Zobacz wątek - Rama 600rr
NAS Analytics TAG

Rama 600rr

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Rama 600rr

Postprzez basior122 » 16/4/2008, 08:42

Panowie


Mam pytanie ponieważ kupiłem motorek już ponad 2 lata temu i w dniu wczorajszym przeżyłęm szok... :shock: Rama jest pęknięta a raczej pękła podczas mojego użytkowania. I tu rodzi się pytanie: how the fuck this happend??????
Motor kupiłem z lekko porysowanymi plastikami po dzwonku (mówiełem że dla siebie więc nie chce żadnych krzywych ram, itp...) Jeździełm dwa sezony i tu patrzy znajomy wczoraj a tu pęknięcie.... ku....wa!!! co to jest? Zdjęcie załączam i proszę o opinie i co dalej oraz czy powstało to z mojej winy (na kole prawie nie jeżdżę, czasmi na przednim ale bez szaleństw) czy rama była prostowana przed sprzedażą i teraz w wyniku naprężeń padła. Jednak nie słayszałem żeby w cbr pękały ramy od jazdy.


Pozdr :(
Załączniki
rama.jpg
rama.jpg (49.18 KiB) Przeglądane 3139 razy
basior122
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:53


Postprzez basior122 » 16/4/2008, 09:26

A i mam już ramę na zastępstwo ale potrzeba mi serwisu co sprawdzi geometrię w Wielkopolskim (Gorzów W., Poznań okolice)
basior122
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:53


Postprzez Inku » 16/4/2008, 09:48

Nieciekawa sprawa. Ramę sprawdzisz w Poznaniu w Rapidzie, na ul. Milczańskiej
http://www.rapid-motocykle.pl/
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Duriv » 16/4/2008, 10:01

radze sprawdzic powage pęknięcia. Jeżeli
jest to tylko powierzchniowe- zalakieruj. Jeżeli jednak w ramie, kup nową
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez basior122 » 16/4/2008, 10:08

Rama w wewnątrz w tym miejscu jest pusta i niestety pęknięcie jest także od wewnątrznej strony... Jest tam wycięte koło od spodu (na rysunku widoczne z prawej strony śruby) i pęknięcie widoczne idzie do lewej strony a wewnętrzne do prawej po przeciwległej stronie tego koła).
basior122
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:53

Postprzez basior122 » 16/4/2008, 10:34

Pytałem w Rapidzie i nie zajmują się tym i kolega stwierdził że w okolicy to ciężko... kurde przecież tam jest tor jedyny w Polsce i nie ma takiej diagnostyki dziwne... Jakiś pomysł jak załatwić taką sprawę ja jestem z warszawki a rama z tamtych okolic... kupie to mogą być problemy z odbiorem kasy jak krzywa. Co tu zrobić?
basior122
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:53

Postprzez numberuno » 16/4/2008, 11:48

Poszukaj w necie, gdzieś w Wawie robią pomiary geometrii, któryś z większych serwisów, więc na pewno w necie sie ogłaszają.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez falconiforme » 16/4/2008, 11:59

Wiem że to klej, ale nic ciekawszego nie znalazłem. Czy się sprawdza też nie wiem.
JB WELD
http://www.swistak.pl/aukcje/3353013,5x ... WIATA.html
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez motoman » 16/4/2008, 13:32

Ja jestem takim "znajomym" :D ktory koledze wypatrzył pękniętą ramę (gsxr750k3) niestety rama pekła od nieumiejetnego opuszczania motoru z gumy. ale paskudnie wyglada pekniecie:(:/
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez elco » 16/4/2008, 18:27

falconiforme napisał(a):Wiem że to klej, ale nic ciekawszego nie znalazłem. Czy się sprawdza też nie wiem.
JB WELD
http://www.swistak.pl/aukcje/3353013,5x ... WIATA.html


Stosunkowo niedawno zalozylem temat odnosnie super klejow. Klej, ktory wymieniles tutaj falco zostal mi polecony przez Adama M. - dobrego fachowca tego forum. Co prawda kleilem tym plastik, ale postanowilem sprawdzic jego wytrzymalosc na tym pozostalosciach kleju. Ten klej po wyschnieciu jest bardzo twardy, ciezko jest w nim nawet wiercic. Sklejone plastiki uginaly sie po bokach klejenia co wskazuje na to, ze spoina jest znacznie twardsza niz sam plastik. Ten klej wytrzymuje naprawde duze obciazanie - zarowno mechaniczne jak i termiczne. Wydaje mi sie, ze w przypadku tej ramy mozna sprobowac skleic.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez elco » 16/4/2008, 19:00

Jak dla mnie spawanie to najgorsza z mozliwych opcji, bo nie sadze, ze moznaby bylo znalezc na tyle "profesjonalny" zaklad, ktory podjlaby sie takiego zadania. Nie mniej jednak sennek masz racje. Ta rame trzeba zmienic i to jak najszybciej. Tu chodzi wszakze o bezpieczenstwo. Nie mniej jednak, jezeli zlamaloby sie wam cos malo waznego, nowa czesc bylaby bardzo droga i trudno dostepna to moge polecic ten klej.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez dambandit » 16/4/2008, 19:06

Peknięcie jest napawde spore , nie ryzykował bym klejenia , co do spawania jak pisza wyzej ciezko bedzie o fachowca , który wykona to rzetelnie .

A z którego roku jest ta honda .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Adam M. » 16/4/2008, 22:32

Mimo mojej dobrej opinii o JBWeld nie uzylbym go nigdy do klejenia peknietej ramy :)
W mojej opinii wymiana albo naprawa w zakladzie specjalizujacym sie w tego typu robocie ( wiem ze w Niemczech sa takie, gdzie po naprawie moto dalej dostaje ich TUV ).
Zwykly spawacz nie ma co sie do tego dotykac, rama po spawaniu "rzuci" i trzeba ja spawac w specjalnym uchwycie utrzymujacym geometrie, po czym zlikwidowac naprezenia.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez elco » 16/4/2008, 22:49

dr.artur napisał(a):a dlaczego nie spawac moja jest spawana w 3 miejscach bo pekala

byla w duzo gorszym stanie niz twoja

3 lata juz tak jezdzi i jest ok

co do fachowca dobrego to jest ich sporo wiekszym problemem moze byc dostep do ramy. moze byc potrzebne zdemontowanie jej


Nie powinno sie spawac z wielu powodow. Jeden z nich wymienil juz Adam M. - powstaja naprezenia, wkutek czego material sie odksztalca. Po drugie - nie wiadomo z jakiego materialu dokladnie wykonana jest rama i w jakich warunkach spawa sie je fabrycznie. Wystarczy, ze pospawa sie np. w niewlasciwej temperaturze lub pozwoli na szybsze niz to powinno stygniecie materialu i zakloci sie jego strukture, a to moze skutkowac ponownym peknieciem i to prawdopodobnie nie na samym spawie, ale w strefie wplywu ciepla spawania.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez basior122 » 17/4/2008, 10:14

Panowie Honda jest z 2005r. Jest to sprawa bardzo dziwna bo:
1) Rama najczęściej pęka w miejscu spawu bo zmienia sie jej wytrzymałość w tym obszarze. W tym miejscu rama jest napewno nie spawana bo sprawdzałem ze specjalistą (Jest pusta i można wsadzić palec do środka).
2) Pękła dopiero po dwóch latach od zakupu (jak go kupowałem miał 8 miesięcy i 4000 tys. przebiegu) i teraz pytanie: czy nie kupiłem motoru z reperowaną ramą? Jeżeli tak to ten h..j co mi sprzedał jest mega wałem bo sprzedał motor jako po szlifie (mówiłem że dla mnie do jazdy nie na handel i zarobek). Wychodzi na to że gośc prostuje trupy, składa jak sie da i sprzedaje jako: widzisz co masz, lekki szlif, pomalujesz i jest jak nówka... Ja pier...le co się porobiło na tym świecie takie mendy cię naciągają w taki chamski sposób. Rozumiem że coś tam się ukrywa, maluje, poleruje i ściemnia ale nie wsadza się ludzi na mine na której mogą się zabić :(
3) Chłopak co się zna stwierdził że przednie koło jest troche zablisko plastiku pod spodem motoru.
4) Z drugiej strony rama też pęka :(

Nie chcę nikomu śmierci handlować więc oleje spawanie i picowanie, ja nie zbiednieje a nie będę narażał jakiegoś chłopaka że przy 260 km/h mu się rama rozpadnie (tak jak mi mogło się stać).

Mam już rame nową i człowiek twierdzi że jest prosta i możemy jechać na sprawdzenie więc nie jest tak że mam podejrzenia że jest krzywa. Po prostu po tym zajściu nikomu nie ufam w biznesie motocyklowym bo on chyba schodzi na psy... :( Szczerze jestem zdegustowany całą sytuacją bo naprawde dużo mnie kosztowało pracy aby ten motor kupić a tu jeb taki zonk...Nie wiem czy nie dam sobie spokuju na jakiś czas z moto bo znowu mi pół sezonu zejdzie na naprawy...masakra!!!!
Jeszcze wszyscy mają dużo pracy i ciężko znaleźć termin na naprawę.
Mam pytania 2: znacie specjalistę co wymieni ramę i pomaluje plastiki (Warszawa okolice lub Kielce, Radom) oraz JAK SPRAWDZIĆ CZY NOWA RAMA JEST PROSTA (Okolice Poznania)
WCZEŚNIEJ KOLEGA W POŚCIE COŚ OPISAŁ PROSIŁBYM O ROZWINIĘCIE...

Pozdrwiam wszystkich dla których motocykle to nie chamski sposób na robienie brudnej kasy tylko pasja którą chcą się dzielić.

P.S.
Sorrki za taki rozżalony ton ale jestem naprawde podłamany.
basior122
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:53

Postprzez siekson » 17/4/2008, 10:44

Moim skromnym zdaniem to powinno sie zmienic prawo i zaostrzyc kary za wciskanie ludziom zlomu przez nieuczciwych handlarzy. Czlowiek zbiera 5 lat na motocykl czy samochod, cieszy sie jak dziecko jak kupi a potem sie okazuje ze zostal oszukany przez jakiegos skurwysyna.

Obecne prawo jest do bani bo po trefnym zakupie szanse udowodnienia swoich racji sa nikle a i kary niewielkie. Powinno sie wprowadzic domiemanie niepoinformowania o wadach pojazdu i w razie przyznania racji nie tylko anulowac umowe ale i z urzedu dopieprzyc im np grzywne w wys 2-3krotnosci wartosci pojazdu.
Avatar użytkownika
siekson
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 933
Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dambandit » 17/4/2008, 16:22

Fatalny przypadek .

Jesli moto jest po wypadku to pewnie pekniecie pewnie powstało na skutek tego.

Jednak

Moim zdanie w motocyklach powinno byc tak jak w samochodach na części mechaniczne np 2 lata gwarancji a na performację nadwozia 10 lat . Rama w motorze nie podlega zuzyciu . Nawet w moim rowerze giant mam dorzywotnią gwarancję na rame .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez limak14 » 17/4/2008, 18:26

takich skur....now to tylko za jaja i na gałęzie
człowiek cieszy sie jak bachor z moto co stoi w garażu aż tu pewnego dnia idzie i dostrzega jakiś poważny defekt

ludzie powiedzcie mi co jest z tym krajem?ja mam 20lat i zbieralem na moto poprzez ciężką prace i duuuuuuuużo wyżeczeń i tak jest w przypadku wielu
a tu nagle kut.....ci wciska "super"maszyne co cie może zabić

nie dziwie sie kolego że jestes załamany
pzdr
3mcie sie
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez basior122 » 18/4/2008, 11:55

senekkorzenna a czy ta rama nie pęknie znowu po wyjechaniu z warsztatu bo mam ramę do kupienia za 800 zł i się zastanawiam co zrobić bo nie wiem na ile poważne jest to uszkodzenie. Znowu o nową boję się że będzie krzywa albo cuś i znowu problem...

Co do plastików to bardzo chętnie dał bym komuś do roboty wszystko, więc mogę zawieść do Krakowa.
basior122
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:53

Postprzez basior122 » 18/4/2008, 11:59

Najlepiej daj mi kontakr na priv i wyślę ci więcej zdjęć i pogadamy...

Pozdr!
basior122
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:53

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości




na gr