Zobacz wątek - Z750 vs FZ6S
NAS Analytics TAG

Z750 vs FZ6S

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Shaft » 12/10/2008, 10:40

Witam

Fazerka odberana w Piątek :) Zdjęcie zapodam wieczorem jak wrócę z działki. W Piątek miałem chrzest bojowy. Odbiór moto wieczorem i powrót przez Łomianki, Modlińska dalej do Jabłonnej.

Pierwsze 100 km zrobione do wczoraj.
Pierwsze wrażenia :

Fazer bardzo dobrze wyważony. Faktycznie prowadzi się jak już ktoś wcześniej napisał jak rower. Bardzo wygodna pozycja i łatwe manewrowanie. Na tą chwilę nowe opony więc muszę je przejechać z uwagą. Żeby nie było tak różowo to miałem jedno dziwne zdarzenie :

Temperatura :
Przejechałem wczoraj na początku przejażdżki może z 8-10 km.
Zajechałem do znajomego i zauważyłem już na parkingu, że motor złapał
wysoką temperaturę. Wskaźnik na wyświetlaczu na max ( H ) załączył się wiatrak. Odczekałem chwile i temperatura zaczęła szybko spadać. Kontrolka nie migała. Przynajmniej nie zauważyłem.
Potem przerwa parkingowa ok 15 min i ponowna jazda ok 30 min. Motor już się nie grzał.

Czy wiecie co to mogło być ? Motor jest nowy. Powinien mieć zalane wszystkie płyny. Jazda spokojna nie przekraczałem 80 km/h.

Dzięki za odpowiedź i sorry za pytania w tym miejscu.

Ps: Zanim wsiadłem na motor mówiłem, że na początku nie będę się pchać między samochody. Nie miałem wyjścia. Toruński zakorkowany i aż się prosiło.
Jeżdżę w kamizelce i ostrożnie żeby złapać jak najwięcej doświadczenia.
Jedno wiem na 100%. Nie będę należał do osób, które użytkują moto sporadycznie :) Niesamowity powrót i super przyjemność.

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49


Postprzez Shaft » 12/10/2008, 22:08

Witam

Od I wyjazdu w Piątek wieczorem do dzisiaj przejechałem 200km.
Motorek spokojnie do ogarnięcia, ale pod warunkiem że za sterem usiądzie użytkownik, a nie amator wyścigów ulicznych lub jednego koła :)
Bardzo lekko i przyjemnie się prowadzi co wg mnie może być bardzo zdradliwe jak ktoś poczuje się zbyt pewnie.

Zapodaje fotke. Słaba jakość z komórki. Kask tymczasowy.
Temperatura przez cały dzień w normie. Tylko 2 kreski po dłuższym postoju. Potem na rozgrzanym silniku stabilnie na połowie.

Pozdr
Sh
Załączniki
FZ600Shaft.jpg
FZ600Shaft.jpg (134.65 KiB) Przeglądane 2768 razy
Ostatnio edytowano 12/10/2008, 23:29 przez Shaft, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49


Postprzez MaciejeR » 12/10/2008, 22:16

Shaft jesteś z Lublina? :wink:
MaciejeR
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21/8/2008, 20:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Shaft » 12/10/2008, 22:44

Nie :) z placka czytaj Mazowieckie.
A co widziałeś mnie w Lublinie ;) ?

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez motoman » 12/10/2008, 23:15

Shaft napisał(a):Temperatura przez cały dzień w normie. Tylko 2 kreski czasami 3.


2 kreski oznaczają lekko niedogrzany silnik, to nie jest 'norma'.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Shaft » 12/10/2008, 23:28

Motoman chyba przesadziłem bo odczyt był po dłuższym postoju. Przy dłuższej jeździe było w połowie. Jutro ustawie na wyświetlaczu tryb z temp. i będę lookał. I tak mam zamiar zajechać do serwisu po kilka pytań :)

Dzięki za uwagę Motoman

Pozdr.
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez spazz » 13/10/2008, 08:19

fajny sprzecik gartulacje
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez younec » 13/10/2008, 08:46

Shaft - jakie masz crashe - bo widze że są na jakiejś blaszce ?
Ja mam puig`a wkręcone w miejsce śrub mocujących silnik do ramy.

PS. Co do temp. to przy chłodniejszym dniu FZ6S ma 2-3 kreski temp :(

Generalnie poniżej 1 kreski miga pierwsze pole na obrotomierzu i ono wskazuje zbyt niską temp. O ile pamiętam w instrukcji to przestaje migać przy 55C.


Latem to oczywiście temp znacznie wyższa i przy jeździe w mieście wentylator daje gorącym powietrzem po klejnotach ;)
------------------------------
Pozdrawiam
Younec
FZ6-s 2004r. -> FZ1S 2008r
Avatar użytkownika
younec
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 17/2/2007, 13:29
Lokalizacja: Łódź

Postprzez MaciejeR » 13/10/2008, 09:46

Shaft napisał(a):Nie :) z placka czytaj Mazowieckie.
A co widziałeś mnie w Lublinie ;) ?

Pozdr
Sh


Wczoraj wieczorem jak wracałem widziałem dwie osoby na Fazerkach z czego jeden był taki jak Twój, więc tak spytałem :wink: Gratuluję maszyny i niech służy :)
Pozdrawiam
MaciejeR
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21/8/2008, 20:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Shaft » 13/10/2008, 18:45

Dzięki :) Też mi się podoba...

Younec co do crashów to Ci nie powiem. Zamówiłem razem z moto i nie bardzo interesowała mnie marka. Miały spełniać swoje zadanie. Co do montażu to chyba dobrze bo nie blokują nogi ;)

Jutro jak będę jeździł to rzucę okiem jeszcze raz. Tzn. rzucę jak będę na postoju ;)

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez Konig » 13/10/2008, 21:37

Jakieś bajerki oprócz crashpadów? Czy podstawowa wersja? Shaft powiedz mi jeszcze jak to jest z kominami pod tyłkiem, mocno grzeją czy podczas jazdy nie jest to odczuwalne?
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Postprzez motoman » 13/10/2008, 21:51

To są orginalne crashpady yamahy do modelu fz6. kosztuja chyba chorendalne 700 złotych i chyba, ale moge sie mylić, nie są rozbieralne, tj mocowanie od 'plastiku'. w razie W caly crash do wymiany.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez 4est » 13/10/2008, 22:08

Andrzej Jakubczyk napisał(a):znalazlem sobie cos

Widzialem ten sprzet na tegorocznym motobajzlu.
Lezal na prawej stronie, malowany kawalek zbiornika (naklejka z logo z odzysku) - to byl szybki rzut okiem, wiec nie wiele moglem looknac. Jesli Ci nie przeszkadza, ze mial przygode to mozna z nim powalczyc. Moto bylo b.swieze. Co do silnika to chyba mozna po nr VIN ogarnac temat.

78PS to inaczej stage 1 - jest ciut mulowaty, ale za to lagodniej oddaje moc. Jesli dobrze pamietam koles byl z Tomaszowa Maz. Cenil calkiem, calkiem i do pogadania bylo jeszcze.
O dziwo mial 3 oryginalne kluczyki (matke i 2 czarne), a to rzadkosc w przywiezionych sztukach ;)

Jesli chodzi o temperature to ja na swoim FZ6N jak lece z ranca i jest chlodno to zadko wskakuje wiecej niz pol skali. Wydaje mi sie, ze to kwestia tego jak kto jedzi. IMHO jak pocisne go "pod dyche" to i temp wskoczy wyzej ;)
Moze nalezy jak w starym aucie patenty z tekturka na chlodnicy robic ? :D

PS: Shaft - piekny sprzecior - gratuluje zakupu ;) Tez mialem smaka na Fazerka, ale lyknalem golasa - brak owiewki studzi zapal do zapie....nia :)
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Shaft » 14/10/2008, 00:58

Witam

250 km już najechane od Piątku wieczorem

Konig
kominy w ogóle nie grzeją. Przynajmniej nie czuję. Nawet jak postawie na P to za chwile można dotknąć gołymi rękami..
Z bajerków to tylko alarm + straszak. Ale to wymóg ubezpieczenia.
Miałem zamontować podgrzewane manetki, ale jeszcze nie teraz. W Styczniu. Reszta stopniowo.

Motoman Crashe wynegocjowałem w cenie moto. I są dokręcane na aluminiowym wsporniku. Nie wiem czy są oryginalne.

4est Hehe owiewka trochę pomaga na klatę, ale ja i tak nie jechałem nią szybciej niż 120 km/h co zdarzyło się dosłownie raz na pustej prostej drodze bez drzew i latarni. Normalnie jeżdżę jak znaki nakazują. Dobrze czuje moto, ale wolę jak najwięcej się nauczyć i poczekać zanim odkręcę. Zresztą motór na dotarciu.
Łatwość prowadzenia Fazera powoduje "uśpienie" Z tego względu mam duży dystans do słabego śmigacza. Można się przejechać.. Jestem przekonany, że dla moich uporządkowanych emocji 600tki starczą. Wolę jeździć wolniej i dłużej niż szybciej i ...

Denerwują mnie tirowcy. Jedzie taki p@l@nt i przy 90ce ciśnie Ci na plecy.

PS: Temperatura jak chłodno i zawieje to max 2 kreski. Jak tylko mniej dmucha to do połowy.

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez Konig » 14/10/2008, 09:46

A ile w Yamaha sobie zażyczyli za podgrzewane manetki?
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Postprzez Shaft » 14/10/2008, 22:23

Konig masz do wyboru 2 opcje. Oryginał Yamahy chyba 800-1200 zł, ale mają jakieś zamienniki w salonach za 250 zł i ponoć wszyscy je kupują bo pasują idelanie i dobre jakościowo. Ja sam nie wiem czy to Yamaha liczy sobie drogo za swoje ładne logo czy te zamienniki to jakiś badziew. Poczekam, aż zrobią korektę ceny i jak zejdą to może kupie dopiero latem. Po co komu latem ciepłe manetki :). Obaczymy.

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez Shaft » 14/10/2008, 22:27

4est napisał(a):
Andrzej Jakubczyk napisał(a):znalazlem sobie cos


78PS to inaczej stage 1 - jest ciut mulowaty, ale za to lagodniej oddaje moc.


Uuu polemizowałbym w Tym miejscu. 78 dla świeżaka to bardzo dużo. Dla świeżaka z nobrain to trumna na 100 %. 78ki można odblokować do 98 KM. Powiem szczerze, że nie widzę takiej potrzeby na dzień dzisiejszy i na stan naszych dróg.

Ps: Przez cały weekend wsiadłem tylko raz do puszki na 10 min. Non stop na moto. Jak garnek przyjedzie do będę śmigał gdzie się da. O ile pogoda pozwoli.

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez motoman » 14/10/2008, 22:40

4est napisał(a):Moze nalezy jak w starym aucie patenty z tekturka na chlodnicy robic ? :D


Ja wsadzałem czarny materiał na 1/3 chłodnicy tak zeby nie zasłaniało wentylatora i pomagało, ma lato natomiast wyjmowałem termostat, troche dłuzej sie nagrzewał silnich (choc jak bylo powyzej 25 stoni na dworze (albo i 30) ) to i tak to nie zajmowao dlugo, a nie grzał sie tak co chwile.


Shaft napisał(a):Motoman Crashe wynegocjowałem w cenie moto. I są dokręcane na aluminiowym wsporniku. Nie wiem czy są oryginalne.
Sh


No też nie wiem czy są orginalne ale wyglądają jak te od yamahy.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Shaft » 14/10/2008, 22:43

Zapytam w sklepie albo zrobię dokładną fotkę z bliska to ocenisz.

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez motoman » 14/10/2008, 22:44

Shaft napisał(a):
4est napisał(a):78PS to inaczej stage 1 - jest ciut mulowaty, ale za to lagodniej oddaje moc.


Uuu polemizowałbym w Tym miejscu. 78 dla świeżaka to bardzo dużo. Dla świeżaka z nobrain to trumna na 100 %. 78ki można odblokować do 98 KM.


Po 1. model stage 1 - 78 koni nie jest mułowaty, tylko w połowie 3 biegu traci pare, czyli mamy jakies 160-170 na budziku.

Po 2. nie da się odblokować 78 koni do 98 koni, trzeba by zmienić moduł, a tego odblokowaniem chyba nazwać nie mozna.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr