnik suzuki czy yamahy cup miał tańsze wpisowe do rooki i mogł jechac w 2 klasach.
Dla tych ktorzy chcą podanej ceny za ile sie poscigasz w sezonie - nie ma takiej opcji na podanie sumy! Mozesz wpasc sobie swoim drogowym motocyklem na treningi organizowane raz w tygodniu za (chyba nie pamietam dokładnie) 30zl. Mozesz dojsc do wniosku ze to nie dla Ciebie i to 30zl plus 50zl paliwo to bedzie roczny bilans Twojego scigania. Natomiast jesli kupisz nowy motocykl i na wiosne nowa r1, zakopiesz ją w piachu to juz jestes o motocykl do tyłu. Nie raz nie dwa nie sto a wiele wiecej było przypadków gdzie motocykl był zbierany na odcinku kilkudziesieciu metrów. Sam widziałem nie jedną złamaną rame głowka ramy z lagami oddzielnie od reszty złomu ;/ <br><hr>Radek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/1/2009, 15:02

Komentatorzy napisał(a):A moim skromnym zdaniem artykuł jest tylko i wyłącznie cennikiem poszczególnych firm i nie wnosi nic. Nie ma w nim żadnych informacji o faktycznych kosztach scigania. Ile opon można zużyć, ile trzeba mieć, cen imprez, treningów, niezbędnego minimum jakie trzeba włożyć aby się ścigać. Zero konkretów, samo lanie wody...<br><hr>Marek<br>
To ile opon Ci potrzeba tego nikt nie wie (Å‚acznie z TobÄ… obecnie). Jedni zmieniajÄ… opony co 2 sesje a inni jezdza kilka rund na jednym komplecie odkupionym od kogos kto latÄ…Å‚ nim te 2 sesje ;)
Co do treningów: grandys w tym roku organizował treningi 2 dni za 800zl (wpisowe). Przygotwanie motocykla wg uznania podstawowo zmiescisz sie w 3000zl na nowych częsciach. Organizatorzy pucharów markowych dają Ci opcje kupienia zestawów(pakietów). O wpisowym na runde przeczytałes wyzej dodam tylko ze w nadmienianych pucharach markowych wpisowe opłacane jest przed sezonem w "pakiecie" gdzie np. rok temu za pakiet 1000zl dostawałes wpisowe na cały rok i kask Suomy vandal ktory wtedy kosztował w P&P tez niecałe 1000zl. Wychodziło to wiec za free. Za to musiałes miec gixera W tym roku było podobnie z tym ze inne zabawki w tym pakiecie za 1000zl ;p<br><hr>Raduś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/1/2009, 15:31

Chciałbym przeczytać tekst o faktycznych kosztach zawodników poniesionych np. w 2008r z tytułu udziału w zawodach i na co te pieniążki wydali lub przynajmniej szacunkowe koszty.<br><hr>fz1
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/1/2009, 11:36

Wtrące swoje pięć groszy do tego i dodam że potrzeba przynajmniej jeden komplet opon na jedną rundę w klasach najniższych. W miare nabywania umiejętności okaże się że komplet wystarcza na kilkanaście okrążeń!! :)
Trzeba się liczyć że cały motocykl zostanie zniszczony a i można sporo wydać na remont własnego szkieletu. Ceny każdego zabiegu zaczynają się od kilku tyś. W państwowej służbie możesz liczyć na pewno na gips :)<br><hr>piciu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/1/2009, 15:58

Witam. Ja jedynie chciałbym sprostować że zaciski Brembo kosztuja 1600zł a nie 16000. Właśnie kończe przygotowywac swoja K6 na tor więc jestem na bieżąco w cenach. Pozdrawiam wszystkich zapaleńców<br><hr>Gleba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/1/2009, 17:18

Komentatorzy napisał(a):Witam. Ja jedynie chciałbym sprostować że zaciski Brembo kosztuja 1600zł a nie 16000. Właśnie kończe przygotowywac swoja K6 na tor więc jestem na bieżąco w cenach. Pozdrawiam wszystkich zapaleńców<br><hr>Gleba<br>
takie zwykłe tak, a nie monoblock z samej góry<br><hr>Świderek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/1/2009, 19:09

wyobraz sobie ze wydales tyle kasy i na pierwszym luku zaliczasz highside.........niezle co?<br><hr>qroolik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/1/2009, 23:29

ludzie !!!!
po pierwsze to jest multum dodatkowych kosztow - slidery, kasa na wymiane opon (robocizna ) na kazdej rundzie przynajmniej raz , co i raz sprzet lapie awarie -silnik , skrzynia ,hamulce, chlodnica itp. Wymiana oleju tez po kazdej rundzie , benzyna . Gleby tez sie zalicza itp , itd. Jakis laik to pisal bez pojecia !!!
ja wydalem na ten sezon 35 000 i bylo skromnie .<br><hr>Martino
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/1/2009, 00:14

Komentatorzy napisał(a):zobaczcie to
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=92Ptqv8q_7o" target="blank" class="link">http://pl.youtube.com/watch?v=92Ptqv8q_7o</a><br><hr>zobaczcie to<br>
jeb*** pedał wszedzie to g.... wkleja<br><hr>jebaka
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê