Zobacz wątek - koszty utrzymania motocykla
NAS Analytics TAG

koszty utrzymania motocykla

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Inku » 6/5/2008, 12:22

kraso17 napisał(a):To jaki rocznik sporta i ile trzeba włożyć złotówek ( około ) aby nie wkładać w niego drugie tyle ? :lol:


Odpowiedź: Niezakatowanego. Nie ma tu ściśle określonego rocznika, przebiegu czy ceny. Jak znajdziesz Św. Mikołaja to może sprzeda ci nowego GSX-R za 5 tys.zł. Ktoś kto kupuje np. GPX 600 z 87r. za 3-4tys.zł raczej na pieniądzach nie śpi. Miało być tanio bo nie ma więcej pieniędzy a tu się okazuje, że trzeba zmienić opony bo łyse albo 10letnie, klocki bo blachy (gorzej jak tarcze), łańcuch wyciągnięty, zardzewiały i skrócony o 2 ogniwa, silnika nie da się normalnie odpalić bo nie ma kompresji. Do tego ciekną krzywe lagi, amor tylny dobija i można tak wymieniać. I wychodzi na to, że żeby w ogóle to zechciało jeździć trzeba włożyć drugie tyle. A on myślał, że napęd i opony kosztują tyle co do MZ. A remont zrobi za 500zł. Równie dobrze można np. kupić takiego GPX w dobrym stanie i lać paliwo i robić tylko podstawowy serwis.

Nie chodzi tu o wydanie drugie tyle na eksploatację (bo oczywiste, że drugie tyle wydasz na utrzymanie jak dużo i długo jeździsz nawet jak masz grata za 60tys.zł) ale o wydanie drugie tyle na doprowadzenie do jazdy. Widzisz różnicę czy nie masz się czego czepiać?
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania


Postprzez Kris2k » 6/5/2008, 13:01

Inku napisał(a):P.S Chyba można obalić mit, że GS jest takim tanim motocyklem w utrzymaniu.

Sluszna uwaga... tez chcialem to dopisac, jakos specjalnie tanio nie wychodzi.

Inku napisał(a): Trochę bardziej leży mi rzędówka chociaż może jak się przejadę Fałką to zmienię zdanie :wink:

Zmienisz, zmienisz :)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry


Postprzez falconiforme » 6/5/2008, 19:12

Bandit 600, przebieg własny ok. 13000 km.
Motocykl kupiłem w marcu 2007 r.

- wymiana oleju 130 zł ( castrol fullsyntetyk ) (3 razy)
- wymiana filtra oleju 30zł (Hiflofiltro HF138)
- wymiana filtra powietrza 60zł (Hiflofiltro HFA3605)
- wymiana świec 120 zł (4x NGK CR9EK)
- klocki hamulcowe przód 140 zł
- napęd musiałem wymienić z zębatkami
500zł DID x-ring, + 100zł wymiana
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie 520zł
- alarm 120
- miernik temperatury oleju 130 zł
- synchronizacja gaźników 100 zł
- czyszczenia gaźników - nie robiłem
- regulacja luzów zaworowych 150 zł (śrubami)
- ślimak prędkościomierza 300zł (urwał się cypek trzymający linkę z mojej winy)
- sprężyny progresywne 400zł + 50zł olej 15w
- Oponki musiałem wymienić - niestety wymieniłem na używane.
- inne pierdoły

Zawory w B6 do 1999r. powinno się regulować co 6000 km.
Zawory w B6 od 2000r. powinno się regulować co 12000 km. (silniki te same)
Gaźniki synchronizujemy co 12000km, jednak zauważyłem, że lepiej co 10 000km.

Spalanie:
Przy chłodnym powietrzu 8stC spala około 6.2 l/100km.
A w lato średnio spalał 5,6-5,9l/100km.
Udało mi się tylko raz zejść do 5l/100km przy jeździe poniżej 100km/h.
Przy delikatnym obchodzeniu się z manetką do 120km/h spalanie około 5,2l/100km.

Zużycie oleju:
170ml / 1000 km.

Czyli wychodzi że wydałem ponad 3500 zł. :D
I do tego około 3500zł na paliwo. :D

Dodatkowo:
Kuipłem łożyska główki ramy 100 zł.
Amortyzator na tył 230zł(2004 r.), oryginał kosztuje 1700zł.
Mechanik mi oznajmił, że czeka mnie jeszcze rozebranie przednich teleskopów, bo przód nie tłumi mi tak jak powninien.
W serwisie zostawię jeszcze jakieś 700zł.
Załączniki
serwis_od_2000.JPG
serwis od 2000r
(136 KiB) Pobrane 517 razy
serwis.JPG
Serwis
(221.95 KiB) Pobrane 506 razy
id.JPG
Oznaczenia modeli.
id.JPG (73.34 KiB) Przeglądane 5868 razy
Ostatnio edytowano 13/5/2008, 15:04 przez falconiforme, łącznie edytowano 3 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez dambandit » 6/5/2008, 20:26

falconiforme jaki przebieg ma twój bandzior . Sporo rzeczy musiałem wymienić .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez falconiforme » 6/5/2008, 20:53

Bandit 600 96r. Przebieg wg licznika 33900 km.
Łańcuch zmieniłem przy 27000 km bo już przeskakiwał i nierówno się naciągał.
Hamulce wytrzymują jakieś 13000 km - przejechały jakieś 2000km.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez dambandit » 6/5/2008, 21:06

Aha to ja mam podobny przebieg jednak moto z 2001 roku . Mi akurat udalo sie kupic motor gdzie naped byl wymieniany jakies 7 tys km temu . A klocki to nie wiem ale są jeszcze dobre zobaczymy na ile starczą . Narazie mam nakręcone 4 tys km w moim bandicie za jakies miesiac czeka mnie wymiena oleju .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez limak14 » 6/5/2008, 21:06

teraz ja
FZR mam od 4miechów i juz włozyłem w nia:

klocki przód EBC 120zł
akumulator YUASA 40Euro= ok120zł (jak tylko moge to kupuje czesci/akcesoria za granica w Niemczech)
regulacje+synchro mialem robiona przez poprzedniego własciciela 2tys km temu
świece NGK 100zł
Olej CASTROL 120zł
Filtr (Hiflofiltro) 25zł
teraz umówiony jestem na regulacje luzów zaworowych 200zł
naszczescie napedu mam jeszcze ok80%
a i opone na tyl dostalem przy zakupie gratis
wymiana uszczelniaczy, f.powietrza itp byly robione wiec tez odchodzi ich koszt

zrobilem juz ok 1700km
pali mi ok 5l/100km
wychodzi ok 85l
czyli wacha kosztowala mnie jak narazie ok400zl

wszystko wynioslo ok 1100zl
i nie wliczam w to osprzetu, jakis akcesoriow/dodatkow, smarow itp itd
tylko to co MUSSSI byc
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez DoktorekGS500 » 28/2/2009, 15:45

Ja mam GS'a z 93 i odkąd go kupiłem nie przyłożyłem do niego reki ,wymieniłem tylko standardowo olej tylną opone i teraz planuje wymiane napedu.Moje moto jest w super stanie ma przejechane 20601 mil i chodzi bardzo ładnie i niemam z nim problemów.
Gdy wsiadam na motor przewraca mi się w głowie o 180 stopni :P
Avatar użytkownika
DoktorekGS500
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3/2/2009, 15:14
Lokalizacja: OLN

Postprzez Konio » 28/2/2009, 16:09

kret..
Widzisz ile czasu temu byl napisany ostatni post? Chcesz sie pochwalic jakie masz super boskie moto?
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Kris2k » 28/2/2009, 17:20

DoktorekGS500 napisał(a):Ja mam GS'a z 93 i odkąd go kupiłem nie przyłożyłem do niego reki ,wymieniłem tylko standardowo olej tylną opone i teraz planuje wymiane napedu.Moje moto jest w super stanie ma przejechane 20601 mil i chodzi bardzo ładnie i niemam z nim problemów.


mammamia... to ze motocykl jezdzi to nie znaczy ze jest w zajebistym stanie, natomiast to, ze Ty nie przylozyles do niczego reki to nie powod do dumy, zerknij sobie do serwisowki i pocztyj co sie kiedy kontroluje i co sie kiedy wymienia

temat pomimo ze juz dawno nie byl odswiezany to mile widziane wypowiedzi uzytkownikow maszyn o ktorych w tym temacie nie bylo jeszcze mowy
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Suzi Gsx600F jest kosztowny w utrzymaniu

Postprzez dolek » 8/3/2009, 01:24

Gsx600F jest kosztowny w utrzymaniu. Miałem model 91r co sezon odstawiałem go do serwisu (synchronizasja gażników, reg zaworów, olej filtry, klocki itp i wyjeżdzałem z kwitkiem na kwote 1000zł, jak to mechanik w Suzuki mówił "było co regulować"
Osobiście nie za bardzo polecam ten moto, niby ma 86KM ale szybko ich zaczyna "brakować". O spalaniu deklarowanym przez producenta 4,5-7L można pomarzyć. Mi palił przy normalnej jezdzie 7l przy zyłowaniu nawet 10l.
dolek
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 8/3/2009, 00:14

Postprzez stahu » 8/3/2009, 12:07

u mnie w 1000rr
świece - 300zł (same czesci, wymiana jest na tyle skaplikowana ze balem sie dac to do serwisu i sam siedzialem cala sobote w garazu)
olej + filtr - 170zł
Filtry powietrza -są dwa - munimum 180zł
opony polecam najlepsze - 1200zł (dwie tylnie do jednego przodu schodzą)
spalanie - od 6litrow do >16 litrow, zalezy jak i gdzie sie jedzie
stahu
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17/12/2008, 18:25

Postprzez NakedFan » 15/5/2011, 20:05

A jaki jest koszt utrzymania cbr 125 z 2004/05 roku które mnie będzie kosztowało z 5tyś licząc że chciałbym przejeździć w sezonie te 6k km? (+/-)

P.s. Nie odkopuje tematu, tylko uważam to za rozsądniejsze niż robienie nowego.
NakedFan
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 25/3/2011, 16:43
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez DangerZone » 15/5/2011, 20:12

kumpel latał 2 lata i nawet świecy nie zmienił.
DangerZone
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05

Postprzez NakedFan » 15/5/2011, 20:16

No tak tylko jak przeczytałem ten temat to zaczynam mieć wątpliwości czy wyrobię z utrzymaniem a na sezon mogę przeznaczyć jakieś 1200-1500zł max. z paliwem.
NakedFan
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 25/3/2011, 16:43
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez henio12323 » 15/5/2011, 20:56

spokojnie wyrobisz. ale to głownie zalezy co kupisz. jak trafisz padło gdzie trzeba robic remont to wydasz kilka tysiecy w dobry remont. jak kupisz dobrze to wystarczy 2-3 X wymienic olej maxylanie czyli ze 300 zł :P plus czasem swieca. wiecej nic sie aż tak nie sypie. jakies łozyska kół czy cos kosztują grosze. naped ze 300 zł ale tez nie wymieniasz od tak jak kupisz dobry to rok - dwa ganiasz ja jednym zestawie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez limak14 » 15/5/2011, 20:58

Heniu tak się zdaje- zrób 1szy serwis to jakieś 1,5tys zł. Zawsze, co roku coś "wyskoczy" - koszta są spore... Nie ma co ukrywać.
Pod warunkiem, że się moto serwisuje itp. a nie lata do zajeżdżenia
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez henio12323 » 15/5/2011, 21:04

no tak zgodze sie :D ale to tylko setka ;D no ja jak miałem np DT 50 to przez 2 lata jak miałem wymieniłem tylko raz tłok :P i łozyska w kole z tyłu i latało :D nic sie nie psuło itp. wiec niech niech 500 zł we wszystko na 2 lata :D plus benzyna i olej :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez limak14 » 15/5/2011, 21:06

Nie zauważyłem modelu moto...
Może i koszta mniejsze, ale jednak zawsze coś wyjdzie i z tych przewidywanych robi się naglę 3 razy większa cyfra...
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez RUTRA.RD » 15/5/2011, 23:33

liczy sie pasja :) ja 18 miesiecy nic nie robilem przy mote teraz z portwela 100 wyskakuja:( czy musialem ? nie wiec czemu ? bo chce :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na gr