honda cbr 929 opinie
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Z porownaniem do innych bedzie problem, bo nie jestem tak oblatany na roznych motocyklach.
Co do 929.
Typowa szlifiera, ale moc oddaje baaardzo liniowo Mi sie to podoba, bo dzieki temu jest lagodna i w pelni przewidywalna. Ale niektorzy odczytuja to na minus. Osiagi wiecej niz wystarczajace. Trzeba delikatnie obslugiwac rollgaz, bo szybszy ruch konczy sie guma - jak u kazdego litra z reszta.
Pozycja sportowa, ale nie meczaca zbytnio. Spokojnie mozna pokonac kilkaset km i nie miec polamanego kregoslupa.
Jednak trzeba wziac pod uwage, ze jest to male moto. Gabaryty 600tki. Na sucho wazy chyba 172kg. Takze latwo nim manewrowac czy 'pachnac' do zakretu. Jednak slabo czuc sily na kierownicy. Moze to kwestia starej glowki ramy, ale na ZXR400 czuc te sily duzo lepiej.
Niskie i krotkie. Mam 184cm wzrostu i jest w sam raz, chociaz jakby byla wyzsza to bym nie plakal.
Co do niezawodnosci.. jak do tej pory nic mi nie nawalilo, a moja sztuka byla katowana na kole przez poprzedniego wlasciciela, a za mojego posiadania dostaje od czasu do czasu baty na torze. Takze nie moge powiedziec zlego slowa, chociaz dopiero 1 sezon smigam na 929 - takze moze to byc malo miarodajne.
Z takich uwag to zaskoczylo mnie mile spalanie. Wiadomo, ze jest to kwestia drugorzedna.. ale lepiej lac do baku rzadziej niz czesciej. Na trasie przy przelotowej pod 150km/h 4L, a przy przelowej "roznej" tj. 100-200km/h kolo 5L. Przy ostrzejszym katowaniu nie spalila mi wiecej jak 9L. Na Poznaniu pewnie lyknie wiecej, ale nie mialem przyjemnosci w tym sezonie tam smigac.
Ogolnie jesli masz troche sportowego zaciecia i oleju w glowie to moto warte polecenia.
Co do 929.
Typowa szlifiera, ale moc oddaje baaardzo liniowo Mi sie to podoba, bo dzieki temu jest lagodna i w pelni przewidywalna. Ale niektorzy odczytuja to na minus. Osiagi wiecej niz wystarczajace. Trzeba delikatnie obslugiwac rollgaz, bo szybszy ruch konczy sie guma - jak u kazdego litra z reszta.
Pozycja sportowa, ale nie meczaca zbytnio. Spokojnie mozna pokonac kilkaset km i nie miec polamanego kregoslupa.
Jednak trzeba wziac pod uwage, ze jest to male moto. Gabaryty 600tki. Na sucho wazy chyba 172kg. Takze latwo nim manewrowac czy 'pachnac' do zakretu. Jednak slabo czuc sily na kierownicy. Moze to kwestia starej glowki ramy, ale na ZXR400 czuc te sily duzo lepiej.
Niskie i krotkie. Mam 184cm wzrostu i jest w sam raz, chociaz jakby byla wyzsza to bym nie plakal.
Co do niezawodnosci.. jak do tej pory nic mi nie nawalilo, a moja sztuka byla katowana na kole przez poprzedniego wlasciciela, a za mojego posiadania dostaje od czasu do czasu baty na torze. Takze nie moge powiedziec zlego slowa, chociaz dopiero 1 sezon smigam na 929 - takze moze to byc malo miarodajne.
Z takich uwag to zaskoczylo mnie mile spalanie. Wiadomo, ze jest to kwestia drugorzedna.. ale lepiej lac do baku rzadziej niz czesciej. Na trasie przy przelotowej pod 150km/h 4L, a przy przelowej "roznej" tj. 100-200km/h kolo 5L. Przy ostrzejszym katowaniu nie spalila mi wiecej jak 9L. Na Poznaniu pewnie lyknie wiecej, ale nie mialem przyjemnosci w tym sezonie tam smigac.
Ogolnie jesli masz troche sportowego zaciecia i oleju w glowie to moto warte polecenia.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Ja nie mam amora.
Z poczatku lapalem shimme co i raz.. Ale okazalo sie, ze byla to kwestia starych opon.
Po wymianie na nowe shimmy jest bardzo rzadkim zjawiskiem. Chociaz jak chcialem bujnac ja na lotnisku, gdzie powierzchnia skladala sie z plyt to telepalo mi kiera - ale to tez pewnie troche kwestia brakow w technice tj. zbyt mocno trzymam kierownice.
Z poczatku lapalem shimme co i raz.. Ale okazalo sie, ze byla to kwestia starych opon.
Po wymianie na nowe shimmy jest bardzo rzadkim zjawiskiem. Chociaz jak chcialem bujnac ja na lotnisku, gdzie powierzchnia skladala sie z plyt to telepalo mi kiera - ale to tez pewnie troche kwestia brakow w technice tj. zbyt mocno trzymam kierownice.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Kumpel śmigał 900RR, 929 i 954 z tego co wiem do ostrzejszej jazdy potrzebny jest amortyzator skrętu w 929 i 954, do turystycznej da się jeździć bez.
Obecnie śmiga 929 na torze.
W zasadzie to Honda i jak ktoś dba o regularny serwis to sprzęt nie do zabicia.
Ze standardowych przypadłości tego modelu:
- napinacz rozrządu (kiedyś wymieniali na gwarancji), grzechocze przy spadaniu z obrotów z 6000 na 5000rpm jak jest wyrobiony
- bardzo rzadko regulator napięcia - na razie jeden
przypadek osobiście odnotowałem
- łożyska główki ramy (polecam montować stożkowe zamienniki, oryginalnie są kulkowe)
- uszkodzenie zębów w EGCV (servo motor, sterujący Exupem) - odnotowałem kilka przypadków
Z nie standardowych przypadłości:
- przytarte panewki korbowodowe i główne (jeden przypadek) olej to był jakiś szlam i moto było po szlifie - leciało do góry kołami, ślady na zawieszeniu, kluczyku, resztę ktoś naprawił bądź wymienił
- wypadający 2-gi bieg (prawdo podobnie od zapinania biegów podczas jazdy na kole)
I to chyba wszystko co na temat 929 mogę napisać.
Obecnie śmiga 929 na torze.
W zasadzie to Honda i jak ktoś dba o regularny serwis to sprzęt nie do zabicia.
Ze standardowych przypadłości tego modelu:
- napinacz rozrządu (kiedyś wymieniali na gwarancji), grzechocze przy spadaniu z obrotów z 6000 na 5000rpm jak jest wyrobiony
- bardzo rzadko regulator napięcia - na razie jeden
przypadek osobiście odnotowałem
- łożyska główki ramy (polecam montować stożkowe zamienniki, oryginalnie są kulkowe)
- uszkodzenie zębów w EGCV (servo motor, sterujący Exupem) - odnotowałem kilka przypadków
Z nie standardowych przypadłości:
- przytarte panewki korbowodowe i główne (jeden przypadek) olej to był jakiś szlam i moto było po szlifie - leciało do góry kołami, ślady na zawieszeniu, kluczyku, resztę ktoś naprawił bądź wymienił
- wypadający 2-gi bieg (prawdo podobnie od zapinania biegów podczas jazdy na kole)
I to chyba wszystko co na temat 929 mogę napisać.
Ostatnio edytowano 7/11/2008, 20:55 przez Raczek_6, łącznie edytowano 2 razy
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
w środe przejechałem 400KM ogladac 929 i sie rozczarowałem było bite bo miało spawany dekile alternatora i blok tez cos tam był lepiony... moto miała 70 tysi przebiegu ogólnie porysowane ale najgorsze to to ze 2 bieg był wyje* przy 5 tys wyskakiwał... podłączam sie pod temat jak skrzynia w tym moto?? bo wiem ze to od gumowania i wogule wszysto da sie zajechac ale ogólnie hondy skrzynie mja dobre skrzynie i pytam czy kto9s sie spotkał z taka wada w 929 czy to tylko przypadek/?
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
kosta napisał(a):z tego co ja słyszałem to silnik nawet w dobrym stanie wydaje mocno niepokojące dźwięki.....
Moglbys rozwinac mysl?
Tak apropo 'usterek' to przypomnialo mi sie, ze przy 5kprm/min wlacza mi sie jakby wiatrak. Jakby cos wpadalo w rezonans. Ale nie bylem z tym jeszcze u mechanika. Przy okazji przedsezonowego serwisu zarzuce temat mechanikom.
Jak tak piszecie o tej skrzyni, to mi sie przypomnialo ze z poczatku jak nie czulem skrzyni do konca to potrafil mi sie 'znalezc luz' miedzy 3 a 4 chyba.. Chyba, bo jak juz wczulem sie w skrzynie i wbijam starannie (bez sporzegla jak i z) to problem zniknal.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Jak 2 wypadała to sprzęt na pewno nie miał łatwego życia, po za tym W R1 dużo częściej zdarza się niż w 929, zobacz na czym jeżdżą Stunterzy przede wszystkim w USA, właśnie 929 lub 954.
Spotkałem się z przypadkiem przytartych panewek korbowodowych i głównych w 929.
Ale to tylko wyjątki.
Jak chcesz ładną 929 to zobacz tu: http://www.motorakowski.pl/component/op ... Itemid,35/
są 2 sztuki które osobiście oglądałem i mogę polecić, obie mają oryginalny lakier i jakieś tam dodatki.
Ta 3-cia to wersja w zasadzie tylko na tor (pomarańczowa).
Spotkałem się z przypadkiem przytartych panewek korbowodowych i głównych w 929.
Ale to tylko wyjątki.
Jak chcesz ładną 929 to zobacz tu: http://www.motorakowski.pl/component/op ... Itemid,35/
są 2 sztuki które osobiście oglądałem i mogę polecić, obie mają oryginalny lakier i jakieś tam dodatki.
Ta 3-cia to wersja w zasadzie tylko na tor (pomarańczowa).
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
jeszcze jedno pytanie bo mnie to nurtuje ... słyszałem ze 929 jest bardziej żywotna jeśli chodzi o silnik o d 954 czy to prawda?? i jakie sa zmiany w silniku pomiędzy SC44 a SC50?? Bo w 954 podobno blok lubi pekać jak w pi*** dostała ... znalazłem pare takich przypadków na forach wiec stad moje pytanie czy w SC 44 (929) niema takiej usterki jak zbyt cienka scianka bloku ?? pzdr z góry dzieki za odp
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
W SC44 nie spotkałem się z pękniętym blokiem silnika - no chyba że w moto po dzwonie.
W SC50 z 2002 też nie było problemu, ponoć 2003 roku coś zmodyfikowali i pękały bloki przy przednich mocowaniach silnika jak moto było po szlifie.
Z tego co pamiętam SC44 i SC50 mają ten sam blok tyle że w 954 jest lekko rozwiercony.
W SC50 z 2002 też nie było problemu, ponoć 2003 roku coś zmodyfikowali i pękały bloki przy przednich mocowaniach silnika jak moto było po szlifie.
Z tego co pamiętam SC44 i SC50 mają ten sam blok tyle że w 954 jest lekko rozwiercony.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
czyli 954 z 2003 miały takowe problemy ??
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
-sailor- napisał(a):jak będziesz brał po uwagę każdą taką wypowiedz że gdzieś kiedyś komuś pękło srete tet itp to nigdy sie nie zdecydujesz na moto.... Jak sprawny to bierz .... nie ma co z **** strzelać
dokladnie, przeciez w kazdym motocyklu, nie wazne czy po dzwonie czy nie, cos sie w koncu popsuje, zobaczysz ze ktos napisal np. ze w kawie komus pekl blok to nie kupisz kawy, jezeli zobaczysz, ze ktos napisal cos takiego o suzi to nie kupisz i suzi, to, ze w jakims o2o miał cos takiego nie znaczy to od razu, że tak jet w każdym egzemplarzu, no.. to zalezy tez od traktowania maszyny
oczywiscie, w ktorejs kwestii moge sie mylic, bo sa wyjatki

-
QQryQ - Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/11/2008, 14:35
no ok Panowie ale niekiedy jeden motocykl jest bardziej awaryjny od innych tak jak np z samochodamy jest... a drugi mniej... i ma np newraligiczne punkty o których warto wiedzieć... słyszałem juz kilka razy o peknietym bloku w 954 a miom zdaniem co jak co ale blok nie powinnien pękac widocznie jest to jakas wada fabryczna o której chce wiedzieć dlatego pytam...
-sailor- nie masz racji bo rozumiem ze kazde moto ma jakies mniejsze lub wieksze ale pękający blok to do mniejszych raczej sie nie zalicza... a moto nie kosztuje 2 Tysie zeby nie brac tego pod uwage... chyba ze ktos sie kieruje tylko wyglądem podczas wyboru moto to jego to pier*** czy blok peka czy nie ważne zeby laski na mieście sie patrzyły <lans>
-sailor- nie masz racji bo rozumiem ze kazde moto ma jakies mniejsze lub wieksze ale pękający blok to do mniejszych raczej sie nie zalicza... a moto nie kosztuje 2 Tysie zeby nie brac tego pod uwage... chyba ze ktos sie kieruje tylko wyglądem podczas wyboru moto to jego to pier*** czy blok peka czy nie ważne zeby laski na mieście sie patrzyły <lans>
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
Blok silnika do 954 kosztuje 1650$ (bikebandit.com) co daje mniej więcej 4703PLN, a to jest jakieś 20 - 25 % wartości moto z 2002 czy 2003roku, czyli bardzo duży koszt bo dochodzi ewentualna opłata za przełożenie wszystkiego + dodatkowe materiały.
Znam 954 od 2003roku która jest z 2002 roku dopiero w zeszłym roku miała lekkiego szlifa na lewą stronę i jeździ do dziś bez problemów. Jej przebieg to całe 20kkm.
Jak coś to kup 954 z 2002 roku.
Znam 954 od 2003roku która jest z 2002 roku dopiero w zeszłym roku miała lekkiego szlifa na lewą stronę i jeździ do dziś bez problemów. Jej przebieg to całe 20kkm.
Jak coś to kup 954 z 2002 roku.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
czyli jak 954 to z 2002r ?? słyszałem tez ze 954 maja czasem problemy z elektronika (modół) bo kumpel nawet to wymieniał... prawda to ?? czy tylko przypadek... bo interesuja mnie 929 i 954 a to podbne moto wiec chciałbym wiedzieć o nich wszyswtko
albo prawie wszystko ...

< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
http://forum.fireblade.pl/viewforum.php?f=4
Tu sporo poczytałem o traktowaniu Fajera.
Szczena mi opada co ludzie wyprawiają z przecinakami.
Honda to honda??? Nie do zajeb....???
Fajer nie jest idioto odporny i widać po tematach że bloki pękały, panewki się ścierały. Do tego jeszcze próbowali kleić silniki!!!
Ja bym się bał kupować super-sporta starszego niż 5 lat po takiej lekturze.
Tu sporo poczytałem o traktowaniu Fajera.
Szczena mi opada co ludzie wyprawiają z przecinakami.
Honda to honda??? Nie do zajeb....???
Fajer nie jest idioto odporny i widać po tematach że bloki pękały, panewki się ścierały. Do tego jeszcze próbowali kleić silniki!!!

Ja bym się bał kupować super-sporta starszego niż 5 lat po takiej lekturze.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości