koszty utrzymania motocykla
Posty: 64
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Może za mały przebieg liczyłem na opony, może dobiją do 15-18 tys.km (z pewnością przednia dłużej pohula niż to 12tys) i minimalnie za mały na napęd. Ale to już o 70-100zł nie chodzi. Bo dojdzie jakiś spray czy inna pierdoła i wychodzi na to samo.
Co do spalania. No tak to u mnie wyglądało mimo, że jakoś specjalnie ostro nie jeździłem. Nie mogłem się nadziwić, że u Ciebie jest takie niskie. Przed sezonem zrobiłem serwis gaźników i pierwsze 600km bez zmian. Później nagle spadło
Ostatnio udało mi się zejść do 3,9l/100km
wcześniej nie mogłem zejść poniżej 4,5l (To tak w ramach eksperymentu
)
Teraz średnio mi wychodzi 4,4l/100km miło, że wcześniej mi palił 5l przy takiej samej jeździe. Wcale nie jestem obrażony z tego powodu i mam nadzieję, że tak zostanie
p.s. Wychodzi mniej więcej 35zł/100km.
Pewnie przy samodzielnym serwisie gdzieś koło 30zł.
Co do spalania. No tak to u mnie wyglądało mimo, że jakoś specjalnie ostro nie jeździłem. Nie mogłem się nadziwić, że u Ciebie jest takie niskie. Przed sezonem zrobiłem serwis gaźników i pierwsze 600km bez zmian. Później nagle spadło
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ostatnio udało mi się zejść do 3,9l/100km
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teraz średnio mi wychodzi 4,4l/100km miło, że wcześniej mi palił 5l przy takiej samej jeździe. Wcale nie jestem obrażony z tego powodu i mam nadzieję, że tak zostanie
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
p.s. Wychodzi mniej więcej 35zł/100km.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Ace.
dunlopy qualifiery sportmax 900 komplet
regulacja zaworów co 42 tys km 200 pln
synhro gaźników + świece : 250 pln
klocki przód 2 komplety brembo : 190 pln
klocki tył : komplet jakaś bucuwa - 80 pln
olej : 125 pln
filtr oleju ; 25 pln
filtr powietrza : 70 pln
płyny ustrojowe z wymianą : 350 pln ( bez oleju ) ale z olejem w lagach.
napęd Did ZVM2 + Sunstary : 750 ( allegro ) wyiana nei pamiętam.
i to co się umieliło przy 270km/h - ślimak prędkościomierza .. 350 pln
linka prędkościomierza : 60 pln
zadupek : 200pln
malowanie zadupka : 200 pln
to zrobiłem w rok czasu... nie liczę przeglądu po kupnie i wymiany wtedy płynów z olejem włącznie - nie pamiętam ile dałem
.. ale coś koło paru stówek by było ...
http://www.airlive.aspdotnet.pl/prv/acek.jpg
przyszły rok malowanie wg projektu :
http://www.airlive.aspdotnet.pl/projekt.jpg
dunlopy qualifiery sportmax 900 komplet
regulacja zaworów co 42 tys km 200 pln
synhro gaźników + świece : 250 pln
klocki przód 2 komplety brembo : 190 pln
klocki tył : komplet jakaś bucuwa - 80 pln
olej : 125 pln
filtr oleju ; 25 pln
filtr powietrza : 70 pln
płyny ustrojowe z wymianą : 350 pln ( bez oleju ) ale z olejem w lagach.
napęd Did ZVM2 + Sunstary : 750 ( allegro ) wyiana nei pamiętam.
i to co się umieliło przy 270km/h - ślimak prędkościomierza .. 350 pln
linka prędkościomierza : 60 pln
zadupek : 200pln
malowanie zadupka : 200 pln
to zrobiłem w rok czasu... nie liczę przeglądu po kupnie i wymiany wtedy płynów z olejem włącznie - nie pamiętam ile dałem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.airlive.aspdotnet.pl/prv/acek.jpg
przyszły rok malowanie wg projektu :
http://www.airlive.aspdotnet.pl/projekt.jpg
Ostatnio edytowano 5/5/2008, 12:00 przez cezare, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Witam. Ogólnie jestem także początkujący, zamierzam sobie kupić Bandita, ale po tym co przeczytałem w tym temacie troche jestem zszokowany
wychodzi na to, ze motory duzo czasu spędzają w serwisie i jest to wszystko kosztowne :/ nie podoba mi sie to. A te wszystkie koszty które wypisaliście nie są uzaleznione od stylu jazdy kierowcy, od ilosci kilometrów jakich robi, czy jeździ po miescie czy turystycznie ( różnica prędkości i równomierności jazdy na danym biegu) itd ? Bo zaczynam wątpić czy stac mnie na motor. Wydam z 8 tyś na motor, potem na rejestracje i ubezpieczenie, a potem co 2 tys na wymiane wszystkich podstawowych rzeczy ?
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
yokishiro - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/3/2008, 11:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No nie jest to tani sport, te 2 tys trzeba sobie odstykać na należyte utrzymanie w ciągu jednego sezonu i to pod warunkiem że nic sie nie zepsuje, ja wydaje ok 800 euro na sezon. Jak ktoś jest tymi kwotami zszokowany to lepiej żeby odpuścił sobie motocykl.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Ale mi chodzi o to czy te 2 tyś zł to reguła, że każdy właściciel musi co sezon wydac te 2tyś zł na motor ? Czy jeden wyda 2 tys a drugi np tylko z 400 zł na wymiane oleju i filtru ? I jak to jest, ze trzeba ciągle coś robić przy motorze ? bo np samochodem jeżdze i tylko wymieniam olej, samochód 15 letni i nic przy nim nikt nie robi ^^ i wszystko działa i jest sprawne. A motor to ciagle co sezon to to to to i to i 2000 zł w plecy ? tak to wygląda ? To nie wygląda fajnie.
-
yokishiro - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/3/2008, 11:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Musisz mieć po prostu po zakupie motocykla w zapasie te 2tys zł. Może być tak, że poprzedni właściciel robił wszystko terminowo, i w niedługi okresie przed sprzedażą. Ale jak kupujesz z niepewnych rąk, zawsze trzeba oddać na pierwszy serwis, który wyniesie minimum 500zł (regulacja zaworów, gaźników, wymiana oleju, filtra oleju, i ew. powietrza. I zwykle jest tak, ze w niedługim czasie padnie np akumulator(200zł), lagi zaczną cieknąć(200zł), tudzież skończy się łańcuch(500zł), klocki też nie są wieczne(ok 200zł). Często się tego nie wymienia, ale znając życie coś z tego na pewno wyskoczy, musisz się z tym liczyć. Opony też wieczne nie są i tu zależnie od pojemności silnika, stylu jazdy i rodzaju opon wymiana co 5-15tys km, czyli max 2 sezony masz do wydania ok 1000zł.
A co do paliwa, to tego nie przewidzisz: jak kumple dzwonią, że jeżdżą, to będziesz siedział w domu? Lipa trochę by była nie mieć za co lać. Ja od początku marca na Erłanie zrobiłem już 3500km, a w planach jest jeszcze kilka wyjazdów, więc w 15tys km pewnie ciężko się będzie zamknąć, to już ok 5tys zł na paliwo.
A co do paliwa, to tego nie przewidzisz: jak kumple dzwonią, że jeżdżą, to będziesz siedział w domu? Lipa trochę by była nie mieć za co lać. Ja od początku marca na Erłanie zrobiłem już 3500km, a w planach jest jeszcze kilka wyjazdów, więc w 15tys km pewnie ciężko się będzie zamknąć, to już ok 5tys zł na paliwo.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
yokishiro napisał(a):Ale mi chodzi o to czy te 2 tyś zł to reguła, że każdy właściciel musi co sezon wydac te 2tyś zł na motor ? Czy jeden wyda 2 tys a drugi np tylko z 400 zł na wymiane oleju i filtru ? I jak to jest, ze trzeba ciągle coś robić przy motorze ? bo np samochodem jeżdze i tylko wymieniam olej, samochód 15 letni i nic przy nim nikt nie robi ^^ i wszystko działa i jest sprawne. A motor to ciagle co sezon to to to to i to i 2000 zł w plecy ? tak to wygląda ? To nie wygląda fajnie.
NIE - nie musi .. jeżeli jeździsz bardzo spokojnie i masz mało skomplikowanego sprzęta .. mniej zuzywasz wszystkiego .. opon/klocków/napędów - mozesz dużo rzeczy zrobić samemu - nie płącić w serwisie ... wtedy koszty utrzymania są porównywalne jak nie tańsze niz puszka.. ja w 2t sam zmieniałem pierścienie, czyściłem i regulowałem gaźnik, mocy prawie tam nie było - wiec i napędy się tak nie zużywały .. to była taniość..
ale utrzymanie mocnego plastika - tak ... kosztuje ... bo on zmieli wszystko
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
a paliwo ? puszka mi Å‚yka 10 - a Ace 7
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Przedstawie ci koszty bandita , którego kupiłem w pazdzierniku i narazie nakulałem prawei 4 tys km .
Po kupnie motocykla
wymiana oleju 120 zł ( motul )
wymiana filtra oleju 30 zł
co prawda miałem potwierdzone w książce ze olej był wymieniany 3 tys km temu jednak wolałem nie ryzykowac to nie takie duze koszty .
po kupnie wymieniłem równiez filtr powietrza 60 zł
mimo ze jak napisałem ostatni serwis był 3 tys km temu postanowiłem równiez zrobić synchro gażników oraz regulacje luzów zaworowych . Można powiedziec że to głupota ale jakos wolałem to wszystko zrobic przed sezonem i miec świety spokój
czyszczenie i synchro gażników 150 zł
regulacja luzów zaworowych równiez 150 zł
Akurat trfił mi sie motocykl w dobrym stanie , napęd był wymieniany własnie na ostatnim przeglądzie więc nie musiałem go wymieniac jakies 500 zł jestem do przodu .
No i opony są równiez w dobrym stanie spokojnie wystarcza na cały sezon mam załozone Bridgestone . To kolejnie 800 zł do przodu .
Za 2 tys km czeka mnie znowu wydatek około 150 zł na olej i filtr a mamy dopiero maj gdzie tam koniec sezonu .
Co do kosztów paliwa to w zime brał troche wiecej ale teraz spalnie sie ustabilizowało i pali około 5,9-6,2 litra , czasami spali mniej jednak przyjmując to jako średnia wartośc
6L*4000 km = 240 L
zawsze tankuje conajmniej 98 a czasami jakiegos V-power wiec przyjmnijmy cene 4,40
4,40 * 240 L = 1056 zł .
Jak widac wydałem po kupnie motocykla na paliwo i podstawowe czyności serwisowe około 1550 zł . Jezeli nic nie ulegnie awari to z racji ze wszystkie czynnosci wykonałem przed sezonem dojdzie mi jeszcze jedna wymiana oleju około 150 zł i koszty paliwa .
Wiec łaczna kwota przejechania banditem jednego sezonu z przebiegiem wstepnie licze ze moze to byc nawet 10 tys km wyniesie około 3 tys zł .
Dodam że w moim motorku nie narazie nic nie uległo awari , no i trafił sie akurat taki egzemplarz w którym nie były do wymiany opony oraz naped . Co jednak bede musiał zrobic w nastepnym sezonie wiec koszty wtedy wzrosna o te dwie dodatkowe czynnosci .
Po kupnie motocykla
wymiana oleju 120 zł ( motul )
wymiana filtra oleju 30 zł
co prawda miałem potwierdzone w książce ze olej był wymieniany 3 tys km temu jednak wolałem nie ryzykowac to nie takie duze koszty .
po kupnie wymieniłem równiez filtr powietrza 60 zł
mimo ze jak napisałem ostatni serwis był 3 tys km temu postanowiłem równiez zrobić synchro gażników oraz regulacje luzów zaworowych . Można powiedziec że to głupota ale jakos wolałem to wszystko zrobic przed sezonem i miec świety spokój
czyszczenie i synchro gażników 150 zł
regulacja luzów zaworowych równiez 150 zł
Akurat trfił mi sie motocykl w dobrym stanie , napęd był wymieniany własnie na ostatnim przeglądzie więc nie musiałem go wymieniac jakies 500 zł jestem do przodu .
No i opony są równiez w dobrym stanie spokojnie wystarcza na cały sezon mam załozone Bridgestone . To kolejnie 800 zł do przodu .
Za 2 tys km czeka mnie znowu wydatek około 150 zł na olej i filtr a mamy dopiero maj gdzie tam koniec sezonu .
Co do kosztów paliwa to w zime brał troche wiecej ale teraz spalnie sie ustabilizowało i pali około 5,9-6,2 litra , czasami spali mniej jednak przyjmując to jako średnia wartośc
6L*4000 km = 240 L
zawsze tankuje conajmniej 98 a czasami jakiegos V-power wiec przyjmnijmy cene 4,40
4,40 * 240 L = 1056 zł .
Jak widac wydałem po kupnie motocykla na paliwo i podstawowe czyności serwisowe około 1550 zł . Jezeli nic nie ulegnie awari to z racji ze wszystkie czynnosci wykonałem przed sezonem dojdzie mi jeszcze jedna wymiana oleju około 150 zł i koszty paliwa .
Wiec łaczna kwota przejechania banditem jednego sezonu z przebiegiem wstepnie licze ze moze to byc nawet 10 tys km wyniesie około 3 tys zł .
Dodam że w moim motorku nie narazie nic nie uległo awari , no i trafił sie akurat taki egzemplarz w którym nie były do wymiany opony oraz naped . Co jednak bede musiał zrobic w nastepnym sezonie wiec koszty wtedy wzrosna o te dwie dodatkowe czynnosci .
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
yokishiro napisał(a):Ale mi chodzi o to czy te 2 tyś zł to reguła, że każdy właściciel musi co sezon wydac te 2tyś zł na motor ? Czy jeden wyda 2 tys a drugi np tylko z 400 zł na wymiane oleju i filtru ? I jak to jest, ze trzeba ciągle coś robić przy motorze ? bo np samochodem jeżdze i tylko wymieniam olej, samochód 15 letni i nic przy nim nikt nie robi ^^ i wszystko działa i jest sprawne. A motor to ciagle co sezon to to to to i to i 2000 zł w plecy ? tak to wygląda ? To nie wygląda fajnie.
Nie. Zależy jak jeździ, czym i ile robi kilometów. W zależy od tego, co jaki przebieg motocykl ma przewidziane określone czynności. Np. FZS600 Fazer ma regulację zaworów co 42 tys.km a GS500 co 6 tys.km. Nie jest tak, że zawsze te 2tys.zł przed sezonem trzeba położyć. Raz położysz 500zł i w środku 500zł + paliwo. Innym razem wydasz 1,5 tys.zł przed sezonem i jeździsz przez 6 tys.km [lub 12 tys.km w przypadku chociażby CB500.Później robisz synchro gaźników, regulację zaworów(w CB co 24 tys.km), wymianę oleju] i dalej jeździsz. Ja napisałem, że 2 tys.zł kosztowało przejechanie całego sezonu. Czyli 6 tys.km. Wliczając większość materiałów eksploatacyjnych. Razem z paliwem.
Przy zakupie motocykla warto zwrócić uwagę co jaki przebieg producent zaleca przegląd.
A opon w samochodzie nie zmieniasz? Filtrów? klocków? tarczy? wahaczy czy innych pierdół? To wszystko wygląda tak samo tylko w motocyklu robisz to częściej
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
p.s. Upierdliwe to Suzuki z serwisem co 6tys.km
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Duzo też zależy jak się jeździ, ile się jeździ i jaki ma się motocykl. Ja może nie jeżdze za dużo, ale mam wrażnie że koszty też mam znacznie mniejsze - motocykl szosowo turystyczny - i wykorzystywany z jego przeznaczeniem...
średnio na rok robię ok 6~7 tys km.
Tylnia opona ok 10tyskm ~550zł
Przednia opona ok 15tys km 450zł
Gaźniki raz na sezon sysnchro - ~100zł ewentulanie czyszczenie co drugi raz - 200zł
Zawory co 24kkm, po pierwszym razie wszytkie płytki w normie więc zadnych nowych, tylk0 rozbiórka ~150zl
Zestaw napędowy wytrzymuje ok 25~35kkm w zaleznosci od jazdy - 500zł
Olej co 6 tys km 150zl
Filtr oleju co 18tyskm 50zł
OC 70zł
Klocki - niewiem, ale po 27kkm jest ich jeszcze sporo, więc pewnie ten sezon jeszcze wytrzymają spokojnie.
Swiece co 12kkm - 130zł
Sumując średnio ok 1300 do 1500zł to jest max ile to kosztuje w moim przypadku.
A w tym sezonie mam zamiar tylko naped i olej wymienić, wiec tylko 700zł. Chyba ze zdaży się coś nieoczekiwanego - odpukać......
średnio na rok robię ok 6~7 tys km.
Tylnia opona ok 10tyskm ~550zł
Przednia opona ok 15tys km 450zł
Gaźniki raz na sezon sysnchro - ~100zł ewentulanie czyszczenie co drugi raz - 200zł
Zawory co 24kkm, po pierwszym razie wszytkie płytki w normie więc zadnych nowych, tylk0 rozbiórka ~150zl
Zestaw napędowy wytrzymuje ok 25~35kkm w zaleznosci od jazdy - 500zł
Olej co 6 tys km 150zl
Filtr oleju co 18tyskm 50zł
OC 70zł
Klocki - niewiem, ale po 27kkm jest ich jeszcze sporo, więc pewnie ten sezon jeszcze wytrzymają spokojnie.
Swiece co 12kkm - 130zł
Sumując średnio ok 1300 do 1500zł to jest max ile to kosztuje w moim przypadku.
A w tym sezonie mam zamiar tylko naped i olej wymienić, wiec tylko 700zł. Chyba ze zdaży się coś nieoczekiwanego - odpukać......
- Bartman
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
- Lokalizacja: Krosno
Bartman napisał(a):Sumując średnio ok 1300 do 1500zł to jest max ile to kosztuje w moim przypadku.
A w tym sezonie mam zamiar tylko naped i olej wymienić, wiec tylko 700zł. Chyba ze zdaży się coś nieoczekiwanego - odpukać......
No to pod wzgledem utrzymania SV'ka prezentuje sie rewelacyjnie ale o paliwie nie wspomniales ani slowem
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Te 2 tys to taka średnia, oczywiście licząc że nic sie nie sypnie bo wtedy można zostawić te 2 tys w serwisie na raz oprócz standardowych czynności
Ogólnie to nie jest sport dla tych którzy zarabiają miesięcznie 800zł
Wiadomo że Gs 500 będzie tańszy w utrzymaniu niż GSXR 1000
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Mysle że ludzie często przeceniaja swoje mozliwości finansowe . To znaczy przeceniają swój budrzet . Kupują stare scigacze o duzej mocy . A nie zdaja sobie sprawy że motocykl stary o duzej mocy jest drogi w utrzymaniu( nie twierdze ze nie warto kupowac takich motocykli , ale to sa motory dla ludzi których stac na ich eksploatacje ) , zamiast np kupic młodszy motor z nizszej półki o mniejszej mocy , jednak młodszy o mniejszym przebiegu i w lepszym stanie .
Jak widac nawet 6 tys km gs kosztuje juz około 2 tys zł na sezon .
Jak widac nawet 6 tys km gs kosztuje juz około 2 tys zł na sezon .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
dambandit napisał(a):Mysle że ludzie często przeceniaja swoje mozliwości finansowe . To znaczy przeceniają swój budrzet . Kupują stare scigacze o duzej mocy . A nie zdaja sobie sprawy że motocykl stary o duzej mocy jest drogi w utrzymaniu( nie twierdze ze nie warto kupowac takich motocykli , ale to sa motory dla ludzi których stac na ich eksploatacje ) , zamiast np kupic młodszy motor z nizszej półki o mniejszej mocy , jednak młodszy o mniejszym przebiegu i w lepszym stanie .
Jak widac nawet 6 tys km gs kosztuje juz około 2 tys zł na sezon .
Dokładnie tak. Dlatego lepiej sobie zdawać sprawę ile to wszystko w rzeczywistości kosztuje. No a ci co kupują starego sporta za 4 tys.zł i później się dziwią, że następne 4tys.zł trzeba włożyć żeby to jeździło.
Myślę, że temat pomocny przy wyborze motocykla dla kogoś kto liczy się z kasą i chce podjąć w pełni odpowiedzialną, przemyślaną decyzję. Z reguły tak jest jeżeli grat stanowi codzienne źródło transportu (i robi się 12-15tys.km w sezon) a nie niedzielną zabawkę, bo wtedy to nawet spalanie 10l nie jest straszne jak się robi 2-3 tys.km.
Podliczyłem koszty podane przez Bartmana dla SV 650. Dzieląc to na przebieg 6 tys.km wychodzi 1145-1245) zł + paliwo (liczę 5 litrów bo tyle to pali
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dzięki za odpowiedzi.
Stawiam, że utrzymanie FZS 600 będzie wyglądać bardzo podobnie do SV.
P.S Chyba można obalić mit, że GS jest takim tanim motocyklem w utrzymaniu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Dziękuje za informacje. Mam zamiar kupić Bandita 600 zatem nie jest to super sport czy cos, moze uda mi sie go utrzymac
na paliwo zawsze sie znajdzie grosz, a na naprawy to jeszcze nie wiem
a i to ma raczej być dla przyjemności, a nie na codzień
zatem wielkiej liczby kilometrów w roku nie wyjeżdze ^^ Pozdrawiam.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
yokishiro - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/3/2008, 11:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Kris2k napisał(a):Bartman napisał(a):Sumując średnio ok 1300 do 1500zł to jest max ile to kosztuje w moim przypadku.
A w tym sezonie mam zamiar tylko naped i olej wymienić, wiec tylko 700zł. Chyba ze zdaży się coś nieoczekiwanego - odpukać......
No to pod wzgledem utrzymania SV'ka prezentuje sie rewelacyjnie ale o paliwie nie wspomniales ani slowem
O paliwie nie pisałam z tego względu że to wydatek stosunkowo mały i płacony co pewien okres jak 50-60złzł(pełen zbiornik) raz na kilka dni, raz na tydzień, czy też raz na dwa tygodnie... Ponadto jest to wydatek na każdy środek transportu.
Spalanie w mieście może dojśc do 6l/100km na trasie od 4.5 do 5.5 przy dynamicznej jeździe.
- Bartman
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
- Lokalizacja: Krosno
inku napisał:
Dokładnie tak. Dlatego lepiej sobie zdawać sprawę ile to wszystko w rzeczywistości kosztuje. No a ci co kupują starego sporta za 4 tys.zł i później się dziwią, że następne 4tys.zł trzeba włożyć żeby to jeździło.
...........................................................................................................
To jaki rocznik sporta i ile trzeba włożyć złotówek ( około ) aby nie wkładać w niego drugie tyle ?![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dokładnie tak. Dlatego lepiej sobie zdawać sprawę ile to wszystko w rzeczywistości kosztuje. No a ci co kupują starego sporta za 4 tys.zł i później się dziwią, że następne 4tys.zł trzeba włożyć żeby to jeździło.
...........................................................................................................
To jaki rocznik sporta i ile trzeba włożyć złotówek ( około ) aby nie wkładać w niego drugie tyle ?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- kraso17
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 28/12/2007, 15:44
Posty: 64
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości