koszty utrzymania motocykla
Posty: 64
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
kraso17 napisał(a):To jaki rocznik sporta i ile trzeba włożyć złotówek ( około ) aby nie wkładać w niego drugie tyle ?
Odpowiedź: Niezakatowanego. Nie ma tu ściśle określonego rocznika, przebiegu czy ceny. Jak znajdziesz Św. Mikołaja to może sprzeda ci nowego GSX-R za 5 tys.zł. Ktoś kto kupuje np. GPX 600 z 87r. za 3-4tys.zł raczej na pieniądzach nie śpi. Miało być tanio bo nie ma więcej pieniędzy a tu się okazuje, że trzeba zmienić opony bo łyse albo 10letnie, klocki bo blachy (gorzej jak tarcze), łańcuch wyciągnięty, zardzewiały i skrócony o 2 ogniwa, silnika nie da się normalnie odpalić bo nie ma kompresji. Do tego ciekną krzywe lagi, amor tylny dobija i można tak wymieniać. I wychodzi na to, że żeby w ogóle to zechciało jeździć trzeba włożyć drugie tyle. A on myślał, że napęd i opony kosztują tyle co do MZ. A remont zrobi za 500zł. Równie dobrze można np. kupić takiego GPX w dobrym stanie i lać paliwo i robić tylko podstawowy serwis.
Nie chodzi tu o wydanie drugie tyle na eksploatację (bo oczywiste, że drugie tyle wydasz na utrzymanie jak dużo i długo jeździsz nawet jak masz grata za 60tys.zł) ale o wydanie drugie tyle na doprowadzenie do jazdy. Widzisz różnicę czy nie masz się czego czepiać?
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Inku napisał(a):P.S Chyba można obalić mit, że GS jest takim tanim motocyklem w utrzymaniu.
Sluszna uwaga... tez chcialem to dopisac, jakos specjalnie tanio nie wychodzi.
Inku napisał(a): Trochę bardziej leży mi rzędówka chociaż może jak się przejadę Fałką to zmienię zdanie
Zmienisz, zmienisz
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Bandit 600, przebieg własny ok. 13000 km.
Motocykl kupiłem w marcu 2007 r.
- wymiana oleju 130 zł ( castrol fullsyntetyk ) (3 razy)
- wymiana filtra oleju 30zł (Hiflofiltro HF138)
- wymiana filtra powietrza 60zł (Hiflofiltro HFA3605)
- wymiana świec 120 zł (4x NGK CR9EK)
- klocki hamulcowe przód 140 zł
- napęd musiałem wymienić z zębatkami
500zł DID x-ring, + 100zł wymiana
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie 520zł
- alarm 120
- miernik temperatury oleju 130 zł
- synchronizacja gaźników 100 zł
- czyszczenia gaźników - nie robiłem
- regulacja luzów zaworowych 150 zł (śrubami)
- ślimak prędkościomierza 300zł (urwał się cypek trzymający linkę z mojej winy)
- sprężyny progresywne 400zł + 50zł olej 15w
- Oponki musiałem wymienić - niestety wymieniłem na używane.
- inne pierdoły
Zawory w B6 do 1999r. powinno się regulować co 6000 km.
Zawory w B6 od 2000r. powinno się regulować co 12000 km. (silniki te same)
Gaźniki synchronizujemy co 12000km, jednak zauważyłem, że lepiej co 10 000km.
Spalanie:
Przy chłodnym powietrzu 8stC spala około 6.2 l/100km.
A w lato średnio spalał 5,6-5,9l/100km.
Udało mi się tylko raz zejść do 5l/100km przy jeździe poniżej 100km/h.
Przy delikatnym obchodzeniu się z manetką do 120km/h spalanie około 5,2l/100km.
Zużycie oleju:
170ml / 1000 km.
Czyli wychodzi że wydałem ponad 3500 zł.
I do tego około 3500zł na paliwo.
Dodatkowo:
Kuipłem łożyska główki ramy 100 zł.
Amortyzator na tył 230zł(2004 r.), oryginał kosztuje 1700zł.
Mechanik mi oznajmił, że czeka mnie jeszcze rozebranie przednich teleskopów, bo przód nie tłumi mi tak jak powninien.
W serwisie zostawię jeszcze jakieś 700zł.
Motocykl kupiłem w marcu 2007 r.
- wymiana oleju 130 zł ( castrol fullsyntetyk ) (3 razy)
- wymiana filtra oleju 30zł (Hiflofiltro HF138)
- wymiana filtra powietrza 60zł (Hiflofiltro HFA3605)
- wymiana świec 120 zł (4x NGK CR9EK)
- klocki hamulcowe przód 140 zł
- napęd musiałem wymienić z zębatkami
500zł DID x-ring, + 100zł wymiana
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie 520zł
- alarm 120
- miernik temperatury oleju 130 zł
- synchronizacja gaźników 100 zł
- czyszczenia gaźników - nie robiłem
- regulacja luzów zaworowych 150 zł (śrubami)
- ślimak prędkościomierza 300zł (urwał się cypek trzymający linkę z mojej winy)
- sprężyny progresywne 400zł + 50zł olej 15w
- Oponki musiałem wymienić - niestety wymieniłem na używane.
- inne pierdoły
Zawory w B6 do 1999r. powinno się regulować co 6000 km.
Zawory w B6 od 2000r. powinno się regulować co 12000 km. (silniki te same)
Gaźniki synchronizujemy co 12000km, jednak zauważyłem, że lepiej co 10 000km.
Spalanie:
Przy chłodnym powietrzu 8stC spala około 6.2 l/100km.
A w lato średnio spalał 5,6-5,9l/100km.
Udało mi się tylko raz zejść do 5l/100km przy jeździe poniżej 100km/h.
Przy delikatnym obchodzeniu się z manetką do 120km/h spalanie około 5,2l/100km.
Zużycie oleju:
170ml / 1000 km.
Czyli wychodzi że wydałem ponad 3500 zł.
I do tego około 3500zł na paliwo.
Dodatkowo:
Kuipłem łożyska główki ramy 100 zł.
Amortyzator na tył 230zł(2004 r.), oryginał kosztuje 1700zł.
Mechanik mi oznajmił, że czeka mnie jeszcze rozebranie przednich teleskopów, bo przód nie tłumi mi tak jak powninien.
W serwisie zostawię jeszcze jakieś 700zł.
- Załączniki
-
- serwis_od_2000.JPG
- serwis od 2000r
- (136 KiB) Pobrane 517 razy
-
- serwis.JPG
- Serwis
- (221.95 KiB) Pobrane 506 razy
-
- Oznaczenia modeli.
- id.JPG (73.34 KiB) Przeglądane 5868 razy
Ostatnio edytowano 13/5/2008, 15:04 przez falconiforme, łącznie edytowano 3 razy
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Bandit 600 96r. Przebieg wg licznika 33900 km.
Łańcuch zmieniłem przy 27000 km bo już przeskakiwał i nierówno się naciągał.
Hamulce wytrzymują jakieś 13000 km - przejechały jakieś 2000km.
Łańcuch zmieniłem przy 27000 km bo już przeskakiwał i nierówno się naciągał.
Hamulce wytrzymują jakieś 13000 km - przejechały jakieś 2000km.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Aha to ja mam podobny przebieg jednak moto z 2001 roku . Mi akurat udalo sie kupic motor gdzie naped byl wymieniany jakies 7 tys km temu . A klocki to nie wiem ale są jeszcze dobre zobaczymy na ile starczą . Narazie mam nakręcone 4 tys km w moim bandicie za jakies miesiac czeka mnie wymiena oleju .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
teraz ja
FZR mam od 4miechów i juz włozyłem w nia:
klocki przód EBC 120zł
akumulator YUASA 40Euro= ok120zł (jak tylko moge to kupuje czesci/akcesoria za granica w Niemczech)
regulacje+synchro mialem robiona przez poprzedniego własciciela 2tys km temu
świece NGK 100zł
Olej CASTROL 120zł
Filtr (Hiflofiltro) 25zł
teraz umówiony jestem na regulacje luzów zaworowych 200zł
naszczescie napedu mam jeszcze ok80%
a i opone na tyl dostalem przy zakupie gratis
wymiana uszczelniaczy, f.powietrza itp byly robione wiec tez odchodzi ich koszt
zrobilem juz ok 1700km
pali mi ok 5l/100km
wychodzi ok 85l
czyli wacha kosztowala mnie jak narazie ok400zl
wszystko wynioslo ok 1100zl
i nie wliczam w to osprzetu, jakis akcesoriow/dodatkow, smarow itp itd
tylko to co MUSSSI byc
FZR mam od 4miechów i juz włozyłem w nia:
klocki przód EBC 120zł
akumulator YUASA 40Euro= ok120zł (jak tylko moge to kupuje czesci/akcesoria za granica w Niemczech)
regulacje+synchro mialem robiona przez poprzedniego własciciela 2tys km temu
świece NGK 100zł
Olej CASTROL 120zł
Filtr (Hiflofiltro) 25zł
teraz umówiony jestem na regulacje luzów zaworowych 200zł
naszczescie napedu mam jeszcze ok80%
a i opone na tyl dostalem przy zakupie gratis
wymiana uszczelniaczy, f.powietrza itp byly robione wiec tez odchodzi ich koszt
zrobilem juz ok 1700km
pali mi ok 5l/100km
wychodzi ok 85l
czyli wacha kosztowala mnie jak narazie ok400zl
wszystko wynioslo ok 1100zl
i nie wliczam w to osprzetu, jakis akcesoriow/dodatkow, smarow itp itd
tylko to co MUSSSI byc
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Ja mam GS'a z 93 i odkąd go kupiłem nie przyłożyłem do niego reki ,wymieniłem tylko standardowo olej tylną opone i teraz planuje wymiane napedu.Moje moto jest w super stanie ma przejechane 20601 mil i chodzi bardzo ładnie i niemam z nim problemów.
Gdy wsiadam na motor przewraca mi się w głowie o 180 stopni
-
DoktorekGS500 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 3/2/2009, 15:14
- Lokalizacja: OLN
DoktorekGS500 napisał(a):Ja mam GS'a z 93 i odkąd go kupiłem nie przyłożyłem do niego reki ,wymieniłem tylko standardowo olej tylną opone i teraz planuje wymiane napedu.Moje moto jest w super stanie ma przejechane 20601 mil i chodzi bardzo ładnie i niemam z nim problemów.
mammamia... to ze motocykl jezdzi to nie znaczy ze jest w zajebistym stanie, natomiast to, ze Ty nie przylozyles do niczego reki to nie powod do dumy, zerknij sobie do serwisowki i pocztyj co sie kiedy kontroluje i co sie kiedy wymienia
temat pomimo ze juz dawno nie byl odswiezany to mile widziane wypowiedzi uzytkownikow maszyn o ktorych w tym temacie nie bylo jeszcze mowy
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Suzi Gsx600F jest kosztowny w utrzymaniu
Gsx600F jest kosztowny w utrzymaniu. Miałem model 91r co sezon odstawiałem go do serwisu (synchronizasja gażników, reg zaworów, olej filtry, klocki itp i wyjeżdzałem z kwitkiem na kwote 1000zł, jak to mechanik w Suzuki mówił "było co regulować"
Osobiście nie za bardzo polecam ten moto, niby ma 86KM ale szybko ich zaczyna "brakować". O spalaniu deklarowanym przez producenta 4,5-7L można pomarzyć. Mi palił przy normalnej jezdzie 7l przy zyłowaniu nawet 10l.
Osobiście nie za bardzo polecam ten moto, niby ma 86KM ale szybko ich zaczyna "brakować". O spalaniu deklarowanym przez producenta 4,5-7L można pomarzyć. Mi palił przy normalnej jezdzie 7l przy zyłowaniu nawet 10l.
- dolek
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 8/3/2009, 00:14
u mnie w 1000rr
świece - 300zł (same czesci, wymiana jest na tyle skaplikowana ze balem sie dac to do serwisu i sam siedzialem cala sobote w garazu)
olej + filtr - 170zł
Filtry powietrza -są dwa - munimum 180zł
opony polecam najlepsze - 1200zł (dwie tylnie do jednego przodu schodzą)
spalanie - od 6litrow do >16 litrow, zalezy jak i gdzie sie jedzie
świece - 300zł (same czesci, wymiana jest na tyle skaplikowana ze balem sie dac to do serwisu i sam siedzialem cala sobote w garazu)
olej + filtr - 170zł
Filtry powietrza -są dwa - munimum 180zł
opony polecam najlepsze - 1200zł (dwie tylnie do jednego przodu schodzą)
spalanie - od 6litrow do >16 litrow, zalezy jak i gdzie sie jedzie
us proxy (otwórz link)
- stahu
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 17/12/2008, 18:25
A jaki jest koszt utrzymania cbr 125 z 2004/05 roku które mnie będzie kosztowało z 5tyś licząc że chciałbym przejeździć w sezonie te 6k km? (+/-)
P.s. Nie odkopuje tematu, tylko uważam to za rozsądniejsze niż robienie nowego.
P.s. Nie odkopuje tematu, tylko uważam to za rozsądniejsze niż robienie nowego.
- NakedFan
- Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 25/3/2011, 16:43
- Lokalizacja: Jarosław
- DangerZone
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05
spokojnie wyrobisz. ale to głownie zalezy co kupisz. jak trafisz padło gdzie trzeba robic remont to wydasz kilka tysiecy w dobry remont. jak kupisz dobrze to wystarczy 2-3 X wymienic olej maxylanie czyli ze 300 zł plus czasem swieca. wiecej nic sie aż tak nie sypie. jakies łozyska kół czy cos kosztują grosze. naped ze 300 zł ale tez nie wymieniasz od tak jak kupisz dobry to rok - dwa ganiasz ja jednym zestawie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Heniu tak się zdaje- zrób 1szy serwis to jakieś 1,5tys zł. Zawsze, co roku coś "wyskoczy" - koszta są spore... Nie ma co ukrywać.
Pod warunkiem, że się moto serwisuje itp. a nie lata do zajeżdżenia
Pod warunkiem, że się moto serwisuje itp. a nie lata do zajeżdżenia
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
no tak zgodze sie ale to tylko setka ;D no ja jak miałem np DT 50 to przez 2 lata jak miałem wymieniłem tylko raz tłok i łozyska w kole z tyłu i latało nic sie nie psuło itp. wiec niech niech 500 zł we wszystko na 2 lata plus benzyna i olej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Nie zauważyłem modelu moto...
Może i koszta mniejsze, ale jednak zawsze coś wyjdzie i z tych przewidywanych robi się naglę 3 razy większa cyfra...
Może i koszta mniejsze, ale jednak zawsze coś wyjdzie i z tych przewidywanych robi się naglę 3 razy większa cyfra...
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Posty: 64
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości