Płytka, Yamaha R1
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Płytka, Yamaha R1
Witam wszystkich forumowiczów
Koledzy na R1 to mój pierwszy sezon, otóż "coś" lekko mi "cyka" w okolicy zaworów byłem w niedawno otwartym serwisie motocyklowym serwisant stwierdził że mam do wymiany płytkę zaworową i tu moje pytanie - czy przy przebiegu 27tys. km 2001r. mogła się zużyć płytka czy może coś z moim przebiegiem nie tak. Koledzy teoretyzując - ów serwisant mógł pomylić to "cykanie" z systemem exup. Z góry dziękuje za pomoc.
Koledzy na R1 to mój pierwszy sezon, otóż "coś" lekko mi "cyka" w okolicy zaworów byłem w niedawno otwartym serwisie motocyklowym serwisant stwierdził że mam do wymiany płytkę zaworową i tu moje pytanie - czy przy przebiegu 27tys. km 2001r. mogła się zużyć płytka czy może coś z moim przebiegiem nie tak. Koledzy teoretyzując - ów serwisant mógł pomylić to "cykanie" z systemem exup. Z góry dziękuje za pomoc.
- xroot99
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 29/6/2008, 08:26
On nie pytał co to jest płytka, tylko czy sie może zużyć.
A w temacie: czy mechanik widział tą płytkę, że stwierdza takie coś? Jakby rzeczywiście stukał zawór, to raczej jest poważniejsza sprawa. A co do EXUPa to bardzo możliwe że delikatnie cyka, bo u mnie jest to samo. Przepustnice łapią po jakimś czasie niewielki luz i spaliny mogą je wprawiać w rezonans..
Ja rozebrałem EXUP, nasmarowałem i po tygodniu było to samo. Teraz nie zwracam na to uwagi.
Jeśli chcesz sprawdzić czy to EXUP, rozepnij linki i zostaw przepustnice w pozycji otwartej. Odpal silnik i jak nie będzie nic słychać, to będzie znaczyło że przepustnica ma luz.
A w temacie: czy mechanik widział tą płytkę, że stwierdza takie coś? Jakby rzeczywiście stukał zawór, to raczej jest poważniejsza sprawa. A co do EXUPa to bardzo możliwe że delikatnie cyka, bo u mnie jest to samo. Przepustnice łapią po jakimś czasie niewielki luz i spaliny mogą je wprawiać w rezonans..
Ja rozebrałem EXUP, nasmarowałem i po tygodniu było to samo. Teraz nie zwracam na to uwagi.
Jeśli chcesz sprawdzić czy to EXUP, rozepnij linki i zostaw przepustnice w pozycji otwartej. Odpal silnik i jak nie będzie nic słychać, to będzie znaczyło że przepustnica ma luz.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Witam
Sprawdziłem Exup, to na pewno nie on "cyka" do regulacji zawory. W R1 regulacje zaworów przeprowadza się podobno co 42tys km, co mogło być powodem "cykania" jednego zaworu przy 27tys. km, czy to normalne z takim przebiegiem czy może to jakiś powód do zmartwienia?
Pozdrawiam.
Sprawdziłem Exup, to na pewno nie on "cyka" do regulacji zawory. W R1 regulacje zaworów przeprowadza się podobno co 42tys km, co mogło być powodem "cykania" jednego zaworu przy 27tys. km, czy to normalne z takim przebiegiem czy może to jakiś powód do zmartwienia?
Pozdrawiam.
- xroot99
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 29/6/2008, 08:26
a czasami nie jests przwrazliwiony??? przeciez w silniku jest pelno ruzhimych czesci kltore o siebie tra odieraja itp.. a co do luzow to sie ustawoa co ok6 tys km...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
A właśnie, że Yamaha zaleca sprawdzanie luzów co 42kkm, co też nie oznacza, że nie można do tego zajrzeć wcześniej. Ja mam nabite już 27kkm, i przed następnym sezonem na 100% to sprawdzę.
A co do problemu autora tematu, to jakby płytka była faktycznie uszkodzona, to już by to pewnie wywołało jakieś uszkodzenie w rozrządzie. Zajrzyj tam jak najszybciej, ale nie wydaje mi się, żeby to było to.
A co do problemu autora tematu, to jakby płytka była faktycznie uszkodzona, to już by to pewnie wywołało jakieś uszkodzenie w rozrządzie. Zajrzyj tam jak najszybciej, ale nie wydaje mi się, żeby to było to.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
YZF R1 jest jedną z niewielu osób na forum która pisze konkrety więc słuchaj gościa, poza tym ma rację.
R1 to nie WSK więc oddaj ją do yamahay na serwis. Wierz mi że różnicy w cenie dużej nie będzie a w skutkach może być duża. W nowych Yamahach regulacja luzu zaworów zalecana jest co 43 tyś km. Oczywiście jak ktoś sprzęta wcześniej katował to twoje po 27 tyś mogą być do roboty już.
Nie nastawiaj się że to zawory, niech serwisant sam do problemu dojdzie.
R1 to nie WSK więc oddaj ją do yamahay na serwis. Wierz mi że różnicy w cenie dużej nie będzie a w skutkach może być duża. W nowych Yamahach regulacja luzu zaworów zalecana jest co 43 tyś km. Oczywiście jak ktoś sprzęta wcześniej katował to twoje po 27 tyś mogą być do roboty już.
Nie nastawiaj się że to zawory, niech serwisant sam do problemu dojdzie.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
Witam Kolegę YZF R1 i pozostałych forumowiczów
Mieszkam w Bolesławcu, woj. dolnośląskie. Wracając do tematu to na środę jestem umówiony w serwisie mam nadzieje że to owe "cykanie" to nic poważnego bo ostatnio mam problemy ze snem
...
Mieszkam w Bolesławcu, woj. dolnośląskie. Wracając do tematu to na środę jestem umówiony w serwisie mam nadzieje że to owe "cykanie" to nic poważnego bo ostatnio mam problemy ze snem

- xroot99
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 29/6/2008, 08:26
hmmm szkoda ze nie mazowieckie oddałbyś moto na Połczyńską znam tam wszystkich, zerknęli by i powiedzieli od ręki co to jest... jak oddajesz moto do kogoś kogo nie znasz to patrz im na ręce co robią z motocyklem i o wszystko pytaj bo na partacza nie trudno trafić....
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Witam kolegę "humungus" i pozostałych forumowiczów
Osobiście tego nie widziałem, mechanik przez telefon poinformował że wytarty lekko wałek i gniazdo. Mówił też że miał kilka "erjedynek" i 80% z nich miało tą wadę.
..pogrążony w smutku i cierpieniu....
Osobiście tego nie widziałem, mechanik przez telefon poinformował że wytarty lekko wałek i gniazdo. Mówił też że miał kilka "erjedynek" i 80% z nich miało tą wadę.
..pogrążony w smutku i cierpieniu....
- xroot99
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 29/6/2008, 08:26
Witam forumowiczów
Wałek rozrządu wymieniony pokrywy wałków również tzn. z kupionej głowicy dekiel który był z prawej poszedł na lewą i na dolnym wałku również prawa pokrywa poszła na lewo. Heh postuki nadal są słyszalne dużo mniej teraz tak jakby w okolicy alternatora. Koledzy panewka to to raczej nie jest może sworznia na tłoku. Owe postuki nie są systematyczne pocyka sobie chwilkę przestaje i znów. Panowie co to może być z moją R1.. POMOCY
Wałek rozrządu wymieniony pokrywy wałków również tzn. z kupionej głowicy dekiel który był z prawej poszedł na lewą i na dolnym wałku również prawa pokrywa poszła na lewo. Heh postuki nadal są słyszalne dużo mniej teraz tak jakby w okolicy alternatora. Koledzy panewka to to raczej nie jest może sworznia na tłoku. Owe postuki nie są systematyczne pocyka sobie chwilkę przestaje i znów. Panowie co to może być z moją R1.. POMOCY
- xroot99
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 29/6/2008, 08:26
Zamienianie "dekielkow" walkow rozrzadu to jest maksymalna kaszana.
Ten czesci sa niezamienne,tzn w przypadku zuzycia wymienia sie je jako komplet,dol i gora,czy tez jako calosc.
Radze zmienic mechanika wtedy mozna bedzie podyskutowac o reszcie.

Ten czesci sa niezamienne,tzn w przypadku zuzycia wymienia sie je jako komplet,dol i gora,czy tez jako calosc.
Radze zmienic mechanika wtedy mozna bedzie podyskutowac o reszcie.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
Witam Kolegę "tomekd" i pozostałych forumowiczów
Górne pokrywy wałków a dokładniej prawa z lewą podobno niczym się nie różniły, prosił bym kolegę o głębsze wytłumaczenie różnicy między nimi. Co do cykania to występuje tylko na gorącym silniku.
Górne pokrywy wałków a dokładniej prawa z lewą podobno niczym się nie różniły, prosił bym kolegę o głębsze wytłumaczenie różnicy między nimi. Co do cykania to występuje tylko na gorącym silniku.
- xroot99
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 29/6/2008, 08:26
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości