Zobacz wÄ…tek - Kontrolka na blacie
NAS Analytics TAG

Kontrolka na blacie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kontrolka na blacie

Postprzez djshave » 4/6/2008, 08:24

W mojej hondzie cbr 600 f3 nie działa mi ta kontrolka co pokazuje ze jest luz (neutral). jak zaczynam jezdzic to ona swieci ale potem juz nie mimo ze jest luz. czasem jak sie jakos przechyli moto na bok na luzie to cos zaswieci... od czego to moze byc, gdzie szukac przyczyny? O i jeszcze mi sie ten dolny licznik nie kreci, utknal mi na 000 i nie idzie do przodu ;/ da sie to jakos naprawic? pozdrawiam i czekam na pomoc
djshave
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/4/2008, 11:28


Postprzez YZF R1 » 4/6/2008, 12:20

A czy gaśnie ci silnik jak wystawisz nóżke boczną jak masz na luzie a kontrolka się nie świeci :?:
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez djshave » 4/6/2008, 16:21

tak gaśnie
djshave
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/4/2008, 11:28

Postprzez Ragnos » 4/6/2008, 18:31

czyli tak jakby był na biegu, może coś z czujnikiem, kablami...

jeżeli chodzi o niedziałające kontrolki w f3 przynajmniej w mojej był uszkodzone/skorodowane ścieszki w laminacie za zegarami
Avatar użytkownika
Ragnos
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 29/6/2006, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez djshave » 4/6/2008, 19:08

mozliwe ze to jest to, nawet w 99% to chyba bedzie to. ale to gdzie mam tych czujników szukac?
djshave
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/4/2008, 11:28

Postprzez Labiss » 4/6/2008, 19:31

No za zegarami.Sprawdź jeszcze po kablach od czujnika stopki bocznej.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez Ragnos » 4/6/2008, 19:44

Gdzie jest czujnik widać dobrze na ponizszym zdjęciu.

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ragnos
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 29/6/2006, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez simonw » 4/6/2008, 23:54

Jakby cos, przetlumacze Ci.

Napiecie zasilajace, poprzez bezpiecznik (11) plynie zyla zarowno do kontrolki biegu jalowego jak i do kontrolki stopki.
Jak tusze LG/R to LightGreen/Red a Y/Bl to Yellow/Black, tak wiec interesuje Cie przewod w kolorze JasnoZielono-Czerwonym.
Jak widzisz, sam NeutralSwitch, czyli stycznik biegu jalowego, masuje JasnoZielono-Czerwony i dalej wyprowadza Zielonym przewodem do masy. Tak wiec musialbys sie przyjzec temu kablowi (znalezc w wiazce) czy nie jest przetarty badz nadlamany (wtedy podskakujac na dziurach dzialalby badz nie). Sam stycznik takze posiada (wedle schematu) przewod, chociaz to dziwne, bo moglby masowac na blok silnika (ktory jest uziemiany do ramy), ale widac ze jest jasno zielony przewod od samego stycznika. Uwazaj na haczyk jakim jest Zielono/Czerowny ktory odpowiada za gaszenie silnika. Zauwaz ze zbiegaja sie w skrzyni, JasnoZielono-Czerowny i Zielono-Czerwony, wiec sie nie machnij.

Coz, wiecej ze schematu Ci nie powiem (nie wiem jak zrealizowany jest sam czujnik, zapewne gdzies na mechanizmie zmiany i moze to byc kontaktron - acz niekoniecznie). Zakladajac iz jest to kontaktron, mogl zmienic polozenie, badz magnes jest juz slaby i nie lapie go poprawnie. Jesli ktos ma wiedze jak dokladnie realizowany jest ten czujnik - coz, powinien powiedziec.
(licze na ElComendante)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez YZF R1 » 5/6/2008, 00:19

Ja miałem taki przypadek z Erłanem moim motocykl odebrałem po przeglądzie wszystko cacy podjezdzam pod garaz wbijam luz słusze i czuje ze jest luz a kontrola "zgon" puszczam sprzęgło stoi nie ciągnie otwieram nóżke boczną i silnik gaśnie.... więc nawrotka do servisu Yamaha mój ulubiony mechanik który servisuje mi szczotke bo tylko jemu pozwalam dotykac mojej Eruni stwierdził że to tylko wysunięty kabelek gdzieś od spodu. i tu nie okręsle ci dokłednie gdzie nie przy samej nóżce. od spodu silnika przy wachaczu moto musiało trafic na podnośnik bo ciężko tam ręke wsadzić poszperaj tam i sprawdź wszystkie kable, sądze że kable przy liczniku tudzież na kostakch odpadają ale je też mozesz sprawdzić.... i sprawdź kable przy klamce sprzęgła czy nie są wysunięte.... ale ja obstawiam to co ja miałem.
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez djshave » 5/6/2008, 15:10

dzieki wielkie za pomoc. pozdrawiam i oczywiscie daje po plusie :D
djshave
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/4/2008, 11:28



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê