Z750 vs FZ6S
O odblokowaniu powiedzieli w sklepie
Mam pytanie z innej beczki. Jakie są w FZ600tkach bezpieczne kręcenia prędkości dla poszczególnych biegów ? Pytanie może trochę naiwne i bardziej z samochodu, ale czasami tak pójdę do góry biegami, że mam odczucie jakby brakło kolejnego biegu albo hmm to już 6
. Pewnie spowodowane to jest moją spokojną jazdą gdzie na budziku nie więcej jak 120 km/h. W mieście nie dobijam nawet do 90tki.
Chyba potrzeba mi tutaj rada starych Fazierowych wyjadaczy cobym sobie moto nie zniszczył.
Pozdr
Sh

Mam pytanie z innej beczki. Jakie są w FZ600tkach bezpieczne kręcenia prędkości dla poszczególnych biegów ? Pytanie może trochę naiwne i bardziej z samochodu, ale czasami tak pójdę do góry biegami, że mam odczucie jakby brakło kolejnego biegu albo hmm to już 6

Chyba potrzeba mi tutaj rada starych Fazierowych wyjadaczy cobym sobie moto nie zniszczył.
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Wszystkie prędkości są OKOŁO:
1 - 100km/h
2 - 150km/h
3 - 185km/h
4 - 215km/h
5 - 240km/h
6 - 260km/h
Prędkości biegów 1-4 powiedzmy +/- 2km/h, a dla 5-6 biegu w gre wchodzą opory powietrza i prędkości te są podane dla warunków bez tych oporów.
Ważne jest przy wyciskaniu Vmax zeby 4 i 5 pocisnąć naprawde jak najwyżej pod czerwone pole, chociaż po 12krpm moc maleje to jednak żeby cokolwiek osiągnąć na 6 biegu trzeba go wkręcić jak najwyżej.
1 - 100km/h
2 - 150km/h
3 - 185km/h
4 - 215km/h
5 - 240km/h
6 - 260km/h
Prędkości biegów 1-4 powiedzmy +/- 2km/h, a dla 5-6 biegu w gre wchodzą opory powietrza i prędkości te są podane dla warunków bez tych oporów.
Ważne jest przy wyciskaniu Vmax zeby 4 i 5 pocisnąć naprawde jak najwyżej pod czerwone pole, chociaż po 12krpm moc maleje to jednak żeby cokolwiek osiągnąć na 6 biegu trzeba go wkręcić jak najwyżej.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Sureal napisał(a):motoman,
Odblokowanie = zmiana mapy zapłonu. Przykładowo nowa R1 ma zmienną mapę - zmieniasz przyciskiem.
I jest to na 100% sprawdzona informacja.
Może i nowa R1 ma, ale stary fazer nie ma...
swoją drogą pierwsze słysze, chetnie dowiem sie wiecej o tym. ... ??
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):Wszystkie prędkości są OKOŁO:
1 - 100km/h
2 - 150km/h
3 - 185km/h
4 - 215km/h
5 - 240km/h
6 - 260km/h
Przeczytaj wyżej lub na innych postach co napisałem o mojej jeździe

Nie przekraczam 120 km/h to nie znaczy chyba, że mam latać tylko do 2

Fazer z 2008 S można zmienić mapę i będzie 98KM. Też potwierdzone.
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
motoman napisał(a):Ważne jest przy wyciskaniu Vmax zeby 4 i 5 pocisnąć naprawde jak najwyżej pod czerwone pole, chociaż po 12krpm moc maleje to jednak żeby cokolwiek osiągnąć na 6 biegu trzeba go wkręcić jak najwyżej.
Chyba, że masz na myśli dynamikę na 6 biegu, bo jeśli V-max to nie rozumiem tej tezy.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
a tak sie podlacze do tematu bo ost znajomy z nad morza , jechal fazerem 600 05r ok 260 - prawie 270, az nie chcialo mi sie wierzyc ze fazer tyle potrafi smignac.naprawde 600 moze sie tak rozbujac?
ścigacz to portal dla gimnazjalistów chcących R1 na pierwszy motocykl oraz dla pseudo speców którzy mogą im w tym wyborze pomóc.
- Flow
- Stały bywalec
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 18/9/2007, 17:50
Shaft napisał(a):Z tego powodu na ogół kręcę do 4 000 i nie więcej.
Pozdr
Sh
A obrotomierz Fazera do 16k?

Przy takiej jeździe chyba kropelki paliwa idą co? :>
Rozmyślałem nad Sv i Fazerem, oczywiśćie pod uwage wchodzą tylko nowe modele, ale przez Ciebie Shaft chyba już podjąłem decyzję

Teraz tylko do czerwca czekać

- Konig
- Świeżak
- Posty: 433
- Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
- Lokalizacja: Triocity
Grzybu napisał(a):motoman napisał(a):Ważne jest przy wyciskaniu Vmax zeby 4 i 5 pocisnąć naprawde jak najwyżej pod czerwone pole, chociaż po 12krpm moc maleje to jednak żeby cokolwiek osiągnąć na 6 biegu trzeba go wkręcić jak najwyżej.
Chyba, że masz na myśli dynamikę na 6 biegu, bo jeśli V-max to nie rozumiem tej tezy.
Już Ci tłumacze. Jeżeli wrzucisz zbyt szybko 6 bieg, np przy 180km/h (z autopsji) to motocykl bedzie mial problem rozpędzić się do VMAX. powiedzmy jedziesz 200 na 6 biegu masz 9000rpm i powiedzmy 60 koni mocy, i te 60 koni to zbyt mało żeby nadać motocyklowi większą prędkość, musisz na 5 biegu pociągnąć go do końca, wtedy na 6 biegu masz np 11000rpm i dostępne 80 koni, a to juz pozwala przyspieszyc maszyne.
sam tak mialem lece 230 gaz do oporu na 6 biegu a motocykl nie przyspiesza, zredukowalem na 5, docisnalem do czerwonego, wrzucilem 6, mialem 240 i przyspieszylem do 250... fizyka:D
Ostatnio edytowano 15/10/2008, 22:09 przez motoman, łącznie edytowano 1 raz
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Konig Kropelki kropelki..
Jeżeli zdecydowałeś to polecam jak najbardziej Fazerka. Próbowałem inne, ale ten mi najbardziej przypasował. Bardzo wygodny.
Hornety fajne, ale jak dla mnie za mocne. Fazerkiem pojeździsz lekko jak chcesz i ostrzej.
Z pewnością warto się dokładnie przymierzyć.
Pozdr
Sh
Jeżeli zdecydowałeś to polecam jak najbardziej Fazerka. Próbowałem inne, ale ten mi najbardziej przypasował. Bardzo wygodny.
Hornety fajne, ale jak dla mnie za mocne. Fazerkiem pojeździsz lekko jak chcesz i ostrzej.
Z pewnością warto się dokładnie przymierzyć.
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
motoman napisał(a):Już Ci tłumacze. Jeżeli wrzucisz zbyt szybko 6 bieg, np przy 180km/h (z autopsji) to motocykl bedzie mial problem rozpędzić się do VMAX. powiedzmy jedziesz 200 na 6 biegu masz 9000rpm i powiedzmy 60 koni mocy, i te 60 koni to zbyt mało żeby nadać motocyklowi większą prędkość, musisz na 5 biegu pociągnąć go do końca, wtedy na 6 biegu masz np 11000rpm i dostępne 80 koni, a to juz pozwala przyspieszyc maszyne.
sam tak mialem lece 230 gaz do oporu na 6 biegu a motocykl nie przyspiesza, zredukowalem na 5, docisnalem do czerwonego, wrzucilem 6, mialem 240 i przyspieszylem do 250... fizyka:D
To ja dawno nie jeździłem gołym 600, ale chyba nie jest tak, że jak zaczniesz przyspieszać od dołu na 6 to Vmax jest mniejsza niż jak od 5 na max i dopiero 6. Ewentualnie może to motocyklowi zająć więcej czasu.
No nie chcę się kłucić, ale te wyjściowe np. 60KM wzrasta sukcesywnie wraz ze wzrostem prędkości, więc każdy km/h więcej to większa moc i nie chce mi się wieżyć, że moto o takiej mocy musi się podpierać redukcją przy osiąganiu Vmax. Chyba, że masz doła w gazie przy 9000, albo mówisz o jeździe z dodatkowymi oporami (pod górkę, silny wiatr)
No mniejsza o to - muszę wierzyć na słowo.

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Tez myślę, że poza czasem rozpędzania raczej różnicy w Vmax nie będzie.... opory powietrza są jakie są, silnik ma krzywą momentu i mocy też swoją charakterystyczną... No chyba ze jedziemy na krytycznie niskim biegu i siła jaką silnik przykłada poprzez koło jest równa lub mniejsza niż siła oporów powietrza (rosnących w funkcji prędkości do potęgi 2...) Wtedy dalsze rozpędzanie może być utrudnione i ma to miejsce faktycznie poniżej Vmax.... Ale to już przypadek ekstremalny... wtedy faktycznie potrzeba redukcji... aby silnik mógł kręcić się na wysokich obr a tym samym znaleźć w bardziej korzystnym miejscu krzywej momentu i mocy ... No i dotyczy to raczej słabszych maszyn...
Teoria, bo jeszcze nie widziałem nikogo kto GOŁYM motem pociska 230 - 250, zwłaszcza gołą 600tką...nie mowie o półowiewce i nie wspominam... o przekłamaniach licznika powyżej 200km/h dochodzących nawet do 20% nieraz....
to też fizyka....
pzdr
Teoria, bo jeszcze nie widziałem nikogo kto GOŁYM motem pociska 230 - 250, zwłaszcza gołą 600tką...nie mowie o półowiewce i nie wspominam... o przekłamaniach licznika powyżej 200km/h dochodzących nawet do 20% nieraz....

to też fizyka....
pzdr
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Wombat napisał(a):... siła jaką silnik przykłada poprzez koło jest równa lub mniejsza niż siła oporów powietrza (rosnących w funkcji prędkości do potęgi 2...)


No ja tak mknę czasem, ale to liter - trza się do baku przykleićWombat napisał(a):Teoria, bo jeszcze nie widziałem nikogo kto GOŁYM motem pociska 230 - 250, zwłaszcza gołą 600tką...nie mowie o półowiewce i nie wspominam... o przekłamaniach licznika powyżej 200km/h dochodzących nawet do 20% nieraz....
to też fizyka....
pzdr
...a rękami złapać za podnóżki - nie no żart

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Witam,
Podłącze się i zapytam odnośnie map zapłonowych w Fazerze. Wiem już, że jest możliwość zamiany mapy i z 78KM mamy 98KM. Jest sznasa żeby zrobić odwrotnie, tzn. z wersji 98KM zejść do 78KM?
Pozdrawiam.
PS. Pytam ponieważ zastanawiam się na zakupem Fz6n z 2004 tylko 98KM to dla mnie za dużo.
Podłącze się i zapytam odnośnie map zapłonowych w Fazerze. Wiem już, że jest możliwość zamiany mapy i z 78KM mamy 98KM. Jest sznasa żeby zrobić odwrotnie, tzn. z wersji 98KM zejść do 78KM?
Pozdrawiam.
PS. Pytam ponieważ zastanawiam się na zakupem Fz6n z 2004 tylko 98KM to dla mnie za dużo.

Suzuki GSF 650 Bandit 06' --> Suzuki SV 650 08'
-
kleniu - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 25/9/2007, 15:53
- Lokalizacja: aww
Gelo zapraszam do mnie. Jakiś czas temu stałem przed podobnym dylematem - wygrała Z750 i to właśnie "S"!
Teraz za każdym razem jak siedzę za sterami - cieszę się z tego wyboru! Fazerowi brakowało momentu obr. Z-etka ma go ogromny zapas. Hornet był jakiś taki... sam nie wiem. Z750S przypasowało mi od startu a potem to już... Rogal!Rogal!Rogal!.... i tak na każdym biegu
Półowiewka świetnie spełnia swoje zadanie, poza tym jak dla mnie moto wygląda w niej dużo korzystniej niż bez.
Polecam!
Teraz za każdym razem jak siedzę za sterami - cieszę się z tego wyboru! Fazerowi brakowało momentu obr. Z-etka ma go ogromny zapas. Hornet był jakiś taki... sam nie wiem. Z750S przypasowało mi od startu a potem to już... Rogal!Rogal!Rogal!.... i tak na każdym biegu

Półowiewka świetnie spełnia swoje zadanie, poza tym jak dla mnie moto wygląda w niej dużo korzystniej niż bez.
Polecam!
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Play it safe or play it cool!
-
Genji - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 508
- Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
- Lokalizacja: Wrocek
ja dla mnie Zet jest najfajniejszy z grona japonskich nakedow, ale wiadomo rzecz gustu, innym moze sie wydawac najbrzydszy. ten sezon przelatalem na ZR 7 i mial tylko 78 km i smigal bardzo przyjemnie dlatego na przyszly sezon chce Z i tez 750 bo koni moze za duzo nie ma bo tylko 106 ale pojemnoscia duzo nadrabia w stosunku do 600. kawa Z rulez
Z 1000
-
rat - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 19/9/2007, 23:12
- Lokalizacja: slupsk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości