[biblioteka] Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[biblioteka] Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
Dyskusja na temat: Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Wyścigi motocyklowe - ile to kosztuje?
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.
Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.
Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv
Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.
Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)Komentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.
Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.
Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistów

Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej

Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK

<br><hr>RaduÅ› P.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ten artykol nic nie powiedzial , nic z niego konkretnego nie wynika , poza tym zadnego podsumowania cenowego , nadal nie mam pogladu na cene tego sportu i ile kosztuje sezon a przeczytalem te wypociny 2 razy<br><hr>fan99
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
kolego, ja nizej napisałem jak to wygląda praktycznieKomentatorzy napisał(a):ten artykol nic nie powiedzial , nic z niego konkretnego nie wynika , poza tym zadnego podsumowania cenowego , nadal nie mam pogladu na cene tego sportu i ile kosztuje sezon a przeczytalem te wypociny 2 razy<br><hr>fan99<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No tak, ale skoro przygotuję już sobie moto na tor, to nie po to by pojechać w jednych zawodach. Także pomnóżmy co niektóre wydatki, pamietajmy też o kosztach paliwa, dojazdów, noclegów, wyżywienia itp. pamiętajmy że jeden drugi ślizg i kombi trzeba kupić nowe, poza tym w tym namiocie przydałby się ktoś do pomocy, komu zapewne trzeba zapłacić. Jakby nie patrzeć jest to sport dla zamożnych, i nikogo o zdrowych zmysłach i potrafiącego liczyć, ten artykuł nie zachęci do ścigania jeśli nie ma na zbyciu kilkudziesięciu tys. na rok.Komentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.
Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.
Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>Komentatorzy napisał(a):Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistówJednak te i inne sposoby pozwolą nam na oszczędzenie 50% cen podanych w art.
Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej) itd.
Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK![]()
<br><hr>RaduÅ› P.<br>
<br><hr>kolo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
racja racja albo gotowe r6 z 1999 za ok 10 000 włożyc w nie niezbedne rzeczy wymienic co trzeba i jazda na tor.ja chce tak zrobic<br><hr>caferacerKomentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.
Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.
Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>Komentatorzy napisał(a):Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistówJednak te i inne sposoby pozwolą nam na oszczędzenie 50% cen podanych w art.
Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej) itd.
Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK![]()
<br><hr>RaduÅ› P.<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Przy slizgu kombi nie stanowi problemu gorzej z własnym bezpieczeństwem, a jesli chodzi o straty finansowe to odszykowanie motorka drozej wyniesie niz reperacja kombi ktorego nie trzeba kupowac nowego tylko zaniesc do krawca, szewca, tapicera - do naprawy. Co do motocykla to nie polecam tych z przed 2005 roku. Przewaga nowych jest nad nimi juz dosc duza i ciezko ją nadrobic. Dodatkowe koszta to treningi a głowne to jednak opony. <br><hr>RadekKomentatorzy napisał(a):Bardzo dziękuję za ten ciekawy wstęp do tematu. Chciałbym prosić o więcej takich artykułów.
Jestem bardzo zainteresowany ściganiem się ogólnie i interesują mnie koszty, które muszę ponieść na wstępie.
Położyliście spory nacisk na moc i przygotowanie motocykla, zapominając chyba jednak o tym że najpierw trzeba ten sport polubić, czyli od czegoś zacząć.
Jaki jest minimalny koszt udziału w zawodach Rookie? Czy można startować na używanym motocyklu (powiedzmy rocznik 2003)? Jakie są praktyczne i zalecane wymogi odnośnie kasku, kombinezonu. Czemu trzeba mieć buty aż za 1000zł?<br><hr>fv<br>Komentatorzy napisał(a):Można nadmienić, że motocykl da się kupić sporo taniej używany po dzwonie (lekkim) z rozwalonymi plastikami i lampami (skoro wymieniamy na torowe to po co nam uliczne)
2 opcja: kupujemy motocykl bez kompletnej dokumentacji (najczęściej z USA albo z Włoch) motocykle, które z jakichś przyczyn nie można rejestrować. Nie mówie tu o kradzionych konikach, bo pojawić się czymś takim na rundzie to wstyd, obciach i wieczne potępienie od kolegów motocyklistówJednak te i inne sposoby pozwolą nam na oszczędzenie 50% cen podanych w art.
Jeśli chodzi o opony to też jest opcja - wejdźcie teraz na allegro. Pirelli supercorsa komplet nowa z 08roku za około 700zł :O . Więc tez spory % taniej niż sumka podana w tekście. Inne zabawki można kupić z ebaya.de a dla początkującego zawodnika 70% podanych tutaj części nie jest konieczna. Ich brak może mieć nawet pozytywny wpływ na postępy i naukę. Na wspomnianych aukcjach ebay.de znajdzie się za 30, 40% ceny zabawki takie jak np.power commander etc. Jest wiele opcji żeby to wcale tak strasznie cenowo nie wyglądało ale i tak sumka która podliczymy za całość: czyli starty w całym sezonie np. klasy rookie, bedzie wynosiła (minimum bo górnej granicy nie ma) ze 20 wypłat pielegniarki ,lub 15 nauczyciela, lub 10 policjanta (oficjalnej) itd.
Co do efektów, to jednemu do wygrania amatorskiej klasy wystarczy kilkuletni seryjny motocykl a innemu nie pozwolina to nowy wypasiony motocykl kwalifikujący się do startów w WSBK![]()
<br><hr>Raduś P.<br>Komentatorzy napisał(a):No tak, ale skoro przygotuję już sobie moto na tor, to nie po to by pojechać w jednych zawodach. Także pomnóżmy co niektóre wydatki, pamietajmy też o kosztach paliwa, dojazdów, noclegów, wyżywienia itp. pamiętajmy że jeden drugi ślizg i kombi trzeba kupić nowe, poza tym w tym namiocie przydałby się ktoś do pomocy, komu zapewne trzeba zapłacić. Jakby nie patrzeć jest to sport dla zamożnych, i nikogo o zdrowych zmysłach i potrafiącego liczyć, ten artykuł nie zachęci do ścigania jeśli nie ma na zbyciu kilkudziesięciu tys. na rok.
<br><hr>kolo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Szkoda, że przy tych wszystkich nakładach nikt nie pisze ile można na tym sporcie zarobić? np ile płaci organizator za pierwsze 3 miejsca w poszczególnych kategoriach.<br><hr>IRON
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A moim skromnym zdaniem artykuł jest tylko i wyłącznie cennikiem poszczególnych firm i nie wnosi nic. Nie ma w nim żadnych informacji o faktycznych kosztach scigania. Ile opon można zużyć, ile trzeba mieć, cen imprez, treningów, niezbędnego minimum jakie trzeba włożyć aby się ścigać. Zero konkretów, samo lanie wody...<br><hr>Marek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Usiądź sobie wygodnie w fotelu zażyj biovitalKomentatorzy napisał(a):Szkoda, że przy tych wszystkich nakładach nikt nie pisze ile można na tym sporcie zarobić? np ile płaci organizator za pierwsze 3 miejsca w poszczególnych kategoriach.<br><hr>IRON<br>


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
tak w stockach jak i innych klasach scigasz sie nie o kase, w innych klasach tez tylko do tego dokładasz. Lepiej to jednak wygląda w pucharach markowych. W r6/r1 cup głowna wygrana to motocykl. W suzuki cup była juz 2 razy wycieczka na runde motogp jako VIP a więc kilka tysi ale przy kosztach jakie sie wydało mozna by sobie to spokojnie po prostu kupićKomentatorzy napisał(a):Szkoda, że przy tych wszystkich nakładach nikt nie pisze ile można na tym sporcie zarobić? np ile płaci organizator za pierwsze 3 miejsca w poszczególnych kategoriach.<br><hr>IRON<br>Komentatorzy napisał(a):Usiądź sobie wygodnie w fotelu zażyj biovitaliii............... tak tak tak! Za zwycięstwo w WMMP w klasie superstock 600 nagrodą jest........... uwaga uwaga...........
300-350 zł (bez k) - słownie trzysta pięćdziesiąt złotych i zero groszy. Amen<br><hr>Gelo<br>

Ale wtedy nie scigalibysmy sie cały sezon = 4rundy = 6 wyscigów= 4 kwalifikacje, 8dni treningów. Dodatkowo zawodnik suzuki czy yamahy cup miał tańsze wpisowe do rooki i mogł jechac w 2 klasach.
Dla tych ktorzy chcą podanej ceny za ile sie poscigasz w sezonie - nie ma takiej opcji na podanie sumy! Mozesz wpasc sobie swoim drogowym motocyklem na treningi organizowane raz w tygodniu za (chyba nie pamietam dokładnie) 30zl. Mozesz dojsc do wniosku ze to nie dla Ciebie i to 30zl plus 50zl paliwo to bedzie roczny bilans Twojego scigania. Natomiast jesli kupisz nowy motocykl i na wiosne nowa r1, zakopiesz ją w piachu to juz jestes o motocykl do tyłu. Nie raz nie dwa nie sto a wiele wiecej było przypadków gdzie motocykl był zbierany na odcinku kilkudziesieciu metrów. Sam widziałem nie jedną złamaną rame głowka ramy z lagami oddzielnie od reszty złomu ;/ <br><hr>Radek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To ile opon Ci potrzeba tego nikt nie wie (łacznie z Tobą obecnie). Jedni zmieniają opony co 2 sesje a inni jezdza kilka rund na jednym komplecie odkupionym od kogos kto latął nim te 2 sesjeKomentatorzy napisał(a):A moim skromnym zdaniem artykuł jest tylko i wyłącznie cennikiem poszczególnych firm i nie wnosi nic. Nie ma w nim żadnych informacji o faktycznych kosztach scigania. Ile opon można zużyć, ile trzeba mieć, cen imprez, treningów, niezbędnego minimum jakie trzeba włożyć aby się ścigać. Zero konkretów, samo lanie wody...<br><hr>Marek<br>

Co do treningów: grandys w tym roku organizował treningi 2 dni za 800zl (wpisowe). Przygotwanie motocykla wg uznania podstawowo zmiescisz sie w 3000zl na nowych częsciach. Organizatorzy pucharów markowych dają Ci opcje kupienia zestawów(pakietów). O wpisowym na runde przeczytałes wyzej dodam tylko ze w nadmienianych pucharach markowych wpisowe opłacane jest przed sezonem w "pakiecie" gdzie np. rok temu za pakiet 1000zl dostawałes wpisowe na cały rok i kask Suomy vandal ktory wtedy kosztował w P&P tez niecałe 1000zl. Wychodziło to wiec za free. Za to musiałes miec gixera W tym roku było podobnie z tym ze inne zabawki w tym pakiecie za 1000zl ;p<br><hr>Raduś
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chciałbym przeczytać tekst o faktycznych kosztach zawodników poniesionych np. w 2008r z tytułu udziału w zawodach i na co te pieniążki wydali lub przynajmniej szacunkowe koszty.<br><hr>fz1
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wtrące swoje pięć groszy do tego i dodam że potrzeba przynajmniej jeden komplet opon na jedną rundę w klasach najniższych. W miare nabywania umiejętności okaże się że komplet wystarcza na kilkanaście okrążeń!!
Trzeba się liczyć że cały motocykl zostanie zniszczony a i można sporo wydać na remont własnego szkieletu. Ceny każdego zabiegu zaczynają się od kilku tyś. W państwowej służbie możesz liczyć na pewno na gips
<br><hr>piciu

Trzeba się liczyć że cały motocykl zostanie zniszczony a i można sporo wydać na remont własnego szkieletu. Ceny każdego zabiegu zaczynają się od kilku tyś. W państwowej służbie możesz liczyć na pewno na gips

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam. Ja jedynie chciałbym sprostować że zaciski Brembo kosztuja 1600zł a nie 16000. Właśnie kończe przygotowywac swoja K6 na tor więc jestem na bieżąco w cenach. Pozdrawiam wszystkich zapaleńców<br><hr>Gleba
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
takie zwykłe tak, a nie monoblock z samej góry<br><hr>ŚwiderekKomentatorzy napisał(a):Witam. Ja jedynie chciałbym sprostować że zaciski Brembo kosztuja 1600zł a nie 16000. Właśnie kończe przygotowywac swoja K6 na tor więc jestem na bieżąco w cenach. Pozdrawiam wszystkich zapaleńców<br><hr>Gleba<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
wyobraz sobie ze wydales tyle kasy i na pierwszym luku zaliczasz highside.........niezle co?<br><hr>qroolik
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ludzie !!!!
po pierwsze to jest multum dodatkowych kosztow - slidery, kasa na wymiane opon (robocizna ) na kazdej rundzie przynajmniej raz , co i raz sprzet lapie awarie -silnik , skrzynia ,hamulce, chlodnica itp. Wymiana oleju tez po kazdej rundzie , benzyna . Gleby tez sie zalicza itp , itd. Jakis laik to pisal bez pojecia !!!
ja wydalem na ten sezon 35 000 i bylo skromnie .<br><hr>Martino
po pierwsze to jest multum dodatkowych kosztow - slidery, kasa na wymiane opon (robocizna ) na kazdej rundzie przynajmniej raz , co i raz sprzet lapie awarie -silnik , skrzynia ,hamulce, chlodnica itp. Wymiana oleju tez po kazdej rundzie , benzyna . Gleby tez sie zalicza itp , itd. Jakis laik to pisal bez pojecia !!!
ja wydalem na ten sezon 35 000 i bylo skromnie .<br><hr>Martino
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
jeb*** pedał wszedzie to g.... wkleja<br><hr>jebakaKomentatorzy napisał(a):zobaczcie to
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=92Ptqv8q_7o" target="blank" class="link">http://pl.youtube.com/watch?v=92Ptqv8q_7o</a><br><hr>zobaczcie to<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości