Pytanie o paliwo ????
Posty: 70
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
KzK7652 napisał(a):wsumie tak zawsze cos wiencej w kieszeni zostanie a jak to jest z tym ze na 98 mniej spala ... ? slyszalem takie plotki juz od 3 osob gdzies
Nie wiem jak to ujac moze w motorach jest inaczej. Ale jak Ci ktos mowi ze lejac 98 w auto mniej Ci spali to zapytaj sie buca, do jakich aut zalecane jest paliwo 98oktanow?? do oszczednych opel corsa?? nieee do maszyn, w ktorych spalanie majta w okolicach 20litrow przy normalnej jezdzie...wiec nie no nie rozumiem moze chodzi Ci o to (albo komus tam) ze jak zaleje do opla corsy 98 to mu mniej spali?? co za debilizm 98 kosztuje ponad 5zl wiec na pewno kalkulacja mu sie oplaci...tragedia...
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic 

-
Rike - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
- Lokalizacja: Gorzów//Szczecin
jakby sobie dopiero kąt zapłonu do paliwa, to na tej samej dawce paliwa miałby większą moc i powinien wtedy mniej spalić.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Jezu ile mniej 300gram??? Nie kombinujcie tylko lac to co jest zalecane przez producenta....ja wiem ze sa osoby ktorym sie wydaje ze np caly sztab inzynierow z bmw, audi myli sie i on ma racje piszac ze tam jednak trzeba lac inne paliwo ale mam nadzieje ze sa to wyjatki....
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic 

-
Rike - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
- Lokalizacja: Gorzów//Szczecin
Z tego co wiem to paliwa wysoko oktanowe leje sie do mocno wysilonych silników np. taka honda s2000 ma pojemność 2,2 litra i 240 koni czyli 120KM z litra producent zaleca 98 oktanów , Bmw M3 ma 4 litry i 409 koni co daje prawie 100KM z litra R6 ma 0,6 litr i 130 koni co daje 210 koni z litra r1 ma 180KM jak widać silniki motocyklowe są jednostkami nie wysilonymi 

Yamaha R6
-
synjutrzenki - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
- Lokalizacja: Wrocław
konie koniami, ale zapominasz jeszcze o momencie obrotowym. Co z tego że R1 ma litr pojemności i 180 koni. Wsadż taki silni do matiza i zobaczymy ile wytrzyma. Tak że nie porównywać wysilenie silników samochodowych z motocyklowymi.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
sory ze odswiezam ale ostatnio gadalem z strarym mechanikiem inzynierem wlasnie na temat tego powiedzial on cos takiego ze liczba oktanowa w benzynie nie przeklada sie na jego moc a na dokladniejsze spalanie mieszanki tzw wieksza liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego co przeklada sie na zywotnosc silnika a nie jak wiekszosc mysli ze na moc tak wlasnie powiedzial i to na tyle - chociarz czasem zdarza sie lac na stacji Racinga 100oktanowego do starego swifta czy zjedzonegop rdza opla corsy hehehe
przecinaki mą miłością
-
KzK7652 - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
- Lokalizacja: Gdynia
KzK7652 napisał(a):sory ze odswiezam ale ostatnio gadalem z strarym mechanikiem inzynierem wlasnie na temat tego powiedzial on cos takiego ze liczba oktanowa w benzynie nie przeklada sie na jego moc a na dokladniejsze spalanie mieszanki tzw wieksza liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego co przeklada sie na zywotnosc silnika a nie jak wiekszosc mysli ze na moc tak wlasnie powiedzial i to na tyle - chociarz czasem zdarza sie lac na stacji Racinga 100oktanowego do starego swifta czy zjedzonegop rdza opla corsy hehehe
nie do końca.


-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Nie ma co przesadzac z ta cena. Paliwo teraz kosztuje 3.40 a pamietam jak bylo po 4.80
Ostatnio edytowano 19/2/2010, 13:33 przez Konio, łącznie edytowano 1 raz
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
miedzy 95 a 98 nie ma duzej róznicy cenowej. Czy do cebry czy do pandy leje zawsze 98. Ale fakt shell V power do cebry zdaza mi sie tez lac, ale do pandy to juz nie hehe
us proxy (otwórz link)
- stahu
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 17/12/2008, 18:25
ja jak do sqta zalalem 98 to od razu bylo czuc ze slabo idzie.
to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)
to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)

Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250

-
SHVAYA - Bywalec
- Posty: 687
- Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
- Lokalizacja: Piła, Wlkp
SHVAYA napisał(a):ja jak do sqta zalalem 98 to od razu bylo czuc ze slabo idzie.
to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)
dlatego trzeba wtedy przyspieszyć zapłon i Bedze lepiej niż na 95. chociaż to sa wzrosty rzędu może 2-3KM

-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
tak czytam ten watek i nie wierze;/ co za głupoty ludzie piszą to aż zal
W ramach sprostowaniu kilku głupot to: w Polsce paliwa spełniają te same normy co w niemczech również co do zawartości siarki zreszta jaki to ma wpływ na użytkowanie pojazdu (zwiazki siarki obece w paliwie sa wrecz odpowiedzialne za lepsze smarowanie silnika)
lanie paliwa o większej liczbie oktanowej powoduje lepsze jego wykorzystanie poprzez bardziej efektywne spalanie czyli wzrost mocy i oszczędność paliwa (nie dla gaźników)
W ramach sprostowaniu kilku głupot to: w Polsce paliwa spełniają te same normy co w niemczech również co do zawartości siarki zreszta jaki to ma wpływ na użytkowanie pojazdu (zwiazki siarki obece w paliwie sa wrecz odpowiedzialne za lepsze smarowanie silnika)
lanie paliwa o większej liczbie oktanowej powoduje lepsze jego wykorzystanie poprzez bardziej efektywne spalanie czyli wzrost mocy i oszczędność paliwa (nie dla gaźników)
- marek137
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 17/9/2008, 13:48
SHVAYA napisał(a):dlatego trzeba wtedy przyspieszyć zapłon i Bedze lepiej niż na 95. chociaż to sa wzrosty rzędu może 2-3KM
to ja kupuje jakis inny modul zaplonowy, bo jak mi moc wzrosnie o 3KM to prawie 100% ;P
nie nowy moduł tylko przyspieszyć zapłon na starym.
hehe zapomniałem dodać ze przy maszynach mających juz 100KM
zjawisko to powszechnie stosowane jest w samochodach , z na gazniku czy wtrysku. a najlepiej sobie poczytać na necie ;]
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Gadaliście o jakości paliwa w kaczolandi. Mój kumpel pracuje przy Orlenie badając właśnie paliwo wychodzące z produkcji i każde inne jakie mu zlecą i mówił że liczba oktanowa jest taka jaka powinna być. Więc nie jest tak źle jak by się mogło wydawać.
Tak btw ja leje 95tkę zawsze.
Tak btw ja leje 95tkę zawsze.
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
FZS 600 2003
-
blazej1901 - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
Posty: 70
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości